وضعیت کسب و کار خانگی و اینترنتی در ایران

وضعیت کسب و کار خانگی و اینترنتی در ایران

دولتمردان معتقدند که وضعیت کسب و کار خانگی و اینترنتی در ایران بسیار عالی است و همه چیز بر وفق مراد می باشد از آن طرف صاحبان و فعالان اقتصادی وضعیت کسب و کار خانگی و اینترنتی در ایران را بسیار بد و ناامید کننده می دانند این وسط کی حرف راست را می زند خدا می داند.

البته با نگاهی به اطرافمان به خوبی مشخص است که در سالهای اخیر وضعیت کسب و کار خانگی و اینترنتی در ایران مساعد نیست و به نظر می رسد که روز به روز هم بدتر می شود. و نکته عجیب اینکه هیچ کس هم نگران نیست یا حداقل اینطور احساس می کنیم.  راستی چرا نسبت به جایگاه نگران کننده کسب وکار در کشور بی تفاوت هستیم ؟ در سایت پول یابی قصد داریم تا جواب این پرسش را بدهیم با ما همراه باشیم.

نگاهی به رفتار ما و وضعیت کسب و کار خانگی و اینترنتی در ایران

ملت جالب و عجیبی هستیم برای نمونه، کوچک‌ترین تغییر در جدول رقابت‌های لالیگا یا لیگ برترانگلیس،حال چند میلیون جوان ایرانی را دگرگون می‌کند.تغییرات جزئی در جایگاه تیم ملی، در رده‌بندی فیفا انتشار هزاران تحلیل و نظر را به دنبال دارد. قلیان کشیدن دو بازیکن یا رانندگی پر خطر دو بازیکن دیگر تا مدت‌ها تیتر اول رسانه‌های ورزشی می‌شود. چرا به اینها حساسیم؟
برایتان جالب و سوال برانگیز نیست که ده ها رسانه ورزشی داریم که کوچک‌ترین تحرکات در میادین فوتبال را رصد می‌کنند و چند میلیون علاقه‌مند که هیچ حرکتی را از نظر دور نمی‌دارند و من در عجبم که چرا تغییرات در مهم‌ترین شاخص‌های اقتصادی،خمی به ابروی آنها نمی‌اندازد؟

وضعیت کسب و کار خانگی و اینترنتی در ایران و ادامه بی خیالی های ما

این از فوتبال و توجه ما هست و از آن طرف در عالم سیاست و جاهای دیگر کشورمان..

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد اینترنتی ، گنج یابی و دفینه یابی جدید

ظرف روزهای گذشته در حالی که رسانه‌های اصلاح‌طلب و اصول‌گرا به تخریب هم مشغول بودند و در حالی که سیاستمداران داشتند انتصاب استانداران را تجزیه و تحلیل می‌کردند، پانزدهمین گزارش بانک‌جهانی درباره سهولت کسب وکار منتشر شد. موضوع بسیار مهم در عالم کسب و کار که انگار برای ما اصلا ارزشی ندارد

چند روز پیش که «ستاره معروف ترکیه به ایران آمد» یا شاید همان روز که «سجاد ابراهیمی به امیرعباس کچلیک پیشنهاد داد زن بگیرد» یا شاید روزی که «اشک بدل ایرانی مسی» در آمد،جایگاه ایران در پانزدهمین گزارش سهولت کسب و کار بانک جهانی کاهش یافت اما جز یکی دو روزنامه اقتصادی و چند سایت مخالف دولت و چند کانال تلگرامی،کسی زحمت تجزیه و تحلیل گزارش را نکشید. چرا اینگونه هستیم؟

تحلیل وضعیت کسب و کار خانگی و اینترنتی در ایران

حرف و حدیث زیاد است اما برگردیم به سر موضوع اوضاع کسب و کار ما ایرانیان.

گزارش جدید بانک جهانی می‌خواهد بگوید کسب وکار در ایران به نسبت بقیه کشورها چقدر سخت است و  با چه موانعی مواجه است. جایگاه فعلی ایران بدترین رتبه در سه سال اخیر است. ما اصلا کشور خوبی برای کسب وکار نیستیم. حتی در میان کشورهای بحران زده منطقه خاورمیانه هم رتبه خوبی نداریم. ایران در رتبه‌بندی امسال با قرار گرفتن در رتبه دوازدهم منطقه ، پایین‌تر از کشورهایی نظیر امارات، ترکیه و بحرین قرار گرفته و بوده و تنها از کشورهایی نظیر مصر، لبنان، عراق، سوریه و یمن وضعیت بهتری دارد. ( کسب درآمد از اینترنت با کارهای کوچک)

ضرورت نگاه جدی به کسب و کار

خوب است آنها که مدام اخبار سیاسی را دنبال می کنند،یا آنها که پیوسته نگران جابه جایی کشورها در رده بندی فیفا هستند یا آنها که به اخبار سلبریتی ها علاقه دارند،گاهی هم نیم نگاهی به وضعیت اقتصادی کشور خود داشته باشند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کارآفرینی و خلاقیت در کسب درآمد اینترنتی

یکی دو لایک و دو سه کامنت و چند فوروارد،احتمالا باعث می شود سیاستمداران،روزنامه نگاران و روشنفکران هم نسبت به جایگاه ناراحت کننده ایران در زمینه سهولت کسب وکار کنجکاو شوند. آن وقت شاید یادشان افتاد که با یک حرکت کوچک می توانند ده ها مانع را از پیش پای کارآفرینان خرد و کلان کشور بردارند. مشکل اصلی اینجا که ما مردم نگاه درست نداریم تا مسئولان را واردار به اقدام درست اقتصادی کنیم

سخن پایانی وضعیت کسب و کار خانگی و اینترنتی در ایران

از آنچه گفتیم فقط می خواهیم تاکید کنیم که وضعیت کسب و کار خانگی و اینترنتی در ایران اصلا مساعد نیست و باید برای رونق آن همه ما از مردم عادی تا مسئولان کاری کنیم. کسب و کار خانگی به دلیل کمبود مواد اولیه و یا گرانی انها و نداشتن بازار مناسب، رونق کمی دارد صنایع و کارهای خدماتی با مشکل و رکود مواجه هستند کسب و کار اینترنتی هم اوضاع درستی ندارد. ( کسب و کار خانگی و كارآفريني)

موانع زیاد است ولی با همت و جدیت می توان آستین بالا زد و کاری برای بهبود کسب و کار اینترنتی و خانگی کرد. به امید آنکه از ظرفیت بالای کسب درآمد از اینترنت و نیز کسب و کار خانگی به درستی استفاده کنیم . اگر می خواهیم کسب و کار درست شود اول ما باید حساسیت خود را بالا ببریم تا مسئولان برای بهبود آن اقدام کنند تا ما پرسشگر نباشیم مسئولان پاسخگو نیستند.

 

مطلب پیشنهادی

کار تولیدی با پول کم ، کسب و کار زودبازده ، کار تولیدی پولساز

شروع کار تولیدی با پول کم

کسب پول و سرمایه کار راحتی نیست لذا راه اندازی کسب و کار با پول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.