عوامل موفقیت استارتاپ ها در کسب درآمد از اینترنت

عوامل موفقیت استارتاپ ها در کسب درآمد از اینترنت

ورود به دنیای کسب و کار اینترنتی نیاز به شجاعت ، ایده و لحاظ فاکتورهای موفقیت دارد عوامل موفقیت استارتاپ ها در کسب درآمد از اینترنت ضامن بقای و استمرار آن خواهد بود. در کسب و کار استارتاپ ها غول بزرگ و قدرتمندی وجود دارد و در نگاه اول هر کسی ممکن است با دیدن اینها، ناامید و دلسرد شود ولی با تلاش می توان به موفقیت دست یافت

هر کس به مکان جدیدی می رود و یا محل سکونت و یا تحصیل و حتی کارش را عوض می کند ممکن است مدتی دچار دلهره ، ترس شود و یا در برخورد با افراد جدید و فضای نو دچار استرس شود برخی از اینها کاملا طبیعی است ولی به مرور به محیط جدید و فضای نو عادت خواهد کرد و چه بسا نسبت به مکان قبلی در محیط جدید موفق تر باشد.

دربار استارتاپ ها هم اینگونه صادق است ممکن است یک استارتاپ جدید و نوپا در صعنتی که غول های بزرگ حضور دارند دچار ترس و استرس شود و به موفقیت خود امیدی نداشته باشد ولی اگر عوامل موفقیت استارتاپ ها در کسب درآمد از اینترنت را به خوبی بشناسد چه بسا که خود تبدیل به غول بزرگی شود. برای اطلاعات بیشتر نگاه کنید به مقاله: ( یافتن ایده های استارتاپی و کسب درآمد اینترنتی)

فهرست عوامل موفقیت استارتاپ ها در کسب درآمد از اینترنت

در آغاز برای هر استارتاپی دوام در بازار و گرفتن مشتری و نشان دادن خود سخت و زمان بر است ولی اگر بازار هدف به درستی انتخاب شود و با حوصله و مطالعه مشتری و بررسی نیاز او وارد شود چه بسا که به سود بالایی دست یابد . در اینجا قصد دارم تا عوامل موفقیت استارتاپ ها در کسب درآمد از اینترنت را فهرست کنیم و اینکه در بلندمدت یک استارتاپ چه کارهایی برای موفقیت در کسب و کارش باید انجام دهد.

۱- بررسی و شناخت بازار هدف

یکی از عوامل موفقیت استارتاپ ها در کسب درآمد از اینترنت و در واقع اولین اقدام مهمش، شناخت بازار هدف خاص خود است. یعنی اینکه استارتاپ ها در آغاز و شروع کار،باید بخش خاص و نسبتا کوچکی را در بازار انتخاب کنند. هدف اصلی تمرکز در یک بخش خاص و رشد همه جانبه در آن بخش است. برای رقابت و شکست رقیب های یک صنعت، استارتاپ ها نیاز دارند روی مشتریان خاص و اصلی شان تمرکز کنند. در واقع شناخت بازار خاص و بازاریابی در آن جا به استارتاپ ها برای خرید و فروش سریع تر و درآمد بیشتر و امکان رشد هرچه بیشتر در آینده کمک می کند.

ابتدا باید منطقه ای عمل کرد و با کسب تجربه و رشد کار را توسعه داد شعاری وجود دارد جهانی فکر کن و منطقه ای یا محله ای عمل کن. با ورود به بازار و مشاهده اشکالات خود و نیز شناخت بازار خاص و ویژه می توان بر اساس نیاز آن گروه خاص عمل کرد.

بهترین مثال برای این موضوع شرکت RedBull است که نوشابه های انرژی زا تولید می کند. RedBull در ابتدا قوطی های نوشابه اش را بدون هیچ هدف خاصی و استراتژی رقابتی در صنعت نوشیدنی های انرژی زا برای فروش به عموم در بازار قرار داده بود. به طوری که افراد نمی دانستد که نوشابه های RedBull جز کدام دسته از نوشیدنی ها هستند. آیا نوشیدنی معمولی است یا انرژی زا؟ به همین دلیل فروش نسبتا کمی داشت.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  راهکار تشویقی بازاریابی شبکه ای

این شرکت اشکال کار خود را فهمید و روی گروهی خاصی از مشتریان خود یعنی ورزشکاران تمرکز کرد. و از آن به بعد تبلیغ نوشابه های خود را در مسابقات معروف فرمول ۱ ، فوتبال و بسکتبال تبلیغ کرد و فروش خود را منحصر به این بازار کرد.

 

۲- نشان دادن مزیت رقابتی خود

در ادامه عوامل موفقیت استارتاپ ها در کسب درآمد از اینترنت باید به این نکته توجه کنید که نشان دادن و یا به رخ کشیدن مزیت های خود ترسی نداشته باشید. در واقع مزیت رقابتی خود را بشناسید و آن را به رخ بکشید. مزیت رقابتی چیزی است که همیشه و در همه جا باید روی آن تاکیید داشته باشید و مرتب آن را بیان کنید.

تعریف از خود و خدمات خود به ویژه در صنعت تبلیغ بسیار موثر است. توجه کنید برای جذب مشتری بیش از همه چیز داستان سرایی خیلی موثر است. چرا؟ چون مردم داستان را دوست دارند. قسمت اصلی داستان شما که باید روی آن تاکیید داشته باشید همان مزیت رقابتی و تفاوت شما با رقباتون است. در واقع کار اصلی شما پیدا کردن مزیت رقابتی تان و تبدیل آن به داستانی جذاب از استارتاپ خودتون و استفاده از آن در کمپین های تبلیغاتی و وب سایتتان است.

شیوه معرفی مزیت های کسب و کار

پس یکی دیگر از عوامل موفقیت استارتاپ ها در کسب درآمد از اینترنت شناخت مزیت ها و برتری های خود نسبت به رقیبان و معرفی و تبلیغ این مزیت به مشتریان و سایر مردم است در واقع شما با این کار کسب درآمد از اینترنت و یا رونق کسب و کارتان را تضمین می کنید.

به عنوان مثال شما باید پشتیبانی حرفه ای داشته باشید. اینکه چقدر مشتری مدار هستید و برای سوالات و مشکلات آن ها چقدر ارزش قائل هستید یک مزیت است. بگذارید همه مشتریانتان این را بدانند. یا اینکه فرض کنید فلان برند رقیب شماست و از بسته بندی های ارزان و بی کیفیت برای محصولاتش استفاده می کند ولی بسته بندی محصولات شما با کیفیت و جذاب تر است. خوب این هم یک مزیت رقابتی است و مشتری های شما باید آن را بدانند. از هر چیزی که باعث ایجاد مزیت ، بالا بردن کیفیت و یا معرفی بهتر شما می شود استفاده کنید.

۳- بیان خدمات به صورت جذاب و گیرا در کمترین زمان ممکن

از راهها و عوامل موفقیت استارتاپ ها در کسب درآمد از اینترنت بیان خدمات به صورت جذاب و گیرا و رسا به مشتریان است. جذب و مجذوب کردن مشتری به خدمات و کالا فوق العاده با اهمیت است. سایت یا تبلیغات شما باید طوری جذاب طراحی شده باشد که در همان چند ثانیه اول مشتری رو به سمت خودش بکشاند تا بتوانید بیشتر راجع به محصول یا کسب و کارتان برای آن ها توضیح دهید و قانع شان کنید چرا استفاده از محصولات و خدمات شما به نفع آن هاست.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  نوشتن محتوا برای سایت

جالب است بدانید بر اساس تحقیقات شرکت مایکروسافت از سال ۲۰۰۰ میلادی تا الان میانگین توجه افراد روی یک موضوع از ۱۲ ثانیه به ۸ ثانیه کاهش پیدا کرده است. پس توجه کنید کمتر از ۸ ثانیه زمان دارید تا مشتریان احتمالی خود را مجذوب تبلیغات خود کنید و آن ها را به سمت کسب و کار خود بکشانید.

در دنیای جدید و دیجیتال امروز اولین چیزی که مورد توجه مشتریان قرار می گیرد وب سایت استارتاپ شما است. سعی کنید وب سایتتان را طوری طراحی کنید که نوعی ایجاد تعهد در مشتری ایجاد کند و مشتری بتواند تا حدی استفاده از محصولات و خدمات شما را تجربه کند. یادتان باشد این تجربه در مشتری باید تا حدی متفاوت تر از رقبایتان باشد تا مشتری بیشتر شیفته کار و خدمات شما شود.

 

۴- ایجاد علاقه و وابستگی بین مشتری و کسب و کارتان

بی دلیل نیست که از عوامل موفقیت استارتاپ ها در کسب درآمد از اینترنت را ایجاد علاقه و وابستگی بین مشتری و کارتان ذکر می کنند در واقع این وابستگی می تواند وفاداری ایجاد کند. به طور کلی، یکی از ویژگی های کوچک بودن کسب و کار شما و استارتاپی بودنش امکان برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان بدون واسطه گری داخل شرکت های بزرگ است. با استفاده از این ظرفیت فضایی را برای درک بهتر مشتریان و رفع بهتر نیاز ها و انتظاراتشان را فراهم کنید.

یکی از بهترین کانال های تبلیغاتی شما مشتریان وفادارتان است. هرچه توانایی شما در پاسخ گویی و  رفع مشکلات ،سوالات و شکایات مشتریانتان بیشتر باشد مشتریان وفادار بیشتری را خواهید داشت.

وفاداری مشتری کسب درآمد شما را بیشتر خواهد کرد . ویژگی خاص مشتریان وفادار این است که با تبلیغات دهان به دهان، کامنت گذاری در محیط های اجتماعی و تعریف و تمجید از کسب و کار شما به دیگران، مشتریان بیشتری را برای شما جذب می کنند. پس هرچه سریع تر راه های وفادار سازی مشتریان را یاد بگیرید و مشتری مداری را فراموش نکنید.

توصیه نهایی عوامل موفقیت استارتاپ ها در کسب درآمد از اینترنت

نکات فراوانی برای دوام و رشد استارتاپ وجود دارد در مرحله اول، اگر در حوزه کاری خود رقبای به خصوصی دارید سعی کنید در یک بازار خاص روی مشتریان به خصوص متمرکز شوید. نگاهی عمیق به فعالیت خود و رقبایتان داشته باشید و مزیت رقابتی خود را شناسایی و به رخ بکشید. محصولی با ویژگی خاص داشته باشید که در همان نگاه اول جذابیت خود را به مشتری نشان دهد. یادتان نرود برخورد اول و نگاه اول با محصول شما در جذب کردن مشتری بسیار مهم است.

خدمات مشتریان باید اولویت اول فعالیت هر استارتاپی باشد که می خواهد رقیبای بزرگش را شکست دهد و مشتریان جدید بازار را جذب کند.

با صداقت در کار ، معرفی درست کسب و کارتان و جلب وفاداری مشتریان و همچنین صبر و حوصله در بازار و شناخت نیاز بازار هدف خاص، می توانید استارتاپ موفق با کسب درآمد دائمی ایجاد کنید.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.