اشتباهات باهوش ها در کسب درآمد

اشتباهات باهوش ها در کسب درآمد (قسمت ششم) :

استفاده از فرصت های کسب درآمد اینترنتی که منجر به موفقیت شود برای همه انسان ها اتفاق می افتد ولی عده محدودی از آن استفاده می کنند. نکته جالب اینکه در این میان، افراد باهوش زیادی هم مشاهده می شوند که فرصت های طلایی برای کسب درآمد دارند ولی استفاده نمی کنند .

در سایت پول یابی قصد دارم تا اشتباهات باهوش ها در کسب درآمد و زندگی را نشان دهم و اینکه چگونه از این اشتباهات در امان باشید تا موفقیت نصیبتان شود. ( همچنین نگاه کنید به مقاله: اشتباه باهوش ها در کسب درآمد)

اشتباهات باهوش ها در کسب درآمد اینترنتی

انسان ممکن الخطا است و هر کدام از افراد حتی باهوش ترین آنها اشتباهات بزرگی در زندگی و کسب و کار مرتکب می شوند و همان طور که در بالا اشاره شد نمی توانند از فرصت های طلایی که برایشان به وجود می آید استفاده درست کنند. افراد بسیار باهوش مانند افراد عادی دچار اشتباه می شوند و این امر کاملا عادی است.

مهم این است که اشتباه را بشناسیم و شیوه درست را در پیش بگیریم. در اینجا علاوه بر بیان اشتباه، سعی می کنم تا راه حل مناسب برای موفقیت در زندگی و کسب درآمد بیشتر هم ارائه شود.

اشتباه در کسب درآمد ، تعادل در کسب و کار، موفقیت در انتخاب

۱- عدم تعادل در زندگی و کسب درآمد

یکی از مهم ترین اشتباهات باهوش ها در کسب درآمد نداشتن تعادل در زندگی و کسب و کار است. شاید اگر از همه ما سوال کنند در زندگی دنبال چی هستید و یا خلاصه زندگی و کسب درآمد چیست در جواب واژه های مثل: عشق ، آرامش، موفقیت، خوشبختی ، خانواده ، شاد بودن ، زندگی کردن ، پول درآوردن زیاد و… را بیاوریم . اما اینها چیزهایی متفاوت از همدیگر هستند.

شاید بیشتر انسان ها همه اینها را در زندگی خود بخواهند و به دنبال آن بروند ولی تعداد کمی از انسان ها هستند که برای رسیدن به این اهداف بزرگ، در زندگی خود تعادل ایجاد می کنند. در حقیقت عدم تعادل موجب عدم تحقق کامل خواسته ها می شود. برای درک درست این مفهوم دو داستان متفاوت ذکر می کنم:

– میلیونر افسرده و غمگین :

فردی را می شناسم که در کسب و کارش بسیار موفق است و توانست با راه اندازی یک کسب درآمد موفق، ماهی نزدیک به پنجاه میلیون تومان درآمد خالص داشته باشد و به نظر می رسد که انسان خوشبختی باشد ولی زمانی که با هم حرف می زنیم می گوید از افسردگی مزمن رنج می برد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  مزایای برندسازی برای کسب درآمد

جای تعجب است که چطور با این درآمد بالا دچار افسردگی شده است. وقتی دلیلش را  می پرسم ، می گوید تنها و خسته است ، همیشه در حال کار کردن است و وقتی برای خودش ندارد فرصتی برای اینکه به خودش برسد ندارد.

– بی پول شاد و سرخوش

در مقابل این میلیونر افسرده ، فردی دیگری وجود دارد که همیشه در حال تفریح و خوشگذرانی است یا در کنار ساحل و دریا در حال دویدن و قایق سواری است و یا در جنگل و کوه در حال پهن کردن بساط خورد و خوراکش است . انگار هیچ غمی ندارد و از جمله انسان های مثبت اندیش همیشه خوش و شاد است. دائم در حال تفریح و بگو و بخند است.

نکته جالب اینکه همین آقای شاد، جایی برای خوابیدن ندارد و شبها داخل ماشین هاچ بک خودش می خوابد و واقعا هم محتاج نان شبش است و اصلا هیچ پس اندازی برای آینده ندارد. اگرچه این انسان همیشه سرخوش و شاد است باز نمی توانم او را در زندگی و کسب درآمد انسان موفقی بدانم .

شیوه ایجاد تعادل در زندگی و کسب درآمد

در دو داستان بالا هر دو سبک زندگی و کسب درآمد نامتعادلی دارند شاید میلیونها نفر مثل این دو وجود داشته باشند که برای رسیدن به اهدافشان، زندگی خود را به درستی متعادل نمی کنند. این کاملا طبیعی است اگر در زندگی کاریتان ( اعم از اجتماعی، خانوادگی، کسب درآمد و…) پر مشلغه باشید و همه نگاه، انرژی و تمرکزتان به آن نقطه معطوف باشد به سادگی تعادل زندگی به هم می خورد.

درست است که انگیزه و تلاش اهمیت زیادی دارد اما اگر می خواهید همه چیز درست و حساب شده پیش ببرد باید در تمام ابعاد زندگی خود از کسب و کار تا روابط اجتماعی تعادل ایجاد کنید. اگر به یک بعد از زندگی خود فرضا فقط کسب درآمد توجه کنید مطمئن باشید برایتان خستگی، استرس و در نهایت افسردگی خواهد آورد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  گام های شروع تجارت الکترونیک

۲- اشباع با انتخاب های زیاد در زندگی و کسب درآمد

یکی دیگر از اشتباهات باهوش ها در کسب درآمد اینترنتی و نیز زندگی، این است که خودشان را با انتخاب های زیاد اشباع می کنند. در قرن بیست و یکم به دلیل انفجار اطلاعات ، ایجاد فرصت های بیشمار، پیشرفت های خیره کننده، در انتخاب روند زندگی و کسب و کار با موقعیت های متعددی روبرو می شویم ، این فرصت های زیاد، به نظر می رسد که برای برخی موجب گیجی، سردرگمی، بی تصمیمی و بی حرکتی می شود.

نکته جالب اینکه در تحقیقات کسب و کار و بازاریابی ثابت شده است وقتی مشتری با انبوهی از محصولات و خدمات متعدد روبرو می شود خرید کمتری می کند، یعنی نتیجه معکوس دارد. کاملا طبیعی است که انتخاب از بین دو سه کالا راحت تر از انتخاب از بین چهارصد و پانصد کالا می باشد. اشباح زیاد موجب سردرگمی در انتخاب و در نهایت فراری دادن مشتری می شود.

– اشباع در زندگی و کسب درآمد

همین موضوع در زندگی و کسب درآمد هم صادق است. همان طور که تصمیم برای خرید از بین صدها پیشنهاد متعدد، خسته کننده، گیج کننده و موجب گمراهی می شود. در کسب درآمد هم اگر خود را در معرض تعداد زیادی از گزینه ها قرار دهید ذهن خسته شده و به مرور انگیزه برای ادامه راه کم می شود.

برای نمونه در کسب درآمد از اینترنت نمی توانید در تمام زمینه ها مثلا طراحی سایت، گرافیک، بازاریابی اینترنتی، کدنویسی ، مد و پوشاک و… همزمان وارد و اقدام کنید. این کار نیاز به نیروی مضاعف، منابع مالی و انسانی فراوان ، تجهیزات خاص و… دارد و احتمال موفقیت و کسب درآمد را به دلیل گستردگی کم می کند.

– راه حل انتخاب درست در کسب درآمد

سعی کنید تا برای موفقیت در کسب درآمد یک خط فروش بسیار ساده ولی با کارایی بالا ایجاد کنید لزومی ندارد به تمام جوانب آن بپردازید چون پیچیدگی، موجب گمراهی می شود. اگر در زندگی برای چیزی تصمیم می گیرید تمام توان و انرژی خود را برای ارزیابی جزئیات هر انتخاب صرف نکنید . در انتخاب سعی کنید چیزی را برگزینید که برایتان مناسب است و آن را انتخاب کنید.

هم زمان چند چیز را انتخاب نکنید. بررسی کنید که چه چیزی مناسب است آن را انتخاب کنید و اگر در آن کار و زمینه موفق نبودید و یا آن تاثیرگذاری که مد نظرتان بود به دست نیامد، چیز دیگری را انتخاب کنید و به سمت جلو حرکت کنید.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.