اشتباهات افراد باهوش در کسب درآمد

در سلسله مقالاتی با عنوان اشتباهات افراد باهوش در کسب درآمد قصد دارم تا به بررسی و بیان اشتباه افرادی که از ضریب هوشی مناسبی به ویژه از نظر مالی برخوردار هستند ولی خواسته و ناخواسته مرتکب اشتباهات کلیدی می شوند و کسب و کار شان را آن بازدهی لازم را ندارد، بپردازم.

قبل از هر چیز تذکر این نکته ضروری است که این اشتباهات ممکن است برای همه افراد با هر گونه ضریب هوشی هم اتفاق بیفتد لذا در این نوشته سایت پول یابی، جنبه عمومی و کاربردی آن هم می تواند برای همگان مدنظر باشد. (نگاه کنید به مقاله : بزرگترین اشتباهات در کسب درآمد اینترنتی)

اشتباهات افراد باهوش در کسب درآمد

عداه ای هستند که از ضریب هوشی بالایی برخوردار هستند ولی علیرغم تلاش زیاد در کسب درآمد از اینترنت و یا در کسب و کار واقعی ، موفقیت زیادی نصیبشان نمی شود و بیشتر از آنکه رشد کنند انگار در جا زده و یا پسرفت دارند. برای عدم پیشرفتشان ممکن است دلایل زیادی وجود داشته باشد که یکی از مهم ترین آنها  نداشتن معیار درست سنجش باشد.

نداشتن معیار درست برای سنجش پیشرفت

هر کسی باید برای میزان پیشرفت خود یک ابزار و یا شاخص اندازه گیری داشته باشد. در واقع داشتن این شاخص اندازه گیری و سنجش، موجب تسلط و کنترل کسب و کار می شود. این قانون تجارت است که چیزی را نسنجیده اید نمی توانید کنترلش کنید. سنجش، آینده کسب درآمد شما را تعیین می کند. در واقع اگر شما چیزهای درست را بررسی نکنید نسبت به فرصت هایی که برایتان به وجود می آید آگاهی نخواهید داشت.

اشتباهات افراد باهوش در کسب درآمد اینترنتی ، موفقیت در کسب درآمد

برای روشن شدن این موضوع مثالی می زنم. برای راه اندازی یک کسب درآمد کوچک نیاز دارید برخی ابزار و وسایل را تهیه کنید. اگر تمرکز خودتان را مثلا روی تهیه میزان مداد و گیره های کاغذ که نیاز دارید و مقدار دقیق آن محاسبه کنید آیا کار منطقی انجام داده اید؟ یقینا نه. دلیلش هم کاملا مشخص است چون این ابزار و وسایل مصرفی معیار خوبی از ابزار لازم برای یک کسب درآمد نیست. کم و زیاد بودن اینها هیچ تاثیری در رشد بازار، جذب رضایت مشتری، افزایش کسب درآمد و مسائلی از این نوع ندارد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  اشتباه سایت های کسب درآمد از اینترنت

انتخاب معیار بر اساس هدف از کسب درآمد

همانطور که در بالا گفته شد از اشتباهات افراد باهوش در کسب درآمد انتخاب معیار سنجش نامناسب است. در واقع اینکه چه چیزی را در کسب درآمد بسنجید آینده شغلی و کسب و کارتان را پیش بینی و موفقیتتان را تضمین می کند. لذا باید در کسب درآمد مواردی را به عنوان معیار سنجش در نظر بگیرید که مستقیا به هدف اولیه شما از راه اندازی کسب و کار مرتبط می شود.

برای درک بهتر ، یک مثال عینی از ایجاد فروشگاه اینترنتی می زنم. بیشتر صاحبان فروشگاههای اینترنتی که اتفاقا کسب درآمدشان در زندگی به آن وابسته است تعداد مشترکان RSS خود را اولین معیار موفقیت فروشگاهشان محسوب می کنند و به دقت آن را بررسی می کنند. اگرچه RSS یک معیار خوب است ولی تعداد مشترکان آن حیاتی و سرنوشت ساز نیست. چون بیشتر این مشترکان درصد فعالیت بسیار پایینی در سایت میزبان و تولیده کننده درآمد آن هستند.  

راه حل مناسب برای کسب درآمد بیشتر

حالا سوال این است که معیار سنجش برای موفقیت در کسب درآمد اینترنتی و یا غیر اینترنتی چیست؟ رویکرد مناسب این است که اول باید هدف اصلی از راه اندازی کسب درآمدتان را بدانید و بعد از فهمیدن این اصل مهم، چیزهایی که مستیقم برای رسیدن به آن هدف موثر هستند را شناسایی و بسنجید.

برای نمونه اگر هدف از راه اندازی یک سایت فروشگاهی یا تجاری ، کسب درآمد اینترنتی از طریق آن سایت است باید چیزهایی که موجب افزایش کسب درآمد می شود را بررسی کنید . چیزهایی که ارزش بررسی دارند عبارتند از: تعداد کلیک ها روی تبلیغات، نرخ تبدیل مرتبط، نرخ تبدیل محصولات داخل و فیدبک مشتری / خواننده ، تعداد ورودی های گوگل و….

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  افزایش فروش اینترنتی

سخن پایانی اشتباهات افراد باهوش در کسب درآمد

عدم انتخاب معیار سنجش مناسب یکی از اشتباهات افراد باهوش در کسب درآمد اینترنتی می باشد و چه بسا که موفقیت مدنظرشان حاصل نشود. لذا توصیه می شود که برای تعیین هدف اصلی وقت بگذارید و پس از انتخاب هدف اصلی، مهم ترین موارد برای بررسی کردن را تعیین کنید. بعد از انتخاب معیار درست ، بلافاصله شروع به بررسی و سنجش کنید.

در بررسی معیار سنجش، به طور هفتگی اعداد را یاداشت کنید و بهتر است که برای کسب اطلاعات دقیق و آگاهی از روند رشد خود، یک نمودار از میزان رشد هفتگی، ماهانه و فصلی ترسیم کنید خوبی این کار این است که روند پیشرفتتان را ارزیابی می کنید و با توجه به عملکردتان، کارتان را توسعه و یا ایرادات را رفع خواهید کرد.

مطلب پیشنهادی

اهمیت داشتن درگاه پرداخت آنلاین برای کسب و کارهای اینترنتی , آشنایی با درگاه پرداخت اینترنتی

اهمیت درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب و کارها

اگر کسب و کار اینترنتی دارید، باید علاوه بر آموختن مهارت‌های لازم، کسب و کارتان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.