تاثیر منفی تبلیغات در ترافیک سایت

قبل از بررسی و پرداختن به تاثیر منفی تبلیغات در ترافیک سایت ، باید به این نکته کلیدی اشاره کنم که تبلیغات به خودی خود و در ذاتش ، تاثیر بد و ناخوشایندی بر ترافیک سایت و کسب درآمد از اینترنت نمی گذارد . چون حتی غول های بزرگ اینترنتی مثل گوگل، یاهو و… اساس ادامه کارشان بر تبلیغات و درآمد حاصل از آن استوار است. بقای سایتها به تبلغات اینترنتی وابسته است.

منظور ما در سایت پول یابی از تاثیر منفی تبلیغات در کم شدن بازدید از وبسایت و وبلاگ و به تبع آن کم شدن درآمد از اینترنت، استفاده از تبلیغات غیر اصولی و یا زیاده روی در آن است. این نوع استفاده از تبلیغات در درازمدت تاثیر بدی روی ترافیک سایت می گذارد و کم شدن ترافیک و بازدید کننده سایت، یعنی کم شدن درآمد اینترنتی. باید از رفتارهای که از نظر گوگل مخرب است به شدت اجتناب کرد.

ضرورت شناخت تاثیر منفی تبلیغات در کسب درآمد اینترنتی

همه باور دارند که فضای مجازی (سایتها و وبلاگها و شبکه های اجتماعی و…) نقش زیادی در بازاریابی، کسب درآمد و تبلیغات دارند، اما باید دانست که اینترنت به همان اندازه که زمینه را برای تبلیغات محصول و ارتباط مستقیم با مشتریان فراهم می کند در صورت عدم رعایت نکات کلیدی و مهم ، می تواند به ضد تبلیغ برای محصولات در نگاه کاربران تبدیل شود.

شاید برخی به شعار «تبلیغ منفی هم تبلیغ است» باور داشته باشند، ولی علاوه بر غیراخلاقی بودن این شیوه ها، باید تبعات منفی آن را هم پذیرفت. در هر حال شناخت تبلیغات منفی، مقابله با آن و حمایت از تبلیغات مثبت راهکار اساسی برای موفقیت در کسب درآمد اینترنتی می باشد. لذا مدیران سایت ها، وبلاگ داران و فعالان شبکه های اجتماعی باید با دقت نظر و تمرکز بیشتر بر تبلیغات اینترنتی ، ضمن افزایش کسب درآمد اینترنتی، آن را پایدار کنند. (نگاه کنید به مقاله:مزایای تبلیغات اینترنتی)

تبلیغات اینترنتی ، تاثیر منفی تبلیغات اینترنتی، تبلیغ در اینترنت

فهرست تاثیر منفی تبلیغات در ترافیک سایت

تبلیغات اگر از حد متعارف و معقولش خارج شود تبعات منفی زیادی برای سایت و سئوی آن دارد . سئو ، بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به ویژه گوگل می باشد که در درازمدت ممکن است موجب نابودی کامل سایت و وبلاگ شود. عمده ترین موارد منفی تاثیر گذار در ترافیک و سئوی سایت عبارتند از:

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  برنامه ریزی برای کسب درآمد از اینترنت

۱- نمایش زیاد تبلیغات

وارد برخی از سایت ها و وبلاگها که می شوید انگار وارد بازار روز یا بازار شام شده اید از چپ و راست و پایین و بالای سایت انواع و اقسام تبلیغات وجود دارد. نمایش تعداد زیاد تبلیغات در سایت و وبلاگ ، علاوه بر اینکه موجب سردرگمی و فرار کاربران می شود ، از نظر سئو و همچنین موتورهای جستجو تاثیر منفی دارد و موجب کاهش بازدید می شود.

۲- حجم سنگین تصاویر تبلیغاتی

نباید بنرهای تبلیغاتی و عکس های استفاده شده در سایت دارای حجم بالا و سنگین باشند . سنگینی این تصاویر تبلیغاتی موجب کندی لود یا باز شدن سایت می شود و ممکن است برای بازدیدکننده خسته کننده باشد ضمن اینکه گوگل به تصویر با حجم بالا نمره منفی می دهد و در رنگ سایت تاثیر منفی می گذارد.

لذا از نمایش تبلیغات با حجم زیاد و سنگین در سایت خودداری کنید و همچنین بهتر است از عکس ها و تصاویر با فرمت فلش هم اجتناب کنید.

۳- فروش بک لینک های زیاد :

زیاده روی در فروش بک لینک و قرار دادن آن در صفحات اصلی و داخلی سایت ، به مرور تاثیر منفی در ترافیک سایت خواهد گذاشت. در کل قرار دادن تبلیغات متنی بدون درج rel=nofollow برای انتقال اعتبار به سایت تبلیغ دهنده و دستکاری رتبه بندی گوگل ، تبعات منفی درازمدتی خواهد داشت. لذا باید در دادن بک لینک هوشمندانه عمل کرد تا اعتبار سایت خود را به سایرین منتقل نکنید.

۴- قرار گرفتن تبلیغات در مرکز و نگاه حاشیه ای به متن

وارد برخی از سایت ها و وبلاگ ها که می شوید باید بین دهها تبلیغات متعدد متنی، بنری ، پاپ آپ ، رپورتاژ و… دنبال محتوای مورد نظر خودت بگردی . قرار دادن متن و محتوای سایت در حاشیه و توجه بیش از حد به تبلیغات، و قرار دادن تبلیغات در مرکز دید ، یک نکته منفی برای سایت و وبلاگ می باشد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  بررسی حقوقی بیت کوین

۵- نمایش تبلیغات پاپ آپ

در نگاه کلی تبلیغات پاپ آپ ( اعم از پاپ آندر و یا پاپ نیو تب) جزو تبلیغات زرد محسوب شده و از سوی موتورهای جستجو به ویژه گوگل مجازات سختی می شود و حتی مشاهده شده برخی سایتها به دلیل افراط در استفاده از پاپ آپ مجبور شدند سایت خود را روی دامنه دیگری ببرند.

پاپ آپ ، بالاشو یا بالاپر موجب باز شدن یک صفحه جدید تبلیغاتی بدون خواست کاربر در مرورگر شده و  آزار دهنده می باشد. این نوع تبلیغات به ویژه پاپ آپ نیو تب نیاز به بستن پنجره تبلیغات برای دیدن متن سایت می باشد که این موضوع از طریق موبایل دو چندان تاثیر منفی بر ترافیک سایت دارد.

۶- هر گونه ایجاد مشکل در دسترسی کاربر به محتوا

مهمترین مولفه برای سئو ، تولید محتوای تخصصی و جذاب می باشد و موتورهای جستجو به این موضوع اهمیت می دهند لذا هر رفتار تبلیغاتی که دسترسی کاربران به محتوای اصلی سایت را مخدوش و یا در این مسیر مانع ایجاد کند تاثیر منفی در ترافیک سایت خواهد داشت.

۷- محدود کردن دسترسی کاربران موبایلی به خاطر تبلیغات

محدود کردن سطح دسترسی کاربرانی که از طریق تلفن همراه و تبلت به سایت و وبلاگ می ایند تاثیر مخرب در سئوی سایت دارد . برخی از سایت ها برای کاربران ورودی از تلفن همراه ، پس از نمایش تبلیغات ، اجازه دیدن محتوا را می دهند و یا از تبلیغات پاپ اپ زیادی استفاده می کنند، که این کار تاثیر منفی در ترافیک سایت دارد.

سخن پایانی تاثیر منفی تبلیغات در ترافیک سایت

تبلیغات متعارف ، معقول و درست هیچ گونه تاثیر منفی در سئوی سایت و کم شدن ترافیک ندارد ولی افراط در این کار و استفاده از تبلیغات آزار دهنده مثل پاپ آپ ، موجب پنالتی از سوی گوگل شده و این کار عملا سایت را نابود می کند.

سعی کنید تا تبلیغات هیچ مانعی برای مشاهده محتوا و متن برای کاربران و موتورهای جستجو اعمال نکند. ضمن اینکه برخی کدهای تبلیغاتی مخرب بوده و ممکن است در سایت باگ یا حفره ایجاد کند و امنیت سایت را ضعیف کند ضمن اینکه این کدها و تبلیغات ، موجب کندی سرعت سایت هم می شود.

شما هم اگر نظر یا دیدگاه جدیدی درباره تاثیر منفی تبلیغات در ترافیک سایت دارید می توانید از قسمت نظرات با ما در میان بگذارید

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.