مزایا و معایب همکاری در فروش

در بیان مزایا و معایب همکاری در فروش و کارکردهایش بین موافقان و مخالفان کسب درآمد اینترنتی اختلاف نظر وجود دارد. عده ای آن را بهترین روش کسب درآمد اینترنتی و در عین حال بی دردسر می دادند چون که درگیر ارسال محصولات و بسته بندی کالا و… نمی شوید و فقط بابت بازاریابی و فروش، پورسانتان را می گیرید .

در مقابل این نظر، افراد دیگری راضی کردن مشتری و یا یافتن مشتری و خریدار مناسب برای محصول و خدمات را در بازار پررقابت اینترنت، کاری سخت می دادند در هر حال تصمیم گرفتم تا مزایا و معایب همکاری در فروش را در سایت پول یابی شرح دهم امیدوارم مفید باشد. (نگاه کنید به مطلب: شناخت همکاری در فروش)

فهرست مزایا و معایب همکاری در فروش

هر کسب و کار اینترنتی و یا غیر اینترنتی مزایا و معایب خاص خود را دارد و این قاعده کلی برای همه امور از جمله کسب درآمد از اینترنت می باشد. همکاری در فروش، بازاریابی اینترنتی ، افیلیت مارکتینگ ، فروش واسطه ای و…مثل سایر مشاغل می باشد. مهمترین مزایا و معایب همکاری در فروش عبارتند از:

۱- مزایای همکاری در فروش :

– کسب درآمد بی دردسر : مهمترین مزیت همکاری در فروش را کسب درآمد اینترنتی بی دردسر و بی دغدغه از طریق قرار دادن کد بازاریابی در سایت و وبلاگ می دادند. کسی که سایت و وبلاگ پربازدیدی دارد با بازاریابی محصول، مشتری برای سایت اصلی فرستاده و پس از فروش محصول پورسانت خود را می گیرد.

در این شیوه، بازاریاب دیگر درگیر مسائل جانبی مثل: فراهم کردن کالا، انبار داری، بسته بندی ، ارسال پستی ، مرجوع و… نمی شود. فقط پورسانت و سود خود را دریافت و دیگر کاری به مسائل بعدی ندارد همه امور به عهده صاحب سیستم همکاری در فروش می باشد.

– دیده شدن مشاغل اینترنتی

از دیگر مزایای همکاری در فروش این است که مشاغل و کسب و کارهای اینترنتی به وسیله همکاری در فروش تبلیغ و مشاهده می شوند در واقع دیده شدن این نوع کسب درآمدهای اینترنتی ، یک امتیاز بزرگ برای بقا و رشد می باشد. و این امر موجب جذب مشتریان دائمی برای کسب و کارها می شود.

در بازار پر رقابت اینترنتی ، کسب و کارها برای دیدن شدن دست به هر کاری می زند و انواع و اقسام شیوه ها و هزینه ها را متقبل می شوند تا معرفی و دیده شوند . همکاری در فروش ، بدون کمترین هزینه، و با تبلیغ رایگان بازاریابان ، در سرتاسر اینترنت دیده می شود.

– برندسازی برای کسب و کارها

بسیاری از کسب و کارهای گمنام و ناشناخته اینترنتی به کمک همکاری در فروش مشهور شدند و همکاری در فروش نقش عمده و کلیدی در برند سازی آنها داشت و این نوع کسب و کارهای اینترنتی، مخاطبان زیاد و مشتریان وفادار خود را مدیون همکاری در فروش هستند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ

– افزایش ترافیک ، بهبود سئو و گرفتن بک لینک برای سایت ها

سیستم های همکاری در فروش بسیاری از ترافیک و افزایش رتبه سایت در آلکسا را مدیون ارجاع رایگان کاربران از طریق همکاری در فروش هستند ضمن اینکه این کار موجب بهبود سئوی سایت در نزد موتورهای جستجو می شود . همچنین لینک های همکاری در فروش در سایت ها و وبلاگ های کاربران ، بک لینک های رایگان برای همکاری در فروش به ارمغان می آورد.

در کنار این مجموعه مزایا، مراجعات گاه و بیگاه بازاریابان به پنل کاربری خود در سایت همکاری در فروش جهت اطلاع از میزان کسب درآمد، علاوه بر افزایش بازدید مستیقیم ،  تاثیر زیادی در افزایش رتبه سایت همکاری در فروش نزد موتور جستجوی به ویژه گوگل دارد.

– سادگی و راحتی در همکاری

برای شروع همکاری با سیستم های همکاری در فروش ، کافیست فرم عضویت در آنها را پر کنید و از قسمت مدیریت همکاری، لینک هر محصول و یا لینک همکاری در فروش را کپی کنید و در سایت، وبلاگ، شبکه های اجتماعی و… منتشر کنید و به جذب مشتری بپردازید. نیاز به تخصص خاص و فنی ندارد. برای شروع کار هم هیچ هزینه و یا محدودیتی وجود ندارد.

نکته پایانی مزایای همکاری در فروش:

افرادی زیادی هستند که از همکاری در فروش اعم از فروش کالا یا خدمات ، کسب درآمد می کنند و حتی در خارج، بسیاری از مردم به عنوان کار دوم پر درآمد به آن نگاه می کنند و با انتخاب سایت های معتبر، به کسب درآمد بی دردسر مشغولند. این شغل جزو مشاغل قدیمی و پایدار اینترنتی محسوب می شود.

۲- معایب همکاری در فروش :

همکاری در فروش مثل هر کسب و کار اینترنتی و یا واقعی ، دارای معایب و ایراداتی هست که مهم ترین آنها عبارتند از:

– نداشتن صداقت سیستم های هکاری در فروش

مهم ترین ایرادی که بر سیستم های همکاری در فروش وارد است عدم صداقت و شفافیت در پرداخت پورسانت ها می باشد. این نقص بزرگ ناشی از نداشتن علم مدیران این سیستم ها از بازار می باشد چرا که اگر بازاریاب وجود نداشته باشد کسب درآمد آنها هم تداوم نخواهد داشت.

علاوه بر اینها، کلاهبرداری برخی سیستم های همکاری در فروش ایرانی، بازار سایرین را تحت تاثیر قرار داده و موجب بی اعتمادی کابران حتی به برندهای خوشنام در شده است

– عدم نظارت بر کیفیت کالا و خدمات

یکی از ایرادهای اساسی همکاری در فروش این است که بازاریاب هیچ نظارتی بر کیفیت و اصل بودن کالا و خدمات ندارد و تنها با چند جمله و عکس، کالا و خدمات را معرفی می کند . شما محصولی را تبلیغ می کنید که نمی توانید بابت کیفیت ضمانتی به مشتری بدهید.

مزایا و معایب همکاری در فروش ، همکاری در فروش و بازاریابی

افزون بر اینها، با مشتریان ارتباط مستقیم ندارید و به دلیل نداشتن وسایل ارتباطی مثل ایمیل، شماره تماس و … نمی توانید در فروش های بعدی و یا جذب مشتری وفادار اقدامی انجام دهید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب و کارهای پردرآمد در عید نوروز

– نگرفتن تمام سود فروش

یکی دیگر از معایب همکاری در فروش ، این است که تمام سود نصیب شما نخواهد شد و تنها درصدی از آن به شما می رسد در واقع شما از قیمت واقعی و نیز میزان سود فروش توسط همکاری در فروش خبر ندارید و تنها درصدی را سیستم بابت پورسانت به شما می دهد و از این نظر شما مجبور هستید تابع قوانین سایت باشید.

– توقف و تعطیلی همکاری در فروش

هر لحظه ممکن است که سیستم همکاری در فروش به دلایل نامعلوم و بدون اطلاع ، فعالیتش را تعطیل کند و دست شما از همه جا کوتاه باشد. بسیاری از سیستم های همکاری در فروش به دلایلی نامعلوم، یک شبه و بدون اطلاع قبلی تعطیل کردند و چه بسا بسیاری از بازاریابان ضررهایی هم متحمل شدند. هیچ دلیلی بر استمرار فعالیت دائمی آنها وجود ندارد.

– نداشتن امکان قیمت گذاری

سایت اصلی یا همان همکاری در فروش قیمت گذاری می کند و همچنین برای شما میزان پورسانت هر محصول را معین می کند شما نه در قیمت گذاری و نه در تعیین میزان سود فروش هیچ نقشی ندارید و حتی نمی توانید به مشتریان بابت خرید تخفیف بدهید.

– وضع قوانین یک طرفه و به نفع سیستم

در کنار اینها، مجموعه قوانین تنظیمی سایت های همکاری در فروش بیش از آنکه به نفع بازاریاب باشد، بیشتر منافع سیستم را لحاظ می کند و البته این طبیعی است چون وضع کننده قانون خود سیستم است، بیشتر منفعت خود را لحاظ می کند.

در صورت بروز اختلاف ، معمولا خود سیستم تصمیم گیری می کند و کاربران و اعضا را مجازات می کند و دست کاربران اینترنتی معمولا به جایی بند نیست تا حقوق خود را بگیرند. ضمن اینکه قوانین این سایت ها گاهی نامفهوم بوده و کاربران از آنها سر در نمی آوردند لذا در صورت بروز اختلاف ، سیستم با تحلیل و تفسیر خود از قانون، اشخاص را مجازات می کند.

سخن پایانی مزایا و معایب همکاری در فروش

با نگاهی به مزایا و معایب همکاری در فروش می توانید تصمیم بگیرید که خودتان مستقل عمل کنید و یا این نوع سیستم را برای کسب و کار اینترنتی انتخاب کنید. اگر سایت و یا وبلاگ پربازدید دارید با بررسی همه جوانب ، می توانید با استفاده از سیستم های همکاری در فروش، محصول و خدمات مرتبط با سایت خود را بفروشید.

در صورتی که امکانات لازم را دارید می توانید محصولات و خدمات مرتبط با سایت را شخصا تهیه و یا خریداری کنید و با راه اندازی فروشگاه اینترنتی ، خودتان مستقیم اقدام به فروش کنید و کارتان وابسته به کس دیگری نباشد. این بستگی به میزان توانایی و خواسته شما برای کسب درآمد از اینترنتی می باشد

مطلب پیشنهادی

کار تولیدی با پول کم ، کسب و کار زودبازده ، کار تولیدی پولساز

شروع کار تولیدی با پول کم

کسب پول و سرمایه کار راحتی نیست لذا راه اندازی کسب و کار با پول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.