شیوه مطالعه دین و زندگی برای کنکور سراسری

شیوه مطالعه دین و زندگی برای کنکور سراسری

درس دین و زندگی در کنکور دانشگاه ضریب دو دارد و شیوه مطالعه دین و زندگی برای کنکور سراسری از این نظر اهمیت دارد که در کسب رتبه های بالبا تاثیر گذار است ضمن اینکه سومین درس از دفترچه عمومی آزمون سراسری بوده و مثل سایر دروس عمومی دارای ۲۵ سوال یا تست می باشد.

یادگیری شیوه مطالعه دین و زندگی برای کنکور سراسری از این نظر هم مهم است که در سالهای اخیر طرح سوالات آن فرق کرده است. سالها قبل سوالات بیشتر حفظ کردنی و محفوظاتی بوده است ولی در چند سال اخیر جهت سوالات تغییر کرده و حالت مفهومی و فهمیدنی گرفته است. در واقع سوالات دین و زندگی مفهومی و ترکیبی از ۳ کتاب دین و زندگی دبیرستان می باشد.

شیوه مطالعه دین و زندگی برای کنکور سراسری با توجه به سوالات

همان طور که پیش تر گفته شد شیوه سوالات کنکور دین و زندگی فرق کرده است و این تیپ از سوالات از کنکور ۸۸ استارت طرح شدنش خورد و هر ساله هم بر تعداد این سوالات افزوده می شود و هم از نظر سختی و مفهومی شدن در سطح بالاتری طرح می شوند. از این رو برای موفقیت در کنکور و کسب درصد خوب و عالی در درس دین و زندگی باید هم سو با تفکر طراحان سوالات کنکور سراسری و علاقه آنها حرکت کنیم و شیوه مطالعه دین و زندگی را تغییر دهیم.

بررسی سوالات کنکور درس دین و زندگی

با آنالیز و بررسی سوالات درس دین و زندگی در چند سال اخیر متوجه می شویم چیزی در حدود ۶۸ تا ۷۲ درصد از سوالات درس دین و زندگی را از مبحث آیات و روایات مطرح می کنند که نیازمند مطالعه آیات برای پاسخ گویی به این تیپ از سوالات هستیم. معمولا در سوالات آیات یا ابتدا یا انتهای آیه مورد نظرشان را در سوال نمی آورند و داوطلب با دیدن بخشی از آیه که در تست مطرح شده است باید کل آیه را به خاطر اورد و موضوع و پاراگرافی را که مربوط به آیه مورد پرسش هست نیز به خاطر داشته باشد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  مراحل مطالعه برای کنکور سراسری

کار آن جایی سخت تر می شود که سوالات ترکیبی از ۳ کتاب مطرح می کنند و ممکن است هر گزینه تست از یک کتاب و درسی متفاوت باشد که داوطلب برای پاسخ دادن به این تست ها باید به خوبی مطالب را آموخته باشد که در این زمینه در زیر توصیه هایی به داوطلبان برای نحوه مطالعه این درس و آماده شدن او برای پاسخ گویی به این نوع از سوالات مفهومی خواهیم کرد.

توصیه به داوطلبان در مطالعه کنکور درس دین و زندگی:

از آنچه که گفته شد باید داوطلب شیوه مطالعه دین و زندگی برای کنکور سراسری را مطابق استانداردهای روز کند. با توجه به اهمیت آیات و روایت داوطلبان می توانند آیه هایی که با هر پاراگراف کتاب درسی مرتبط است را در برگه هایی کوچک بنویسند و در کنار پاراگراف مربوطه در کتاب درسی بچسبانند تا در هنگام مطالعه به نحوه ترکیبی این در را بخوانند و به مطالب بهتر تسلط پیدا کنند.هم چنین ایات و پاراگراف های مرتبط با آن را در یک برگه نوشته و در دیوار اتاق خود بچسباند و یا در کلاسور به جمع اوری انها بپردازد و در وقت هایی مشخص به مرور آن ها بپردازد.

از کتاب هایی که در بازار موجود است و مبحث آیات و روایات را باز کرده اند می تواند کمک خوبی برای مطالعه دین و زندگی بگیرند.

تست زنی کنکور برای درس دین و زندگی

یکی از  شیوه مطالعه دین و زندگی برای کنکور سراسری امتحان خود با تست زنی است. زدن تست نیز داوطلب را برای آشنایی با تیپ تست های جدید آشنا می کند. البته فقط زدن تست های آزمون سراسری را به داوطلبان توصیه می کنبم. در ضمن خواندن مطالب اضافی که در کتاب های کمک آموزشی موجود است کمک چندانی به داوطلب نمی کند بلکه داوطلب را از مسیر اصلی مطالعاتی خود دور می کند و فایده ای برای وی ندارد. پس فقط داوطلب را به خواندن متن کتاب های درسی دین و زندگی تشویق می کنیم. در ماهای پایانی به خصوص ماه اردیبهشت حتما به مرور نکات آیات و هم چنین خلاصه هایی که در طول سال برداشته اید بپردازید. برای اطلاع از منابع دین و زندگی به این لینک ( منابع کنکور دین و زندگی) بروید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  بررسی زیست شناسی امتحان کنکور ۹۶

مطلب پیشنهادی

شغل مغازه داری برای زنان ، بهترین شغل مغازه داری برای زنان و دختران ، مشاغل زنانه

شغل مغازه داری برای زنان

اغلب مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در گذشته توسط مردان اداره می‌شدند و مشاغل مغازه داری برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.