آزمون های کانون فرهنگی آموزش (قلم چی)

آزمون های کانون فرهنگی آموزش (قلم چی)

یکی از دغدغه های داوطلبان کنکور، کیفیت آزمون های آزمایشی است برای همین در سایت پول یابی تصمیم گرفتیم تا آزمون های کانون فرهنگی آموزش (قلم چی) را نقد و بررسی کنیم. دلیل انتخاب قلم چی شهرت زیاد ،علاقمندی دانش آموزان، تبلیغات زیاد، سابقه نسبتا طولانی ( از دهه هفتاد کارش را شروع کرده است) و داشتن آزمون های نسبی استاندارد می باشد.

از نظر گستردگی هم آزمون های کانون فرهنگی آموزش (قلم چی) پرمخاطب ترین آزمون آزمایشی کشور محسوب می شود. آزمون قلم چی هر دو هفته یک بار برگزار شده و در حوزه آموزش مشهور و به قول معروف برند می باشد. به دلیل فعایت های گسترده قلم چی، قصد داریم تا با بررسی اجمالی، خدمات و امکانات آن را بگویم با ما همراه باشید.

آزمون های کانون فرهنگی آموزش (قلم چی) : آزمون های برنامه ای

یکی از آزمون های کانون فرهنگی آموزش (قلم چی) که معروف و بین دانش آموزان جا افتاده، است آزمون برنامه ای می باشد. این آزمون معروف به برنامه راهبردی بوده و بر اساس برنامه ریزی درسی ، در روزهای جمعه برگزار می شود. مشخصات و شیوه اجرای این آزمون به این ترتیب است:

– در هر آزمون ۴ دفترچه همرا یک برگه برای مشاوره و نظرخواهی داده می شود. یک دفترچه مربوط به سوالات تمام دروس اختصاصی و عمومی است و دفترچه دیگر به پاسخ سوالات تشریحی مرتبط می باشد.

– آزمون برنامه ای به صورت غیر حضوری و مجله آزمون در آخر در اختیار دانش آموز قرار می گیرد. (نگاه کنید به مقاله: آموزش برنامه ریزی برای امتحان کنکور)

 شیوه اجرا و اهمیت برنامه راهبردی آزمون های قلم چی

– با ثبت نام آنش آموز، برنامه راهبردی تحویل داده می شود و هماهنگ با برنامه مدرسه و منطبق بر فصل های کتاب درسی دانش آموزان اجرا می شود.

– همان طور که از اسمش برنامه پیداست، یک شیوه راهبردی بوده و مسیر یک ساله را برای دانش آموز ترسیم می کند . این برنامه محصول چندین سال مطالعه و برنامه کانون قلم چی هست.

– به دلیل بودجه بندی مناسب و منظم ( آزمون هر دو هفته یک بار در برنامه گنجانده شده است) ذهن دانش آموز را فعال و منظم می کند.

– نظم در اجرا و بودجه بندی آزمون موجب می شود تا داوطلبان مباحث را تا روز کنکور چندین بار مرور کنند.

مشاوره یا پشتیبان آزمون های کانون فرهنگی آموزش (قلم چی)

هر دانش‌آموز در کانون یک پشتیبان دارد. پشتیبان‌ ها معمولاً جوان بوده تا بهتر بتوانند فضای ذهنی دانش‌آموز را درک کنند و او را راهنمایی کنند رشته‌ دانشگاهی پشتیبان‌ ها هماهنگ با رشته‌ تحصیلی دانش‌آموز و داوطلب است، مجموعه این تمهیدات، بهتر می‌تواند از لحاظ درسی دانش‌ آموز را یاری کنند. پشتیبان وظیفه دارد هر دو هفته یکبار با دانش آموز تماس بگیرد و جویای اوضاع درسی وی شود.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  نکات مهم مطالعه درس شیمی برای کنکور

برای این‌که دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها به صورت دقیق‌ تری با برنامه‌ ریزی درسی آشنا شوند و هم‌چنین انتقال تجربه‌ به شکل موثرتری صورت گیرد. پشتیبان‌ ها، دانش‌ آموزان و اولیای آنان را با توجه به بیش‌ترین ویژگی‌های مشترک‌ شان در قالب گروه‌ های ۵ به جلسه دعوت می‌کنند. در این جلسه مدیر گروه نیز حضور دارد تعداد این جلسات در طول سال ۵ نوبت است.

مشخصات کارنام آزمون های کانون فرهنگی آموزش (قلم چی)

– دانش آموز در کارنامه‌ وضعیت علمی، تراز و نمره‌ خام مربوط به هر درس را مشاهده می‌کند.

– در کارنامه دانش‌آموز وضعیت آموزشی خود را در هر درس جداگانه و سپس در درس عمومی و اختصاصی و در نهایت وضعیت کلی خود را ارزیابی می‌کنند.

– نمودار پیشرفت تحصیلی و نمودار تعادل مطالعاتی در کارنامه مشخص شده است.

بررسی کاربری سایت کانون فرهنگی آموزش

سایت قلم چی هم دارای خدمات و کاربری های خاصی برای هر دانش آموز است که عبارتند از:

– صفحه شخصی ویژه هر دانش آموز شامل بخش های : دریافت کارنامه آزمون در روز آزمون، کارنامه اینترنتی چندتا از ده تا، جدول جمع بندی هدف گذاری، آزمونک های آنلاین و کتاب خود آموز الکترونیکی .

– انتشار جدیدترین اخبار و مطالب علمی و آموزشی در این سایت. تمام اخبار و اطلاعات آزمون های کانون فرهنگی آموزش (قلم چی) در این قسمت قرار می گیرد.

– مصاحبه با رتبه های برتر، مشاوره کنکور و اطلاعات قبولی در رشته ها و دانشگاه ها. این قسمت از سایت بیش از سایر جاها پربازدید بوده و هدف کانون هم ایجاد انگیزه در دانش آموزان است.

 نکات مثبت آزمون های کانون فرهنگی آموزش (قلم چی)

قلم چی مانند هر موسسه و کانونی دارای نکات مثبت و منفی است. نکات مثبت این کانون آموزشی عباتند از:

۱- برگزاری دو هفته یک بار آزمون های قلم چی ، به تمرین مستمر و دور نشدن دانش آموزان از شرایط آزمون و درسی کمک می کند.

۲- برنامه ریزی بلندمدت، منظم و منطبق بر برنامه های درسی مدارس ، ضمن بی نیازی دانش آموزان از سایر برنامه ها، یک راهبرد و استراتژی خوب برایش ترسیم می کند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه تست زنی حرفه ای برای کنکور سراسری

۳- امکان ارزیابی بهتر و دقیق به دانش آموزان به دلیل داشتن جامعه آماری بالا. سالیانه دانش آموزان زیادی در کانون ثبت نام می کنند و این قدرت ارزیابی و بررسی کیفیت رشد تحصیلی دانش آموزان را بیشتر می کند.

۴- مجله آزمون که در پایان هر آزمون به دانش آموزان می دهند، محتوای مفیدی مانند مصاحبه با رتبه های برتر، مقالات مشاوره ای، پرسش و پاسخ مشاوره ای، روش‌ های مطالعه و برنامه‌ ریزی و همچنین مطالب جالب و خواندنی را شامل می شود.

۵- هر سال تعداد زیادی از رتبه های تک رقمی افرادی هستند که در آزمون های کانون فرهنگی آموزش (قلم چی) شرکت کرده اند. این نکته مثبت که بیشتر رتبه های برتر عضو کانون قلم چی بوده اند، حائز اهمیت است.

 نکات منفی آزمون های کانون فرهنگی آموزش (قلم چی)

آزمون های کانون فرهنگی آموزش (قلم چی) علاوه بر نکات مثبتی که در بالا ذکر شد یک سری نکات منفی دارد که لازم است دانش آموزان به آن توجه کنند این نکات منفی عبارتند از:
۱- تحمیل هزینه های اضافی به دانش آموزانبرای خرید برخی از اقلام مثل: کتاب و دی وی دی ، که کیفیت لازم را نداشته و به نظر می رسد با هدف تجاری و درآمد زایی فروخته می شود.
۲- تغییر هزینه آزمون های کانون در هر شهر و استان به طور سالیانه و اینکه مبلغ ثابتی را شامل نمی شود.
۳- ضریب سختی سوالات کانون بالاست و از این نظر به سوالات کنکور کمتر شباهت دارد (لزوما سختی سوالات نشانه استاندارد بودن آن سوالات نیست).

سخن پایانی آزمون های کانون فرهنگی آموزش (قلم چی)

اگرچه برنامه ریزی قلم چی و نیز آزمون های آن مفید بوده و بسیاری از رتبه های تک رقمی از این کانون آمده اند و همچنین فارغ از نکات مثبت و منفی کانون قلم چی، دلیل موفقیت در کنکور ثبت نام در این موسسه ها و کانون ها نیست . بیشتر این موسسات بیش از آنکه هدف آموزشی داشته باشند با نیت تجاری و با هدف کسب درآمد از کنکور ایجاد می شوند .
لذا توصیه می شود در انتخاب آنها دقت کرده و بیش از همه خودتان با برنامه ریزی دقیق به مطالعه بپردازید. بدون مطالعه و تلاش ثبت نام در هیچ کانون و موسسه ای موفقیت در کنکور را به همراه نمی آورد. ( مراجعه کنید به مقاله : برنامه ریزی درست برای کنکور سراسری)

مطلب پیشنهادی

شغل مغازه داری برای زنان ، بهترین شغل مغازه داری برای زنان و دختران ، مشاغل زنانه

شغل مغازه داری برای زنان

اغلب مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در گذشته توسط مردان اداره می‌شدند و مشاغل مغازه داری برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.