اهمیت زبان بدن در کسب درآمد

در تاثیر و اهمیت زبان بدن در کسب درآمد همین بس که گفته شود که یکی از فاکتورهای مهم برای موفقیت و برقراری ارتباط بین افراد در کسب و کار می باشد زبان بدن به عنوان یک علم و فن در دانشگاههای معتبر تدریس می شود و استادان خبره تاثیر آن را بیش از کلام می دانند.

کارآفرینان موفق و نیز استادان فن بیان یادگیری آن را برای موفقیت در کسب و کار ضروری می دانند به دلیل اهمیت زبان بدن در کسب درآمد و رشد کسب و کارها، در سایت پول یابی تصمیم گرفتم تا به این مبحث مهم بپردازم امیدوارم مورد توجه شما قرار گیرد. (شیوه مذاکره با انسان مخالف غیرمنطقی)

اهمیت زبان بدن در کسب درآمد

شاید قبل از پرداختن به اصل موضوع، این سوال مطرح شود که چرا باید زبان بدن را یاد بگیریم ؟ جواب سوال بسیار ساده است در برقراری یک ارتباط ( موثر و تاثیرگذار) ۷۰ درصد زبان بدن و ۳۰ درصد کلام نقش دارد . قبل از پیدایش زبان و کلام، انسان های نخستین با زبان بدن با هم ارتباط برقرار می کردند.

اهمیت زبان بدن امروز جهانی است و این دلیل ارزش و اهمیت آن را می رساند. ضمن اینکه دانستن زبان بدن موفقیت در مذاکرات و گفتگوها را افزایش داده و در رونق کسب و کار تاثیر مستقیم دارد. افزون بر این ، کمک می کند تا در مذاکرات اقتصادی از بروز رفتارهایی که با گفتار و استدلال کلامی ما تناقض دارد جلوگیری کند. خلاصه زبان بدن، موجب تطبیق کلام با حرکات و همراهی آن دو با هم می شود.

تعریف زبان بدن

زبان بدن ، مجموعه حالات ، حرکات ، رفتارها و علائمی که با بدنمان ایجاد می کنیم و از این راه، پیام هایی را انتقال می دهیم، به بیانی دیگر، زبان بدن، به ارتباط بدون کلام و نوشتن، که تنها با بدن برقرار می شود گفته می شود. بر اساس این تعریف، به کلیه رفتارهای غیر کلامی بدن مثل : حرکات دست ، پا، صورت و….حتی تغییر لحن صدای مخاطب گفته می شود.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  اهمیت محتوای سبز در دیجیتال مارکتینگ

در حالت عادی اگر دقت کنید بعضی اوقات ، افراد ناگفته ها و حقایقی را از روی حرکات دست، چشم و صورت منتقل می کنند که واقعا گفتنی هم نیست. زبان بدن می تواند به عنوان ابزاری برای برقراری گفتگوی بهتر کمک رسان باشد و در درک نیات و مقاصد افراد در روند گفتگو کمک کند و بیانگر وضعیت درونی افراد اعم از شادی، خشم، عصبانیت، آرامش، شرم و خجالت و… باشد.

زبان بدن ، اهمیت زبان بدن ، تاثیر زبان بدن در کسب درآمد

مزایای یادگیری زبان بدن در کسب درآمد

زبان بدن در زندگی عادی، مذاکرات و گفتگوهای تجاری، قانع کردن مشتری برای خرید محصولات، شرح مزایای خدمات و کالاها و… تاثیر مستقیم و غیر مستقیم دارد به طور کلی مزایای زبان بدن عبارتند از:

– در مذاکرات موجب افزایش اعتماد به نفس شده و در انتقال مفاهیم کمک می کند. ضمن اینکه موجب درک بهتر و برقراری ارتباط موثر تر می شود.

– موجب صرفه جویی در وقت و کنترل جلسات شده و سریع تر به نتیجه مورد نظر می رساند.

– درک و فهمیدن اینکه چه کسی قصد همکاری دارد و یا سوالی در ذهنش ایجاد شده و چه پاسخی باید دریافت کند، را می دهد.

– فهمیدن و درک آنچه دیگران در گفتگو و یا مذاکره قصد مخفی کردنش را دارند.

– بهتر شدن مکالمات تلفنی. این علم حتی در پشت خط تلفن و از روی لحن گفتگو هم کارایی دارد.

– انتقال ناگفته ها به دیگران. گاهی حرفی را که با زبان نمی توانیم بگوییم با زبان بدن منتقل می کنیم.

تاثیر زبان بدن در محیط کار

اگر دقیق توجه کنید محیط اطراف، مبلمان محل کار، چیدمان اتاق گفتگو و کنفرانس، نورپردازی محیط، فضا و… در زبان بدن تاثیر گذاشته و موجب بروز زبان بدن های متفاوت در ما می شود ضمن اینکه این موضوعات و شرایط، در ایستادن و نشستن هم تاثیرگذار است. افزون بر اینها، در محیط با زبان بدن این موارد را خواهیم آموخت:

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  راههای موفقیت در بازاریابی ویروسی

– درک مناسب و بهتر مدیران و یا زیردستان و به کارگیری رفتار بهتر با آنها.

– شیوه برخورد با جنس مخالف.

– خارج نشدن از خط قرمزها و رعایت حریم ها.

سخن پایانی زبان بدن

یادگیری زبان بدن از این نظر اهمیت دارد که موجب می شود تا در رفتارمان دقیق تر شویم. زیرا یکی از ابتدایی ترین پیام هایی که ارسال می کنیم از طریق زبان بدن است . فرض کنید برای یک جلسه کاری می روید قبل از اینکه گفتگو و یا صحبتی اتفاق بیفتد ظاهر شما مثل پوشش، نوع راه رفتن و حرکات بدن شما اطلاعاتی را به افراد حاضر در جلسه می دهد.

در امر ارتباطات به ویژه در کسب درآمد و مواجه شدن با مشتریان محصول و خدمات، زبان بدن مهم و ضروری است و می توانید با استفاده درست از زبان بدن، تا حد زیادی پیامی را که قصد ارسال و دادن به مشتری دارید را منتقل کنید. نوع صحبت کردن، استفاده از حرکات دست و پا و صورت، نگاه به افراد حاضر در جلسه، نوع دست دادن و ارتباطات چشمی تا حد زیادی در روند جلسه تاثیر دارد.

مطلب پیشنهادی

اهمیت داشتن درگاه پرداخت آنلاین برای کسب و کارهای اینترنتی , آشنایی با درگاه پرداخت اینترنتی

اهمیت درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب و کارها

اگر کسب و کار اینترنتی دارید، باید علاوه بر آموختن مهارت‌های لازم، کسب و کارتان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.