کسب درآمد از تبلیغات پاپ آپ

یکی از منابع مالی وبمستران، کسب درآمد از تبلیغات پاپ آپ می باشد و به طور کلی تبلیغات و نمایش آن شرط بقا و یا شاید هدف اصلی این وبمستران به شمار برود . به قول معروف زندگی خرج دارد و مدیران سایت ها و وبلاگها باید به نوعی خرج زندگی را از کسب درآمد از اینترنت به دست بیاورند. اما کسب درآمد از اینترنت اصولی دارد که اگر رعایت نشود نتیجه معکوس دارد.

یکی از تبلیغات مشهور اینترنتی در دهه اخیر، پاپ آپ یا واشو یا بالاپر است . این تبلیغ در ابتدا ورودش به اینترنت سر و صدای زیادی ایجاد کرد و سایت ها و وبلاگ داران زیادی به طرف آن رفتند ولی به مرور استقبال از این نوع تبلیغات کم شد . در سایت پول یابی قصد دارم تا بررسی اجمالی از کسب درآمد اینترنت از طریق تبلیغ پاپ آپ داشته باشم . نگاه کنید به مقاله : کسب درآمد از پاپ آپ تبلیغاتی)

تعریف تبلیغات پاپ آپ

حتما در خیلی جاها تبلیغات پاپ آپ یا واشو یا بالاپر را مشاهده کردید و یا تعریف و شیوه کارکرد آن را می دانید قبل از ورود به بحث اصلی یک تعریف کوتاه از تبلیغات پاپ آپ ارائه می دهم:

تبلیغات پاپ آپ به پنجره های اضافه ای گفته می شود که روی یک پنجره و معمولا بدون اجازه کاربر باز می شود و حاوی تبلیغات می باشد. شیوه اجرا پاپ آپ هنگام کلیک کاربر بر روی صفحه دلخواه در یک سایت است. در واقع تبلیغ پاپ آپ توسط کد پاپ آپی که توسط ادمین سایت در کدهای آن صفحه قرار گرفته، اجرا می شود .

تا زمانی که کاربر کلیک نکند صفحه ای باز نمی شود ولی به محض کلیک در جایی از صفحه باز شده، بلافاصله پاپ آپ فعال شده و صفحه تبلیغاتی نمایش داده می شود.

پاپ آپ ، معایب پاپ آپ ، مزایای پاپ اپ ، کسب درآمد از پاپ آپ

انواع تبلیغات پاپ آپ

تبلیغات پاپ آپ pop up به دو شیوه : پاپ آندر pop – under و پاپ آپ نیو تب اجرا می شود.

۱- تبلیغات پاپ آندر : در تبلیغات پاپ آاندر ، تبلیغ در زیر صفحه اصلی مرورگر ایجاد می شود و معمولا کاربران پس از پایان کار خود در اینترنت و موقعی که مرورگر را می بندند متوجه آن می شوند. در واقع در آغاز وقتی کاربر مرورگر اینترنت خود را باز می کند و وارد سایت حاوی تبلیغ پاپ اندر می شود، با اولین کلیک، پاپ آندر در پشت صفحه مرورگرش باز می شود.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  آگهی گوگل ادسنس

۲- تبلیغات پاپ آپ نیو تب : در این نوع تبلیغات اینترنتی ، تبلیغ در صفحه جدید و کاملا مجزا باز می شود . به محض اینکه کاربر در یک صفحه حاوی تبلیغ پاپ اپ کلیک کند ، پاپ آپ نیو تب ، مستقیا در یک صفحه جدید ، جدا و جلوی کاربر باز می شود و کاربران آن را مشاهده می کنند.

مقایسه انواع تبلیغات پاپ اپ : عملکرد هر دو نوع تبلیغات تقریبا یکی است منتهی در اصل هدف از تبلیغات با یکدیگر تفاوت دارند . یعنی اگر هدفتان فقط باز شدن صفحه برای بهبوده رتبه سایت در آلکسا می باشد پاپ آندر گزینه مناسبی می باشد ولی اگر هدف شما فروش بیشتر و برند شدن در اینترنت است تبلیغات پاپ آپ نیو تب تاثیر بهتری دارد.

اثر تبلیغات پاپ اپ در اینترنت

تبلیغات اینترنتی به خودی خود ، تاثیر بدی روی بازدید سایت، سئوی سایت ، موتورهای جستجو و…. ندارد بلکه زیاده روی و تبلیغات خارج از عرف ، تبلیغات غیر اصولی و پرتکرار، عدم رعایت اصول فنی و… تاثیر منفی می گذارد در مورد تبلیغات پاپ اندر حرف و حدیث زیاد است و به طور کلی درباره معایب و محاسن آن زیاد سخن می گویند که در اینجا قصد بررسی آن را دارم :

۱- محاسن تبلیغات پاپ آپ :

مهمترین مزایا یا محاسنی که برای تبلیغات پاپ آپ ذکر می کنند عبارت است از :

– سبکی صفحات پاپ آپ :  سبکی این صفحات پاپ آپ (پاپ آندر و پاپ آپ نیو تب)  و سرعت بالای لود یا باز شدن صفحه یک امتیاز خوب برای این نوع تبلیغات می باشد.

– اعتبار بالا در موتورهای جستجو : تبلیغات پاپ آپ چون در صفحات وب تولید می شود نزد موتورهای جستجو دارای اعتبار بالایی هستند ولی برای سایت دارای تبلیغ پاپ آپ (سایت میزبان) ، بر عکس می باشد و از سوی موتور جستجو جریمه می شود.

– تاثیر گذاری آگهی ها : در صورت طراحی مناسب در بنرها و پیام های تبلیغاتی ، تبلیغات پاپ آپ کاربران زیادی را جذب می کند ( البته اگر طبق اصول و قواعد باشد.)

– کسب درامد اینترنتی مناسب توسط وبمستران : تبلیغات پاپ آپ با هر آپی کاربران ورودی و با کلیک شان،  طبق تعرفه، پولی به حساب کاربران منظور می شود. شفافیت این نوع تبلیغات نسبت به سایر تبلیغات اینترنتی بیشتر است ضمن اینکه قیمت پاپ آپ ها هم معمولا مناسب می باشد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  فواید تبلیغات پاپ آپ

۲- معایب تبلیغات پاپ آپ :

– تاثیر منفی روی سئو و ورودی گوگل : تبلیغ پاپ آپ جزو تبلیغات زرد محسوب شده، و استفاده زیاد و نیز طولانی مدت موجب ، جریمه از سوی موتورهای جستجو به ویژه گوگل می شود طوری که با کاهش ورودی حتی مجبور به تغییر دامنه می شوند.

– آزار دهنده بودن پاپ آپ : تبلیغات پاپ آپ ناخواسته و بدون اجازه کاربر باز می شود و ممکن است حاوی چندین آگهی و تبلیغات پشت سر هم باشند و موجب اذیت کاربران می شود.

– مصرف پهنای باند اینترنت : باز شدن تبلیغ پاپ آپ ، موجب مصرف پهنای باند بیشتر اینترنت کاربران بدون رضایت آنها می شود.

– نداشتن کنترل روی تبلیغات : در واقع خارج از اختیار کاربران تبلیغ نمایش داده می شود و ممکن است حاوی مطالب و تصاویر نامناسب باشد که مورد پسند نباشد. ضمن اینکه شاید بازدیدکننده سایت از گروه سنی کودکان و نوجوانان باشند و نمایش این نوع تبلیغات اثرات سوء داشته باشد.

– دور کردن کاربر از موضوع اصلی : کاربران برای اهداف خاصی به صفحات اینترنتی می روند و ممکن است کاربر به جای دنبال کردن موضوع مورد علاقه و یا مورد نیاز خود، توسط تبلیغات پاپ آپ ، به محتوای دیگر وارد شود.

به طور کلی سه عامل : نمایش ناخواسته تبلیغات(غیر مجاز ، نامناسب) آزاردهندگی ( نمایش تبلیع بدون اراده ) و دور کردن کاربر از سایت( عدم تمایل به ماندن و جستجو در سایت میزبان) سه عامل عمده محدودیت برای تبلیغات پاپ آپ است.

سخن پایانی کسب درآمد از تبلیغات پاپ آپ

تبلیغات پاپ آپ در مجموع جزو تبلیغات زرد اینترنتی محسوب می شود و به دلیل کسب درآمد مناسب، وبمستران و وبلاگ داران تمایل به استفاده از آن دارند . در کل این تبلیغ برای بازدیدکنندگان خوشایند نیست و موجب فرار کاربران می شود و از دست دادن ترافیک سایت می شود.

اگر برای سایت و وبلاگ خود برنامه‌های بلندمدت و مدون برای کسب درآمد از اینترنت دارید گرفتن تبلیغات پاپ آپ اصلا توصیه نمی شود و به سراغ سایرهای شیوه های کسب درآمد اینترنتی بروید . ولی اگر اصرار به گذاشتن و استفاده از پاپ آپ دارید بیشتر از دو تبلیغ پاپ آپ در سایت و وبلاگ خود قرار ندهید.

شما هم اگر درباره کسب درآمد از تبلیغات پاپ آپ نظر یا دیدگاه موافق و مخالفی دارید در سایت با دیگران به اشتراک بگذارید.

مطلب پیشنهادی

چگونه با دیدن تبلیغ پول در بیاریم ، مشاهده تبلیغات اینترنتی ، کسب پول در ازای کلیک

راههای کسب درآمد با دیدن تبلیغات اینترنتی

افرادی زیادی هنوز وجود دارند که راههای کسب درآمد اینترنتی برایشان جای سوال است . …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.