اردوی مطالعاتی عید نوروز برای کنکور

اردوی مطالعاتی عید نوروز برای کنکور

از نظر برخی داوطلبان کنکور عید نوروز بهترین زمان برای خواندن دروس کنکور سراسری و جبران عقب ماندگی ها می باشد. دو هفته هر داطلبی وقت دارد تا مرور برخی دروس را انجام دهد و یا یکی دو کتاب از عمومی و یا اختصاصی را بخواند . لذا تعطیلات عید را دوران طلایی و سرعت گیری کنکور می دانند.دلیل طلایی بودن این است که کنکوریها به ویژه آنها که مدرسه می روند ،وقت بیشتر داشته و تقریبا می توانند کل تعطیلات را در خانه باشند و بالطبع وقت و زمان مطالعه در این ایان بیشتر می شود.

مهمترین خصوصیت مطالعه کنکور در ایام عید ، داشتن تمرکز بالا، آرامش بیشتر و فراغت از کلاسها می باشد . به نظر کارشناسان ایام عید بهترین فرصت برای مرور دروس است که در نیمسال اول خوانده اند و فرصت مرور آن را نیافتند . خوبی این دوران این است که داوطلب کنکور پس از مرور دروس در ایام نوروز، بعد از تعطیلات نوروزی نیز با جدیت بیشتری به ادامه مطالعه دروس پیش دانشگاهی دو می پردازد و پیشرفت چشمگیری در نتایج خود داشته باشند.( شیوه مطالعه دروس کنکور در عید نوروز)

بررسی اردوی مطالعاتی عید نوروز برای کنکور

قبل از آنکه به معایب و محاسن اردوی مطالعاتی عید نوروز برای کنکور بپردازیم باید به این نکته مهم و توصیه کاربردی توجه کنید، که اگر می خواهید تاثیرگذاری و اثربخشی مطالعه دروس کنکور بیشتر شود در محیطی آرام و مناسب از هر جهت اقدام به اجرای برنامه های خود کنید چون عید نوروز رفت و آمدها و دید و بازدیدها زیاد است و این شلوغی ممکن است تمرکز داوطلب کنکور را به هم بزند.

عید نوروز اگرچه فرصت خوب است برای جبران عقب ماندگی و مطالعه دروس، ولی همان طور که گفتم با شلوغی و رفت و آمدهای زیاد همراه است و این می تواند این فرصت مناسب را از کنکوریها بگیرد. خانه آن آرامش و سکون قبلی را ندارد لذا برخی به دنبال رفع چاره هستند . برخی از موسسات آموزشی برای کم کردن این مشکلات، اقدام به راه اندازی اردوی مطالعاتی عید نوروز برای کنکور کردند و داوطلبان تشویق به شرکت در این کار می کنند .

ما در سایت پول یابی فارغ از همه مسائل، بی طرفانه به بررسی معایب و محاسن اردوی مطالعاتی عید نوروز برای کنکور یها می پردازیم. هدف اصلی ما بیان واقعیت و بررسی منصفانه و روشنگری بیشتر می باشد تا داوطلب کنکور بهترین را انتخاب کند و آنچه به نفعش است را لحاظ کند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  اصول موفقیت در کنکور دانشگاه

فواید اردوی مطالعاتی عید نوروز برای کنکوریهای

۱- محیط آرام و مناسب:

فراهم کردن محیط آرام و مناسب از شرایط اصلی مطالعه مفید و خوب است. محیط مناسب باید فضای آرام با دما و نور مناسب داشته باشد. مسئولان برگزاری یک اردو مطالعاتی نوروزی فراهم کردن این محیط آرام را باید در اولین دستورهای اجرایی خود قرار دهد و سعی کنند به بهترین نحو ممکن این شرایط را فراهم کند.

۲- فضای رقابتی سالم:

در اردوهای مطالعاتی اصولا داوطلبانی شرکت می‌کنند که تصمیم جدی برای رشد در روند مطالعاتی خود دارند همین موضوع باعث می شود حس رقابتی بسیار مناسبی برای همه داوطلبانی که در اردو شرکت می کنند ایجاد شود. این حس رقابتی از خسته شدن و مایوس شدن آن ها تا حد بسیار زیادی کم خواهد کرد.

۳- افزایش ساعات مطالعه دروس کنکور:

یک اردو مطالعاتی خوب از نظر ما باید ساعات مطالعه هر داوطلب را افزایش دهد. رسیدن ساعت مطالعه داوطلبان به حدود ۱۳ تا ۱۴ ساعت بسیار عالی خواهد بود. وجود مقرراتی مثل ثبت ساعات ورود و خروج این نظم را به داوطلبان می دهد که باید در طول یک روز آن مقدار زمانی را که برای مطالعه دروس در نظر گرفته اند به طور کامل به مطالعه اختصاص دهند و این به نوعی توفیق اجباری برای آن ها خواهد بود.

۴- وجود استادان و مشاوران مجرب کنکور:

در طول دو هفته مطالعه داوطلبان ممکن است از نظر علمی و یا انگیزه برای مطالعه دچار مشکل شوند. اردو هایی که به وسیله اساتید مجرب و یا دانشجویان دانشگاه های برتر و هم چنین مشاورین کاربلد برگزار می شود می تواند این نوع مشکلات را برای داوطلبان حل کند.

معایب اردوی مطالعاتی عید نوروز برای کنکوریها

۱- نگاه سودجانه و توجه زیاد به منافع مالی:

همیشه در کنار افرادی که شرافت مندانه کار می کنند کسانی هستند که تنها و تنها کسب درآمدهای بالا برایشان اهمیت دارد و در درجه اول الویت برای آن‌هاست و هدفی جز کسب منفعت مالی ندارند. به همین دلیل در انتخاب موسسه ای که برگزارکننده اردو مطالعاتی خوب است دقت زیادی بکنید و درباره ویژگی های این اردوها دو هفته قبل از برگزاری اردو تحقیقات کافی را انجام دهید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  روش مطالعه شیمی برای کسب رتبه برتر کنکور
۲- چینش و فضای نامناسب داوطلبان:

گاهی مشاهده شده است که مسئولان برگزار کننده برای اینکه هزینه کمتری برای مکان اردو بپردازند مجبور می شوند تعداد زیادی از داوطلبان را در اتاق هایی کوچک مستقر کنند که طبیعتا از بازده مطالعاتی داوطلبان کم می کند.

۳- عدم نظارت و کنترل برای ایجاد آرامش در مکان اردو:

مسئولان برگزارکننده حتما باید در انتخاب مراقبین اردو دقت عمل کافی داشته باشند و افرادی را برای این کار انتخاب کنند که توانایی کنترل محیط را داشته باشند و بتواندد رفت و آمد داوطلبین را به دقت کنترل کنند.

سخن پایانی اردوی مطالعاتی عید نوروز برای کنکور

البته با خواندن متن اردوی مطالعاتی عید نوروز برای کنکور نباید تصور کنید که حتما در ایام نوروز باید به این نوع اردوها بروید و یا این اردوها چنین و چنان است بلکه هدف نشان دادن یک راه و برنامه است و اینکه اگر به دنبال مکان مناسبی برای مطالعه دروس کنکور هستید و اینکه قصد دارید از تفریحات و دید و بازدیدها ایام عید چشم پوشی کنید این اردوها هم وجود دارد. اما به این نکته مهم توجه کنید این مکان می تواند غیر از مکان اردو باشد. ( نکات کلیدی برنامه ریزی برای کنکور سراسری)

مثلا برای مطالعه در ایام عید نوروز می توانید کتابخانه عمومی و یا کتابخانه های بزرگ که خدمات شبانه روزی دارند را انتخاب کنید و ضرورتی ندارد هزینه اردوهای مطالعاتی را بدهید . مهم خودتان هستید که در کجا راحت و بهتر می توانید مطالعه کنید . و نکته آخر اینکه هر کار و یا اقدامی کنید در نهایت این خود شما هستید که از نتیجه حاصله سود می برید اگر در کنکور با رتبه برتر موفق شوید خود بهره می برید و اگر موفق نشوید باز خودتان باید پاسخگو باشید.

پس از فرصت ها بهترین استفاده را کنید موفقیت در کنکور و کسب رتبه برتر محال نیست فقط اراده می خواهد و خواستن. در نهایت در صورت گرفتن نتیجه مطلبو یا نامطلوب شما می مانید و عمل خودتان . و هیچ کس هیچ توجیهی از شما قبول نمی کند.

مطلب پیشنهادی

شغل مغازه داری برای زنان ، بهترین شغل مغازه داری برای زنان و دختران ، مشاغل زنانه

شغل مغازه داری برای زنان

اغلب مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در گذشته توسط مردان اداره می‌شدند و مشاغل مغازه داری برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.