برند سازی شخصی در کسب درآمد اینترنتی

برند سازی شخصی در کسب درآمد اینترنتی

یکی از مقوله های مهم در جهان کسب و کار، برند سازی شخصی در کسب درآمد اینترنتی می باشد البته برندسازی شخصی در همه مقوله ها امکان پذیر بوده ولی در اینجا بیشتر منظور و هدف ما بررسی برند سازی شخصی در کسب درآمد اینترنتی می باشد که اتفاقا این روزها دارای اهمیت می باشد.

قبل از هر چیز تذکر این نکته ضروری است که برندسازی شخصی ماند برندسازی برای استارت آپ با مسائل و مشکلاتی همراه است و این تصور که برندسازی شخصی یا (Personal Branding) راحت و آسان است اشتباه می باشد . علاوه بر مشکلات جاری برای برندسازی شخصی یا پرسونال برندینگ ، رقابت بر سر آن بسیار زیاد است. دلیلش این است که برند شدن به هدفی بزرگ برای افرادی مثل تاجران،مدیران،بازیگران،ورزشکاران ، ثروتمندان و غیره تبدیل شده است. برای اطلاعات بیشتر نگاه کنید به این مقاله:( اهمیت برند یا نام تجاری در کسب درآمد)

اگرچه در دنیای سیاست ، ورزش، تجارت ، هنر، فرهنگ و… افراد زیادی هستند که برندسازی شخصی کردند ولی این کار به همین سادگی نیست در اینجا قصد داریم تا برند سازی شخصی در کسب درآمد اینترنتی را شرح دهیم:

تعریف برند سازی شخصی در کسب درآمد اینترنتی

برند شخصی یا Personal Brand برندی است که نام آن نام شخص پدیدآورنده مثلا شما هستید. یعنی نام شما می تواند عنوان برندتان در کسب و کارتان باشد. برند شخصی در واقع تصویری است که شما از خودتان در ذهن افراد و دیگران مثل مشتریان می سازید.

هدف از برند سازی شخصی این است که ویژگی های یک برند در یک انسان قرار داده شود. در این صورت افرادی مثل صاحبان کسب و کارهای کوچک، کار آفرینان و هنرمندان می توانند صاحب شهرت، اعتبار و شخصیت ارزشمندی همچون یک نام تجاری یا برند در زمینه کاری خود شوند.

استارت آپ و برند سازی شخصی در کسب درآمد اینترنتی

یک استارت آپ در شروع کار خود برندی ندارد و برند آن در واقع همان برند شخصی بنیان گذار آن است. برای استارت آپ ها که در شروع کار خود بودجه ای برای  بازاریابی و برند سازی ندارند برند سازی شخصی بنیان گذاران آن استارت آپ یک عامل کلیدی برای رشد کسب درآمد اینترنتی محسوب می شود. رشد یک استارت آپ با داشتن یک برند شخصی قابل اعتماد و شناخته شده بنیان گذاران آن سریع تر انجام می شود.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  روش کسب درآمد از اینستاگرام

برند سازی شخصی و تبدیل شدن به فردی شناخته شده چندان هم آسان نیست! اما در عصر دیجیتال امروز با برقراری ارتباط در شبکه های مجازی مثل فیسبوک،تویتر و اینستاگرام می توانید این کار را خیلی راحت تر از گذشته انجام دهید. شما می توانید با ایجاد ارزش و اعتبار اجتماعی و در نتیجه نفوذ در ذهن مخاطبانتان برای خودتان برند شخصی ایجاد کنید.

راههای برند سازی شخصی در کسب درآمد اینترنتی

ساده ترین و راحت ترین راه برای برند سازی شخصی در کسب درآمد اینترنتی، راه اندازی سایت و ارائه محتوای جذاب به مخاطبان است. هم چنین می توانید با ایجاد ارتباط دو سویه با مخاطبان سایتتان و پیگیری نظرات و پیشنهاد های آن ها، خودتان و برند شخصی تان را بیشتر به آن ها معرفی کنید.

راه دوم برای برند سازی شخصی در کسب درآمد اینترنتی ایجاد محتوای جذاب و با کیفیت در حوزه کاری مربوط به کسب و کارتان و انتشار آن در سایت های شناخته شده با تعداد کاربران بالا و شبکه های اجتماعی است. که همان بازاریابی محتوا نام دارد. مثلا با انتشار محتوای جذاب و متفاوت در سایت هایی مثل فیسبوک و اینستاگرام و یا سایت هایی با تعداد زیاد کاربر مخاطبانتان را با برند شخصی خودتان آشنا کنید. این کار را در پیام رسان هایی مثل تلگرام هم می توان انجام داد.

راه سوم برای برند سازی شخصی در کسب درآمد اینترنتی استفاده از تبلیغات کلیکی است. شما در تبلیغات کلیکی می توانید به صورت کاملا هدفمند کسب و کار خود را به علاقه مندان به موضوع کاریتان معرفی کنید.

از رپورتاژ آگهی در سایت های بزرگ و خبری نیز می توانید برند سازی شخصی در کسب درآمد اینترنتی خودتان را سریع تر انجام دهید.

اگر می خواهید در ابتدا از روش رایگان استفاده کنید اینستاگرام را به شما پیشنهاد می شود. امروزه افراد بسیار زیادی بیشتر وقت خود را در اینستاگرام می گذارند. اما اگر می خواهید برندتان را حرفه ای تر معرفی کنید از شبکه اجتماعی Linkedin استفاده کنید و سعی کنید بیشتر از قبل و به صورت صحیح در آن فعالیت کنید.

 نکات مهم در برند سازی شخصی در کسب درآمد اینترنتی

– توانمندی خود را در برند سازی شخصی در کسب درآمد اینترنتی بالا ببرید. آیا می توانید در یک جمله خود را معرفی کنید و بگویید که هستید؟ این که نمی توانید به این سوال پاسخ دهید و ارزش های خود را نمی دانید بزرگترین خطر برای شما در برند سازی شخصی در کسب درآمد اینترنتی محسوب می شود. مردم باید بدانند ویژگی های و ارزشش های منحصر به فرد شما چیست؟ باید بدانند مزایای برند شما نسبت به دیگر رقبایتان چه هست.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه های کسب درآمد مدیران تلگرام

– صداقت در کار و برند سازی شخصی در کسب درآمد اینترنتی بسیار اهمیت دارد. سعی کنید در برابر دیگران شفاف باشید. در برند سازی شخصی تان یک پیام داشته باشید و از داشتن چندین پیام پرهیز کنید. با چند پیام مخاطب خود را گیج نکنید. سعی کنید یک هدف اصلی داشته باشید و در آن بهترین باشید.

– پیامی را که از طریق برند سازی شخصی در کسب درآمد اینترنتی می خواهید به مخاطبانتان منتقل کنید را انتخاب کرده اید؟ اگر نه سریع دست به کار شوید و آن را انتخاب کنید و سعی کنید شبکه های اجتماعی خود را هم با آن پیام هماهنگ کنید.

– همیشه ارتباطتان را با مخاطبانتان حفظ کنید و وقت زیادی را برای این ارتباط صرف کنید. بعد از آن با شمارش تعداد لایک ها و میزان بازدید محتواها جذابیت آن را برای مخاطبانتان بسنجید. بعد از مدتی وضعیت برند شخصی تان با بررسی تعداد بازدیدکنندگان سایتتان یا تعداد افراد دنبال کننده شما در شبکه های اجتماعی مشخص می شود. با این کار درک می کنید که آیا واقعا مخاطبانتان از شما همان تصویری را در ذهن دارند که خودتان می خواستید یا خیر.

 نکته پایانی در برند سازی شخصی در کسب درآمد اینترنتی

این نکته مهم و کلیدی را در نظر داشته باشید که ایجاد برند شخصی در یک هفته یک ماه و یا یک سال اتفاق نمی افتد. این کار یک فرایند تدریجی و با حوصله می باشد و  ممکن است در آغاز کند بوده و قابل رویت نباشد ولی با گذشت زمان به سرعت پیشرفت می کند.

توجه داشته باشید در برند سازی شخصی در کسب درآمد اینترنتی، اگر از خودتان شخصیت منفی بسازید بر خلاف شرکت ها که می توانند از اول با نام دیگری برند خود را بسازند شما قادر نخواهید بود خودتان را عوض کنید. گام اول اشتباه و نداشتن صداقت ، ممکن است برای همیشه یک برند سازی شخصی را با مشکل مواجه کرده و آن را برای همیه نابود کند.

مطلب پیشنهادی

اهمیت داشتن درگاه پرداخت آنلاین برای کسب و کارهای اینترنتی , آشنایی با درگاه پرداخت اینترنتی

اهمیت درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب و کارها

اگر کسب و کار اینترنتی دارید، باید علاوه بر آموختن مهارت‌های لازم، کسب و کارتان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.