شیوه تست زنی مهندسی معکوس

شیوه تست زنی مهندسی معکوس

کسانی که با کنکور ، تست زنی و امتحان تست زنی سروکار دارند حتما واژه تست زنی مهندسی معکوس و یا شیوه تست زنی مهندسی معکوس را شنیده اند . روشی که از اساس اشتباه بوده و معروف به تست زنی آزمون بدون مطالعه و معلومات می باشد. در واقع درس نخواندن و موفقیت در آزمون کنکور را ترویج می دهد. این فکر غلط به نظر عده ای جالب و موثر است و سعی در ترویج آن دارد.

شیوه تست زنی مهندسی معکوس دو مبنای اساسی دارد اول: استفاده از شیوه عجیب احتمالات و دوم امید داشتن به شانس . لذا داوطلبان بر اساس این دو مبنا می خواهند بدون مطالعه ، تلاش و سختی در کنکور قبول شوند و رتبه بالا بگیرند. نکته عجیب اینکه وقتی از بی اساس بودن شیوه تست زنی مهندسی معکوس می گویید موضع گیری می کنند و مثال می آورند فلان مهندس یا دکتر اینگونه کرد و یا اینطور می گوید. ( شیوه آمادگی برای امتحان کنکور)

بررسی شیوه تست زنی مهندسی معکوس

اگر بدون هیج حب و بغی بخواهیم شیوه تست زنی مهندسی معکوس را نقد کنیم اولین سوال این است که آیا کسی با این شیوه در کنکور سراسری و یا آزمونی قبول شد؟ کدام نفر اول یا نفرات برتری کنکوری مدعی شیوه تست زنی مهندسی معکوس بوده اند؟ اصلا امکان دارد کسی بدون مطالعه و علم داشتن، بتواند به سوالات آن درس اشراف داشته باشد و اینقدر مسلط جواب دهد که جزو قبول شدگان باشد؟

باید قبول کنیم که هیچ کاری در دنیا بدون تلاش و جدیت و برنامه با موفقیت همراه نخواهد شد. کسانی که رتبه برتر شدند و دانشگاه خوب و رشته خوب پذیرفته شدند با تلاش مداوم و تحمل سختی به این جایگاه رسیدند هیچ کس بدون معلومات و درس خواندن و با شیوه تست زنی مهندسی معکوس جایی قبول نمی شود چه برسد به کنکور سراسری که موفقیت در آن قاعده خاص خودش را دارد. بی دلیل فرصت سوزی نباید کرد و دلخوش به کارهای عبث نشد.

عواقب دلخوش بودن به شیوه تست زنی مهندسی معکوس

یقینا کسانی که فرصت سوزی کنند و دلخوش به شیوه تست زنی مهندسی معکوس باشند خیلی زود حسرت خواهند خورد .اگر بدون دانش و معلومات به جلسه آزمون بروید به شدت به اعتماد به نفس و پشتکار خود آسیب می رسانید. حتی داوطلبانی که بهره هوشی بالایی دارند به دلیل اینکه تکیه آنها بر پایه شانس و اقبال است، موفقیت زیادی را کسب نمی کنند. در صورتی که پاسخ به تست ها درست باشد، داوطلب به این نتیجه می رسد که فرد خوش اقبال و خوش شانسی است و بنابراین برای دفعات بعد تلاش نخواهد کرد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  منابع کنکور درس شیمی

این قاعده کلی زندگی است که نه تنها در کنکور که در سایر امتحانات و مسائل زندگی شخصی نباید به شانس و اقبال تکیه کرد و گرنه همین کار از او یک انسان تنبل می سازد. در صورتی که پاسخ به تست های کنکور اشتباه باشد و داوطلب نتیجه دلخواه خود را کسب نکند، به شدت اعتماد به نفس خود را از دست می دهد. به طوری که خود را انسان بد اقبالی تصور می کند که هیچ شانسی برای موفقیت در کنکور ندارد. در این مورد هم تلاشی برای تست زدن نخواهد کرد.

ترفندهای شیوه تست زنی مهندسی معکوس

این افراد در شیوه تست زنی مهندسی معکوس و یا تست زنی بدون معلومات تز تکنیک ها و ترفندهایی استفاده می کنند که در ادامه خواهد آمد و بیشتر بر اساس شانس استوار است و نه منطق و واقعیت. برخی از تکنیک ها و ترفندها عبارت است از:

ارتباط سوال با سرفصل دروس کنکور

هر تستی که برای شما آشنا نیست، ابتدا باید سرفصل آن را مشخص کنید. زمانی که شما تمامی کتاب را خوانده و به آن تسلط کافی داشته باشید، می توانید به راحتی حدس بزنید که تست ناآشنا مربوط به کدام سرفصل است. در این صورت بین سرفصل و چکیده کتاب با تست مربوط ارتباط نزدیکی وجود دارد. با هوشمندی تمام می توانید این ارتباط را پیدا کرده و پاسخ صحیح را انتخاب کنید.

روش استنتاج فازی

در این روش هیچ گزینه ای حذف یا انتخاب نمی شود. در واقع به طور نسبی به ۴ گزینه نگاه می شود و هر گزینه دارای عدد درستی بین ۰ و ۱ است. به عنوان مثال در نگاه اول چنین به نظر می رسد که گزینه A خیلی درست به نظر می رسد، گزینه B تا حدودی درست، گزینه C کمی ۱ و گزینه D بعید به نظر می رسد. بنابراین با توجه به امتیازاتی که هر گزینه در ذهن ما کسب می کند، می توان آنها را اولویت بندی کرده و سپس گزینه صحیح را انتخاب کرد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه مطالعه ریاضی تجربی برای کنکور

روش های جایگزینی و شباهت سنجی

زمانی که تست ناآشنا در مقابل شما قرار گرفته، می توانید گزینه ها را به دقت بررسی کنید. شما با معلومات قبلی باید بتوانید فرق و شباهت دو گزینه را بخوبی تشخیص دهید. در صورتی که دو گزینه شبیه به هم هستند اما با عناوین مختلفی ذکر شده باشند، دو گزینه را حذف کرده و سپس بین ۲ گزینه دیگر، یکی را انتخاب کنید. در این مواقع نیز می توانید از روش جایگزینی و میانبر نیز استفاده کرده و گزینه دیگر را نیز حذف کنید و در نهایت برای انتخاب گزینه صحیح تر، روش استنتاج فازی می تواند به شما کمک کند.

سخن پایانی شیوه تست زنی مهندسی معکوس

فارغ از صحت و سقم شیوه تست زنی مهندسی معکوس باید به این نکته مهم توجه کنیم که هیچ چیز بدون کار و تلاش مداوم حاصل نمی شود .شاید این تکنیک ها در تعداد کمی از تست ها به کار بیاید و یا به صورت اتفاقی در چند مورد درست باشد، اما استفاده از این روش ها نیز به داشتن معلومات و دانش درسی نیاز دارد. یعنی حداق باید اساس و بیس اولیه را بدانید( شیوه برنامه ریزی روزانه برای امتحان کنکور)

عقل حکم می کند که به جای یادگیری این نوع روش تست زنی (مهندسی معکوس) زمان خود را بر روی مطالعه دروس بگذارید تا نتیجه بهتری کسب کنید. کسی برداشت انجام می دهد که کاشت و داشت را خوب انجام داده باشد و کسی در کنکور سراسری موفق می شود که با برنامه ریزی درست و مطالعه مداوم و تلاش مضاعف به جلسه امتحان وارد شود. به شانس ، اقبال و احتمال برای موفقیت در کنکور سراسری دل نبندید.

مطلب پیشنهادی

شغل مغازه داری برای زنان ، بهترین شغل مغازه داری برای زنان و دختران ، مشاغل زنانه

شغل مغازه داری برای زنان

اغلب مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در گذشته توسط مردان اداره می‌شدند و مشاغل مغازه داری برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.