اصول موفقیت در کنکور دانشگاه

موفقیت در کنکور

ارکان موفقیت در کنکور دانشگاه

قبولی در کنکور دانشگاه و کسب رتبه اول و یا برتر سراسریو ورود به دانشگاه معتبر و ادامه تحصیل در رشته دلخواه ارزوی هر ذواطلب می باشد موفقیت و کسب رتبه خوب دانشگاه، بدون تلاش و مطالعه امکان پذیر نیست و دارای اجزای فراوانی هست که برخی از آنها مثل: داشتن مکان خوب مطالعه و برنامه ریزی درست درسی ، شیوه اصولی و علمی تست زنی در جلسه آزمون سراسری و بسیاری موارد دیگر تضمین کننده موفقیت در کنکور می شود . در اینجا تلاش کردیم تا اصول اصلی و کاملا علمی کنکور دادن از ابتدا تا انتها را بر اساس تجربیات شخصی و مطالعه در زندگی نفرات برتر کنکور در ادوار گذشته ارائه دهیم:

جهت مطالعه بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

مهارت های موفقیت در کنکور

هدف گذاری رکن اصلی موفقیت در کنکور

تعیین هدف: هدف گذاری رکن اصلی موفقیت در کنکور است چرا که اگر بدون هدف وارد مسیر پر پیچ و خم کنکور شوید راهی جز به بیراهه رفتن نخواهید داشت. بهتر است از اول مسیر مشخص کنید که خواهان قبولی در چه رشته دانشگاهی هستید و برای موفقیت در این رشته دانشگاه به چه درصدهایی در چه دروسی نیاز دارید. برای مثال کسی که خواهان درصد ۶۰ برای درس فیزیک است با خواندن دروس پیش ۲ فیزیک و فصل مدار و خازن از فیزیک ۳ و فصول مغناطیس و الکترو مغناطیس از فیزیک ۳ می تواند به هدف خود برسد. گرچه کنکور سال های اخیر نشان داده است که هیچ چیز قابل پیش بینی نیست.
ولی در کل توصیه می شود هدف خود را بطور کامل مشخص کنید و با دید باز وارد وادی کنکور شوید.

کنکور سراسری دانشگاه
جلسه کنکور دانشگاه

موفقیت در کنکور

برنامه ریزی صحیح و داشتن یک مشاور خوب شما را از سردرگمی نجات می دهد

داشتن برنامه ریزی و مشاوره خوب: داشتن برنامه ریزی و داشتن مشاوره های هفتگی و ماهانه با یک مشاور از اصول دیگر موفقیت در کنکور است. برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت دید بسیار خوبی به داوطلب می دهد و خیال او را آسوده می کند که مثلا درس زیست شناسی را تا آخر بهمن ماه بطور کامل یاد خواهم گرفت و در دوران طلایی عید به تست زنی و مرور مطالب و خواندن خلاصه هایی بپردازد که در طول سال به جمع آوری آنها پرداخته است.
از طرفی داشتن مشاور خوب باعث می شود در سال کنکور دیگر به آزمون و خطا نپردازیم و از تجربه مشاوران کنکور در این راه استفاده کنیم و هر از چند گاهی برنامه ماه های باقی مانده تا کنکور را با وی مرور کنیم و به آرامش فکری و روانی برسیم.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  موفقیت کامل در تست زنی زیست شناسی کنکور

موفقیت در کنکور

شرکت در آزمون های آزمایشی

شرکت در آزمون های آزمایشی باعث می شود که در شرایط هانند سازی کنکور قرار بگیرید و از ابتدای سال خود را محیا حضور قدرتمند در جلسه آزمون سراسری کنید. شرکت در این نوع آزمون ها به شما در شناسایی نقاط ضعف و قوت تان کمک می کند و می تواند باعث پیشرفت شما شود. ممکن است شما دفترچه عمومی را از درس دین زندگی یا هر درس دیگری که قوی هستید شروع کنید که بهتر است در آزمون سراسری نیز به همین منوال عمل کنید.

موفقیت در کنکور

در حال حاضر آزمون های آزمایشی خوبی برگزار می شود که زمان برگزاری آن ها بعضا دو هفته یکبار یا سه هفته یکبار است. از طرفی به وسیله برنامه آزمون ها می توانید هدفمند و اصولی به سوی جلو حرکت کنید. البته این آزمون ها گاهی اوقات دارای کاستی هایی هم هست. با توجه به همه این کاستی ها توصیه می شود بعد از صحبت کردن با مشاور خود و شنیدن نظر دیگران یکی از آزمون های آزمایشی موجود را انتخاب کنید و به صورت مرتب در آزمون ها شرکت فعال داشته باشید.

محیط مطالعه مناسب برای موفقیت در کنکور باید محیا باشد

محیط مطالعاتی مناسب: داشتن محیط مطالعاتی مناسب که از نظر دما و روشنایی مناسب باشد، بسیار مهم است. بهتر است از هر چیزی که تمرکز شما را بهم می ریزد دوری نمایید و با فکری آسوده به مطالعه بپردازید.
کتابخانه ها و سالن های مطالعه از آنجا که محیط آرامی هستند و همچنین افرادی مثل خود شما که کنکور دارید در این مکان حضور دارند اشتیاق شما رو به مطالعه بیشتر می کند و می توانید ساعات مطالعاتی زیاد و با کیفیتی در آنجا داشته باشید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه مطالعه دروس عمومی در هفته های آخر کنکور

انتخاب درست منابع مطالعاتی و مرور چند باره آن ها

انتخاب منبع مطالعاتی مناسب: برای هر یک از دروس عمومی و اختصاصی می بایست کتاب های آموزشی و تستی مناسبی انتخاب کنید که با توجه به منابع بسیار متنوعی که در بازار وجود دارد دست شما برای انتخاب بسیار باز است که در مطالب بعدی در همین سایت به طور اختصاصی به معرفی منابع می پردازیم ولی در حال حاضر قابل ذکر است که مهم ترین منبع کتاب های درسی هستند که در سال های اخیر برخلاف تفکر همگان توجه زیادی از جانب طراحان کنکور به کتب درسی شده است. موضوع دیگر درباره انتخاب منابع آموزشی و تستی برای هر یک از دروس این است که از چندین منبع استفاده نکنید چرا که فقط باعث سردرگمی شما می شود. نهایتا برای هر درس دو منبع تستی و آموزشی مناسب است در عوض منابع خود را چندین بار مطالعه و مرور کنید.

موفقیت در کنکور

مطالب مهم کتاب درسی را خلاصه کنید و از نکات یادداشت برداری کنید

خلاصه کردن و یادداشت برداری: در ماه های انتهایی اردیبهشت و خرداد طبیعتا شما وقت ندارید مجددا کل منابع رو مورد مطالعه قرار دهید ولی اگر در طول سال به جمع اوری خلاصه ها بپردازید کمک شایانی به شما در ماه های انتهایی خواهد کرد.
فقط توجه داشته باشید در خلاصه برداری وسواس زیاد به خرج ندهید و تمرکز خود را بر روی مباحث مهم و کلیدی و تیتر های کتب درسی بکنید که با مرور کردن آنها به کل مطالبی که قبلا خوانده اید برایتان یادآوری شود.
از نت برداری بر روی گوشه های خالی کتاب ها خصوصا زیست شناسی و شیمی قافل نشوید که در زمان تورق سریع بسیار بدرد خواهند خورد.
و این را به یاد داشته باشید که کمرنگ ترین جوهرها از قوی ترین حافظه ها ماندگار تر خواهند بود.

مطلب پیشنهادی

شغل مغازه داری برای زنان ، بهترین شغل مغازه داری برای زنان و دختران ، مشاغل زنانه

شغل مغازه داری برای زنان

اغلب مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در گذشته توسط مردان اداره می‌شدند و مشاغل مغازه داری برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.