معایب و مزایای تبلیغات کلیکی

معایب و مزایای تبلیغات کلیکی

معایب و مزایای تبلیغات کلیکی مانند هر کسب و کار اینترنتی باید مورد نقد و بررسی منصفانه قرار گیرد تا در انتخاب شیوه تبلیغات مناسب دچار اشتباه نشویم . البته برخی با قصد و غرض و یا از روی منفعت طلبی در بیان معایب و مزایای تبلیغات کلیکی اغراق می کنند در اینجا قصد داریم تا به صورت اجمالی و فارغ از سود و زیان، معایب و مزایای تبلیغات کلیکی را بررسی کنیم :

انواع تبلیغات کلیکی

مزایای تبلیغات کلیکی

صرف نظر از معایب و مزایای تبلیغات کلیکی باید بگویم، تبلیغات کلیکی روی کاغذ ایده  بسیار خوبی است چون بودجه شما کاملا بر اساس بازخورد تبلیغات تان خرج میی شود . یعنی تا زمانی که روی آگهی تان کلیک نشده باشد پولی از حساب شما کم نمی شود . معمولا شرکت های بزرگی که سرویس تبلیغات کلیکی ارائه میدهند امکانات زیادی برای مدیریت آگهی در اختیارتان قرار می دهند و با این امکانات می توانید آمار دقیقی از بازخورد آگهی ها به دست بیاورید و رفتار مشتری ها رو نسبت به کالا یا خدمات و روش های تبلیغاتی خودتن بسنجید .

معایب تبلیغات کلیکی

۱- هزینه زیاد تبلیغات کلیکی نسبت به سایر مدل های تبلیغاتی:

الان بهترین سیستم های تبلیغاتی دنیا از جمله سیستم تبلیغات گوگل ادوردز Google Adwords و همینطور سیستم تبلیغات مایکروسافت BingAds به صورت مناقصه ای Bid-based کار میکنند و این یعنی اینکه هر چقدر پول بدهی همان قدر آش میخوری ! اگر شما برای هزینه تبلیغات کلیکی قدرت مالی ندارید پس قطعا بازنده اید . شما برای رقابت با بقیه باید قیمت هر کلیک را بالاتر ببرید تا بتوانید بیشتر دیده شوید در صورتی که اگر بتوانید در چند سایت آگهی بدهید می تونید ۱۰۰% موارد دیده شوید و همه کاربران آن سایت ها آگهی شما را ببینند.

نکته مهم کلیدی:

نکته مهم اینکه، شما در سیستم تبلیغات کلیکی به کلیک پول میدهید و نه مشتری . به عبارت دیگه کلیک یعنی بازدید ، نه مشتری ! اگر تو یک وب سایت مرتبط با محصولات و خدمات تان به طور تمام وقت دیده شوید خیلی بهتر از این هست که توی یک سیستم تبلیغاتی و به کلیک پول بدهید . فراموش نکنید که بخش مهمی از تبلیغات دیده شدن است . وقتی انسان چیزی را زیاد میبیند به طور اتوماتیک در حافظه اش ثبت می شود.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد از ایران پاپ آپ

۲- نابودی بودجه با کلیک های جعلی:

مهم ترین و بزرگ ترین ایراد تبلیغات کلیکی این است که شما نمی توانید بفهمید واقعا این کلیک ها توسط انسان انجام شده یا نه ؟ این مسئله خیلی مسئله مهمی است که خیلی ها اصلا به آن فکر نمی کنند . آژانس تبلیغاتی به شما می گوید شما می توانید در پنل خودتان لیست کامل کلیک های جعلی و کلیک های واقعی را ببینید ؛ اما آیا شما برنامه نویس هستید ؟ آیا شما به متد های هک آشنایی دارید ؟ آیا شما متخصص شناسایی کلیک های جعلی یا Fraudulent Clicks هستین ؟ شما به عنوان مشتری نه می توانید ثابت کنید که آژانس دارد بهتون کلک میزند و نه می توانید بدون سند و مدرک حرفش را بپذیرید .

ترفند آژانس های تبلیغاتی :

آژانس های تبلیغات کلیکی با چندین ( یا چند هزار  ) وب سایت قرارداد میبندند . وب سایت ها تبلیغات را نمایش میدهند و به ازای هر کلیک روی آن تبلیغات یک مبلغی را به حساب صاحب سایت ها واریز میکنند . مثلا آژانس تبلیغاتی با آگهی دهنده قراردادی میبندد که به ازای هرکلیک ۱۰۰ تومن از آگهی دهنده میگیرد و ۵۰ تومان از این ۱۰۰ تومن را به صاحبان سایت ها می ریزد . خوب طبیعیه صاحبان این سایت ها برای افزایش درآمدشان، هر فکری به سرشان بزند و هزار تا کلک بزنند تا تعداد کلیک ها بیشتر باشد . حالا آژانس می تواند از آب گل آلود ماهی های بزرگی بگیره ! در پنل نمایش دهندگان آگهی ها ( صاحبان سایت ها ) تعداد کلیک ها را کمتر نشان بدهد و در پنل آگهی دهنده ها تعداد کلیک ها را بیشتر نمایش بدهد ( مثلا کلیک های جعلی را هم حساب کنه ) .

مثال ترفند تبلیغاتی:

مثلا اگر واقعا ۱۰۰۰ تا کلیک اتفاق افتاده ، تو پنل نمایش دهنده آگهی بزند ۴۰۰ تا و در پنل آگهی دهنده بزنه ۹۸۰ تا . مگه شما می دانید که دقت این نرم افزار چقدره ؟  شما که از الگوریتم این برنامه اطلاعی ندارید پس چطور میخواهید بفهمید که آیا این نرم افزار دار درست کار میکنه یا اشتباه ؟ من نمی گویم همه آژانس ها این کار را میکنند اما راهی هم برای اثبات صداقت شان وجود ندارد . تنها راه حقیقت یابی این است که، کد نرم افزار سایت ( اسکریپت ) را در اختیار چند برنامه نویس امنیت بذارند تا کد ها را به طور کامل و دقیق بررسی کنند و مطمئن باشید محال است که یک شرکت تبلیغاتی همچین کاری بکند . بنابراین همه چیز بر پایه یک اعتماد بی اساس شکل میگیره . تاکید میکنم ، این مسئله فقط یک تئوری نیست بلکه می تواند خیلی راحت اتفاق بیافتد .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد از اینترنت با محصولات دانلودی

 

سخن پایانی درباره معایب و مزایای تبلیغات کلیکی

اگر بخواهم با صراحت درباره معایب و مزایای تبلیغات کلیکی بگویم، تبلیغات کلیکی به هیچ وجه مدل تبلیغاتی مناسبی نیست . چون احتمال خطا ( نمی گویم کلاه برداری ) زیاده و بدتر اینکه راه اثباتش برای همه ساده نیست . برای اثبات جرم باید خرج کنید . باید به برنامه نویس حرفه ای پول بدهید که تست های حرفه ای بگیرد . از طرفی حالا فرض کنیم که همه چیز نرم افزار کلیک شمار کاملا اصولی و علمی و درست کار میکنه و کلکی و حقه ای در کار نیست ؛ حتی در این شرایط هم تبلیغات کلیکی به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست ! چون مشکل بیزینس شما ویزیت و کلیک نیست بلکه تاثیر گذاری هست .

توصیه تبلیغاتی:

شما تبلیغ می کنید که مردم با شما ، محصولات و خدمات تان آشنا شوند . به جای اینکه وب سایت شرکت تان را به یک انباری کلیک تبدیل کنید بهتر است با فکر و تدبیر کاربران مفید و مستعد خرید را جذب کنید . قطعا اگر این پول را در چند وب سایت مناسب هزینه کنید نتیجه بهتری میگیرید . چون این طوری کاربران زیادی آگهی شما رو میبینند . اگر مکان تبلیغات تان را درست انتخاب کنید ، شک نکنید که نتیجه مطلوبی هم می گیرین .

هشدار اینترنتی:

کلاه برداری های زیادی در اینترنت اتفاق می افتد و متاسفانه به دلیل اینکه مردم از خیلی مسائل اطلاع ندارند خیلی راحت سرشان کلاه می رود . گول شماره تلفن و آدرس و دفتر شیک و …  رو نخورید، با مطالعه و تحقیق وارد شوید.

مطلب پیشنهادی

جذب زیرمجموعه مستقیم ، زیرمجموعه گیری رایگان ، آموزش گرفتن زیرمجموعه مستیقیم و اجاره ای

روش های جذب زیرمجموعه مستقیم

یکی از استراتژی های مهم در کسب درآمد از اینترنت از طریق تبلیغات کلیکی و …

2 دیدگاه

  1. تبلیغات کلیکی

    سلام
    معایب و محاسن تبلیغات کلیکی جالب بود برام . تبلیغات کلیکی مثل هر چیزی تویه این دنیا خوبی و بدی داره . ولی من میخام خوبیش رو بگم و اون اینکه تعداد زیادی ترافیک مستقیم به وبسایت یا صفحه اپلیکیشن ها وارد میکنه. در واقع تبلیغ‌دهنده با تعریف تبلیغات کلیکی باید به ازای هر کلیک که بر روی تبلیغات صورت می‌گیرد، به ناشر یا همونی که بنر یا تبلیغ رو در سایت و وبلاگ خود نمایش میده بابت تبلیغات پول می دهد.منتهی این خوبی تبلیغات کلیکی یک عیب بزرگ هم دنبالش میاره که شما توی متن خود هم اشاره کردید اونم اینه که تقلب رو زیاد می کنه تقلب هم تاثیر بد در کسب و کار اینترنتی میذاره حالا هر چی که میخاد باشه

    • سایت پول یابی

      سلام و درود. طبیعی است که سفارش تبلیغات کلیکی برای افزایش ترافیک و یا فروش بیشتر محصول باشد .زمانی این نوع تبلیغات تاثیر گذاری خاص خود را داشت که این بر می گردد به یک دهه قبل . ولی با رشد و توسعه تبلیغات و ارائه شیوه های نوین تبلیغات مثل رپورتاژ آگهی و… تاثیر گذاری آن کمتر شده است ضمن اینکه تقلب از هر دو طرف آگهی دهنده و ناشر کار را سخت تر کرده بود. یکی تلاش می کند تا کلیک ها را به شیوه های مختلف افزایش دهد و دیگری با ترفندهایی کم شمارش کند
      با تمام این تفاسیر ساده ترین و راحت ترین روش کسب درآمد در ایران تبلیغات کلیکی می باشد.
      شاد و سلامت باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.