شیوه مطالعه امتحان کنکور در فصل گرما و تابستان

شیوه مطالعه امتحان کنکور در فصل گرما و تابستان

شیوه مطالعه برای کنکور در هر فصل و زمانی کاملا متفاوت با سایر مواقع است مثلا در تعطیلات عید نوروز باستانی نوع مطالعه با اوایل پاییز کاملا فرق دارد و عید نوروز زمان مرور مطالب قبلی و جبران عقب ماندگی است و یا شیوه مطالعه امتحان کنکور در فصل گرما و تابستان با فصل سرد و زمستان نباید به یک شیوه باشد. منظور ما از فصل گرما سه ماه تابستان و نیز یک ماه آخر فصل بهار و یا خرداد هم می باشد اگرچه هدف اصلی و نقطه تمرکز ما در اینجا بیشتر سه ماهه گرم تابستان می باشد. این زمان سرآغاز مطالعه برای کنکور سراسری و ترسیم برنامه موفقیت در کنکور می باشد.

برای رشد و پیشرفت تحصیلی ، فصل تابستان بهترین زمان ممکن می باشد که در ادامه به اهمیت شیوه مطالعه امتحان کنکور در فصل گرما و تابستان اشاره خواهیم کرد. یکی از مهم ترین و تاثیر گذار ترین کارها که در فصل تابستان هر داوطلب کنکور باید انجام دهد مطالعه دروس مهارتی کنکور می باشد. دروس مهارتی کنکور همان طور که از نامشان پیداست به مهارت و تسلط در آن با تمرین و تکرار نیاز دارند چون قانون طبیعی استکه هر کسب مهارت در هر زمینه ای خواه درسی یا غیر درسی با تمرین و تکرار اصولی امکان پذیر خواهد بود. لذا این ایام باید تمرین مداوم داشت تا تسلط و مهارت کامل در داوطلب کنکور ایجاد شود.

اهمیت شیوه مطالعه امتحان کنکور در فصل گرما و تابستان

قبل از آنکه به شرح مباحث مهم کنکور و دروس مهارتی بپردازیم لازم است تا در اهمیت شیوه مطالعه امتحان کنکور در فصل گرما و تابستان مطالب و دلایلی را ذکر کنم تا داوطلبان این زمان مناسب را از درس ندهند. اول اینکه فرصت فراوان تا کنکور دارند و این فرصت فراوان توجه به دروس مهارتی را که بسیار وقت گیر و نیاز به تمرین و تکرار ایجاب می کند و باید مباحث و موضوعات را اینقدر تکرار و تمرین کنند که بعد از تعطیلات عید نوروز سال بعد فقط فرصت مرور دارند و با مروز دوباره تسلط لازم را به دست بیاورند.

دلیل دوم اهمیت شیوه مطالعه امتحان کنکور در فصل گرما و تابستان این است که تابستان بهترین فرصت و زمان طلایی برای جلو افتادن از سایر رقبای کنکوری می باشد.. تابستان این اجازه را به داوطلب کنکور می دهد تا زمان زیادی را برای مطالعه کردن اختصاص دهید چون مدارس تعطیل است و ۲۴ ساعته می تواند درس بخواند . با شروع فصل پاییز و بازگشایی مدارس روزانه زمان قابل توجه ای را در کلاس درس سپری می‌کنید و طبیعتا فرصت زیادی برای مطالعه کردن در اختیار نخواهید داشت. علاوه بر اینها تابستان فصل گرما است و چه بسا گرما موجب کلافگی و بی حالی شده و یا سایر رقبا تصور می کنند که زمان زیادی به کنکور دارند و کمتر اهمیت می دهند و این بهترین فرصت برای جلو زدن از سایرین است.

اعتقاد داریم که داوطلب زرنگ و دارای برنامه در تابستان قدم های اصلی و بزرگ را برای موفقیت در امتحان کنکور بر می دارد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  مهارت تست زدن برای کنکور سراسری

شیوه مطالعه درس های مهارتی کنکور در فصل تابستان

فصل تابستان همان طور که در بالا گفتیم بهترین زمان توجه به دروس مهارتی می باشد. لذا در اینجا مباحث و موضوعاتی که انتظار می رود داوطلبان کنکور آنها را بخوانند در اینجا فهرست کردیم و توصیه می کنیم به این موارد و دروس مهارتی توجه خاص کنند:

ادبیات و شیوه مطالعه ادبیات :

– آرایه های ادبی

– زبان فارسی

– قرابت معنایی

توصیه می شود برای مباحث آرایه های ادبی، زبان فارسی، قرابت معنایی، لغات و هم چنین درک مطلب های زبان انگلیسی و عربی قرار نیست وقت زیادی اختصاص دهید. روزانه زمانی در حدود ۶۰ تا ۹۰ دقیقه می تواند شما را راه بیندازد. انجام همین کارهای کوچک در طولانی مدت نتایج بسیار شگفت انگیزی برای شما در پی خواهد داشت. این برنامه ریزی را در طول فصل گرما با دقت و درایت دنبال کنید و نتایج شگفت انگیز آن را در پایان خواهید دید.

شیوه مطالعه کنکور درس عربی در فصل تابستان :

– درس عربی به طور کامل ( تمامی مباحث آن)

بر روی درس عربی توصیه و تاکید زیاد داریم که به طور کامل و تمامی مباحث مطالعه شود و دلیل تاکید ما هم این است که قصد داریم باور سخت بودن عربی را در شما از بین ببریم. متاسفانه مشکل اکثر کنکوری‌ها برای درس عربی این است که دیر به دیر به سراغ این درس می روند. در حالی که با کمی تلاش ساده ترین درس می شود.

شیوه مطالعه درس عربی کاری خیلی ساده است. سوالات عربی هر ساله از مباحث مشخصی به تعداد معین طرح می شود:

– ترجمه (۸ تست)

– درک مطلب (۹ تست)

– قواعد (۸ تست)

کافی است برای هر مبحث زمان کافی اختصاص دهید  و اصولی تست زنی کنیدهم تست زنی آموزشی و هم تست زنی زمان دار را در صورت امکان است تا تسلط و مهارت شما افزایش یابد. رکن اول برای رسیدن به درصدهای قابل توجه در درسی مثل عربی تست زنی در تعداد زیاد است و بهترین منبع برای تست زنی نیز سوالات کنکور سراسری است. برای یادگیری لغات زبان عربی مانند زبان فارسی عمل کنید.

شیوه مطالعه زبان انگلیسی در فصل تابستان

– درک مطلب (ریدینگ) و کلوز تست

قبل از هر چیز به این نکته توجه کنید که شیوه مطالعه امتحان کنکور در فصل گرما و تابستان برای درس های مهارتی تقریبا شبیه هم است برای زبان انگلیسی هم درک مطلب (ریدینگ) و کلوز تست مانند زبان فارسی که در بالا اشاره شد برنامه ریزی شود تا بازدهی لازم داشته باشد. (نگاه کنید به مقاله: شیوه مطالعه زبان انگلیسی برای کنکور )

شاید برایتان سوال باشد که مثلا روزی ۶۰ تا ۹۰ دقیقه مطالعه چه تاثیری می تواند در قبولی کنکور سراسری برای فلان درس مثلا زبان انگلیسی داشته باشد؟ در جواب باید بگویم، یادتان باشد که تخت سنگ های عظیم به وسیله ریختن قطره های کوچک آب در مدت زمان طولانی به سنگ های کوچک و سنگریزه تبدیل می شود. بنابراین ارزش این کارهای کوچک را در مسیر آمادگی کنکور سراسری دست کم نگیرید و در ماههای انتهایی به کنکور سراسری اهمیت آن را درک خواهید کرد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه تست زنی کنکور دانشگاه
شیوه مطالعه درس های شیمی، فیزیک و ریاضی در تابستان

– درس ریاضی به طور کامل ( تمامی مباحث مورد نظر در تابستان)

– درس فیزیک به طور کامل ( تمامی مباحث مورد نظر در تابستان)

– مباحث محاسباتی (مسائل) شیمی

برای موفقیت در امتحان کنکور و کسب رتبه بالا ،دو درس ریاضی و فیزیک سکوی پرتاب شما به بهترین رشته‌های دانشگاهی می‌باشد. اما اگر در رشته تجربی درس می خوانید برای به دست آوردن روپوش سفید پزشکی فقط به زیست احتیاج ندارید. زیست و شیمی دروسی هستند که بیشتر داوطلبان کنکور درصدهای قبل قبولی به دست می‌آورند. لذا برای موفقیت در امتحان کنکور به ویژه قبولی در رشته پزشکی و برای اینکه بین خودتان و سایر رقبای فاصله زیادی ایجاد کنید، برای این کار باید درصدهای ریاضی و فیزیک خود را به حد قابل قبول برسانید. ریاضی و فیزیک دروس سرنوشت ساز هستند.

شاه کلید و راز موفقیت در ریاضی و فیزیک علاوه بر مطالعه دقیق کتاب درسی ، برای تقویت و مهارت بیشتر، تست  زنی است، قاعده تست زنی آموزشی و آزمونی را رعایت کنید. برای آموزش تست زنی به مطقاله سایت پول یابی (شیوه تست زنی حرفه ای برای کنکور سراسری ) مراجعه کنید.در تست زنی برای ریاضی و فیزیک با نکات جدید مواجه خواهید شد و هم چنین نوع تست های مختلف این دو درس را خواهید شناخت. تمرکز خودتان را بر روی تست های سراسری و تست های تالیفی با ایده های جدید و صد البته هم سو با کنکور های اخیر بگذارید. مطمئن باشید شما قادر به انجام هر کاری هستید کافیست بخواهید درس فیزیک و ریاضی مثل آب خوردن برایتان آسان می شود.

سخن پایانی شیوه مطالعه امتحان کنکور در فصل گرما و تابستان

فصل تابستان بهترین زمان برای پشت سر گذاشتن رقبا و فاصله گرفتن از آنهاست و بهترین زمان برای فراگیری دروس مهارتی می زباشد که وقتگیر هستند و نیاز به تمرین تکرار دارند. با مطالعه دقیق کتاب درسی و تمرینو تکرار، موفقیت شما در کنکور با رتبه بالا امکان پذیر است. فقط و فقط نیاز است که واقعا تصمیم بگیرید و این برنامه ریزی را دقیق برای خودتان در کنکور سراسری ترسیم کنید.

علاوه بر اینها از انتخاب منابع خوب و کمک آموزشی مناسب به هیچ عنوان غافل نشوید. در سایت پول یابی برای هر کدام از منابع درسی منابع کمک آموزشی مناسب را معرفی کردیم که می توانید با انتخاب و مطالعه آنها به موفقیت بیشتر در کنکور سراسری امیدوار باشید. کسب رتبه برتر با برنامه ریزی درست و تلاش و مطالعه امکان پذیر است و شما با شیوه مطالعه امتحان کنکور در فصل گرما و تابستان که شروع یک راه یک ساله می باشد می توانید به این هدف و خواسته برسید . همه چیز در برابر اراده و خواسته شما سر تعظیم فرود می آورد اگر بخواهید و برای کسب رتبه برتر در کنکور قدم بردارید.

مطلب پیشنهادی

شغل مغازه داری برای زنان ، بهترین شغل مغازه داری برای زنان و دختران ، مشاغل زنانه

شغل مغازه داری برای زنان

اغلب مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در گذشته توسط مردان اداره می‌شدند و مشاغل مغازه داری برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.