آموزش مرور دروس عمومی کنکور

آموزش مرور دروس عمومی کنکور

اگرچه مدت زیادی به زمان کنکور یاقی مانده ولی زمان مثل برق و باد می گذرد لذا از الان باید آموزش مرور دروس عمومی کنکور را یاد بگیرید تا در فرصت نزدیک امتحان کنکور نتیجه بهتری بگیرید. مرور یا جمع بندی حرفه ای دروس عمومی با روش جمع بندی سه روز یک بار که قبلا توضیح دادم ( آموزش جمع بندی ،مطالعه و موفقیت در آزمون کنکور )بهترین و اصلی ترین روش مرور دروس کنکور می باشد.

یقینا با اجرای جمع بندی علاوه بر آشنایی با تست زنی و مهارت در آن، به سطح عالی از تسلط بر کتابهای تحصیلی کنکور هم دست پیدا می کنید. این برنامه ریزی عام برای دروس عمومی و تخصصی است منتهی اگر یک برنامه دقیق و کامل برای دروس عمومی کنکور داشته باشید و با آموزش مرور دروس عمومی کنکور این کار را عملی کنید در دروس عمومی کنکور درصد بسیار بالایی خواهید داشت.

نکات کلیدی آموزش مرور دروس عمومی کنکور

 

۱-مرور یک شب در میان :

برای کنکوری‌هایی که با روش سه روز یک بار درس‌ها را مطالعه می‌کنند توصیه می‌کنیم که یک شب در میان یک مجموعه سوال کنکور را برای درس‌های عمومی بررسی کنند. می‌توانند از سوالات عمومی رشته‌های دیگر (ریاضی،تجربی،انسانی،هنر و زبان) استفاده کنند. بررسی هر چه بیشتر سوالات کنکور به شما این توانایی را می‌دهد در کنار این که سرعت عمل قابل قبولی به دست بیاورید قادر خواهید بود با تست های مختلف به نحو احسنت برخورد کنید. بعضی از تست ها طرح می‌شوند که فقط زمان را از شما بگیرند. (داوطلب موفق فقط دانش بالایی ندارد بلکه در کنار سطح علمی خوب از هنر آزمون دادن نیز برخوردار است)

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  تاثیر برنامه ریزی در افزایش ساعات مطالعه کنکور

۲-استفاده از سوالات کنکور سال های گذشته:

تاکید می‌کنیم که حتما از سوالات کنکور سال‌های گذشته استفاده نمایید. شما وقتی ۱۰ تا ۱۵ سری از سوالات عمومی سال‌های گذشته را پاسخ دهید باعث می‌شود که تمامی مباحث برای شما مرور شود و در کنار این مرور شما تکنیک های ذخیره زمان مثل زمان‌های نقصانی را عملی خواهید کرد. اگر به عنوان مثال داوطلب رشته ریاضی هستید می‌توانید سوالات عمومی گروه‌های تجربی و زبان و انسانی و… را پاسخ دهید.

۳-مرور انتخابی برخی از ذروس کنکور:

شما در ماه پایانی همگام با اجرا کردن روش جمع بندی ۳ روز یک بار قادر خواهید بود ۲ درس را به انتخاب به طور کامل مرور کنید. یکی از این دو درس می‌تواند دین و زندگی باشد. مرور آیات و روایات این درس شما را به کسب درصد عالی نزدیک خواهد کرد.

۴-اختصاس وقت به مرور لغات

بهتر است شبی ۳۰ دقیقه به طور مجزا برای مطالعه و مرور لغات و تاریخ ادبیات و همچنین درس دین و زندگی وقت اختصاص دهید. در کنکور سراسری ۳ سوال از تاریخ ادبیات و ۳ سوال از لغات مطرح می‌شود و شما با صرف تنها ۳۰ دقیقه وقت به راحتی ۲۴ درصد کنکور را قادر به پاسخگویی خواهید بود.

۵-بررسی تست زبان انگلیسی :

هر سال ۴ سوال قواعد در درس زبان انگلیسی طرح می‌شود. این ۳ تست اصولا از مباحث مشخصی است که شما با بررسی سوالات کنکورهای گذشته متوجه صحت این موضوع خواهید شد. می‌توانید با یک مطالعه کوتاه مدت در هر روز سوالات ساده را به راحتی پاسخ دهید. (قرار نیست شما همه سوالات را پاسخ دهید و ۱۰۰ درصد بزنید! هیجان خودتان را کنترل کنید و با توجه به این موضوع که همه سوالات امتیاز یکسان در کنکور دارند منطقی عمل کنید)

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه مطالعه امتحان کنکور در فصل گرما و تابستان

۶-تکنیک زمان های نقصان در تست زنی:

در بالا اشاره کردیم که شما باید تکنیک زمان‌های نقصانی را در تست زنی‌های خود تمرین کنید. به طور طبیعی همه داوطلبان برای پاسخ گویی به سوالات دروس عمومی ۷۵ دقیقه زمان دارند. در تکنیک زمان‌های نقصانی شما هر درس عمومی را در ۱۵ دقیقه پاسخ خواهید داد و ۱۵ دقیقه زمان را ذخیره خواهید کرد و در انتها این زمان را به سوالاتی که پاسخ ندادید اختصاص می‌دهید.

۷-نامید نشدن و استفاده از زمان باقی مانده:

اگر صحبت از پاسخگویی به تست‌های تاریخ و لغات ادبیات کردیم، اگر صحبت از ۴ تست قواعد زبان و درس دین و زندگی کردیم به این خاطر است که یادآور شویم که حتی اگر اصلا عملکرد مطالعاتی خوبی تا به حال نداشته‌اید باز هم جای امید است. در این مدت زمان باقی مانده می‌توانید با اهمیت دادن به دروس عمومی و مرور چند باره آن‌ها نتیجه کنکورتان را متحول کنید.

مطلب پیشنهادی

شغل مغازه داری برای زنان ، بهترین شغل مغازه داری برای زنان و دختران ، مشاغل زنانه

شغل مغازه داری برای زنان

اغلب مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در گذشته توسط مردان اداره می‌شدند و مشاغل مغازه داری برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.