شیوه مطالعه زبان انگلیسی برای کنکور

شیوه مطالعه زبان انگلیسی برای کنکور

درس زبان انگلیسی یکی از دروس تقریبا سخت در کنکور به دلیل نوع آموزش اشتباه در مدارس ما است . لذا شیوه مطالعه زبان انگلیسی برای کنکور از این نظر اهمیت دارد که بیشتر ایرانی ها دارای صعف در پاسخگویی به سوالات می باشند البته در سالهای اخیر با انواع و اقسام کلاس های زبان ، نسبت به گذشته اوضاع زبان انگلیسی بهتر شده است و حتی داوطلبان با شیوه مطالعه زبان انگلیسی برای کنکور آشنایی بیشتری پیدا کردند و کم کم رقابت در این عرصه هم با تست زنی بالا رفته است.

در شیوه مطالعه زبان انگلیسی برای کنکور  این نکته را در نظر بگیرید که زبان انگلیسی آخرین درس از دفترچه عمومی است و مانند دیگر دروس عمومی کنکور دارای ۲۵ تست می باشد. کسب درصد مناسب در درس زبان انگلیسی با توجه  به نمودار و تراز این درس در کنکور سراسری رتبه شما را به خوبی ارتقا خواهد داد دلیل اصلی این موضوع بررسی نمرات کلی داوطلبان در کنکور است که برخی درصد منفی دارند و این در کسب رتبه بالاتر برای سایرین حائز اهمیت است.

در شیوه مطالعه زبان انگلیسی برای کنکور  باید ۲۵ تست این درس شامل ۳ سوال قواعد ۷ سوال لغات  ۵ سوال کلوز تست و ۱۰ سوال ریدینگ یا درک مطلب را در نظر داشته باشید.

شیوه مطالعه زبان انگلیسی برای کنکور : قواعد

۳ سوال قواعدی که به صورت مستقیم و مستقل در درس زبان انگلیسی طرح می شود از مباحث معینی است که هر ساله نیز طرح سوال از این مباحث توسط طراحان گرامی کنکور تکرار می شود. برای یادگیری قواعد درس زبان انگلیسی نیاز نیست به سراغ جزوات قطور بروید چرا که فقط شما را از مسیر اصلی مطالعاتی خود دور می کند. استفاده از جزوات دبیر مربوطه و یا کتاب های کمک آموزشی مناسب می تواند کمک خیلی خوبی برای شما باشد.

در شیوه مطالعه زبان انگلیسی برای کنکور  به این نکته توجه کنید که، حل تست های کنکور سراسری نیز شما را بیشتر با سلیقه طراحان کنکور اشنا می کند و آن دست از مطالبی که بیشتر و به کرات از آن ها سوال مطرح می شود را می توانید شناسایی کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  بهترین شیوه مطالعه برای کنکور سراسری

خلاصه نویسی در بخش قواعد زبان انگلیسی بسیار مفید خواهد بود. به جرات می توان گفت کل مباحث قواعد زبان را می توان در برگه ای به روش نمودار درختی خلاصه کرد و بر دیوار چسباند و با تکرار مطالعه آن در هر روز مطالب را به حافظه بلند مدت خود انتقال دهید.

شیوه مطالعه زبان انگلیسی برای کنکور : لغات

برای کسب درصد خوب و حتی عالی در کنکور سراسری نیاز به حفظ حجم زیادی لغات ندارید. بلکه لغات کتاب های زبان انگلیسی سه سال دبیرستان نیز می تواند برای شما مفید باشد ناگفنه نماند که حفظ لغات بیشتر و حتی خارج از کتاب درسی می تواند در خواندن متن های کلوز تست و درک مطلب به شما کمک کند.

توجه داشته باشید که مهم ترین بحث برای یادگیری و به حافظه سپاردن لغات درس زبان انگلیسی فقط و فقط تکرار است چرا که زبان انگلیسی درسی فرار بوده و. با تکرار می توان لغات را به حافظه بلند مدت خود انتقال داد.

در شیوه مطالعه زبان انگلیسی برای کنکور توصیه می شود لغاتی که برای شما دشوار هستند و معانی آن ها را نمی توانید با چند بار خواندن یاد بگیرید آن ها را در دفترچه ای بنویسید و هر روز برای دقایقی قبل از خواب آن ها را مطالعه کنید.

برای حل تست های لغت باید یاد بگیرید که چگونه یک جمله را معنی کنید برای معنی کردن یک جمله علاوه بر بلد بودن معنی کلمات چه در گزینه ها و چه در صورت سوال خواندن جمله اهمیت زیادی دارد. اینکه بدانید به عنوان مثال دبیرستان پسرانه در انگلیسی پسرانه دبیرستان نوشته می شود می تواند به شما در خواندن جملات کمک زیادی کند که نتیجه آن نیز فهم دقیق معنی و خواسته طراح است.

شیوه مطالعه زبان انگلیسی برای کنکور : کلوز تست

در کلوز تست طراح متنی را در آزمون می آورد و ۵ جای خالی در متن می گذارد که داوطلب باید با توجه به موضوع کلوز تست و گزینه هایی که برای سوال ها مطرح می شود گزینه صحیح را انتخاب کند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  راههای کاهش اضطراب امتحان کنکور

توجه داشته باشید از ۵ تستی که برای کلوز تست طرح می شود معمولا یک تست از مبحث گرامر خواهد بود.

مهم ترین روشی که برای آماده کردن داوطلب برای حل کردن کلوز تست در کنکور سراسری می توان توصیه کرد این است که هر شب یک متن کلوز تست حل کند بهتر است ابتدا تمامی کلوز تست های کنکور سراسری و آزاد را حل کند و سپس به سراغ کلوز تست های تالیفی برود.

لغاتی که در این کلوز تست ها می بینید و در حالی که برایتان آشنا نیست و در کتاب درسی نیامده است را در دفترچه ای یادداشت کنید و آن ها را نیز بخوانید و به خاطر بسپارید.

شیوه مطالعه زبان انگلیسی برای کنکور :درک مطلب

در کنکور سراسری بعد از سوالات بخش کلوز تست دو متن آورده می شود با موضوعات مختلف و برای هر یک از این متن ها نیز ۵ تست مطرح می شود که داوطلبان باید با توجه به موضوع  درک مطلب ها به این سوالات پاسخ دهند. همانند کلوز تست ها توصیه می شود شبی یک متن را بخوانید و به سوالات آن پاسخ دهید.

اگر در مطالعه این متن ها نیز با کلماتی نا اشنا در کتاب درسی آشنا شدید آن ها را نیز در دفترچه یادداشت کنید و به خاطر بسپارید.

توصیه درس زبان انگلیسی برای کنکور

در پایان مجددا قابل ذکر است که با توجه به فرار بودن درس زبان انگلیسی تکرار کردن مطالب در این درس بسیار مهم و حیاتی خواهد بود و با حل کردن مداوم متن های کلوز تست و درک مطلب می توانید سرعت العمل خود را به شدت ارتقا دهید. برای اطلاع از منابع کنکور زبان انگلیسی به این لینک ( منابع کنکور زبان انگلیسی) مراجعه کنید.

مطلب پیشنهادی

شغل مغازه داری برای زنان ، بهترین شغل مغازه داری برای زنان و دختران ، مشاغل زنانه

شغل مغازه داری برای زنان

اغلب مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در گذشته توسط مردان اداره می‌شدند و مشاغل مغازه داری برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.