اهمیت سیستم همکاری در فروش

اعتبار و اهمیت سیستم همکاری در فروش زمانی بیشتر روشن می شود که به عملکرد و نتایج آن واقف باشیم . همکاری در فروش یا affiliate marketing یا بازاریابی اینترنتی، بازاریابی واسطه ای ، بازاریابی وابسته ای ، بازاریابی پورسانتی و یا هر نام دیگری که رویش بگذاریم پتانسیل درآمد زایی بالایی دارد و افراد و کسب و کارهای زیادی هستند که بقایشان به این سیستم وابسته است.

این سیستم در واقع شریک شدن در سود فروش محصول و خدمات می باشد. به بیانی بهتر اگر فردی ، فردی دیگر را با کسب و کاری آشنا کند و برای آن کسب و کار سود به همراه داشته باشد، همکاری در فروش انجام شده است. در سیستم همکاری در فروش ، درصد همکاری ها و میزان پورسانت پرداختی کاملا مشخص شده است.

سیستم همکاری در فروش ، کسب درآمد همکاری در فروش، بازاریاب اینترنتی

در این مقاله سایت پول یابی قصد دارم تا اهمیت سیستم همکاری در فروش و تاثیر آن برای کسب درآمد بیشتر از اینترنت را شرح دهم. (نگاه کنید به مقاله سایت پول یابی:شیوه کار سیستم همکاری در فروش)

اهمیت سیستم همکاری در فروش برای کسب و کارها

کسب و کارهای آنلاین زیادی هستند که با راه اندازی سیستم همکاری در فروش توانستند بقای خود را حفظ کنند و یا با کمک از این سیستم کارشان را توسعه دهند و سودآوری خود را بیشتر کنند. در نگاه برخی از کارشناسان عرصه اینترنت، همکاری در فروش یکی از بهترین استراتژی ها برای رشد کسب و کارها اینترنتی می باشد.

این سیستم سالهاست که با مدل ها و شیوه های مختلف ارائه می شود و به دلیل اهمیت و تاثیرگذاری خود از مدل قدیمی همکاری با سایت ها فراتر رفته و الان کسب و کارها و استارتاپ های اینترنتی به خوبی از این شیوه بهره می برند.

با این مقدمه کوتاه، اهمیت سیستم همکاری در فروش برای کسب و کارهای اینترنتی عبارت است:

۱- استفاده به عنوان استراتژی کاری

برخی از شرکت ها و کسب و کارهای کوچک اینترنتی برای رشد، از سیستم همکاری در فروش استفاده می کنند. بازار رقابت اقتصادی بسیار شدید و سخت شده است و کسب و کارهای کوچک برای بقا و رقابت با غول های بزرگ ، از همکاری در فروش استفاده می کنند.

در واقع استمرار فعالیت بسیاری از کسب و کارهای کوچک اینترنتی به این سیستم وابسته است و در برنامه بلندمدت این کسب و کارها تقویت و نگاه کلیدی به همکاری در فروش وجود دارد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  نشان اطمینان بازاریابی شبکه ای

۲- ابزار قدرتمند تبلیغاتی

سیستم همکاری در فروش یک ابزار قدرتمند و تاثیر گذار تبلیغاتی محسوب می شود. ضمن اینکه راه اندازی این سیستم  برای هر کسب درآمد اینترنتی ، کاملا رایگان می باشد و تنها هزینه اولیه اش ،راه اندازی آن بر بستر سایت و اپلیکیشن موبایلی می باشد. چنین برنامه پرسود و کم هزینه ای را کدام کسب و کاری هست که نادیده بگیرد ؟

هیچ نوع کسب و کاری حاضر نیست تا از این پتانسل بالا تبلیغاتی با کمترین هزینه ممکن چشم پوشی کند. اصل و ماهیت همکاری در فروش رایگان است یعنی افرادی بدون هیچ گونه پرداختی عضو سیستم می شوند و در همه فضای اینترنت دنبال مشتری می گردند و در واقع سایت را تبلیغ می کنند و پس از فروش پورسانت خود را می گیرند این یعنی با کمترین هزینه ، سود مناسب بگیرید.

۳- دیده شدن کسب و کارهای اینترنتی

یکی از دلایل اهمیت دار بودن همکاری در فروش، کمک به دیده شدن و رشد کسب و کارهای نوپا و جدید است . کسب و کارهای اینترنتی نوپا، ممکن است هزینه لازم و یا روش های مشهور شدن را ندانند برای همین سیستم همکاری در فروش می تواند کمک رسان آنها برای دیده شدن توسط دیگران باشد.

بسیاری از سایت ها و اپلیکشن ها با همکاری در فروش به شهرت و ثروت رسیدند در حالی که در آغاز گمنام و ناشناخته بودند. ضمن اینکه بسیاری از افراد هم شناخت کسب و کارهای آنلاین را مدیون همکاری در فروش هستند.

۴- برندسازی کسب و کارها

کسب و کارهای زیادی هستند که شهرت و اعتبار خود را مدیون سیستم همکاری در فروش هستند . از این رو این سیستم نقش عمده ای در برندسازی اینترنتی برای بسیاری از کسب و کارها داشته و مشتریان و مخاطبان زیادی را به طرف آنها کشانده است.

۵- افزایش ترافیک وب سایت

اهمیت سیستم همکاری در فروش برای سایت های میزبان، افزایش بازدید رایگان می باشد. هر سایتی که از این سیستم استفاده کند ترافیک بالای اینترنتی را تجربه می کند و این افزایش ترافیک یعنی بهبود رنگ سایت در آلکسا و اهمیت پیدا کردن از سوی گوگل می باشد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  همکاری در فروش

کاربرانی که با کلیک بر روی لینک بازاریابی وارد سایت همکاری در فروش می شوند چه خرید کنند و چه خرید نکنند حداقل میزان کلیک خوری سایت را بالا برده و این خود به خود اهمیت بالایی دارد.

۶- بهبود عملکرد سئوی سایت

استفاده بازاریابان از لینک های بازاریابی همکاری در فروش در سایت ، وبلاگ ، شبکه های اجتماعی ، ایمیل های مارکتینگ ، فروم ها و…. موجب سئوی سایت ( بهینه سازی برای موتورهای جستجو) می شود. در واقع مجموعه این لینک ها به سایت اصلی ، یعنی هزاران بک لینک و لینک مفید به یک سایت مرجع ، که موجب بالا رفتن اعتبار سایت نزد موتورهای جستجو می شود.

سایت هایی هستند که برای معرفی کسب و کارشان بابت بک لینک هزینه هنگفتی پرداخت می کنند ولی در سیستم همکاری در فروش به رایگان دریافت می کنند. خوبی دیگر این بک لینک ها این است که علاوه بر رایگان بودن، به صورت طبیعی می باشد و این موضوع اعتبار سایت را بیشتر می کند.

۷- مراجعات مکرر بازاریابان به سایت همکاری در فروش

نکته مهم و آخر اینکه بازاریابان برای بررسی میزان فروش ، بررسی عملکرد خود ، تعویض کدها و… ممکن است روزانه چندین بار به سایت میزبان همکاری در فروش سر بزنند این کار دو خوبی برای سایت دارد اول اینکه ترافیک سایت را بالا می برد و دوم اینکه این بازگشت های مجددا چندباره و بازدید و ورود مستقیم ، اعتبار سایت را بالا می برد.

از سال ۲۰۱۸ به بعد گوگل برای سایت هایی که از طرف یک آی پی ip ، بازدیدهای مکرر و دائمی دارند اعتبار قائل است و این موضوع یکی از فاکتورهای مهم و تعیین کننده از طرف گوگل می باشد.

نتیجه پایانی اهمیت سیستم همکاری در فروش

در این مقاله سعی کردم تا اهمیت سیستم همکاری در فروش را برای کسب و کارهای اینترنتی و صاحبان سایت ها بیان کنم در اینجا نگاه ما به بازاریابان و کسانی که جذب مشتری می کنند نبود. بلکه هدفمان بررسی اهمیت وجودی سیستم همکاری در فروش برای کسب و کارهای آنلاین بوده است.

بسیاری از کسب و کارهای آنلاین مستقیم و غیر مستقیم از سیستم همکاری نفع بردند و بسیاری هم بقا و استمرار فعالیت خود را مدیون آن هستند سیستمی که به سه طرف (صاحبان کسب و کار، بازاریابان و مشتریان) همزمان خدمت کرده است.

شما هم اگر دیدگاه و یا نظر دیگری دارید می توانید با ارسال نظر با دیگران به اشتراک بگذارید .

مطلب پیشنهادی

کار تولیدی با پول کم ، کسب و کار زودبازده ، کار تولیدی پولساز

شروع کار تولیدی با پول کم

کسب پول و سرمایه کار راحتی نیست لذا راه اندازی کسب و کار با پول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.