شیوه انتخاب ایده کسب درآمد اینترنتی

هر چیزی اصول و قاعده ای دارد و شیوه انتخاب ایده کسب درآمد اینترنتی هم تابع اصول و قواعدی است که باید برای موفقیت در کسب و کار آنها را رعایت کرد. طبیعی است هر انسانی دوست دارد تا کسب و کارش در اینترنت و یا در دنیای واقعی همراه با سود و موفقیت باشد و زمان، انرژی او به هدر نرود ، برای تحقق این هدف، باید در انتخاب ایده دقت زیادی کرد.

بسیاری معتقدند قبل از شروع هر کسب درآمدی ، داشتن ایده بسیار مهم است و ایده مسیر حرکت و آینده کاری را مشخص می کند برخی می گویند که مانند خون در رگ ها برای کسب و کار دارای اهمیت است . در سایت پول یابی قصد دارم تا پنج راهکار و  شیوه انتخاب ایده کسب درآمد اینترنتی را بیان کنم امیدوارم مورد توجه و استفاده قرار گیرد.

برای مطالعه بیشتر درباره ایده و چگونگی ایده پردازی در اینترنت به مقاله ( کشف ایده‌های نوآورانه در کسب درآمد ) نگاه کنید

پنج شیوه انتخاب ایده کسب درآمد اینترنتی

قبل از پرداختن به انتخاب ایده های خوب و مناسب برای کسب و کار باید نگاهی کوتاه به تعریف ایده بیندازیم. ایده در واقع ، یک طرح ، تصویر و یا مثال ذهنی است که برای برآوردن یک نیاز به شکل متفاوت ، جالب و خلاقانه طراحی می شود. در حقیقت ، یک راه حل جدید و نوین برای بر طرف کردن یک مسئله یا مشکل و نیاز می باشد.

بر اساس این تعریف یک ایده در کسب درآمد از اینترنت باید کاربردی و بر اساس نیاز بازار هدف و بدون تقلید باشد و اگر تقلیدی هم باشد باید آن را به شکل خلاقانه تر و کامل تر ارائه دهد. برای ایده پردازی در کسب و کار اینترنتی ، داشتن یک پس زمینه در آن موضوع لازم است لذا باید به مطالعه و جمع آوری اطلاعات در آن زمینه پرداخت.

انتخاب ایده کسب درآمد، شیوه انتخاب ایده کسب درآمد اینترنتی ، ایده مناسب کسب و کار
کسب درآمدی موفق است که بر اساس یک ایده خلاقانه، قابل اجرا و منطبق با نیاز مخاطب و مشتری شکل بگیرد

پس از افزایش دانش و اطلاعات مرتبط و تسلط بر موضوع ، می توان با در کنار هم گذاشتن این اطلاعات و دانش و استفاده از قدرت تخیل و ذهن، به طرح های جالب ، خلاقانه و نوین در کسب و کار دست یافت و آنها را اجرایی کرد.

با این مقدمه درباره ایده و شیوه ایده پردازی ، در انتخاب ایده مناسب کسب و کار اینترنتی باید موارد زیر را رعایت کرد:

۱- انتخاب ایده ای که همه خواهان آن هستند.

بر خلاف تصور عمومی که می گویند دنبال ایده ای بروید که رقابت در آن زیاد نباشد باید دنبال ایده ای باشید که خواهان فراوان داشته و اتفاقا هر چه رقابت شدیدتر باشد بیانگر این است که کسب و کار در آن حوزه پر پول است. مهم ترین هدف یک کسب و کار ، این قاعده ساده است که چیزی را بساز و یا ارائه بده که کاربران و مخاطبان خواهان آن هستند.

ایده ای که هیچ کس آن را نمی خواهد ارزشی ندارد مثل مسافرت رفتن با یک ماشین خراب و یا شروع اقیانوس پیمایی با قایق سوراخ می باشد. ممکن است ایده های زیادی به ذهنتان برسد اگر این اتفاق افتاد، سه سوال از خودتان بپرسید: ۱- این ایده خواهان و طرفدار دارد؟ ۲- محصول و خدمات تولیدی آن مشکلی را حل می کند؟ ۳- دارای پایداری و ماندگاری در بازار کسب و کار است؟

اینکه ایده از نظر شما فوق العاده است ملاک نیست بلکه باید ببینید مردم چه نظری دارند چون ایده برای فروش و ارائه به آنها تهیه می شود. اگر مشاهده کردید مردم به هر وسیله و راهی دنبال این هستند تا مشکل خودتان را پیدا کنند پس رفع آن مشکل می تواند ایده کسب و کارتان باشد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  خطای هزینه هدر رفته در کسب درآمد اینترنتی

انتخاب ایده بد ، موجب صرف هزینه بالا از نظر تبلیغات ، وقت فراوان و انرژی زیاد برای شناساندن آن به مردم می شود لذا باید به سمت ایده ای بروید که مردم دنبال آن هستند .

خلاصه اینکه محصول، کالا و خدماتی را انتخاب کنید که قبل از اینکه شما دنبال مشتری باشید مشتری به دنبال آن باشد و برای به دست آوردنش تلاش کند.

۲- ایده قابل اجرا باشد

ایده ای که قادر به اجرای آن نباشید و یا بسیار پیچیده ، بزرگ، پرهزینه و خارج از توان مالی و تخصصی شما باشد مناسب نیست. یکی از اشتباهات بزرگ افراد در کسب و کار، انتخاب ایده های خارج از توانشان است و امکان اجرای آن برایشان وجود ندارد. ضرب المثل سنگ بزرگ نشانه نزدن است، اشاره به این موضوع دارد که پروژه بزرگ بدون مقدمات لازم، از اول محکوم به شکست است.

ایده ای مناسب است که قابل اجرا و امکان تولید محصول برایش فراهم باشد. وقتی ایده ای در شروع، بسیار سنگین، پرهزینه، پیچیده ، سخت و بزرگ باشد همه انرژی و توان را مصرف کرده و دیگر توانی برای تولید محصول ، راه اندازی ، یافتن خریدار و مشتری و … باقی نمی گذارد. نباید در شروع کسب و کار اینترنتی دنبال یک محصول کامل ، بی نقص و خیلی خاص باشید که تمام مشکلات و خواسته های مشتریان را بر طرف کند.

از کم شروع کنید و در ادامه مسیر خود را تجهیز کنید شرکت اوبر (که کپی شده آن در ایران به نام اسنپ است) ابتدا کارش را با یک نوع وسیله در سانفرانسیسکو برای مشتریان ثروتمند شروع کرد و الان در بیش از هفتاد کشور جهان با هزاران وسیله نقیله به عنوان یک شرکت بین المللی معروف است.

ایده ای را که مناسب با توان، منابع مالی ، محیط جغرافیایی، قابلیت های شما می باشد شروع کنید تا بتوانید آن را اجرایی و به سرانجام برسانید.

۳- انتخاب یک ایده برجسته و جذاب

ایده ای که دارای برجستگی و جذابیت نباشد و توجه ها را به خود جلب نکند، نمی تواند به نتیجه لازم برسد. همه انسان ها تشنه می شوند برای تولید محصول در این زمینه که رقابت بسیار زیاد است ضروریست که نوشیدنی ای تولید کنید که ذائقه مشتریان را بهتر و بیشتر از نوشیدنی های مشابه، تحت تاثیر قرار دهد. در میان رقبا باید محصول شما یک سر و گردن بالاتر و یا برجسته تر باشد تا در دید قرار گیرد.

ایده هر چه جذاب تر و برجسته تر باشد تقاضای بیشتری را به طرف شما می کشاند و این یعنی درآمد و کسب پول بیشتری به طرفتان می آید. داستان موفقیت برای افراد ثروتمند از همین جا اتفاق افتاد که آنها ایده هایی خاص و جذاب تر نسبت به رقبا ارائه دادند و مشتریان را به طرف محصول خود کشاندند.

۴- شناخت درست مخاطبان و مشتریان هدف

هر ایده ای هر چند جذاب باشد وقتی شما نوع مخاطبان و مشتریان هدف خود را نشناسید محکوم به شکست است. چطور امکان دارد که شما بخواهید محصول و یا خدماتی را برای مشتریانی تولید کنید که عمیقا شناختی از آنها ندارید؟ این کار مثل انداختن تیر در تاریکی می باشد. شناخت مشتریان هدف ، کمک می کند تا شما ایده جذاب خود را در مسیر نیاز آنها اجرایی کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  ایراد افراد باهوش در کسب درآمد

اغراق نیست اگر گفته شود کسی در ارائه ایده، موفق است که بهتر از مشتریانش مشکلاتشان را توضیح و بیان کند. حتی بهتر از آنها مشکلشان را درک کند . دلیل این موضوع این است که مشتریان درگیر مشکلات زندگی و روزمره هستند و فرصت فکر کردن به آن مشکل را ندارند و فقط وجود مشکل را حس می کنند و آزارشان می دهد . شما باید مشکل این افراد و موارد مشابه آن را درک کرده و محصول در راستای رفع مشکلاتشان طراحی و تولید کنید.

اگر شما بر طبق خواسته و با درک مشکل مشتریان ، برای رفعش اقدام کنید مشتریان به شما وفادار مانده و کسب و کار شما را همراه خود می دانند. برای درک مشکل مشتریان می توانید تحقیق و مطالعه کنید و یا حتی از نظر آنان استفاده کنید و می توانید با مصاحبه و سوال کردن و… از آنها مطلع شوید.

۵- انتخاب ایده مطابق با علاقه، مهارت و تجربه

هر ایده ای هر چند خوب و کارآمد باشد وقتی هیچ نوع تخصص، مهارت و تجربه ای درباره آن ندارید اجرای آن خطرناک بوده و چه بسا که با شکست کامل مواجه شوید. تجربه از این نظر مهم است که اگر در کسب و کار قبلی با چالش ها و موانعی مواجه شده اید به عنوان یک عامل و اهرم مناسب، می توانید در کسب و کار جدید از آنها بهره ببرید. تجربه در کنار مهارت و دانش احتمال موفقیت را بیشتر  می کند.

این اتفاق خیلی روی داده که فردی از کسب و کاری خسته می شود و یا به دلایلی آن را رها کرده و به دنبال ایده جدیدی می رود که هیچ تناسبی با مهارت قبلی اش ندارد. فرضا در کار فروش وسایل بهداشتی و آرایشی است و آن را رها کرده به سراغ طراحی سایت می رود که هیچ تجربه و شناختی از آن ندارد و مشخص است که شکست خواهد خورد .

البته این سخن به این معنا نیست که هر ایده ای را که می خواهید شروع کنید حتما در آن مهارت کامل داشته باشید ولی باید به مقدمات آن آشنا باشید تا در ادامه بتوانید مهارت خود را افزایش دهید. البته می توانید با تشکیل یک تیم و مشارکت با دیگران، توانایی خود را افزایش دهید .

خلاصه آنکه تلفیق ایده با مهارت در افزایش میزان موفقیت تاثیر دارد و باید تلاش کنید تا ایده ای را که با روحیات و تخصصتان مقاربت و نزدیکی دارد انتخاب کنید.

سخن پایانی انتخاب ایده کسب درآمد اینترنتی

اگرچه یافتن ایده خوب تا حدودی سخت است ولی داشتن هر ایده ای دلیل بر موفقیت و کامیابی در کسب درآمد از اینترنت نیست. ایده ای که خواهان و مخاطب نداشته باشد منفعتی به همراه نداشته و از آغاز آن کسب و کار محکوم به شکست است. علاوه بر آن، در شیوه انتخاب ایده کسب درآمد اینترنتی به میزان توانایی ، مهارت و تجربه شخصی هم باید توجه کرد.

پیچیدگی و یا خاص بودن یک ایده دلیل بر موفقیت آن نیست گاهی برخی ایده های کسب و کار آنلاین در عین سادگی ، بسیار جذاب و موفقیت آمیز بودند و نتایج بسیار خوبی از آنها حاصل شد. در انتخاب ایده ، منابع مالی ، میزان توانایی، کاربردی بودن و امکان اجرای آن را هم باید لحاظ کرد.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.