لباس رسمی جلسات کسب درآمد

یکی از اصولی که افراد باید در جلسات رسمی رعایت کنند نوع پوشش است. لذا نوع لباس رسمی جلسات کسب درآمد و به طور کلی کسب و کار بسیار اهمیت دارد شما نمی توانید هر لباسی را در هر جایی بپوشید با شلوار گل دار و پیراهن یقه باز نمی توانید وارد یک سمینار علمی و رسمی شوید.

به دلیل اهمیت موضوع، تصمیم گرفتم تا نوع پوشش و لباس رسمی جلسات کسب درآمد را در سایت پول یابی توضیح دهم امیدوارم با رعایت این اصول در کسب و کارتان موفق تر باشید.

لباس رسمی جلسات کسب درآمد

برای شرکت در جلسات رسمی اعم از اداری، سمینارها، مهمانی های اداری و دیدارهای رسمی، کنفرانس ها و جلسات رسمی کسب درآمد و انعقاد قراردادهای مالی باید نوع پوشش شما رسمی باشد . تجربه ثابت کرده که کت و شلوار رسمی تاثیر گذاری بیشتری نسبت به سایر لباس ها دارد.

لباس رسمی جلسات کسب درآمد ، کت و شلوار اداری ، لباس رسمی مردانه

تمیز و شیک بودن شرط مهم برای حضور در جلسات است لذا کت و شلوار آقایان باید مشخصات زیر را داشته باشد:

۱- مشخصات کت و شلوار رسمی:

– از پوشیدن کت تک در مجالس رسمی خودداری کنید و اصلا مناسب این جلسات نیست.

– بهترین رنگ برای کت و شلواررسمی، سرمه ای و پس از آن رنگ مشکی می باشد.

 – اگر علاقه به پوشیدن کت و شلوار طرح دار دارید توصیه می شود که خط های آن بسیار نازک باشد تا زیاد جلب توجه نکند. کت و شلوار مشکی با خط سفید درشت، و یا چهار خانه اصلا مناسب نیست و نوعی فاجعه محسوب می شود.

۲- لباس مناسب زیر کت

– پیراهن سفید یا آبی آسمانی بسیار کم رنگ، پوشش مناسبی برای زیر کت می باشد و در صورتی که کت و شلوار خط دار پوشیده اید، حتما پیراهن ساده بپوشید و اما اگر کت و شلوار مشکی است فقط از رنگ سفید استفاده کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  عوامل افزایش رتبه سایت در گوگل

– زیر کت و شلوار به ویژه رسمی، هرگز پیراهن آستین کوتاه نپوشید.

– بهتر است پیراهن آستین بلند با دکمه سردست باشد تا شکوه و نظم شما را در دیدگان سایرین به رخ بکشد.

– در صورت استفاده از کراوات در لباس رسمی، بهتر از رنگ های شاد و زنده مثل قرمز، بنفش و… استفاده کنید. البته انتخاب کراوات با توجه به سلیقه افراد می باشد ولی معمولا مقامات کشورها و سران آنها از رنگ غالب پرچم کشور استفاده می کنند شما هم می توانید از رنگ غالب برند و یا لوگوی کسب و کارتان استفاده کنید.

– از کت های دارای سه دکمه در جلسات رسمی اصلا استفاده نکنید، از کت های دو دکمه و تک دکمه ( با اولویت دو دکمه)  استفاده کنید.

– چاک پشت کت می تواند تک چاک و یا دو چاک باشد ولی کت های دو چاک بهتر، خوش فرم تر و به روزتر است.

– در هنگام نشستن هر دو دکمه کت را باز کنید. هنگام ایستادن و یا راه رفتن، صرفا دکمه بالایی کت ( البته در کت های دو دکمه ای) یا دکمه کت تک را ببندید و دکمه پایین کت های دو دکمه باز باشد.

۳- شلوار مناسب جلسات رسمی

– شلوار باید فاقد هر گونه پیلی و چین باشد.

– کمربند حتما چرمی، مشکی و ساده و اصلا سنگین باشد و دارای سگکی باشد که جلب توجه نکند.

۴- کفش مناسب جلسات رسمی

– کفش رسمی باید مشکی و بنددار باشد اگر نوک تیز باشد بهتر است. از پوشیدن کفش های دارای لژ بزرگ پرهیز کنید.

– کفش مردانه باید رسمی باشد و دارای سه سانتی متر پاشنه باشد.

– جوراب باید یک رنگ باشد و بهتر است مشکی باشد. دیدگاهی وجود دارد که به جز جوراب مشکی برای جلسات رسمی، بقیه رنگ ها اصلا جوراب نیست پس وقت خودتان را هدر ندهید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  بررسی اقتصادی بیت کوین

۵- فلسفه جیب های کت و شلوار

– بهتر است به جیب های کت به عنوان تزئین نگاه کنید در جیب های کناری چیزی قرار ندهید. گاهی هنگام خرید، این جیب ها دوخته شده اند پس بهتر است بازشان نکنید و به همان حالت بماند.

– اگر در جیب های بغل چیزی قرار می دهید باید طوری باشد که هنگام بستن دکمه کت، برجستگی آن نمایان نشود.

– در جیب های شلوار اگر اشیایی قرار می دهید باید طوری باشد که برجسته نشود و اتوی شلوار را نشکند.

۶- سایر ملزومات همراه جلسات

– در جلسات رسمی به ویژه جلسات کاری کسب درآمد و انعقاد قراردادها، کارت ویزیت ، روان نویس و یا خودنویس همراه خود داشته باشید.

– با خودکار معمولی در جلسات رسمی چیزی را یادداشت و به ویژه قراردادها را امضا نکنید. سعی کنید روان نویس یا خودنویس مارک دار همراه داشته باشید.

– ساعت وسیله مهم بوده و فقط برای نشان دادن زمان نیست. به نوعی ساعت بیانگر قدرت شماست و جایگاه اجتماعی و به نوعی قدرت اقتصادی شما را مشخص می کند پس ساعت خوب و مارک دار انتخاب کنید.

– به هیچ وجه، تحت هیچ شرایطی، استفاده از ادکلن را فراموش نکنید چون با استفاده مرتب، با آن شناخته می شوید.

سخن پایانی لباس رسمی جلسات کسب درآمد

مواردی که در بالا به آنها اشاره شد به عنوان پوشش و لباس رسمی جلسات کسب درآمد و همه جلسات رسمی و همایش ها و… مدنظر است البته هر کسی می تواند هر نوع پوششی را انتخاب کند ولی تجربه ثابت کرده که رعایت این اصول تاثیر بالایی در جلسات داشته و نفوذ کلام را بالا می برد.

جلسات کسب درآمد و یا عقد قرارداد ها به ویژه قراردادهای مالی، محل مهمی برای توسعه کسب و کارتان محسوب می شود لذا پوشش مناسب و شایسته را داشته باشید و چنان ظاهر شوید که احترام دیگران را نسبت به خود و کسب و کارتان برانگیزید، خلاصه کلام اینکه همیشه تمیز، خوش پوش و خوش تیپ ظاهر شوید.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.