مفاهیم بازاریابی شبکه ای

مفاهیم بازاریابی شبکه ای

مفاهیم بازاریابی شبکه ای بسیار زیاد و با توجه به نوع شرکتهای بازاریابی تا حدودی متنوع است منتهی برخی مفاهیم و اصطلاحات رایج در بازاریابی شبکه ای تقریبا در همه جا کاربرد یکسانی داشته و تا از نظر معنایی به هم نزدیک هستند . این مفاهیم و اصطلاحات بازاریابی شبکه ای بیانگر سیاست شرکت مذکور و مشابه در کسب درامد فروشنده از یک طرف ، و کالاها و خدمات ارائه شده به مشتری از طرف دیگر می باشد.

مهم ترین مفاهیم بازاریابی شبکه ای

نمایندگان مستقل ( یا فروشندگان )

در شرکت بازاریابی شبکه ای به کسانی اطلاق می شود که مسئولیت ارائه، معرفی و فروش محصولات شرکت را به عهده میگیرند و در قبال فروش محصولات، از شرکت پورسانت دریافت می دارند. این افراد به ازای کار و تلاش خود در واقع سود می برند. در واقع نمایندگان خود نیز به چند دسته تقسیم می شوند و با گرفتن زیرمجموعه ها می توانند فروش خود را افزایش دهند. شیوه زیرمجموعه گیری بیشتر شبک های بازاریابی تقریبا شبیه هست .

کالای شرکتهای بازاریابی شبکه ای
مشتریان :

مشتریان به کسانی اطلاق می شود که محصولات شرکت را با هدف غیر تجاری و صرفاً برای استفاده شخصی خود یا خانواده خود، از طریق یکی از نمایندگان مستقل شرکت یا به طور مستقیم از طریق وبسایت شرکت بازاریابی شبکه ای خریداری می کنند. مشتری با خریدار از معنایی تفاوت دارد مشتری در خرید تداوم دارد و خریدار رهگذری و برای یک بار ممکن است خرید کند.

بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ

دفتر کار سایبری ( Cyber Office )

هر نماینده مستقل جدید پس از ثبت نام در وبسایت شرکت بازاریابی شبکه ای، صاحب یک حساب کاربری در سایت شرکت می شود که به آن دفتر کار سایبری (Cyber Office) و یا هر نام دیگری مثل اتاق کار و… گفته می شود. نماینده جدید می تواند از طریق این صفحه شخصی در اینترنت، کل روند بازاریابی شبکه ای خود، اعم از ثبت سفارش محصولات، فعالیت نمایندگان زیر مجموعه، دریافت پورسانت ها و مدیریت صفحه شخصی خود را کنترل نماید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  راه اندازی مشاغل خانگی اینترنتی
نکته پایانی درباره مفاهیم بازاریابی شبکه ای
البته مفاهیم بازاریابی شبکه ای همان طور که بیشتر گفتم بسیار وسیع است ولی تقریبا تمام شرکت های بازاریابی شبکه ای یان تورک مارکتینگ با کمی تغییر در نام و یا اختیارات چتین عمل می کنند اساس فروش و درآمد بیشتر در این نوع شرکتها بر گرفتن زیرمجموعه گیری فعال و فروش زیاد می باشد که کاری سخت و طاقت فرسا بوده و  اینگونه مشاغل توصیه نمی شود.

موفقیت در بازاریابی شبکه ای

مطلب پیشنهادی

کار تولیدی با پول کم ، کسب و کار زودبازده ، کار تولیدی پولساز

شروع کار تولیدی با پول کم

کسب پول و سرمایه کار راحتی نیست لذا راه اندازی کسب و کار با پول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.