انواع تبلیغات کلیکی اینترنتی

تبلیغات کلیکی یاppc  یا پرداخت به ازای کلیک از شیوه های قدیمی بازاریابی اینترنتی است و علیرغم وجود شیوه های نوین تبلیغات اینترنتی هنوز کاربرد دارد لذا اطلاع از انواع تبلیغات کلیکی اینترنتی می تواند برای کسب درآمد از اینترنت و نیز برای نمایش دهندگان و تبلیغ دهندگان تبلیغات اینترنتی مفید باشد.

در سایت پول یابی در ادامه مجموعه آموزش های کسب درآمد از اینترنت، این بار با شناخت و معرفی انواع تبلیغات کلیکی اینترنتی در خدمتتان هستیم امیدوارم مورد توجه شما قرار گیرد.

انواع تبلیغات کلیکی اینترنتی

تبلیغات کلیکی با توجه به نوع نیاز سفارش دهنده تبلیغات می تواند در فرمت ها و بخش های متعدد و مختلف برای اهداف تبلیغاتی استفاده شود. در واقع تبلیغ دهنده با توجه به استراتژی خود می تواند هر کدام از فرمت ها را که مناسب می بیند برای بازاریابی اینترنتی استفاده کند.

انواع تبلیغات ، تبلیغات کلیکی ، تبلیغات کلیکی اینترنتی

انتخاب هر فرمت تبلیغاتی و یا استفاده از انواع مختلف تبلیغات کلیکی، شیوه و نحوه نمایش تبلیغات کلیکی اینترنتی را مشخص می کند. به طور کلی انواع تبلیغات کلیکی اینترنتی که بیشتر از سایر فرمت ها، رایج هستند ،عبارتند از:

۱- تبلیغات متنی کلیکی

تبلیغات متنی  Text Ads بیانگر تبلیغات کلیکی متنی یا نوشتاری لینک دار می باشد. اگر نگاهی به موتورهای جستجو به ویژه گوگل بندازید متوجه می شوید که این موتورهای جستجو طبق قوانین و ضوابط خود، نتایج جستجو را به شکل متن ، محتوا ، عکس و… نمایش می دهند و تبلیغ کنندگان موظف هستند تا بر اساس این ضوابط اقدام کنند.

برای نمونه در تبلیغات متنی وقتی یک کاربر یا جستجوگر اینترنتی روی نتیجه جستجو در موتور جستجو یا هر چیزی دیگری کلیک می کند به اندازه یک کلیک از پول و حساب تبلیغ دهنده کم می شود و جستجو گر یا کاربر اینترنتی به سایت تبلیغ دهنده هدایت می شود.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  2 ابزار اصلی برای همکاری در فروش

مدیر سایت یا تبلیغ دهنده می تواند صفحه مقصد یا ورودی کاربران را طبق خواسته و میل خود طراحی کند تا آماده برای ورود کاربران باشد.

۲- تبلیغات کلیکی ویژه محصولات

تبلیغات کلیکی مخصوص محصولات Product Specific Ads تاثیر فراوانی بر افزایش محبوبیت گوگل و بینگ به عنوان دو موتور جستجوی بزرگ داشته است. در موتور جستجوی گوگل از تبلیغات کلیکی محصولات به نام Product Listing Ads و در بخش فروشگاه گوگل Google Shopping قرار دارد. و در موتور جستجوی بینگ با نام Product Ad می باشد.

در هر دو موتور جستجو باید تبلیغ دهندگان بخش های محصولات خود را ایجاد کنند و موجودی خود را پرداخت کرده و همیشه به روز نگه دارند. وقتی کاربران جستجو کننده بر روی هر یک از محصولات کلیک کنند به صورت مستقیم به صفحه سفارش دهنده تبلیغات می روند.

۳- تبلیغات کلیکی محصولات

این نوع تبلیغات کلیکی در حاضر برای تبلیغ کنندگانی قابل استفاده و در دسترس است که محصولات فیزیکی و یا سبد خرید در سایت خود دارند.

۴- تبلیغات بنر

تبلیغات بنر  Banner Ads یکی از انواع تبلیغات کلیکی است که به وسیله این نوع تبلیغات، سفارش دهنده یا تبلیغ دهنده ، این امکان را دارد تا بازدید کنندگان بالقوه برای سایت خود جذب کند.

در واقع این نوع از تبلیغات با هدف قرار دادن محتوا ، شرایط و امکانی را برای تبلیغ کنندگان ایجاد می کند تا بتوانند مزایا و اقدامات خود را برای بازدیدکنندگان بالقوه بیان یا به نمایش بگذارند.

۵- تبلیغات کلیکی بنر

تبلیغات کلیکی بنر برای بازدیدکنندگان سایتی که بازدید یا ترافیک زیادی دارد به نمایش در می آید و آنها را برای خرید تشویق و ترغیب می کند. بازدیدکنندگان یا کاربران اینترنتی با کلیک بر روی آن بنر، به سایت فروش ارجاع داده می شوند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  روش های جذب زیرمجموعه مستقیم

در طراحی این نوع بنرها علاقه کاربران در نظر گرفته می شود. به عبارتی دیگر، تبلیغ دهندگان با طراحی بنر تبلیغاتی جذاب برای خود، آن گروه از کاربران و مخاطبان واجد شرایط را که به خدمات و محصولات او علاقمند و یا نیاز دارند را به سمت سایت خود هدایت می کنند.

این تبلیغات در واقع وسیله ای برای کشاندن مخاطبان هدف به سایت برای فروش محصول و خدمات می باشد.

سخن پایانی انواع تبلیغات کلیکی

آنچه که در بالا به آن اشاره شد بیشتر نگاه به انواع تبلیغات در موتورهای جستجو به ویژه گوگل بوده است و در ایران انواع تبلیغات به دو دسته کلی تبلیغات بنری و متنی تقسیم می شود. در تبلیغات بنری به صورت نمایش بنرهای گرافیکی با لینک دادن به سمت سایت یا صفحه ای خاص می باشد. در تبلیغات متنی ، قرار دادن لینک سایت به همراه متنی در توضیح کسب و کار است.

البته در این میان ، تبلیغات کلیکی بر روی موبایل را هم باید اضافه کرد که هر ساله در حال رشد است. این نوع تبلیغات موبایلی در دو نوع تبلیغ بر روی مرورگر و تبلیغات داخل اپلیکیشن های موبایل ارائه می شود و هر کدام روش و شیوه خاص خود را دارند.

مطلب پیشنهادی

جذب زیرمجموعه مستقیم ، زیرمجموعه گیری رایگان ، آموزش گرفتن زیرمجموعه مستیقیم و اجاره ای

روش های جذب زیرمجموعه مستقیم

یکی از استراتژی های مهم در کسب درآمد از اینترنت از طریق تبلیغات کلیکی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.