قوانین کسب درآمد و معامله گری

منشور یا قوانین کسب درآمد و معامله گری ( قسمت اول ) در واقع ترسیم کننده جهت حرکت فعالان در عرصه های اقتصادی و راهنمای افرادی است که به کار تجاری در بورس مشغول هستند. یک فعال اقتصادی بورسی باید به اصول و قوانین کسب و کار، اعم از بورس، کسب درآمد آنلاین و یا کسب درآمد در دنیای واقعی آشنا بوده و برای موفقیت در کارش به آنها توجه کند.

بیشتر مفاد این منشور حالت توصیه ای داشته و هدف آن آشنایی با بازار معاملات به ویژه بورس می باشد. کسی موفق است که ضمن یادگیری اصول و قوانین تجارت و معامله گری، از دیدگاه و تجربه افراد خبره و کاردان هم استفاده کند مجموعه این منشور مسیر کسب درآمد و تجارت بورس را روشن تر و موجب افزایش آگاهی و تجربه افراد در بازار خواهد شد.

قوانین کسب درآمد و معامله گری

منظور ما در اینجا قانون تجارت که حقوق دانان و یا دانشجویان در رشته بازرگانی دانشگاه می خوانند نیست اگرچه باز این منشوراز درون همان قوانین به نوعی استخراج شده است با این حال مفاد این منشور تجربه، عمل و گفتار بزرگترین معامله گران، بورس بازان حرفه و تجار نامدار جهان است و امیدوارم برای خوانندگان سایت پول یابی مفید باشد.

قوانین کسب درآمد و معامله گری ، قانون بازار بورس
اگرچه در معامله و بازار سرمایه ، قانون ثابت و همیشگی وجود ندارد ولی با تمرین و ممارست، کسب تجربه و یادگیری شیوه فعالیت، می توان سود مناسب کسب کرد.

منشور معامله گر یا قوانین کسب درآمد و معامله گری عبارتند از :

۱- فرصت مالی مجددا می آید.

از اینکه در یک معامله و خرید بورسی و یا تجاری شرکت نکردید ناراحت نباشید. در بازارهای مالی فرصت خرید و فروش ها مثل ایستگاه اتوبوس می باشد ممکن است به دلیل دیر رسیدن یا شلوغی و یا هر عامل دیگری نتوانید سوار اتوبوس شوید نگران نباشید چون اتوبوس بعدی به زودی خواهد رسید.

شاید کمی در ایستگاه مالی و بورسی معطل شوید این مهم نیست و نباید نگران شوید همیشه موقعیت مالی به وجود خواهد آمد باید صبور باشید .

۲- عدم استفاده از پول ضروری

بازار مالی و به ویژه بورس ، خطرات و مشکلات خاص خود را داشته و دارد. لذا در معاملات از پول و سرمایه ای استفاده کنید که در صورت ضرر، دچار فقر و نیاز به دیگران نشوید. عزت نفس یک معامله گر برای موفقیتش در کسب درآمد بسیار اهمیت دارد. به نظر تجار و فعالان بزرگ بازار، بین خودنفسی و آرامش در زمان معامله و عزت نفس یک رابطه متقابل وجود دارد.

برای به دست آوردن سود نباید دست به هر کاری زد و یا با از دست دادن سرمایه به فقر و نداری مطلق بیفتید در بازار باید منتظر هر چیزی بود.

۳- تصور غلط ثروتمند شدن سریع

ثروتمند شدن یک شبه و کسب درآمد میلیاردی طی مدت کوتاه تصوری کاملا اشتباه بوده و باید این تفکر را از سرتان به در کنید. فکر اینکه در کمترین زمان، ممکن است پول های زیادی به جیب بزنید و با وارن بافت سر یک میز غذا نشسته باشید و راجع به ثروت و کسب پول زیاد صحبت کنید توهم و خیالی بیش نیست.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  سه قدم اصلی فعالیت در بورس

کسب پول و ثروت چه از راه اینترنت، بورس و تجارت واقعی، به مرور زمان اتفاق افتاده و باید با حوصله و آرامش و تمرکز بالا شروع به معامله کرد و هرگز عجول نبود.

۴- بازار سرمایه بی رحم است

بر خلاف تصور عمومی، بازار مالی و به ویژه بورس بسیار بی رحم بوده و اگر حواستان نباشد چه بسا که اهرم موجود در بازار مالی به راحتی و بدون آنکه متوجه باشید گردنتان را قطع کند و برای همیشه شما را بازار معامله کردن محروم گرداند.

بازارهای مالی چنان فریبنده و پر زرق و برق هستند که بدون آنکه خودتان بدانید وقتی دست در جیبتان می کنید متوجه می شوید دیگر هیچ پولی برای شما برای معامله وجود ندارد و عملا نابود شده اید.

۵- استقامت در بازار مالی

تصور اینکه بتوانید با افزایش سرعت در معامله کردن، سریع تر به سود مالی بالا و بی دردسر برسید اشتباه بزرگ و استراتژیک می باشد. چه بسا ممکن است که با عجله کردن همان سرمایه اولیه و پایه ای خود را در معاملات از دست بدهید.

در واقع شما در بازارهای مالی باید مانند یک دونده ماراتن عمل کنید و تفکر دونده سرعت را از ذهنتان پاک کنید. باید با توان بالا و انرژی مضاعف در مسیری طولانی قدم بردارید و بی وقفه بدوید تا به مقصد برسید.

۶- استفاده کمتر از اپلیکیشن ها و ابزارهای معامله گری

اگرچه اپلیکیشن های موبایلی و ابزارهای معامله کردن، موجب راحتی و تسریع در معاملات می شوند ولی برخی معتقدند این ابزارهای موبایلی ذهن شما را از بازار مالی معامله و درک واقعیات آن دور می کند لذا توصیه می کنند از این ابزارها از روی حساب و دقت و با برنامه استفاده شود.

حتی برخی از معامله گران بزرگ می گویند برای موفقیت بیشتر در معامله باید به طور کامل از معامله کردن با موبایل خودداری کرد چون این ابزارها در انسان علاقه شدیدی به گرفتن پوزیشن های خانمان سوز ایجاد می کنند و به دلیل اینکه ذهن فرد معامله کننده از محیط واقعی معامله گری دور است چه بسا اشتباهات بزرگی را مرتکب شود.

۷- توجه به حد ضرر در معاملات

افراد برای خروج از معامله از حد سود و ضرر استفاده می کنند و با تحلیل بازار به خرید و فروش مشغولند. این افراد محدوده هایی را مشخص می کنند که در این حالت، خروج از معامله با هدف کاهش زیان و افزایش سود انجام می دهند. هر معامله گری در بازار مالی به ویژه بورس باید حد ضرر خود را مشخص کند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  انواع روش‌های تبلیغات اینترنتی

در واقع حد ضررر تنها ابزار دفاعی معامله گر محسوب می شود و افرادی که حد ضرر ندارند درست مثل سربازی هستند که در میدان جنگ، سنگر و یا محلی را برای استتار و مخفی شدن ندارد و جانش در معرض خطر دائمی است.

۸- اولویت اول حفظ سرمایه است

اگر بازار مالی را به میدان جنگ تشبیه کنید اولین وظیفه یک سرباز حفظ جان بوده و اینکه کشته نشود و در مرحله دوم جنگیدن می باشد. بازار معاملاتی و بورس هم اینگونه است و اولین هدف شما باید حفظ سرمایه اولیه و پایه باشد و در ادامه آن به فکر سود باشید.

وقتی وارد بازار معامله گری می شوید و سرمایه گذاری می کنید حداقل اگر سودی نکنید بهتر از این است که ضرر کنید و سرمایه اولیه خودتان را از دست بدهید.

۹- درس گرفتن از شکست ها و ماندگاری در معاملات

بازار مالی با شکست و پیروزی عجین است و با اولین پیروزی های مغرور نشوید و با اولین شکست ها سرخورده و ناامید نباشید. حتی اگر در بورس و سایر معامله ها مرتب شکست خورده و ضرر می دهید نگران نباشید بلکه اوضاع را دقیق بررسی کنید تا دلیل این شکست ها را به دست بیاورید چون یک بازنده فعال، می تواند به یک برنده فعال تبدیل شود.

بهترین کار این است که با بررسی دلایل ناکامی ها، از آنها دست گرفته و در بازار بمانید و به کارتان ادامه دهید. ماندگاری و استقامت، شرط مهم و پایه ای برای سودآوری در مارکت می باشد.

۱۰- مرتب خودتان را درگیر معاملات نکنید.

برخی افراد هستند که تمام زندگی آنان تحلیل بازار اعم از تکنیکال و بنیادی است و در خواب و بیداری، تنهایی و در میان جمع، مرتب در حال نوسان گیری و بررسی هستند. لذا توصیه می شود از چارت نشینی پرهیر کنید شاید این کار برایتان سود و منفعتی هم داشته باشد ولی در آخر، منجر به ضررهای مالی بزرگ و معاملاتی و آسیب زدن به سلامت جسمی و روحی شما خواهد شد.

همیشه اصطلاح set & forget را در معاملات در نظر داشته باشید، تحلیل کنید، پوزیشن بگیرید، حد ضرر و حد سود را مشخص کنید و رها کنید. تمام زندگی، روح، توان و جسم خودتان را درگیر بازارهای مالی و بورس نکنید. هدف از کسب ثروت و پول، زندگی کردن است نه اینکه زندگی کنید تا پول و ثروت کسب کنید.

سخن پایانی کسب درآمد و معامله گری در بازار سرمایه

توجه داشته باشد که مجموعه این قوانین، حاصل سالها تجربه و توصیه معامله گران و بورس بازان بزرگ جهان است که بسیاری از آنها با ضررهای فراوان به دست آورده است و در اینجا ده توصیه و منشور اول را آوردیم و در مقاله دیگری با عنوان ( منشور کسب درآمد و معامله گری ) ادامه این قواعد و قسمت دوم خواهد آمد.

امیدوارم مجموعه این توصیه ها راهنمای شما در کسب و کار و معاملات به ویژه بورس بوده و سود خوبی نصیبتان کند.

مطلب پیشنهادی

تولید محتوا چیست ؟ چگونه تولید محتوا کنیم ؟ , پنل تولید محتوا , پکیج تولید محتوا

۵ گام تولید محتوای موثر و سریع

امروزه کمتر صاحب کسب و کار اینترنتی پیدا می شود که به اهمیت تولید محتوای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.