مراحل فروش در کسب و کار اینترنتی و بازاریابی

مراحل فروش در کسب و کار اینترنتی و بازاریابی

فروش در تجارت حرف اول را می زند و لذا یادگیری مراحل فروش در کسب و کار اینترنتی و بازاریابی اهمیت بسیار زیادی دارد چون هدف اصلی و غایی هر کسب و کاری فروش بیشتر و کسب ثروت و توسعه آن می باشد . اما فرو شبه راحت امکان پذیر نیست ضمن اینکه همیشه در کسب و کارها وجود رقیبان می توند موجب تقلیل فروش و در نهایت کسادی بازار هر کسی شود. (نگاه کنید به مقاله : تکنیک فروش و بازاریابی )

در اهمیت فروش همین بس که گفته شود که موجب ارتقا و رشد یک کسب و کار می شود برای همین یادگیری و به کار بردن مراحل فروش در کسب و کار اینترنتی و بازاریابی برای فعالان عرصه سرنوشت ساز می باشد. این فروش با رشد فزاینده تجارت الکترونیک به یک علم و تخصص تبدیل شده و متخصصان این عرصه سعی در آموزش بازاریابان اینترنتی و فعالان اقتصادی فضای مجازی دارند . ما هم در سایت پول یابی تصمیم به بیان مراحل فروش در کسب و کار اینترنتی و بازاریابی و آموزش ساده آن گرفتیم.

برترین مراحل فروش در کسب و کار اینترنتی و بازاریابی

قبل از آنکه به مدل های مراحل فروش در کسب و کار اینترنتی و بازاریابی بپردازیم توجه شما را به این نکته کلیدی معطوف می کنیم که : « فروش، نوعی کمک و همراهی دیگران است برای ارتقا و بهبود کیفیت کار و زندگی شان.» این اصل مهم را هر فروشنده و بازاریاب اینترنتی باید لحاظ کند تا به موفقیت در کسب درآمد برسد.
مدل های مختلفی برای فروش و کسب درآمد بیشتر وجود دارد ولی به نظر نگارنده مقاله سایت پول یابی، مدل آیدا (AIDA Model) بهترین و برترین مدل فروش در هر نوع کسب و کاری به ویژه در کسب و کار اینترنتی می باشد. مدل آیدا تسریع کننده مراحل فروش در کسب و کار اینترنتی و بازاریابی می باشد و موجب افزایش پول و کسب ثروت می شود.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  مقایسه کسب درآمد اینترنتی و کسب و کار سنتی

این مدل از (توجه، علاقه، اشتیاق و عمل  Attention , Interest , Desire  Act) گرفته شده است و از حرف اول انگلیسی هر یک از این کلمات افتباس شده است.

تشریح مدل فروش آیدا

همان طور که در بالا گفته شد مدل آیدا (AIDA Model) مخفف چهار کلمه انگلیسی( Attention , Interest , Desire  Act) می باشد. این چهار کلمه به معنای ( توجه، علاقه، اشتیاق و عمل ) است. این چهار کلمه یک فرآیند منطقی تصمیم‌گیری برای خرید می‌باشد‌. معمولا در هر مرحله از فروش که با مشکلی مواجه می‌شوید به دلیل عدم موفقیت در یکی از این ۴ بخش و یا رعایت نکردن ترتیب آنها است‌.

به اعتقاد متخصصان ، هر فروشنده و بازاریابی اینترنتی این چهار مرحله و یا بخش را کامل رعایت کند حتما در کسب و کارش موفق بوده و فروشش نسبت به رقبا بیشتر می شود. ( مرجعه کنید به مقاله : راز افزایش فروش و کسب درآمد اینترنتی)

مراحل فروش در کسب و کار اینترنتی و بازاریابی بر اساس مدل آیدا

همان طور که گفته شد این مراحل چهارگانه باید با دقت و وسواس خاصی اعمال شود تا مشتری ترغیب برای خرید محصول و کالا شود مراحل چهارگانه عبارتند از:
مرحله اول‌- جلب توجه مشتری : در قدم اول باید، توجه مشتری را جلب کنید تا به حرف شما گوش کند‌. (‌Attention‌)
مرحله دوم‌- ایجاد علاقه : با استفاده از ترفندهایی مشتری را علاقه‌مند به کالا و محصولات خود کنید‌. (‌Interest‌)
مرحله سوم‌- تحریک میل مشتری: باید طوری حساب شده و منطقی عمل کنید که میل خرید مشتری را تحریک کنید‌. (‌Desire‌)
مرحله چهارم‌- خاتمه دادن به فروش (Action)

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  تاثیر بلاک چین بر دیجیتال مارکتینگ

با رعایت این چهار مرحله ساده ولی تاثیر گذار، حتما فروش بیشتری را تجربه خواهید کرد.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.