افزایش رتبه سایت و کسب درآمد

بین افزایش رتبه سایت و کسب درآمد اینترنتی رابطه تنگاتنگ و دو جانبه ای وجود دارد یعنی هر چه رتبه سایت افزایش یابد به همان نسبت سطح درآمد اینترنتی هم بالا می رود. با صعود و سقوط یکی، دیگری هم برایش همان صعود و سقوط اتفاق می افتد.

به دلیل اهمیت افزایش رنکینگ سایت و تاثیر آن در افزایش کسب درآمد اینترنتی در این مقاله راههای افزایش بازدید و رتبه سایت به صورت گذرا و اجمالی شرح داده می شود. ( همچنین نگاه کنید به مقاله: رتبه بندی الکسا برای کسب درآمد اینترنتی)

افزایش رتبه سایت و کسب درآمد

در افزایش رتبه سایت عوامل و فاکتورهای زیادی دخیل هستند که هر کدام با توجه به اهمیت و تاثیرگذاری خود باید مورد توجه قرار گیرد. برخی از این عوامل ساده و پیش پا افتاده و برخی دارای پیچیدگی های خاص خود هستند قصد آموزش به صورت تخصصی را ندارم چون از مجال این مقاله بیرون است فقط فهرست وار جهت آشنایی مطالبی ارائه می شود.

شیوه افزایش رتبه سایت ، افزایش رنکینگ سایت، افزایش رتبه سایت و کسب درآمد

برای افزایش رتبه سایت و افزایش کسب درآمد اینترنتی باید موارد زیر را رعایت کرد:

۱- طراحی سایت مناسب:

فاکتور مهم اول، طراحی سایت مناسب از نظر قالب ، کدنویسی ، انتخاب دامنه مناسب ، سازگاری با مرورگرها، واکنشگرا بودن ، سئو، هاست مناسب و… می باشد در طراحی سایت باید دقت و ظرافت های فنی به ویژه از نظر سئو ( بهینه سازی برای موتورهای جستجو به ویژه گوگل) را با دقت رعایت کرد.

بخش طراحی در واقع اساس و راهکار اولیه داشتن یک سایت درست از نظر فنی و آماده برای رشد می باشد و هر ایراد فنی ممکن است در مسیر جذب کاربر، رشد سایت را با مشکل مواجه کند.

۲- تولید محتوا

بعد از طراحی سایت مهم ترین اصل برای رشد سایت و افزایش رتبه در بین موتورهای جستجو ، تولید محتوا می باشد تولید محتوا را پادشاه می نامند هیچ سایتی بدون محتوا قادر به رشد نیست و اگر با ترفندهایی هم رشد کند موقتی خواهد بود. الگوریتم جدید گوگل که اتفاقا دائم به روز هم می شود اهمیت محتوا را بیش از هر چیزی نمایان می کند.

بحث درباره محتوا و اهمیت آن خیلی زیاد است فقط به این نکته توجه کنید که محتوای یک سایت از نظر جدید بودن، تخصصی بودن، جذاب بودن و کاربرپسند بودن ملاک اول و آخر گوگل برای رشد می باشد هر کاری که بعد از این انجام شود در زیر سایه محتوای قرار می گیرد.

دلیل اهمیت محتوا از نظر گوگل:

گوگل از سال ۲۰۱۲ الگوریتمی را طراحی کرد که بر طبق آن، محتوا دارای اهمیت شد قبل از آن کلمات کلیدی دارای اهمیت بودند ولی از این سال بعد از طراحی سایت، محتوا را شاخص و برجسته کرد. در واقع محتوا ، سایت را یک منبع بزرگ اطلاعات علمی ، تخصصی و جذاب کرده و موجب می شود بازدیدکنندگان بارها و بارها به سایت سر بزنند.

از طرفی محتوا، تاثیر شگرفی بر روی سئوی سایت دارد اگر سایتی بهترین متخصص سئو را هم استخدام کند و حتی عالی ترین مسائل فنی را هم رعایت کند، ولی محتوا نداشته باشد در درازمدت کاری نمی تواند بکند. محتوا و مطالب جذاب و جدید، تاثیرش در سئو و رتبه بندی سایت به راحتی قابل مشاهده است.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  عوامل افزایش رتبه سایت در گوگل

۳- به روز رسانی سایت

در واقع به روز رسانی سایت منظور ارسال محتوا و مطالب در وبسایت است و باز این موضوع به تولید محتوا بر می گردد. گوگل سایت هایی را که دائم و مرتب به روز رسانی می شوند سایت زنده و پویا می داند و به این نوع سایت ها بیشتر علاقه دارد و برایشان ارزش و رتبه قائل می شود.

همیشه سایت را روزانه و در ساعات خاص با محتوای مناسب به روز کنید تا کیفیت سایت شما نزد گوگل حفظ شود.

۴- آنلاین بودن و سرعت بالای لود سایت

سایت هر چند دائم به روز شود ولی در دسترس نباشد و به دلایل فنی مثل کمبود پهنای باند ، بی کیفیت بودن هاست، از دسترس خارج شود از نظر گوگل رتبه منفی خواهد گرفت. لذا در دسترس نبودن طولانی مدت، قطع و وصل شدن های زیاد موجب تنزل رتبه سایت می شود.

فاکتور بعدی سرعت لود یا بالا آمدن و نمایش سایت می باشد. سایت هرچه سریع تر بالا بیایید و در اصطلاح لود شود امتیاز بالایی خواهد گرفت. بهتر است سایت زیر سه ثانیه لود و نمایش داده شود. کاربران حوصله انتظار کشیدن زیاد برای باز شدن سایت را ندارند و این مورد را گوگل هم در نظر می گیرد.

۵- انتخاب نام دامنه مناسب

انتخاب دامنه هم در رتبه بندی سایت تاثیر زیاد دارد و هر چه کوتاه تر، به خاطر سازی آن راحت تر و همچنین پرمعنا تر باشد تاثیر زیادی در رشد سایت دارد. ضمن اینکه کاربران هم راحت تر آن را به خاطر سپرده و به دیگران معرفی می کنند.

بهترین دامنه ها آنها هستند که از نظر حروف کمتر و از نظر معنا، رساتر باشند.

۶- ثبت در شبکه های اجتماعی

موتورهای جستجو به شبکه های اجتماعی به دلیل استقبال کاربران اینترنتی اهمیت می دهند لذا برای افزایش رتبه سایت به شبکه اجتماعی توجه خاص کنید. سعی کنید در شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی مطلب و لینک سایت خود را به اشتراک بگذارید.

شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک ، گوگل پلاس ، لینکدین ، تلگرام، توئیتر ، واتس آپ، اینستاگرام و… محل مناسبی برای معرفی سایت و به اشتراک گذاری مطالب می باشند. از طریق شبکه های اجتماعی می توانید ترافیک بالایی را به طرف سایت خود بکشانید.

۷- افزایش صفحات سایت

به صورت عادی و معمول هر چه تعداد صفحات سایت زیاد باشد گوگل امتیاز بالایی به سایت داده و آن را معتبر و پر محتوا می داند به شرطی که واقعی و درست باشد. لذا باید از ساخت صفحات تکراری خوددداری کرد و گوگل به این اقدامات فریبکارانه امتیاز منفی می دهد.

 8- ثبت در دایرکتوری

هرچه تعداد زیادی سایت به طرف سایت شما لینک بدهند این اهمیت و اعتبار سایت شما را می رساند این لینک دادن در واقع مرجع و مفید بودن سایت را، نزد موتورهای جستجو به ویژه گوگل نشان می دهند. گوگل با لینک های دیگران به سایتتان، شما را رتبه بالا می دهد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  اهمیت لوگو در کسب و کار

این لینک دادن می تواند خود به خود و توسط سایت های دیگر به دلیل محتوای شما باشد و یا می تواند از طرف خود شما در دایرکتوری ها ثبت شود. مهم ترین این دایرکتوری ها : DMOZ ، Yahoo Directory ، Best of the Web ، Ezine Articles ، Article Base و Go Articles می باشند.

نکته مهم اینکه، از ثبت زیاد و افراط در این کار پرهیز کنید. با تولید محتوای سایت ، خود به خود لینک مفید به سمت سایت شما افزایش می یابد.

۹- تبادل لینک با سایت های رتبه بالا

تبادل لینک با سایت های دارای رنگ بالا از روش های قدیمی افزایش رتبه سایت می باشد که تا الان هم مورد استفاده است و می تواند تاثیر داشته باشد، ولی تاثیرش خیلی زیاد و مشهود نیست اما در هر حال می تواند استفاده شود. در این کار سعی کنید با سایت های دارای رنکینگ بالا تبادل لینک داشته باشید

مهم ترین از تبادل لینک، رپورتاژ آگهی می باشد که تاثیر گذاری آن بسیار بیشتر و مورد قبول گوگل هم می باشد.

۱۰- توجه به کلمات کلیدی

اگرچه اهمیت کلمات کلیدی کم شده و گوگل به محتوا اهمیت می دهد ولی واقعیتی به نام جستجو با کلمات کلیدی وجود دارد و کاربران در گوگل از کلمات کلیدی و اختصاری برای جستجو استفاده می کنند. کلمات کلیدی متناسب با سایت خود را شناسایی کنید و در طراحی و نیز صفحات و محتوای سایت به صورت اصولی از این کلمات کلیدی استفاده کنید.

استفاده درست از کلمات کلیدی در سایت و محتوا، موجب افزایش رتبه سایت می شود منتهی از زیاده روی پرهیز کنید چون نتیجه عکس دارد.

۱۱- پرهیز از تکنیک های غیرمجاز

برای افزایش رتبه سایت همیشه راه درست و مجاز را انتخاب کنید و از تکنیک های غیرمجاز برای سئو اصلا استفاده نکنید. بسیاری سایت ها و نرم افزارها هستند که ادعا می کنند در کمترین زمان ممکن به بالاترین رتبه آلکسا و گوگل می رسانند در حالی که کاملا اشتباه و غلط است شاید در کوتاه مدت رشدی ایجاد کنند ولی خیلی سریع سقوط می کنند.

گوگل بسیار هوشمند بوده و تمام ترفندها را شناسایی کرده و سایت شما را پنالتی می کند . اگر واقعا به دنبال رشد پایدار هستید، درست و با برنامه حرکت کنید و ترفند ها را کنار بگذارید.

سخن پایانی افزایش رنکینگ سایت

همان طور که در اول مقاله افزایش رتبه سایت و کسب درآمد بیشتر اینترنتی گفتم بین رشد سایت و افزایش کسب درآمد ارتباط نزدیکی وجود دارد . لذا تلاش کنید از روش های اصولی به ویژه تولید محتوا استفاده کنید البته راههای زیادی دیگری هم وجود  دارد که فهرست وار عبارتند از:

تایپو گرافی ( انتخاب فونت زیبا و کاربر پسند ) نقشه سایت، طرح و رنگ بندی ساده و جذاب، امنیت ( ایجاد حس امنیت و حفظ حریم خصوصی برای کاربران) ، ناوبری آسان ( در دسترس بودن امکانات سایت) نداشتن لینک های شکسته و… .

اینها خلاصه ای از تکنیک های ساده و کاربردی برای افزایش رتبه سایت و در نهایت کسب درآمد بیشتر می باشد که رایگان هستند . گوگل معمولا در طول سال ، حدود ۴ بار سایت ها را از جنبه های مختلف بررسی و تحلیل می کند که در هر کدام از این بررسی ها ممکن است سایتی صعود و یا سقوط کند و این بستگی به عملکرد مدیر سایت دارد.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.