روش مطالعه نیمسال دوم برای موفقیت در کنکور سراسری

روش مطالعه نیمسال دوم برای موفقیت در کنکور سراسری

برای هر فصل و ماه و هفته باید برنامه ریزی داشت تا به موفقیت در کنکور نائل آمد . در نگاهی کلی تر می توان یک سال کنکور را به دو نیم سال اول و نیمسال دوم تقسیم بندی کرد . لذا شیوه و برنامه مطالعه در هر نیمسال با هم فرق می کند نیمسال اول انگار زمان کند می گذرد ولی در نیمسال دوم این تصور وجود دارد که سرعت زمان بیشتر شده است . لذا در سایت پول یابی قصد داریم تا روش مطالعه نیمسال دوم برای موفقیت در کنکور سراسری را با نکات کلیدی آموزش دهیم.

به طور کلی در هر کاری مدیریت زمان فوق العاده مهم است و در کنکور سراسری هر چه به زمان آزمون می رسیم این اهمیت بیشتر می شود. لذا مدیریت زمان با توجه به نکات مهم ، کلیدی و کاملا کاربردی اهمیت پیدا می کند. از روش مطالعه نیمسال دوم برای موفقیت در کتکور باید متناسب با این زمان انتخاب شده و اجرا شود.

انتخاب روش مطالعه نیمسال دوم برای موفقیت در کنکور سراسری

سوال اول در روش مطالعه نیمسال دوم برای موفقیت در کنکور سراسری این است که کدام و روش مناسب تر و کارایی بهتری دارد؟ ما در مقالات متعددی به شیوه مطالعه کنکور شاره کردیم ( از جمله نگاه کنید به این مقاله: روش مطالعه کنکور) هر چه به پایان سال نزدیک می شویم باید به امور ارزشمند در کنکور توجه کنیم چون روند ما از این به بعد باید رسیدن به نتایج خوب با گام های هوشمندانه است. اول از همه باید به تست زنی و تقویت آن در کنار مطالعه دروس کنکور توجه بیشتری کنید تا ضمن افزایش اعتماد به نفس و ریختن ترس، سرعت و دقت خود را بالا ببرید.

هر چه به پایان سال نزدیک می شویم اهمیت مطالعه به دروس عمومی بیشتر می شود و باید مطالعه جدی دروس عمومی را لحاظ کنید برای اینکه از مطالعه دروس عمومی نتیجه لازم را بگیرید با انجام چند کار ساده گه در ادامه خواهد آمد به نتیجه مورد نظر برسید در کنار دروس عمومی ، با مرور و جمع بندی دروس اختصاصی و تست زنی خود را بیش از پیش برای کنکور آماده می کنید.

ده نکته کلیدی ، کاربردی و روش مطالعه نیمسال دوم برای موفقیت در کنکور سراسری عبارتند از:

۱- روش مطالعه ادبیات و زبان فارسی برای کنکور

روش مطالعه نیمسال دوم برای موفقیت در کنکور سراسری درس فارسی توصیه می شود به این شیوه عمل کنید: کلیه لغات پایانی کتاب های ادبیات فارسی و همچنین تمام تاریخ ادبیات کتاب های ادبیات فارسی را جمع آوری کنید (البته کتاب‌هایی که لغات و تاریخ ادبیات را به صورت کاملاً حرفه ای جمع آوری کرده باشند موجود است) این جمع بندی کار شما را برای مرور و مطالعه آسان تر می کند.

با جمع آوری این منابع ادبیات و زبان فارسی، توصیه  می شود شبی در حدود نیم ساعت به مطالعه این مباحث از درس ادبیات اختصاص دهید. حتما با خودتان قید کنیدو تصمیم جدی بگیرید به هر نحوی که شده است این زمان را هر شب به مطالعه این مباحث ادبیات اختصاص دهید. مطمئناً بعد از چند هفته نتیجه دلخواه و درخشان را کسب خواهید کرد. و تسلط و دقت شما با مرور و مطالعه مداوم افزایش می یابد.

۲- روش مطالعه نیمسال دوم برای موفقیت در کنکور سراسری درس عربی

بهتر از من می دانید که درس عربی درسی است که در سال سوم دبیرستان تمام می شود لذا بهترین راه حل برای اینکه بتوانید عربی را به نقطه قوت خود تبدیل کنید این است که این درس را به وسیله تست زنی جمع بندی و مرور کنید.درس عربی برای برخی ثقیل و مشکل هست که شما با برنامه ریزی می توانید از این نکته استفاده به نفع خود کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه مطالعه ریاضی تجربی برای کنکور

کتاب های عربی را با دقت بخوانید و تست های کنکور های سراسری سال‌های گذشته از اهمیت زیادی برخوردار هستند. در کنار تست زنی و مرور خلاصه‌ها پیشنهاد می‌ شود قواعد را بر روی متن درسی کتاب‌ عربی تمرین کنید. با انجام این کار شما را در اجرایی کردن قواعد به صورت عملی کمک می‌کند. این تمرین مدام موجب تسلط و فهم بهتر قواعد و افزایش ماندگاری در ذهن می شود.

۳– روش مطالعه نیمسال دوم برای موفقیت در کنکور سراسری درس دین و زندگی

برای گرفتن درصد بالا و موفقیت در درس دین و زندگی به صورت جدی در ماه‌های آخر به مطالعه این درس بپردازید و جزو برنامه های منظم شما باشد. برای اینکه بتوانید همسو با تفکر طراحان کنکور این درس را مطالعه کنید حتماً سوالات سال‌های اخیر کنکور را به دقت بررسی کنید تا جهت گیری طراح سوالات را به دست بیاورید. از اهمیت آیات و روایات در این درس غافل نشوید بهتر است هر یک از آیات را با پاراگراف های درسی مرتبط  با آن مطالعه کنید.

۴– شیوه مطالعه درس زبان انگلیسی برای نیمسال دوم

در نیمسال دوم توصیه می شود درس زبان انگلیسی را با زدن تست لغات و هم چنین تست گرامر مرور کنید. ممکن است که بسیاری از لغات و اصطلاحات را فراموش کنید اصلا نگران از یاد بردن لغات نباشید چرا که با تست زنی مدام در حال مرور لغات زبان هستید.

برای تسلط در مباحث کلوز تست و درک مطلب می توانید یک شب در میان یک مجموعه کلوز تست و درک مطلب را از کنکور  سال های گذشته کار کنید. با بررسی هر چه بیشتر این مباحث مطمئن باشید تکنیک‌های پاسخ گویی به این مباحث را فرا گرفته‌اید. در واقع مجموعه این نکات هم یادگیری مطالب فراموش زبان را برایتان میسر کرده و هم تسلط شما را بر گرامر بیشتر می کند.

۵- اهمیت تست‌زنی به صورت زمان دار

در چند مقاله به تست زنی آموزشی و بعد تست زنی زمان دار در سایت پول یابی اشاره کردیم .به طور کلی از تعطیلات عید نوروز به بعد برای دروس عمومی زدن مجموعه‌ای از تست‌ها را به صورت زمان دار  حتما انجام شوید. دلیل این کار این است که تست‌هایی که به صورت زمان دار کار می‌کنید سرعت و دقت شما را در پاسخ گویی به سوالات افزایش می‌دهد.

البته باید به این نکته کلیدی در مدت کنکور توجه کنید که کنکور فقط درس خواندن نیست! برای موفقیت باید هنر آزمون دادن را بلد باشید. مطمئن باشید با انجام همین روش‌ها و شیوه های علمی و تجربه شده، به درصدهای فوق العاده قوی در دروس عمومی کنکور سراسری خواهید رسید.

۶- روش مطالعه ریاضی و فیزیک در نیمسال دوم

در گروه های علوم تجربی و ریاضی دو  درس ریاضی و فیزیک کلیدی و سرنوشت ساز هستند . لذا برای آشنایی و یادگیری بیشتر ، بهتر است سوالات سال های گذشته کنکور را بخوانید. به عنوان مثال برای مبحث احتمالات در حد ۱۰ دقیقه به مرور نکات و فرمول هایی که در خلاصه های خود جمع کرده اید بپردازید و سپس سوالات سال های گذشته را به طور دقیق حل کنید.

به این نکته مهم توجه کنید که حتی در صورتی که پاسختان به سوالات صحیح هم بود باز قانع نشوید و حتما پاسخ نامه تشریحی را مطالعه کنید. مطمئن باشید با اتخاذ روش مطالعه درست، کسب درصدهای خوب در این دو درس دور از دسترس نیست.

۷- شیوه مطالعه برای کنکور درس زیست شناسی

شیوه مطالعه زیست شناسی با بقیه دروس برای علوم تجربی کاملا فرق دارد . توصیه اکید می شود که همه فصل‌های زیست شناسی را قبل از عید حداقل یک مرتبه روخوانی خوب و دقیق کرده باشید تا با مفهوم کلی بخش‌های مختلف زیست شناسی آشنا باشید. با شروع تعطیلات عید یک برنامه جامع برای مرور مجدد این درس مهم در نظر بگیرید.هر چه برای زیست شناسی صرف کنید باز کم است. (نگاه کنید به مقاله: موفقیت کامل در تست زنی زیست شناسی کنکور)

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه جمع بندی و آمادگی برای موفقیت در امتحان کنکور

درس زیست شناسی به تنهایی می تواند سکوی پرش شما برای قبولی در رشته‌های برتر علوم تجربی باشد. از تست زدن به صورت تست زمان دار برای درسی مثل زیست شناسی غافل نشوید. سوالات زیست بیشتر جنبه ترکیبی و مفهومی پیدا کرده اند بنابراین زدن مجموعه تست های متناسب با سطح سوالات کنکور سراسری را برای این درس مدنظرتان باشد. مرور دائمی زیست شناسی فراموش نشود.

۸- روش مطالعه شیمی برای کنکور

درس شیمی دو وجهی است یعنی درسی است که هم جنبه استدلالی دارد و هم مطالعاتی. بهتر است که در کنار مرور مباحث محاسباتی این درس که اتفاقا درصد بالایی را به خودش در این چند سال اخیر اختصاص داده است تمامی مباحث حفظی را نیز مطالعه کنید.( نگاه کنید به مقاله: نکات مهم مطالعه درس شیمی برای کنکور)

فکر نکنم نیاز به تاکید باشد که جدول مندلیف چقدر اهمیت دارد، اگر خوب این جدول را بلد نیستید به شدت توصیه می‌کنیم تمام ریزه کاری هایش را بخوانید این جدول در شیمی تقریبا تعیین کننده چند سوال می باشد.

۹- در حین مطالع دروس، تست زمان دار فراموش نشود

اگرچه در لابه لای نکات آموزشی کنکور، به تست های زمان دار اشاره شد ولی باز به دلیل اهمیت مجددا در اینجا آوردیم تا میزان اهمیت آن را نشان دهیم. حتما برای همه دروس عمومی و اختصاصی تست‌های زمان دار بزنید. بهتر است تست‌های زمان دار به صورت مجموعه ای باشند و به عنوان مثال کل دروس عمومی به صورت یک مجموعه تست در یک روز مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد. این شیوه تست زنی ، دقت و تسلط شما را در جلسه کنکور بالا برده و میزان یادگیری دروس کنکور را افزایش می دهد.

۱۰- صرف نیم ساعت وقت

گاهی لازم است در طول شبانه روز نیم ساعت وقت را برای برخی دروس کنار بگذارید. مباحثی مثل درک مطلب و کلوز تست و هم چنین آرایه های ادبی و قرابت معنایی مباحثی هستند که برای تسلط بر روی این ها علاوه بر مطالعه دقیق منابه درسی،  می بایست به تست زنی بپردازید تا مهارت پاسخ گویی به این تست ها را کسب کنید.هر شب ۳۰ دقیقه برای این مباحث اختصاص بدهید.این کار مرور دائمی به همراه داشته و مطالب را ملکه ذهنتان می کند.

برای تقسیم بندی هر درس می توانید خودتان یک برنامه دائمی و مرتب هفتگی تهیه کنید به عنوان مثال شنبه ۳۰ دقیقه تست قرابت معنایی کار کنید و یکشنبه ۳۰ دقیقه یک مجموعه کلوز تست و ریدینگ را بررسی کنید. این نوع برنامه ریزی به خودتان بستگی دارد ولی حتما باید در روش مطالعه نیمسال دوم برای موفقیت در کتکور خود لحاظ کنید

سخن پایانی روش مطالعه نیمسال دوم برای موفقیت در کنکور سراسری

آنکه که از روش مطالعه نیمسال دوم برای موفقیت در کنکور سراسری ارائه شد بیشتر به استفاده درست از زمان تا وقت امتحان کنکور تاکید شده است. لذا باید با تست زنی زمان دار و مرور مطالب درسی که قبلا خواندید و جبران عقب ماندگی ، جهش مطالعاتی ایجاد کنید. نیمسال دوم کنکور در واقع سرنوشت ساز بوده و شما می توانید با رعایت این نکات موفقیت خود را در کنکور بیشتر کنید.

مطلب پیشنهادی

شغل مغازه داری برای زنان ، بهترین شغل مغازه داری برای زنان و دختران ، مشاغل زنانه

شغل مغازه داری برای زنان

اغلب مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در گذشته توسط مردان اداره می‌شدند و مشاغل مغازه داری برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.