ضرورت افزایش سواد مالی

ضرورت افزایش سواد مالی

ضرورت افزایش سواد مالی ، زمانی مشخص می شود که ما بخواهیم کسب و کار آنلاین یا کسب درآمد از اینترنت را آغاز کنیم. حتی اگر کسب درآمد از اینترنت را شروع نکرده باشیم فرضا کارمند با حقوق کم، دانشجوی و یا کارگر هستیم و  یا پول توجیبی از پدرمان می گیریم باز هم ضرورت افزایش سواد مالی ایجاب می کند که برای زندگی بهتر راهکارهای آن را یاد بگیریم.
ضرورت افزایش سواد مالی به این است که زندگی شخصی ما را بهبود بخشیده و حتی در کسب و کار (اعم از فیزیکی و سنتی و یا آنلاین و نوین)  تاثیر می گذارد و کیفیت حال خوب را بیشتر می کند.

تعریف سواد مالی:  یعنی مدیریت درآمد، پس‌انداز، سرمایه‌گذاری و خرج بر اساس برنامه منظم و حساب شده. و به عبارتی تناسب بین دخل و خرج با استفاده از مدیریت مالی.

مشاغل پردرآمد بازار کار ایران

ضرورت افزایش سواد مالی با فکتورهای زیر:

۱- کنارگذاشتن ده درصد

باید یاد بگیریم که تحت هر شرایطی، ۱۰% درآمد خود را کنار بگذاریم. حتی اگر ماهی صدهزار تومان درآمد داریم، ۱۰ هزار تومان آن را باید تحت هر شرایطی پس‌انداز کنیم و به مدت طولانی به آن دست نزنیم. (این کار در طول زمان باعث ایجاد اثر مرکب و رشد بسیار زیاد پول می‌شود.) مثلا اگر در هنگام تولد کودک خود حساب بانکی با سود سالانه ۲۰% برایش باز کنید و تا ۱۸ سالگی، ماهی فقط ۵۰هزار تومان در آن واریز کنید، کودک شما در زمان دانشجویی، بیش از ۷۰ میلیون تومان پس‌انداز خواهد داشت.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  راههای افزایش فروش آنلاین

۲- بخشش

شاید عجیب باشد که بخشیدن پول، باعث آمدن پول بیشتر به زندگی می‌شود. بخشیدن باعث افزایش ثروت می‌شود و یکی از دلایل تأکید فراوان ادیان برای بخشش، همین است. در هر شرایط مالی که هستیم، درصدی مشخص (مثلاً ۵ تا ۱۰ درصد) را باید از صمیم قلب و با آسودگی خیال ببخشیم و مطمئن باشیم بیشتر از آن نصیب ما خواهد شد. جهان نسبت به افراد سخاوتمند، سخاوتمند است.

۳- وام

طوری زندگی کنید که اصلاً وام نگیرید! اگر هم می‌گیرید، زمانی باشد که در مدیریت مالی مهارت زیادی کسب کرده باشید و وام برای پیشرفت کسب‌وکار شما باشد، نه برای شروع کسب‌وکار.

فراگیری ضرورت افزایش سواد مالی با هزینه کم:

با هزینه بسیار کم، کتاب‌های بهترین مربیان مالی دنیا را بخوانید.

کتاب «ثروتمندترین مرد بابل» از جورج ساموئل کلاسون در قالب داستان‌های شیرین و ساده به شما تأثیر بزرگ ۱۰% پس‌انداز را در زندگی نشان می‌دهد و به شما نشان می‌دهد چگونه بدهی‌های خود را بپردازید و پس‌انداز هم داشته باشید.

کتاب «پدر پولدار، پدر بی‌پول» رابرت کیوساکی، روش‌های بسیار ارزشمندی برای بهبود زندگی و رسیدن به استقلال مالی را به شما نشان می‌دهد. (کتاب‌های دیگر کیوساکی مانند جوان و ثروتمند بازنشسته شوید … همگی خوب هستند.)

کتاب «اثر مرکب» از دارن هاردی، به شما نشان می‌دهد که چگونه برای رسیدن به موفقیت‌های بزرگ، باید تغییراتی کوچکی در عادت‌های خود بدهید و نسبت به این تغییرات کوچک، پشتکار داشته باشید تا به دستاوردهای بسیار بزرگ و درخشان برسید. فرق نمی‌کند که هدف شما کاهش یا افزایش وزن، کسب ثروت، موفقیت در کسب‌وکار، بهبود زندگی شخصی، ترک یک عادت بد و … باشد. کتاب اثر مرکب فوق‌العاده است!

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  گام های شروع تجارت الکترونیک

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.