چهار تکنیک ساده افزایش فروش اینترنتی

از میان ترفندهای مختلف افزایش فروش و کسب درآمد اینترنتی ، چهار تکنیک ساده افزایش فروش اینترنتی را انتخاب کردیم که تاثیر آن در هر زمانی قابل توجه و مشهود بوده و صاحبان سایت ها و فروشگاههای اینترنتی می توانند از این شیوه ها در کوتاه و یا درازمدت بهره ببرند و کسب درآمد اینترنتی بهتر و بیشتری را تجربه کنند.

شرط اول و بدیهی این است که صاحب سایت و یا فروشگاه بخواهد و اراده کند تا با فراگیری این شیوه ها محصولات و خدمات را راحت تر و بیشتر بفروشید. فرقی ندارد فروشگاه شما محصولات و یا خدمات دانلودی اعم از فایل، فیلم و کلیپ و.. باشد و یا محصولات فیزیکی مثل صنایع دستی ، دوربین، موبایل ، لوازم ورزشی و… باشد مهم افزایش فروش است که با این ترفندهای ساده بیشتر خواهد شد.

همچنین برای اطلاعت بیشتر نگاه کنید به مقاله : ( ۸ اصل موفقیت در افزایش فروش )

چهار تکنیک ساده افزایش فروش اینترنتی

قبل از بیان تکنیک ها و شیوه های افزایش فروش اینترنتی باید به این نکته توجه کنید که ترفندها و تکنیک ها محدود به این چهار روش نمی شود بلکه روش های متعدد زیادی وجود دارد مثل سفارش تبلیغات بنری یا لینکی در سایت ها، خرید بک لینک ، تخفیف دادن، بازاریابی ، همکاری در فروش ، تبلیغات در کانال ها و شبکه های اجتماعی و انجمن و فروم ها و…

بیشتر این شیوه ها هزینه بر بوده و یا کارایی کمتری دارد و در درازمدت کارایی خود را از دست می دهند این چهار تکنیک در عین سادگی، تاثیر بلندمدتی در افزایش میزان فروش دارد و برخی از آنها توسط خودتان و یا با کمک گرفتن از دیگران قابل اجرا می باشد.

چهار تکنیک ساده افزایش فروش اینترنتی ، راههای افزایش فروش اینترنتی
کسب و کارهای اینترنتی برای بقا ، استمرار و یا سوددهی مناسب باید به تکنیک های افزایش فروش به عنوان یک استراتژی و راهبرد نگاه کنند .

با این مقدمه کوتاه، چهار تکنیک ساده افزایش فروش اینترنتی عبارتند از :

۱- تولید محتوا در سایت و فروشگاه

هر چیزی اهمیت خود را در اینترنت از دست بدهد و یا با افول روبرو شود تولید محتوای تخصصی و علمی همیشه در قله ایستاده و همواره دارای اهمیت است. بی دلیل نیست که تولید محتوا را پادشاه خوانده و رشد سایتها در درازمدت به آن وابسته است . هر فردی که بخواهد سایتش نزد موتورهای جستجو دارای اهمیت باشد باید تولید محتوا را به عنوان اصل مهم در سایت داری لحاظ کند.

شیوه تولید محتوا می تواند به دو صورت برای افزایش فروش و کسب درآمد اینترنتی مدنظر قرار گیرد :

– تولید محتوا برای سایت

در این روش صاحب سایت مقالات و محتواهای تخصصی و علمی مفید مرتبط با کارش را در سایت قرار می دهند و موتورهای جستجو، کاربران را به صورت هدفمند به سایتش می کشانند. با افزایش بازدید و ورود کاربران، در این زمان صاحب سایت در لابه لای مطالب، محصولات و خدمات خود را قرار داده و کاربران را به طرف فروشگاه اینترنتی هدایت می کند.

این شیوه یکی از تاثیرگذارترین راههای افزایش فروش در اینترنت هست چون کاربران به صورت کاملا برنامه ریزی شده و با هدف وارد سایت شده و دنبال محصول و کالایی مرتبط با کارشان هستند. تولید محتوا می تواند به صورت نوشتار، فایل صوتی، تصویری و… باشد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  آموزش سرمایه گذاری در بورس
– تولید محتوا در فروشگاه

گاهی محصول و یا خدماتی برای فروش دارید و مطالب آموزشی مرتبط با آن را جهت کمک به تصمیم گیری بهتر مشتری در اختیارش قرار می دهید . فرضا زمانی که مشتری برای خرید دوربین یا موبایل وارد فروشگاه شد طی آموزش هایی مشخصات یک موبایل خوب و یا دوربین خوب و حرفه ای یا آماتور را ارائه می دهید و اینکه محصول شما چه مزیتی دارد.

در این شیوه باید ضمن بیان مشخصات فرضا دوربین، مجموعه آموزش ها و شیوه های استفاده از آن را هم ارائه دهید . فرضا اگر محصولی درباره ریزش مو دارید، مقالات و یا محتواهای آموزشی درباره مراقبت از مو و پوست ، چگونگی داشتن موهای سالم و شاداب و … را هم ارائه دهید. این کار ضمن افزایش آگاهی و اطمینان بیشتر به مشتری، در جذب بیشتر مشتری از طرف موتورهای جستجو هم تاثیر دارد.

تولید محتوا چه به صورت ارسال در سایت و چه در فروشگاه، باید بر اساس نوع فعالیت و مرتبط با کسب و کار اینترنتی باشد و هر چه تولید محتوا تخصصی تر و کامل تر باشد در میزان فروش تاثیر بهتری خواهد گذاشت.

۲- قیف فروش

برخی تکنیک ها در عین سادگی ، بسیار موثر بوده و فروش را چندین برابر می کند. حال تصور کنید که با تولید محتوا ، کاربران زیادی به فروشگاه آمدند با قیف فروش و ایجاد حس اعتماد و اطمینان می توانید چندین و چند محصول و کالا را به آنها بفروشید و در واقع کسب درآمد خود را تصاعدی افزایش دهید.

سوال این است که قیف فروش چیست؟ وقتی فردی قصد خرید از فروشگاه را دارد شما با استفاده از ترفندهایی خاص و با توجه به سیستمی که برای فروشگاه تعریف کرده اید، یکی دیگر از کالاها و خدمات را با عنوان تخفیف طلایی بعد از خرید به وی پیشنهاد می دهید. این تکنیک مشتری را غافلگیر کرده و چه بسا که بعد از خرید اول اقدام به خرید دوم و بعدی کند چون تخفیفات و پیشنهادات خوبی ارائه داده اید.

مثال از قیف فروش

فرضا شما یک کتاب الکترونیکی یا ایبوک را به یکی از مشتریان می فروشید بعد از اتمام خرید شما پیشنهاد نسخه صوتی همان خرید را با تخفیف چهل یا پنجاه درصدی مطرح می کنید این کار خریدار را هیجان زده کرده و چه بسا ممکن است با داشتن پول کافی آن را بخرد.

 این کاربر با خاطره خوش و تخفیف بالا از فروشگاه شما بیرون می رود و اگر نیاز باشد و پول داشته باشد حتما در زمانی دیگر برای خرید مجددا به فروشگاه شما می آید. این شیوه دو خوبی و تاثیر مثبت دارد یکی اینکه شما علاوه بر یک محصول دو یا چند محصول دیگر هم فروخته اید و دوم اینکه مشتری را راضی کرده و در آینده هم ترغیب به خرید از فروشگاه خودتان می کنید.

۳- سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جیتجو

به اعتقاد عده ای مهمترین و اصلی ترین کار برای افزایش فروش اینترنتی، سئو seo یا بهینه سازی سایت و فروشگاه برای موتورهای جستجو است. کسب و کاری موفق است که ضمن تولید محتوای تخصصی، محتوای و مطالب سایت خود را به راحتی در موتورهای جستجو قرار دهد و جستجوگرهای اینترنتی به ویژه گوگل مشکلی از نظر ورود و ایندکس کردن نداشته باشند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  اهمیت بازاریابی محتوا در کسب درآمد اینترنتی

حتما مطالب سایت و فروشگاه باید بهینه سازی شوند تا افزایش بازدید داشته باشند. زمانی که یک کلمه یا جمله مثل : « کسب درآمد اینترنتی » را جستجو می کنید در اول صفحه و بالای صفحه اصلی باشید و هر چه رتبه بالاتر باشد مخصوصا در سه چهار جستجوی اول، بازدید و فروشتان تصاعدی بالا می شود .

سایت ها و فروشگاههای اینترنتی با وجود موتورهای جستجو زنده و سرپا هستند اگر سایت و فروشگاه به درستی بهینه سازی شده باشد، موجب افزایش ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصد بازدید و فروش محصولات و کالاها خواهد شد. بهینه سازی برای موتورهای جستجو را یکی از مهمترین فاکتورهای رشد کسب و کار اینترنتی می دانند.

۴- ارسال ایمیل انبوه یا ایمیل مارکتینگ

یکی از شیوه های قدیمی افزایش فروش که هنوز هم کارایی دارد ارسال ایمیل انبوه یا ایمیل مارکتینگ است. ارسال ایمیل به دو حالت است. حالت اول اینکه هزاران و یا میلیون ها ایمیل از کاربران اینترنتی را جمع می کنید و برای آنان به صورت گروهی و همزمان فایل و یا محصول فروشگاه خود را می فرستید این روش دیگر بازدهی گذشته را ندارد چون بسیاری از این ایمیل ها غیر فعال شده و یا هدفمند ارسال نمی شود.

حالت دوم، اینکه در سایت و یا فروشگاه خود یک کتاب، فایل و یا فیلم ارزشمند را به رایگان قرار می دهید و یک صفحه لندینگ پیچ برای آن فایل رایگان ایجاد می کنید و از کاربران و بازدیدکنندگان می خواهید که برای دریافت رایگان فایل، ایمیل خود را در آن صفحه وارد کنند. زمانی که ایمیل را می دهند آن فایل به صورت خودکار و رایگان به ایمیلشان ارسال می شود.

 روش دوم کارایی بهتری دارد چون هم ایمیل های فعال را دریافت می کنید و هم بازدیدکنندگان هدفمند بوده و متناسب با محصول و کالای فروشگاه شما هستند . حال تصور کنید با این روش هزاران ایمیل جمع آوری کنید و در فرصت های مناسب محصولات خود را با تخفبف های ویژه ارسال کنید اگر از بین فرضا بیست هزار ایمیل فقط دو هزار نفر خرید کنند در یک روز چقدر کسب درآمد اینترنتی بالایی خواهید داشت؟

البته در ارسال ایمیل مارکتینگ باید زمان مناسب، کیفیت ارسال، نگارش متن، انتخاب نوع محصول ، شرایط و تخفیفات و… را لحاظ کرد تا فروش بیشتر شود.

سخن پایانی روش های افزایش فروش اینترنتی

یکی از مهم ترین و اصلی ترین مراحل کسب و کار اینترنتی، فراگیری و اجرای تکنیک های افزایش فروش است در واقع افزایش فروش و افزایش کسب درآمد از اینترنت ، ضامن بقا و ادامه یک شغل اینترنتی محسوب می شود . مشاغلی که درآمد نداشته باشند پایدار نبوده و سرانجام تعطیل می شوند. لذا اجرا و یادگیری این تکنیک ها علاوه بر ضمانت بقای مشاغل اینترنتی ، زمینه توسعه و گسترش آنها نیز خواهد بود.

تکنیک ها برای افزایش فروش اینترنتی زیاد هستند که برخی رایگان و برخی نیاز به هزینه دارد فرقی ندارد کدام را انتخاب می کنید مهم این است که تکنیک های تاثیرگذار درازمدت را با هزینه مقرون به صرفه انتخاب کنید. در میان اینتکنیک ها ، تولید محتوای تخصصی و علمی بیش از سایرین در افزایش کسب درآمد و رونق کسب و کار تاثیر داشته و دارد.

مطلب پیشنهادی

اهمیت داشتن درگاه پرداخت آنلاین برای کسب و کارهای اینترنتی , آشنایی با درگاه پرداخت اینترنتی

اهمیت درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب و کارها

اگر کسب و کار اینترنتی دارید، باید علاوه بر آموختن مهارت‌های لازم، کسب و کارتان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.