اهمیت تست زنی برای کنکور سراسری

اهمیت تست زنی برای کنکور سراسری

به اعتقاد کارشناسان برای همه داوطلبان کنکور تست زنی ضروری و دارای اهمیت است حتی تست زنی را کاری ضروری و واجب می دانند حتی اگر داوطلبان کنکور از آن ترس دارند . تست زنی مشکل بیشتر کنکوریها می باشد و این هراس موجب شده تا یک تابو برای برخی شود . سوال این است چرا کنکوریها که می دانند همه سوالات ورودی دانشگاه تستی می باشد باز از زدن تست ترس دارند و تلاش می کنند از آن دوری کنند؟

برای پاسخ گویی به این سوال باید بگویم که به دو عامل مرتبط است اول اینکه اعتماد به نفس کم موجب می شود تا داوطلب ترس را در دل خود ایجاد کرده و به مرور یک مشکل و معضل برایش شود و دلیل دیگر اینکه خود تست زنی به تنهایی ترسناک و حتی وحشتناک نیست بلکه پس از تست زنی وقتی جواب ها را چک می کند و به تعداد جوابهای اشتباه نگاه می کند دچار سرخوردگی و یاس شده و تصور می کند که چیزی بلد نیست و به قول معروف روحیه خود را باخته و خود را با خواندن جزوه و کتاب مشغول می کند

در واقع با فرار به جلو سعی می کند تا تست زنی را فراموش کند و تمرکزش را روی جزوه خوانی بگذارد کاری که به نظر می رسد اشتباه هست. باید تست زنی کرد حتی اگر می ترسید.( آموزش تست زنی سریع در کنکور سراسری)

اهمیت تست زنی برای کنکور سراسری بدون ترس

همه کنکوریها باید بدانند که برای تست زنی بدون ترس تلاش کنند اصلا دلیلی برای ترسیدن وجود ندارد . در واقع مشکل داوطلب کنکور به دلیل تست نزدن هست و اگر بارها و بارها این کار را تکرار کند دیگر مشکلی نخواهد بود. داوطلب کنکور به این امر مهم باید آگاه باشد که تست زنی یعنی تمرین و ممارست برای امتحان و آزمون اصلی کنکور است و تست آموزشی در واقع تمرین یادگیری است. آنچه را که مطالعه کردی با تست زنی امتحان می کنی تا نکات ضعف و قوت خود را بشناسی . اگر تست زنی نکنی نمی توانی متوجه شوی که ایراد کارت کجاست؟ شاید این موضوع به روش مطالعه و شیوه یادگیری ات برگردد که نمی توانی درست و دقیق مطالعه کنی.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شرکت در کلاس های تقویتی امتحان کنکور سراسری

علاوه بر اینها، یادگیری بدون امتحان کردن معنا ندارد باید خود را به انحا مختلف ازمایش کنی با تمرین است که وریزیده می شوی . یک ورزشکار برای کسب مدال باید سالها و روزها مرتب تمرین کند تا در میدان مسابقه موفق شود. پیشرفت تحصیلی در تست زنی به مرور به وجود می آید در آغاز ممکن است زیاد خوب نباشد ولی به مرور با تمریت تست زنی اشتباهات کمتر شده و تسلط داوطلب بیشتر می شود. اهمیت تست زنی برای کنکور سراسری با ریختن ترس داوطلب همراه شده و اعتماد به نفسش را بیشتر کرده و داوطلب کنکور یاد می گیرد بعد از مطالعه دقت و سرعت خود را در پاسخ به سوالات بسنجد و ایراد و اشکالات خود را به مرور رفع کند.

عدم توجه به زمان در تست زنی

توصیه می شود که داوطلب در تست زنی برای کم کردن استرس و تقویت قدرت یادگیری در آغاز توجهی به زمان و مدت پاسخگویی به سوالات تستی نکند بلکه تمرکز اصلیش به یافتن جواب درست سوالات و فهمیدن دروس عمومی و اختصاصی کنکور باشد. داوطلب در تست زنی کنکور بیشتر باید به دنبال افزایش مهارت تست زنی، افزایش اعتماد به نفس، شناخت نقاط ضعف و رفع ترس از کنکور باشد. لذا زمان و مدت پاسخوگیی مهم نیست چون زمان در مراحل بعدی باید تمرین شود.

در مرحله تست زنی آموزشی ، یافتن جواب صحیح سوالات مهم است و برای جواب دادن می تواند به کتاب و جزوه های درسی مراجعه کند و در آخر به پاسخ نامه تست مراجعه کند. چه بسا ممکن در حین تست زنی به نکته جالب یا مهمی برخورد کند لذا توصیه می شود تا آن را در دفترچه مخصوص و یا خلاصه نویسی یادداشت کند . در اینجا ممکن است که جواب بسیاری از سوالات را ندادند و یا اشتباه جواب بدهد که هیچ ایرادی ندارد چون هدف فقط و فقط آشنایی با تست زنی و افزایش آمادگی هست و این ایرادات طبیعی به نظر می رسد.

روبرو شدن با ترس در تست زنی کنکور

داوطلب باید برای ریختن ترس و هراس از کنکور تست زنی کند و در واقع این ترس را قبول کند و با آن مبارزه کند. لذا توصیه اکید می شود هیچ گاه تست زنی آموزشی را رها نکند بلکه آن را بارها و بارها انجام دهد و جزو برنامه مرتب روزانه قرار دهید. بهتر است هر نوع درس اعم از حفظ کردنی ، فهمیدنی و محاسباتی، در پایان مطالعه تست زنی آموزشی اجرا شود تا ضمن امتحان نوع خواندن و تمرین کردن، افزایش توان تست زنی خود را محک زده و به مرور به شرایط مطلوب نزدیک شوید.
برای افزایش مهارت نیاز نیست از آغاز با تست زنی فراوان شروع کند به نسبت مقدار مطالعه دروس کنکور، تست زنی را از کم شروع کند و پس از مدتی هر چه به جلو می رود تعداد و زمان تستی زنی را بیشتر کند. در زمان تمرین به تعداد صحیح پاسخ ها و یا اشتباهات زیاد اصلا نباید توجه کرد چون هدف چیزی دیگری است هدف یادگیری و توانمندی در تسلط به تست زنی می باشد و اینکه ترس از بین برود پس از تقویت تست زنی در اواخر سنجش برای عملکرد موفق در کنکور مدنظر می باشد.

سخن پایانی اهمیت تست زنی برای کنکور سراسری

هدف از پرداختن به اهمیت تست زنی برای کنکور سراسری فقط و فقط ریختن ترس و اضطراب است و برای این کار باید حتما تست زنی کرد و از تمرین و تکرار نتراسید. این باور غلط را باید کنار بگذارید که نمی توانید همه سوالات را جواب دهید حتی رتبه برتر کنکور هم نمی تواند تمام سوالات را جواب دهد. جواب دادن تند و سریع کار هر کسی نیست پس زیاد ناامید نباشید. کاملا طبیعی هست هر انسانی در شروع کاری با مشکل مواجه شده و به مرور مهارت لازم را کسب کند داوطلبان کنکور هم اینگونه هستند و به مرور کسب تجربه می کنند.( مهارت تست زدن برای کنکور سراسری)
قدم هایت را با اعتماد به نفس بردار و با توکل به خدا ، ضمن مطالعه مستمر و برنامه ریزی شده همزمان تست زنی کنکور را تمرین کن و خودت را درگیر با تست و تست زنی کن تا موفقیت را به چشم ببینی پیشرفت برای کسانی است که از تمرین و تکرار نترسند.

مطلب پیشنهادی

شغل مغازه داری برای زنان ، بهترین شغل مغازه داری برای زنان و دختران ، مشاغل زنانه

شغل مغازه داری برای زنان

اغلب مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در گذشته توسط مردان اداره می‌شدند و مشاغل مغازه داری برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.