باورهای اشتباه در کسب درآمد از اینترنت

باورهای اشتباه در کسب درآمد از اینترنت

یکی از مواردی که همواره در تجارت آنلاین تاثیر گذار بود، داشتن باورهای اشتباه در کسب درآمد از اینترنت می باشد این باورهای غلط گاهی ممکن است موجب پس رفت و حتی شکست در راه اندازی یک کار پرسود شود. عده ای هستند که به دلیل داشتن این افکار، در راه اندازی و شروع کار اقتصادی بیم و هراس دارند و نمی توانند کاری را شروع کنند.

بعضی از باورهای اشتباه در صورت تقویت و ادامه چه بسا که موجب از بین رفتن اعتماد به نفس و استقلال مالی شوند. افرادی هستند که دارای ایده های خوب برای کسب و کار اینترنتی هستند ولی به خود باوری لازم برای شروع نرسیدند . در سایت پول یابی در ادامه آموزش های کسب درآمد این بار به بررسی باورهای اشتباه در کسب درآمد از اینترنت که اتفاقا کم هم نیستند خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

تجربه شخصی از باورهای اشتباه در کسب درآمد از اینترنت

خودم قبل از ورود به دنیای اینترنت و راه اندازی سایت و یا انجمن ، همیشه این ترس را داشتم که نتوانم کسب و کاری داشته باشم. اعتقاد داشتم برای سایت داری و راه اندازی کسب درآمد حتما باید اطلاعات کاملی از هاست، امنیت سرورها، برنامه نویسی و… داشته باشم و حتی برای شروع باید حتما سرمایه کلان داشت و بدون پول نمی شود کار خاصی انجام داد در حالی که با دستان خالی هم می توان کسب درآمد کرد ( برای اطلاعات بیشتر نگاه کنید به مقاله: کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه)

 

نکته جالب دیگر در ادامه همان باورهای اشتباه در کسب درآمد از اینترنت ،این بود که، به خودم می گفتم باید حتما مجوزهای لازم از نهادها و ارکان ها بگیرم و یا اینکه اداره پست اصلا با من همکاری نمی کند تا مرسوله ها را ارسال کنم . ولی با راه اندازی انجمن ، در کمتر از دو سال تمام این باورهای غلط از بین رفت و الان به داشتن این نوع افکار در ذهنم می خندم. چرا که به مرور زمان اطلاعات علمی و فنی من بالا رفت و اصل یادگیری هم مرور زمان و کسب تجربه است.

فهرست باورهای اشتباه در کسب درآمد از اینترنت

در کسب درآمد اینترنتی و به طور کلی تجارت آنلاین باورهای اشتباه و غلط  فراوان است ولی ما در اینجا چهار تا از باورهای اشتباه در کسب درآمد از اینترنت را که عمده و مهم هستند شرح خواهیم داد. این باورهای اشتباه عبارتند از:

۱- داشتن سرمایه کلان برای شروع کسب درآمد

یکی از ابتدایی ترین باورهای اشتباه در کسب درآمد از اینترنت داشتن پول کلان برای شروع کسب و کار است. باید توجه کنید که میزان سرمایه بستگی به نوع کسب و کاری که در بستر اینترنت قصد راه اندازی آن را دارید دارد. فعالیت های اقتصادی هستند که صرفا با داشتن یک سایت ساده و تولید محتوا می توانند درآمد های زیادی در ماه کسب کنند و نیاز به سرمایه چندانی ندارد. این افراد علم و دانش و تجربه خود را در معرض فروش می گذارند و کسب درآمد می کنند.

 

البته کسب و کارهای اینترنتی هم هستند که نیاز به پول و سرمایه زیاد دارد زیر این کسب و کارها دارای ایده ای جدید و نو می باشند مثل اسنپ که روزانه افراد زیادی برای آن ها کار می کنند. ضمن اینکه کسب و کارهایی هم هستند که با ایده های تکراری راه اندازی شده اند و در ابتدا سرمایه گذاری زیادی برای آن ها شده است. مثل تمام فروشگاه های اینترنتی که بحث آنها جداست .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  اهمیت تمرکز در کسب و کار اینترنتی

نتیجه آنکه بدون سرمایه و با هزینه های اندک و ناچیز هم می توان کسب درآمد اینترنتی را شروع کرد و حتی بدون داشتن وبسایت و فقط با یک کانال تلگرام یا یک پیج اینستاگرام می توان کسب درآمد خوب اینترنتی را تجریه کرد.

 ۲- برای کسب درآمد حتما باید تبلیغات اینترنتی داشت

یکی دیگر از باورهای اشتباه در کسب درآمد از اینترنت داشتن این دیدگاه است که برای موفقیت در تجارت الکترونیک و سایت کسب درآمد حتما باید تبلیغات وسیع اینترنتی داشت. به اعتقاد این افراد بدون هزینه و دادن پول، امکان فروش کالا و کسب درآمد وجود ندارد. در حالی که اصلا اینطور نیست. راه های زیاد و رایگانی برای افزایش ترافیک سایت وجود دارند که شما می توانید از آن ها برای افزایش محبوبیت خود در بین مخاطبان اینترنتی استفاده کنید.

 

حتی بعضی از روش های رایگان، قدرت چندین برابری نسبت به تبلیغات پولی دارند. مثل بازاریابی محتوا که یکی از بهترین روش های بازاریابی اینترنتی برای کسب و کارهای اینترنتی است. صرفا با تولید محتوای منظم و به درد به خور برای کاربران می توانید روزانه ترافیک خیلی خوبی را از طریق گوگل و به واسطه محتوایی که تولید کردید، داشته باشید. این هم یک روش کاملا رایگان و بدون نیاز به هزینه کردن برای تبلیغات است. ( نگاه کنید به مقاله : کسب درآمد اینترنتی با بازاریابی محتوایی)

اهمیت تولید محتوا

کاربرانی که از طریق تولید محتوا ( مثل مقاله ، فیلم آموزشی ) وارد سایت شما می شوند خیلی ارزشمند تر از آنهایی هستند که روی بنر شما در سایت های دیگر کلیک می کنند و وارد سایت شما می شوند. به خاطر اینکه افرادی که روی بنر شما کلیک می کنند ممکن است از روی کنجکاوی یا زیبایی بنر شما باشد ولی افرادی که از طریق گوگل یکی از مقالات سایت شما را می بینند و وارد سایت شما می شوند به میل شخصی و بنا به نیازشان به سایت شما وارد شده اند و این ارزشمند است.

علاوه بر تولید محتوا که رایگان است از دیگر راهها، فعالیت در شبکه های اجتماعی فیسبوک و توئیتر و اینستاگرام و پیام رسان هایی مثل: تلگرام، وایبر و لاین و یا فعالیت در فروم ها و… است و از این شیوه های رایگان می شود ترافیک و بازدید جذب کرد.

۳- گرفتن مجوز برای شروع کسب درآمد اینترنتی

از باورهای اشتباه در کسب درآمد از اینترنت، ضرورت گرفتن مجوز برای شروع و راه اندازی کسب و کار اینترنتی است. تنها کار ساده این است که سایت خود در سایت ساماندهی ثبت کنید و دیگر کسی مزاحم شما نمی شود. منتهی توصیه می شود در صورتی که محصولاتی برای فروش دارید مجوز اینماد را بگیرید این کار موجب افزایش فروش و اعتماد بیشتر مشتری می شود. این نشان اعتماد ساز می باشد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  مراحل راه اندازی سایت

 

باز تاکید می شود گرفتن اینماد برای سایتها فعلا اجباری نیست ولی ممکن است برای سایتهای کسب و کار آنلاین به ویژه فروشگاهها در آینده اجباری شود. گرفتن این مجوز کار خیلی پیچیده ای نیست. ممکن است مدتی معطلی داشته باشد ولی دریافت اینماد و لوگوی ساماندهی در پیشرفت کار تاثیر گذار است.

گرفتن درگاه پرداخت آنلاین

یکی دیگر از باورهای اشتباه در کسب درآمد از اینترنت گرفتن درگاه پرداخت آنلاین است. البته تا حدودی درست است چون اگر بخواهید به بانک مراجعه کنید و به صورت مستقیم از آن ها درگاه پرداخت بگیرید باید سایت شما دارای اینماد باشد ولی راه ساده ای وجود دارد.سایت های زیادی هستند که درگاه پرداخت واسطی می دهند و شما می توانید بدون مراجعه به بانک و در مدت زمان بسیار کوتاهی برای سایت خود درگاه پرداخت راه اندازی کنید و محصولات خودتان را بدون دردسر به فروش برسانید.

 ۴- کسب درآمد میلیونی با دو ساعت فعالیت اینترنتی

درست است که کسب و کار اینترنتی پتانسیل بالایی دارد و راحت تر می توان کسب درآمد کرد ولی هر کاری قاعده و قانون خاص خودش را دارد . یکی از باورهای اشتباه در کسب درآمد از اینترنت  این است که با دو ساعت کار در روز می توان درامد بالا و میلیونی داشت جل الخالق …چطور ممکن است؟ مگه میشه …مگه داریم ؟

البته ممکن است این قاعده برای زمانی که شما کسب و کار اینترنتی خود را گسترش داده اید و در واقع کسب و کار شما در شرایط خوبی قرار دارد صادق باشد. ولی نه اینکه از همان روز اول مثلا کلا دو سه ساعت روی سایت وقت بزارید. در همین سایت پول یابی، تقریبا هشت تا ده ساعت کار می کنم روزی دو سه ساعت تولید محتوا دارم و یا دو سه ساعت روی سئو و بهینه سازی سایت کار می کنم. بقیه ساعات روی اطلاعات و افزایش دانش فنی و یا پاسخگویی به نظرات کاربران صرف می کنم.

 

لطفا این فکر فریبنده و اشتباه، که با دو سه ساعت می شود کسب درآمد میلیونی داشت را کنار بگذاریم چون خودمان را فریب می دهیم

 

سخن پایانی باورهای اشتباه در کسب درآمد از اینترنت

از مجموع باورهای اشتباه در کسب درآمد از اینترنت که فهرست کردیم قصدمان این است که بگویم برای شروع و ادامه کسب و کار اینترنتی با این افکار اشتباه خدا حافظی کنید و کسب درآمد را با توکل به خدا و تلاش و اعتماد به نفس بالا شروع کنید . شروع هر کاری مشکلاتی دارد ولی با تدبیر مشکلات را رفع و با قدم های استوار به پیش بروید.در پایان متذکر می شویم که باورهای اشتباه در کسب درآمد از اینترنت خیلی بیشتر اینهاست و ما در اینجا موارد عمده آن را آوردیم تا بگویم اصلی ترین باورهای اشتباه در کسب درآمد از اینترنت برای شروع کسب و کار هیچ ارزشی نداشته و قابل اعتنا نیستند . پس از همین الان کارتان را شروع کنید تا انشالله موفق شوید.

مطلب پیشنهادی

اهمیت داشتن درگاه پرداخت آنلاین برای کسب و کارهای اینترنتی , آشنایی با درگاه پرداخت اینترنتی

اهمیت درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب و کارها

اگر کسب و کار اینترنتی دارید، باید علاوه بر آموختن مهارت‌های لازم، کسب و کارتان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.