موفقیت کامل در تست زنی درس فیزیک کنکور

موفقیت کامل در تست زنی درس فیزیک کنکور

درس فیزیک یکی از دروس مهم و در عین حال از نظر برخی داوطلبان مشکل می باشد که زدن درصد بالا مشکل است و به اعتقاد برخی داوطلبان علوم تجربی موفقیت کامل در تست زنی درس فیزیک کنکور محال است در حالی که اصلا چنین نیست. انسان دارای چنان قدرت و اراده ای هست که می تواند همه مشکلات را حل کند و اشرف المخلوقات دارای قدرت زیاد در همه امور است . داوطلب کنکور باید با این دید و توان به مطالعه دروس کنکور از جمله فیزیک بپردازد هیچ چیز غیر ممکن نیست و موفقیت با تلاش در دسترس خواهد بود.

منظور ما از طرح موفقیت کامل در تست زنی درس فیزیک کنکور یعنی اینکه چگونه یک داوطلب علوم تجربی می تواند در کنکور درس فیزیک را ۱۰۰ درصد بزند؟ آیا راهکار و شیوه های عملی برای موفقیت کامل در تست زنی درس فیزیک کنکور تجربی وجود دارد ؟ قبل از پرداختن به این موضوع توصیه می کنیم مجموعه مقالات ما در سایت پول یابی درباره فیزیک را مطالعه کنید (از جمله نگاه کنید به مقاله: شیوه مطالعه فیزیک برای کنکور ) تا تسلط بر شیوه ها و راههای مطالعه بهتر درس فیزیک کسب کنید .

راهکارهای موفقیت کامل در تست زنی درس فیزیک کنکور

نکات و راهکارهای بسیار ساده ای وجود دارد که موفقیت کامل در تست زنی درس فیزیک کنکور را برای داوطلبان علوم تجربی تضمین می کند و موجب می شود هر ذاوطلبی علوم تجربی با رعایت اینها، فیزیک را صد در صد بزند. این نکات ساده ولی کلیدی عبارتند از:

۱- فهم مفاهیم درس فیزیک
درس فیزیک جزو دروس استدلالی و محاسباتی است لذا باید مطالعه بر اساس فهم دروس باشد. برای موفقیت می‌بایست مفاهیم را عمیقا در سر کلاس درس یاد بگیرید و از حفظ کردن بیهوده خودداری کنید . حفظ کردن مطالب برای دروس محاسباتی تاثیر نداشته و نتیجه معکوس خواهد داشت.
۲- بررسی تست های کنکور فیزیک
یک راه موفقیت کامل در تست زنی درس فیزیک کنکور امتحان کردن خود در همه زمینه ها است .اگر می‌خواهید در این درس موفق شوید از دست به قلم شدن نترسید، حتماً مثال‌ها و تست‌های متنوعی را مورد بررسی قرار دهید و تا می توانید با تست زنی آموزشی، نقاط صعف و قوت خود را بشناسید و سعی در تقویت و تسلط بیشتر خود کنید.
۳- خلاصه برداری دروس و نکات فیزیک
گاهی لازم است برای مرور مطالب فیزیک و یا تمرین نکات مهم و تسلط بر مباحث فیزیک آنها را خلاصه برداری کنید. لذا از خلاصه برداری فرمول ها و نکات کلیدی این درس به هیچ عنوان غافل نشوید تا در موارد لازم به آنها مراجعه کرده و یا در صورت فراموشی بتوانید سریع به خاطر بیاورید.
۴- توجه به حل مسائل و فراگیری فرمول های فیزیک
سوالات فیزیک در سالهای اخیر به سمت سوالات محاسباتی و استدلالی رفته است لذا باید به حل مسائل و درک درست آنها فارغ از حفظ کردن توجه کنید. لذا توصیه می شود برای حل مسائل حتما فرمول را بنویسید و راه حل را تا آخر تکمیل کنید. به اهمیت کشیدن شکل برای حل مسائل این درس توجه داشته باشید. این کار فهم مباحث را بیشتر کرده و ماندگاری آن را در ذهن طولانی تر می کند.
۵- انجام محاسبات ذهنی فیزیک
اگرچه تکنولوژی خوب است ولی گاهی موجب تنبلی بدنی و ذهنی می شود سعی کنید همیشه ذهن خود را درگیر مسائل کنید تا تقویت شود. هنگام تست زدن از ماشین حساب برای محاسبات استفاده نکنید، با انجام محاسبات ذهنی توانایی خود را در محاسبات کنکور بالا ببرید. این کار موجب افزایش قدرت ذهن در جلسه کنکور می شود.
۶- تست زدن زمان دار درس فیزیک
اگرچه تست زنی آموزشی در آغاز خوب است و موجب تسلط داوطلب بر مباحث دروس فیزیک می شود ولی زدن  تست زمان دار سرعت عمل و دقت شما را بالا می‌برد توصیه می‌کنیم در طول هفته از زدن تست‌های زمان دار در این درس غافل نشوید. این کار سرعت و دقت شما را در جلسه کنکور افزایش می دهد.
۷- مطالعه دقیق کتاب درس فیزیک
همیشه تاکید داشته و داریم که مجموعه سوالات درس فیزیک و هر درس دیگری از داخل کتابهای درسی دوره متوسطه طرح می شود لذا مبنا همیشه کتاب درسی دوره متوسه می باشد . حتما کتاب درسی را مطالعه کنید و تنها به کتاب کمک آموزشی یا جزوه اکتفا نکنید، تمامی مسائل و پرسش های کتاب درسی را حل کنید. پس از تسلط کامل بر کتابهای درس فیزیک ، می توانید برای تقویت و رفع اشکالات کتاب های کمک آموزشی را مطالعه کنید.
۸- توجه به درس استاد فیزیک
اساتید فیزیک سالها تجربه تدریس و نیز چگونگی موفقیت در کنکور را می دانند. در حدود ۱۵ دقیقه به پیش خوانی مباحثی که استاد یا دبیر مربوطه قصد تدریس آن را دارد وقت اختصاص دهید. در سر کلاس درس حتما به دقت به تدریس مباحث توسط استاد خود توجه کنید و به یادداشت برداری از گفته های دبیر خود بپردازید. در منزل وقت خود را به تست زنی در حجم زیاد بپردازید و در انتها نکات و فرمول های مباحثی که کار کرده اید را خلاصه کنید.
تمام راز و رمز موفقیت کامل در تست زنی درس فیزیک کنکور به انجام کامل این هشت نکته در درس فیزیک مربوط می شود. (برای مطالعه بیشتر نگاه کنید به : شیوه مطالعه مطالب مهم فیزیک تجربی برای کنکور)

نمونه موفقیت کامل در تست زنی درس فیزیک کنکور

خانم مهلا میرزایی رتبه‌ی ۷۱ منطقه‌ ۱ رشته‌ علوم تجربی یکی از افرادی است که در کنکور موفق شد درس فیزیک را ۱۰۰ درصد بزند وقتی از وی درباره موفقیتش و اینکه چگونه توانست تمام سوالات را جواب بدهد اینگونه گفت:

درس هر روز را همان روز می‌خواندم. در پیش‌دانشگاهی دبیر ۴ سال دبیرستان را مرور می‌کند و من از این موضوع استفاده می‌کردم و هر روز که تدریس می‌کردند مرور می‌کردم. هم‌چنین کتاب درسی را حتما می‌خواندم چون از فیزیک هم سوالات حفظی مطرح می‌شود و هم این‌که با مطالعه‌ کتاب درسی، خیالم راحت می‌شود که به سوالات و تست‌هایی که از کتاب درسی مطرح شود مسلط هستم.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد،کنکور ،استخدام

گاهی در برخی از مطالب مشکل‌های درسی من در فیزیک با پرسش از دبیر هم حل نمی‌شد برای این کار از درس‌نامه استفاده می‌کردم.

اگر درس را متوجه نمی‌شدم درس‌نامه‌ی کتاب درسی بعد کتاب‌های دیگر را مطالعه می‌کردم وقتی یک نکته در دو کتاب تست مطرح می‌شود آن را مهم تلقی می‌کردم من فرمول‌های اصلی را فقط یاد می‌گرفتم وعلاقه‌ای به حفظ کردن همه‌ی فرمول‌ها نداشتم به همین دلیل وقتی یک فرمول در دو کتاب تست گفته شده بود یادداشت می‌کردم و آن را حفظ می‌کردم. بعد تست زدن پاسخ‌نامه را مرور می‌کردم و اگر راه‌حل پاسخ‌نامه سریع‌تر از روش من بود یا تست‌هایی را غلط زده بودم یادداشت می‌کردم و در دوران جمع‌بندی مرور می‌کردم.

سخن پایانی موفقیت کامل در تست زنی درس فیزیک کنکور

گاهی برخی از راهکارها و راه حل ها به نظر ساده و دم دستی می باشند ولی رعایت آنها نتایج بسیار عالی به همراه دارد . با مجموعه راهکارها و توصیه های هشت گانه بالا که نتیجه مطالعه و تجربه رتبه های برتر کنکور می باشد به راحتی می توان موفقیت کامل در تست زنی درس فیزیک کنکور را تجربه کرد و ۱۰۰ درصد در درس فیزیک موفق شد . هیچ کار غیرممکن نیست فقط باید تلاش و جدیت داشت و با تکنیک های کاربردی به هدف رسید.

فیزیک در آزمون کنکور علوم تجربی جزو دروس سرنوشت ساز و تعیین کننده در کسب رتبه برتر می باشد و به خاطر محاسباتی و استدلالی بودن برخی از کاربران از ورود کامل به آن می ترسند و این فرصت خوبی برای شما هست تا با برنامه ریزی دقیق ، از سایرین سبقت بگیرید و فاصله خود را در رتبه کنکور بیشتر کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  آموزش تست زنی کنکور

مطلب پیشنهادی

شغل مغازه داری برای زنان ، بهترین شغل مغازه داری برای زنان و دختران ، مشاغل زنانه

شغل مغازه داری برای زنان

اغلب مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در گذشته توسط مردان اداره می‌شدند و مشاغل مغازه داری برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.