تاثیر برنامه ریزی در افزایش ساعات مطالعه کنکور

تاثیر برنامه ریزی در افزایش ساعات مطالعه کنکور

فکر نکنم هیچ داوطلب کنکوری در اهمیت و تاثیر برنامه ریزی در افزایش ساعات مطالعه کنکور شک داشته باشد هرچه برنامه ریزی دقیق تر و منظم تر باشد به تبع آن ساعات مطالعه بیشتر و بهره وری افزایش خواهد یافت . برای برنامه ریزی بهتر و موثرتر، داوطلب کنکور باید دفتر مخصوص برنامه ریزی را تهیه و بر اساس آن عمل کند.

معمولا این دفتر برنامه ریزی و پر کردن آن برای برخی از کنکوریها دردسرساز است و ادعا می کنند که حوصله پرکردن آن را ندارند و یا پر کردن دفتر را کاری عبث و بیهوده می دانند. اگر داوطلبان به تاثیر برنامه ریزی در افزایش ساعات مطالعه کنکور و نیز پر کردن این دفتر برنامه ریزی واقف بودند هرگز آن را نوعی وقت تلف کردن نمی دانستند. (برنامه ریزی درسی برای کنکور سراسری )

بررسی تاثیر برنامه ریزی در افزایش ساعات مطالعه کنکور

در تحقیقی که از افرادرتبه های برتر کنکور سال های گذشته صورت گرفت مشخص شد که بیشتر این داوطلبان به تاثیر برنامه ریزی در افزایش ساعات مطالعه کنکور و همچنین پر کردن مرتب دفتر برنامه ریزی پایبند بودند و در مصاحبه های خود آن را جزو وظایف هر روزه خود می دانستند. داشتن دفتر برنامه ریزی فقط مخصوص کنکوریها نیست بلکه افراد موفق در دنیا همواره در زندگی عادی خود به پر کردن دفتر برنامه کار خود مقید بودند و تلاش می کردند روز خود را طبق برنامه تنظیم شده انجام دهند.

پژوهش های متعدد همواره این نکته را تایید کرده که داوطلبانی که طبق برنامه منظم حرکت کرده و این برنامه را ثبت و ضبط می کنند در کنکور موفق تر بوده و رتبه های خوب و بالایی کسب می کنند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  بهترین شیوه مطالعه برای کنکور سراسری

دلایل پر کردن دفتر و تاثیر برنامه ریزی در افزایش ساعات مطالعه کنکور

در اینجا قصد دارم تا دلایل قانع کننده برای پر کردن دفتر برنامه را بیان کنم و اینکه پر کردن دفتر نه تنها وقتگیر نیست که بسیار تعیین کننده در کنکور و سرنوشت ساز در کسب رتبه های برتر کنکور دارد . بدون تردید تاثیر برنامه ریزی در افزایش ساعات مطالعه کنکور خیلی بیشتر از اینها و ما موارد مهم از آن را ذکر می کنیم:

– افزایش ساعت مطالعه کنکور

در کنکور مهم ترین و اصلی ترین رقیب هر داوطلب خودش است برای اینکه بتواند نسبت به هفته قبل و حتی روز های  قبل خود بهتر باشد نیاز به پر کردن دفتر برنامه ریزی دارد چرا که با علم به این که مثلا هفته گذشته ۴۰ ساعت مطالعه داشته است باید تلاش کند که بر ساعت مطالعه خود بیافزاید.

– ایجاد تعادل بین دروس

با پر کردن دفتر برنامه ریزی داوطلب می تواند بین ساعات مطالعه دروس اختصاصی و عمومی خود تعادل برقرار کند و یه نسبت منطقی بین آن ها در فصل های مختلف سال ایجاد کند.

– رفع ایرادات در خواندن دروس

با پر کردن دفتر برنامه ریزی متوجه خواهیم شد که چه دروسی را کم و یا چه دروسی را بیشتر مطالعه کرده ایم و با تطابق با درصد های آزمون های آزمایشی  به ایرادات خودمان در مطالعه دروس پی می بریم.

– تقویت تست زنی کنکور

با پر کردن دفتر برنامه ریزی به تعداد تست هایی که برای هر یک از دروس اختصاصی و عمومی نیز در طول هفته زده ایم اطلاع پیدا خواهیم کرد و هر هفته بر تعداد تست های زده خود می افزاییم.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه مطالعه دروس عمومی در کنکور سراسری

– روش درست مطالعه دروس کنکور

پر کردن دفتر برنامه ریزی نهایتا باعث می شود که داوطلب از مسیر اصلی خود برای کنکور سراسری دور نشود و دروس را به روش صحیح مطالعه کند و برای هر یک از درس های اختصاصی و عمومی با توجه به درجه اهمیت آن در کنکور سراسری زمان لازم برای مطالعه در هفته بگذارد.

سخن پایانی درباره تاثیر برنامه ریزی در افزایش ساعات مطالعه کنکور

اگر داوطلبان کنکور در اندیشه موفقیت در امتحان کنکور و کسب رتبه برتر هستند توصیه می شود که خود را به پر کردن دفتر برنامه ریزی عادت دهند و شک نداشته باشند که بعد از چند هفته به وضوح نتایج آن را مشاهده خواهند کرد.

این کار هزینه زیادی ندارد و برای نوشتن ساعات مطالعه خود در دفتر برنامه ریزی نیاز نیست هزینه آنچنانی کنید در هر دفتری می توانید این کار را انجام دهید چرا که مهم ترین هدف از این کار ثبت ساعات مطالعه است و زیبایی دفتر مد نظر ما نیست!

حتما تعداد تست هایی که برای هر درس می زنید نیز در دفتر برنامه ریزی یادداشت کنید. علاوه بر پر کردن دفتر برنامه ریزی توصیه می شود کار هایی را که روز بعد در صدد انجام آن هستید شب قبل بر روی برگه ای یادداشت کنید که بسیار مفید خواهد بود. این کارهای ساده را انجام دهید تا در آخر تاثیر شگرف آن را در کسب رتبه مناسب و آزمون کنکور مشاهده کنید. ( برنامه ریزی برای روزهای آخر کنکور سراسری)

مطلب پیشنهادی

شغل مغازه داری برای زنان ، بهترین شغل مغازه داری برای زنان و دختران ، مشاغل زنانه

شغل مغازه داری برای زنان

اغلب مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در گذشته توسط مردان اداره می‌شدند و مشاغل مغازه داری برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.