کسب درآمد با فروش فایل

امروزه به دلیل رونق کسب و کار اینترنتی ، کسب درآمد با فروش فایل یا محصولات دانلودی هم رشد فراوانی داشته است . به طور کلی فروش فایل یکی از پردرآمدترین حوزه‌های فروش اینترنتی محسوب می شود . به دلیل همین اقبال عمومی است که تعداد فروشگاههای کسب درآمد اینترنتی از طریق فروش فایل رشد بالایی دارند .

تعداد زیاد فروشگاههای آنلاین فروش فایل نشان از توجه و کسب درآمد بالای این نوع کسب و کارهای اینترنتی دارد . هر کسی می تواند با فروش فایل دیجیتال درآمدی دائمی از فروشگاه اینترنتی خود داشته باشد . کسب درآمد با فروش فایل مزایای فراوانی دارد که مهمترین آن به صرفه و اقتصادی بودنش است . وبسایت فروش فایل و یا فروشگاه فایل برای فروش مستقیم فایل های ویدیوئی، کتاب، مقالات، طرح های گرافیکی لایه باز و …اجرا می گردد .

همگان می دانند که فروش فایل و محصولات دانلودی یکی از راههای کسب درآمد آسان و کم دردسر است . هر کسی می تواند بدون آنکه درگیر فرآیند‌های ارسال، بسته‌بندی، انبارداری و… شود، از فروش یک محصول کسب درآمد اینترنتی کند . سوددهی مناسب یک فروشگاه فایل از طریق فروش زیاد بوده و به تعداد بالا می باشد . افراد می‌توانند با استفاده از اهرم‌های مارکتینگ درآمد فروش فایل را برای کسب و کارشان بیشتر کنند .

در این مقاله سایت پول یابی ضمن معرفی کسب درآمد با فروش فایل به چگونگی تحقق این شیوه کسب پول راحت از اینترنت پرداخته می شود .

بررسی کسب درآمد با فروش فایل

فروشگاه فایل عاری از مشکلات و مسائل جانبی فروشگاههای فیزیکی است . به عبارتی خریدار و فروشنده هر دو از هر نوع مشکلات معمول به دور بوده و اصولا نیازی به ارسال کالا نمی باشد . حتی محصول و کالا بعد از پرداخت پول ، بلافاصله در اختیار مشتری قرار می گیرد . این نوع فروشگاه ها محصولات مجازی و دانلودی دارند و اصولا کالای فیزیکی ندارند تا آن را ارسال کنند .

تعریف فروشگاه فایل : فروشگاه فایل یا محصولات دانلودی نوعی از فروشگاه های اینترنتی هستند که به جای کالاهای فیزیکی و حجیم ، فقط محصولات دانلودی یعنی فایل ها را به فروش می رسانند . به این نوع از فروشگاه های اینترنتی فروشگاه فایل FileShop یا فروشگاه کالاهای دانلودی یا فایل مارکت FileMarket می گویند .

کامل ترین نوع این نوع فروشگاهها، فایل مارکت ها هستند که امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهند . این امکانات عبارتند از :

– عضویت رایگان .

– امکان خرید و یا فروش فایل توسط اعضا .

– امکان نقد و بررسی محصولات توسط کاربران .

– دارا بودن سیستم امتیاز دهی و تخفیف .

– امکان ارسال ایمیل حاوی لینک دانلود و نمایش لینک پس از خرید .

– امکان اتصال به درگاه های پرداخت اینترنتی .

– ارائه صفحه اختصاصی به هر کاربر برای مدیریت فایل ها و دریافت ها پرداخت ها .

– و … .

کسب درآمد با فروش فایل , کسب درآمد اینترنتی از طریق فروش فایل دانلودی

اهمیت فروش فایل

توجه کنید که فایل‌های دیجیتال محصولات حساسی  بوده و فروش آنلاین این نوع فایل ها بسیار آسان است . با این حال، حاشیه‌‌ سود آن می‌تواند بسیار کم باشد . لذا باید بررسی کرد که چه فایل‌های دیجیتالی را می توان فروخت و چه کاری باید انجام داد تا فروش آن‌ها پولساز باشد .

دلایل زیادی وجود دارد که چرا فروش فایل‌های دیجیتال مهم است . شاید واضح‌ترین دلیل این باشد که این امکان را می‌دهد که به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید . با فایل‌های دیجیتال، هیچ مرز جغرافیایی و مکانی وجود ندارد . می‌توان فایل‌های دانلودی را با اتصال به اینترنت به هر کسی در گوشه و کنار جهان فروخت .

دلیل دیگر اهمیت فروش فایل‌های دیجیتال یا کسب درآمد با فروش فایل این است که اغلب سود بیشتری نسبت به فروش محصولات فیزیکی دارند . با فایل‌های دیجیتال، هیچ نوع هزینه تولید ، ارسال و حمل‌ونقل وجود ندارد . این امکان وجود دارد که فایل‌ها را با نصف هزینه فروش محصولات فیزیکی به فروش برسانید .

در نهایت، فروش فایل‌های دیجیتال مهم است چون این امکان را می‌دهد که راحتی را در کنار محصول دیجیتالی به مشتریان خود ارائه دهید . مشتریان می‌توانند بلافاصله پس از خرید فایل‌ها را دانلود کرده و از آنها در دستگاه‌های خود استفاده کنند . مشتریان می‌توانند به‌راحتی و به‌صورت روزمره از محصولات استفاده کنند . مجموعه این موارد موجب شده تا فروش این نوع از فایل ها ساده و پرسود باشد .

مزایای کسب درآمد از فروش فایل

در بالا موارد زیادی از مزایا و فواید کسب درآمد اینترنتی بالا با فروش فایل ذکر شده است . در ادامه به صورت موردی و فهرست وار به موارد مهم اشاره می شود :

۱- نیاز به مکانی برای نگهداری و نمایش کالا ندارد . با داشتن یک فروشگاه اینترنتی دیگر نیازی به اجاره مکان خاصی ندارید . لذا هزینه هایی همچون : کرایه، هزینه آب و برق و … را پرداخت نخواهید کرد . تنها هزینه شما در شروع کار ، هزینه طراحی فروشگاه و سپس هزینه هاستینگ سالیانه وب سایت تان می باشد .

۲- نیاز به مراجعه حضوری فروشنده و خریدار نیست . این موضوع موجب می شود که در زمان و انرژی خریداران نیز صرفه جویی به عمل آمده و آنها را از جستجوهای بی نتیجه برهاند .

۳- در طول شبانه روز قابل خرید و فروش بوده و محدودیت زمانی و مکانی ندارد . در واقع فروشگاه فایل همیشه در دسترس بوده و به صورت ۲۴ ساعته در دسترس مشتری می باشد . مشتری در هر لحظه از شبانه روز که اراده کند می تواند خریدش را انجام دهد .

۴- در یک فروشگاه فایل دیگر نیازی به فروشندگان متعدد نیست . با صرفه جویی در هزینه نیروی انسانی ، مدیر سایت به تنهایی توانایی اداره وب سایت را خواهد داشت .

معایب کسب درآمد از فروش فایل

۱- محدودیت در فروش کالا . فروشگاه فایل فقط اختصاص به محصولات دانلودی داشته و امکان توسعه در زمینه های دیگر را ندارد . البته این موضوع کاملا طبیعی است چون مختص فایل های دانلودی یا دیجیتالی می باشد .

۲- حجم زیاد فایل ها و اینترنت لاک پشتی کشور . خریدار برای دانلود فایل های سنگین با توجه به سرعت پایین اینترنت کشور ممکن است دچار مشکل شود . چنانچه برای خودم پیش آمد و نتوانستم چند فایل را پس از خرید دانلود کنم و عملا پولم هدر رفت .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  پول درآوردن با کوتاه کننده لینک

۳- گران بودن اینترنت کشور . علاوه بر هزینه برای خرید فایل ، جهت دانلود هم باید از حجم اینترنت خود استفاده کنید . با توجه به گران بودن اینترنت کشوری این مورد هزینه ها را مضاعف می کند .

۴- عدم اطلاع از محتوای فروش . ممکن است فروشنده در معرفی فایل اغراق کرده باشد و یا شرح فایل با محتوای داخل آن تفاوت داشته باشد و موارد مشابه دیگر . وقتی فایل را می خرید مشاهده می کنید نیازتان را برطرف نکرده و فروشنده در معرفی حقایق را در نظر نگرفته است .

انواع فایل ها برای کسب درآمد اینترنتی

یکی از راحت ترین و بهترین راه های کسب درآمد از اینترنت، فروش فایل است . در این روش فایل را آماده کرده و آن را در سایت خودتان یا سایتهای فروش فایل با قیمتی مشخص قرار می دهید . فایل های انتخابی می توانند شامل هر موضوعی و با هر فرمتی باشند . برخی از انواع فایل هایی که می توان برای فروش انتخاب ارائه کرد عبارتند از:

۱- انواع مقاله های علمی و پژوهشی .

۲- انواع پروژه های دانشگاهی .

۳-  نمونه سوال های استخدامی و کاریابی .

۴- نرم افزار های چند رسانه ای پرکاربرد و پرطرفدار .

۵- نرم افزارهای کاربردی تلفن همراه .

۶- طرح های توجیحی

۷- طرح های کارآفرینی در موضوعات مختلف .

۸- نتایج آزمایشگاهی .

۹- نمونه سوالات کنکور رشته های مختلف .

۱۰- انواع طرح های فتوشاپ .

۱۱- انواع قالب های سایت .

۱۲- برنامه ها و نرم افزارهای مختلف کاربردی .

۱۳- مطالب و مقالات ادبی .

۱۴- انواع نقشه ها .

۱۵- گزارش های کارآموزی .

۱۶- انواع فلش کارت با موضوعات مختلف

۱۸-  کتاب و یا مطلب آموزشی که خودتان خالق آنها هستید .

۱۹- پاورپوینت با موضوعات مختلف .

۲۰- محتواها و آموزش های پرطرفدار در اینترنت .

موضوعات برای کسب درآمد با فروش فایل بسیار زیاد بوده و می توانید در آن زمینه ها فایل آماده کرده و در فروشگاه خود بفروشید . یکی از بزرگترین ویژگی های فایل، فاسد نشدنی بودن آن است . یعنی اگر فایلی را در فروشگاه خود قرار دهید، فایل برای همیشه در اینترنت وجود داشته و می توانید از آن کسب درآمد اینترنتی دائمی داشته باشید .

نکات کلیدی برای افزایش فروش فایل

کسب درآمد با فروش فایل پولساز و بالا بوده، به شرط آنکه نکات مهمی را رعایت کنید . اگر به شکلی درست برای بازاریابی محصولات خود فعالیت کنید می‌توانید فروش مناسبی داشته باشید . بر حسب تجربه و تحقیق نکات زیر توصیه می شود تا بتوانید بهترین فروش فایل را داشته باشید :

۱- توجه جدی به سئو

برای آنکه بتوانید بهترین بازده را از سایت فروش فایل خود داشته باشید، نیاز به یک استراتژی مناسب جهت سئو دارید . سئو کمک می‌کند تا در نتایج گوگل در صفحه اول حضور داشته باشید . دانستن تکنیک‌های سئوی آن پیج و تکنیکال، در کنار تبلیغات به موقع این امکان را می‌دهد تا سایت خود را در نتایج گوگل بالا بیاورید .

۲- فعالیت و تبلیغ در شبکه های اجتماعی

فعالیت مداوم در شبکه های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام و استفاده از ابزار‌هایی مانند اینفلوئنسر مارکتینگ این امکان را می‌دهد تا بتوانید از گستره‌ وسیع مخاطبان برای افزایش فروش فایل استفاده کنید . کاملا طبیعی است که جذب مخاطبان بیشتر، مساوی با فروش بیشتر می باشد و اینجاست که افزایش درآمد آسان از فروش فایل محقق خواهد شد .

۳- ساخت سایت فروشگاهی

برای آنکه بتوانید فروش مناسبی داشته باشید نیاز به یک وبسایت فروشگاهی برای آپلود محصولات و استفاده از درگاه‌های پرداخت امن دارید . می‌توانید برای فروش تان سایت فروشگاهی خود را ایجاد کنید و بعد از آپلود محصولات فروش خود را افزایش دهید . البته امکان استفاده از فروشگاههای رایگان فروش فایل را هم دارید ولی بهتر است فروشگاه مستقل خود را ایجاد کنید .

۴- بارگذاری فایل ها با قیمت مناسب

محصولات را متناسب با ارزش واقعی شان قیمت گذاری کنید . اگر به قیمت گذاری آشنا نیستید، به سایت هایی که در این زمینه فعالیت دارند مراجعه کرده و نحوه قیمت گذاری آنها را بررسی کنید . سعی کنید قیمت های رقابتی و منصفانه تعیین کرده و ارائه دهید . در صورتی که قیمت و کیفیت کار شما تناسبی باهم نداشته باشد، مشتریان خود را از دست خواهید داد .

۵- افزایش محصولات و فایل های سایت

سعی کنید تعداد فایل ها و محصولات خود را به صورت تصاعدی و دائمی افزایش دهید . اگر تعداد محصولات تان در یک بازه زمانی طولانی افزایش نیابد و یا به روز نشود، به مرور زمان بازدید سایتتان کاهش پیدا می کند . به روز رسانی فایل ها ، ضمن افزایش کسب درآمد با فایل ، استمرار و رشد کسب و کارتان را به همراه دارد .

۶- ارائه پشتیبانی قوی

به طور کلی هر کسب و کاری نیازمند پشتیبانی است . زمانی که بتوانید از مشتریان خود به خوبی حمایت کنید، آنان را به مشتریانی وفادار تبدیل خواهید کرد . مثلا مشتریان ممکن است در هنگام دانلود فایل، استفاده از آنها و … سوالاتی داشته باشند، باید بتوانید به خوبی این سوالات را پاسخ دهید و از آنها پشتیبانی کنید . پاسخگو بودن و رفع مشکلات مشتری در درازمدت موجب خوشنامی و شهرت فروشگاه می شود .

۷- بازاریابی فایل ها

برای افزایش کسب درآمد با فروش فایل به بازاریابی فایل های خود از طریق شبکه های اجتماعی، وبلاگ، تبلیغات اینترنتی و غیره توجه کنید . هر چه بتوانید ترافیک بیشتری برای فروشگاه تان ایجاد کنید، موتورهای جستجو نظیر گوگل نیز فروشگاهتان را در رتبه های بالاتری نشان می دهند .

گاهی اوقات فایل مناسبی برای فروش ندارید و یا دارای وبلاگ و سایت هستید . می توانید از طریق بازاریابی فایل های دیگران به کسب درآمد اینترنتی بپردازید . در این حالت می توانید از طریق درصدی که فروشندگان برای بازاریابان فایل های خود قرار می دهند، به درآمد های ماهیانه و یا حتی روزانه بالا دست یابید .

ایده کسب پول از فایل  , ایده فروش فایل , فروش جزوه در اینترنت ,  فروش اینترنتی فایل

میزان درآمد از فروش فایل

در شیوه کسب درآمد با فروش فایل میزان کسب پول به فاکتورهای متعددی بستگی دارد . یعنی میزان درآمد بسته به شرایط فایل ها، سئو، لینک دهی، معرفی محصولات، تبلیغات و به ویژه کیفیت فایل ها متفاوت می باشد . تجربه نشانه داده که به طور معمول فروش هر فایل باکیفیت در سایت های فروش فایل از ۱ تا ۲۰ بار متغیر است .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شروع کسب درآمد از اینترنت

اگر میانگین ۱۰ بار فروش را در نظر بگیرید و قیمت هر فایل را به طور متوسط ۱۵ هزار تومان فرض کنید، میانگین درآمد حاصل از فروش مستقیم در هر روز ۱۵۰ هزار تومان می شود . حال فرض کنید، اگر به جای یک فایل، ۳۰ فایل خوب و مشتری پسند داشته باشید . درآمد ماهیانه شما بسیار بالا خواهد بود .

چنانچه هیچ فایلی برای فروش نداشته یا علاوه بر فایل های خودتان، بخواهید از فایل های خوب دیگران نیز کسب درآمد اینترنتی کنید، می توانید از سیستم همکاری در فروش سایت ها استفاده کنید . برای این کار توصیه می شود با افراد و شرکت ها وارد مذاکره شده و محصولات آنها را بفروشید . اما یک از بهترین شیوه ها و روش های افزایش فروش فایل و کسب درآمد اینترنتی بالا، فروش محصولات شخصی خودتان است . برای فراهم کردن فایلها، از راههای مختلفی می توانید آنها را تهیه کنید .

راههای ساده تهیه فایل برای فروش

همان طور که در بالا اشاره شد باید فایل های خوب و کاربردی را در فروشگاه خود قرار دهید تا درآمد داشته باشید . همان طور که گفته شد، از راههای مختلفی می توانید برای تهیه فایل های جذاب اقدام کنید . برخی از این راهها عبارتند از :

۱- فایل ها را از دوستان و آشنایان صمیمی خودتان بگیرید .

۲- خودتان فایل آموزشی در زمینه های مختلف تهیه کنید .

۳- از سایت های مختلف در زمینه یک موضوع ، محتوا جمع آوری کرده و با ویرایش و جمع بندی، به صورت یک فایل بفروش برسانید .

۴- نرم افزارهای مختلف را امتحان کرده و با انجام تغییرات و کاربردی کردنشان،  آن ها را به صورت بهتر بفروشید .

۵- جزوه های دانشگاهی خود را تکمیل کرده و بعد از اسکن گرفتن، برای فروش بگذارید .

۶- از نمونه سوال های دروس مختلف دانشگاهی و مدرسه، اسکن و یا عکس گرفته و برای فروش قرار دهید .

۷- از سایت هایی که کتب مختلف را به صورت رایگان می فروشند، کتاب هایی را که در یک زمینه خاص بوده، جمع آوری کرده و با شکل نوین و با قیمت مناسب بفروشید .

۸- مطالب آموزشی در زمینه های مختلف را به صورت فایل جمع آوری کنید .

۹-  در مورد موضوعی که تخصص دارید مطالبی را نوشته و تجربیات خود را به شکل فایل بفروشید .

سعی کنید فایل های انتخابی در یک موضوع خاص باشد . برای اینکه وقتی مشتریان وارد فروشگاه می شوند، تصویر شفافی از فایل ها داشته باشند . اگر می خواهید درآمد بالایی داشته باشید، باید همیشه ساعاتی را به جمع آوری مطالب و آماده کردن فایل اختصاص دهید . به این ترتیب فروشگاهتان پس از مدتی ، پر از فایل های منحصر به فرد می شود .

نکاتی برای پیشرفت کار فروش فایل

بعد از راه اندازی سایت فروش فایل ، برخی از نکات ساده ولی کلیدی وجود دارند که با توجه به آنها می توانید کسب درآمد با فروش فایل را بهتر اجرایی کنید . از جمله این موارد :

۱- اگر به صورت حرفه ای می خواهید از این طریق به کسب درآمد اینترنتی بپردازید، بهتر است روی یک موضوع مشخص مانند پاورپوینت کتاب های دبیرستان و دانشگاه تمرکز داشته باشید . با توجه به تغییر مدل های تدریس و استفاده از کامپیوتر در مدارس و دانشگاهها ، فروش این پاورپوینت ها با استقبال زیادی رو به رو خواهد شد . باید به مطالعه بازار پرداخت و اینکه کدام موضوع و در کدام فرمت طرفدار و خواهان بیشتری دارد را تولید کرد .

۲- برای داشتن فروش بالا باید فایل هایتان علاوه بر کمیت، دارای کیفیت مطلوبی نیز باشند . امروزه کیفیت و تولید فایل مطابق با نیاز و علاقه مشتری مدنظر می باشد . هرچه مشتریان راضی تر باشند طبیعی است که کسب درآمد با فروش فایل بیشتر خواهد بود .

۳-  آشنایی داشتن با سیستم دانلودی همانند تورنت (یافتن و دانلود فایل های بسیار نایاب) می تواند فایل های بسیار با ارزشی را برایتان به ارمغان آورد که بازاریابان بسیاری حاضر به فروش آنها برایتان شوند .

۴- استخدام بازاریاب و جلب همکاری آنها فوق العاده موثر است . قرار دادن پورسانت های بالا نظیر ۵۰ درصد می تواند بازاریابان بسیاری را تشویق کند تا فایل های شما را برای بازاریابی خود انتخاب کنند و نتیجه آن سودی است که به راحتی به شما می رسد .

سخن پایانی کسب درآمد با فروش فایل

فروش فایل یا کسب درآمد از طریق دانلود این روز‌ها یکی از پر‌طرفدار‌ترین تجارت‌ ها می باشد . فایل‌های دیجیتال یا دانلودی مرگ و موجودی ندارند . یعنی هر کسی می تواند به صورت نا‌محدود فایل‌های دیجیتال را بفروشد و از آن‌ها کسب درآمد اینترنتی کند . حقیقت این است که در صورت برنامه ریزی و استفاده درست و اصولی از اهرم‌های بازاریابی دیجیتال این امکان وجود دارد تا هر کسی بتواند میزان کسب درآمد از فروش فایل را به حداکثر برساند .

امروزه یکی از هوشمندانه ترین روش های پولسازی در دنیا، کسب درآمد به شیوه غیرفعال، نظیر کسب درآمد با فروش فایل است . خلاصه اینکه، این روش را می توان پاسخی به نیاز تعداد زیادی افراد جستجو کننده در اینترنت دانست که به دنبال فایل های خاصی هستند و شما با ایجاد آن فایل ها می توانید به درآمد اینترنتی بالا برسید .

سخن پایانی کسب درآمد با فروش فایل این است که به شما مخاطبان سایت پول یابی پیشنهاد می کنم در هر زمینه ای که تخصص و مهارت دارید، با تولید فایل های تخصصی کسب درآمد اینترنتی کنید . مطمئن باشید از طریق تخصص خودتان می توانید اقدام به پولسازی بسیار بالا و دائمی داشته باشید .

مطلب پیشنهادی

شناخت ویدیو مارکتینگ ، بازاریابی ویدیویی ، اهمیت ویدیو مارکتینگ ، ساخت ویدیو

شناخت ویدیو مارکتینگ

برای اهمیت شناخت ویدیو مارکتینگ همین بس که گفته شود، همه فعالان عرصه اینترنت قبول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.