شیوه مطالعه کنکور درس ادبیات و زبان فارسی

شیوه مطالعه کنکور درس ادبیات و زبان فارسی

اهمیت شیوه مطالعه کنکور درس ادبیات و زبان فارسی زمانی مشخص می شود که به تاثیری گذاری این درس در بین تمام دروس اعم از عمومی و اختصاصی واقف شویم . درس ادبیات مهمترین درس عمومی و در عین حال اولین درس دفترچه عمومی محسوب می شود. شیوه مطالعه کنکور درس ادبیات و زبان فارسی را باید بر مبنای حفظ کردن و فهمیدن گذاشت یعنی هم جنبه فهمیدنی و هم محفوظاتی آن بسیار مهم است. ( شیوه مطالعه دروس عمومی در کنکور سراسری)

درس ادبیات و زبان فارسی  در کنکور ۲۵ تست را به خودش اختصاص داده است. همچنین ضریب ۳ را در کنکور سراسری به خود اختصاص داده است. مدت زمان پاسخ گویی به سوالات این درس ۱۸ دقیقه است. ۲۵ تست این درس به ترتیب عبارتند از:

۳ تست لغت ۲ تست املا ۳ تست تاریخ ادبیات ۳ تست مربوط به مبحث آرایه های ادبی ۵ تست از درس زبان فارسی و ۹ تست آخر نیز تست های قرابت معنایی هستند.

شیوه مطالعه کنکور درس ادبیات و زبان فارسی :

درس ادبیات و زبان فارسی هم تست های حفظی و هم تست های مفهومی دارد. توصیه می شود برای مطالعه ۳ تست لغت به تمامی لغت های انتهای کتاب های درسی تسلط کافی کنید. برای اکثر لغات در انتهای کتاب چند معنی وجود دارد دقت کنید که تمامی معنای یک لغت را یاد بگیرید و به تمامی جزئیات آن تسلط پیدا کنید.

۲ تست املا را با خواندن متن کتاب های ادبیات می توانید به تسلط برسید در کتاب زبان فارسی هم بخش هایی به نام املا وجود دارد که به داوطلبان کمک خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه مطالعه دروس اختصاصی کنکور تجربی

برای ۳ تست تاریخ ادبیات بخش اعلام کتاب های درسی و تاریخ ادبیات هایی که در ابتدای هر درس وجود دارد را به خوبی مطالعه کنید و به تمامی آثار تسلط داشته باشید.

از درس زبان فارسی در کنکور سراسری ۵ تست مطرح می شود که دو تست واج و تکواژ و واژه از سخت ترین تست های درس زبان فارسی هستند. برای تسلط به این مباحث زدن تست های کنکور سراسری کمک زیادی به شما خواهد کرد. سه تست دیگر این درس از مباحث مفعول و مبحث اسم مشتق و مشتق مرکب و ساده است. برای یادگیری این مباحث نیز زدن تعداد تست های کنکور سراسری و تمرین مکرر آن ها کمک زیادی به شما خواهد کرد.

شیوه مطالعه کنکور درس ادبیات و زبان فارسی : آرایه های ادبی

۳ تست آرایه ادبی نیز در کنکور سراسری مطرح می شود یادگیری آرایه های ادبی وقت آنچنانی از داوطلبان نمی گیرد. بهترین راه برای تسلط به مبحث آرایه ها بهتر است هر شب چند تست سراسری را حل کنید و به بررسی آن تست ها بپردازید که به سرعت العمل شما می افزاید.

۹ تست قرابت معنایی تست های انتهایی درس ادبیات است. برای اینکه بتوانید سوالات این مبحث را در کنکور حل کنید، توصیه می شود که شعر های کتاب ادبیات را به خوبی بخوانید. مهم ترین نکته برای اینکه بتوانید تست های قرابت را بزنید نحوه صحیح خواند صورت سوال و صورت گزینه هاست که بتوانید به منظور و مفهوم هر سوال پی ببرید.

اهمیت تست زنی ادبیات

زدن تست های کنکور سراسری باعث تسلط بیشتر شما بر این سوالات می شود. در اوقات فراغت می توانید با خواندن کتاب حافظ بر هنر شعر خوانی خود بیافزایید. مبحث قرابت معنایی از شیرین ترین مباحث کنکور است که می تواند سکوی پرتابی برای داوطلبانی باشد که درصد بالایی در این درس کسب می کنند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  راهکار لذت درس خواندن برای کنکور سراسری

شیوه مطالعه کنکور درس ادبیات و زبان فارسی باید به گونه ای باشد که در زمان های مرده خود می توانید به مطالعه مباحث حفظی این درس بپردازید مثل تاریخ ادبیات و لغات و با ۳۰ دقیقه وقت گزاشتن در هر شب با تمرین تست هاس سراسری مباحث آرایه ادبی و زبان فارسی به تسلط کافی در این موارد نیز برسید.

مطلب پیشنهادی

شغل مغازه داری برای زنان ، بهترین شغل مغازه داری برای زنان و دختران ، مشاغل زنانه

شغل مغازه داری برای زنان

اغلب مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در گذشته توسط مردان اداره می‌شدند و مشاغل مغازه داری برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.