کسب درآمد از فری لنسینگ یا آزادکاری

شیوه کسب درآمد از فری لنسینگ یا آزادکاری از گذشته های دور وجود داشته و حتی تاریخچه آن را به قرن هجدهم میلادی و در دوره قرون وسطی برای سربازان مزدور که تعهدی به اربابشان نداشتند، می رسانند. امروزه فری لنسینگ freelancing به نوعی شیوه کاری خاص گفته می شود که در کشورهای پیشرفته رواج زیادی دارد و در ایران هم تا حدودی طرفدار دارد.

البته آن رشدی که از این شیوه کاری در آغاز انتظار می رفت حاصل نشد و دارای اشکالاتی می باشد. در سایت پول یابی قصد دارم تا به معرفی کسب درآمد از فری لنسینگ یا آزادکاری بپردازم امیدوارم مورد استفاده قرار گیرد. ( همچنین نگاه کنید به مقاله :ویژگی فریلنسینگ یا آزاد کاری در کسب درآمد )

تعریف فری لنسینگ یا آزادکاری

فری لنسینگ ، آزادکاری یا دورکاری به کسب و کاری گفته می شود که بر اساس یک قرارداد، یک فرد یا یک شرکت، قول انجام کار یا پروژه ای را برای یک فرد یا یک شرکت ( به عنوان کارفرما) در ازای گرفتن دستمزد مشخص به عهده می گیرد. لذا می تواند پاره وقت یا تمام وقت باشد از اینرو، به کارهایی که می تواند در خانه و به صورت انلاین و از راه دور انجام داد، فریلنسینگ می گویند.

با تعریف بالا، فریلنسر به کسی می گویند که برای خود به صورت آزادانه و پروژه ای کار می کند. مهمترین مشخصه این فریلنسر این است که یک حرفه و تخصصی دارد و با توجه به نیاز دیگران به تخصصش به صورت پروژه ای و آزاد ، کار می کند. در واقع کسانی که به دنبال آزادی عمل در کسب و کار هستند این شغل را انتخاب می کنند.

فری لنسینگ ،آزادکاری ،دورکاری ، فریلنسر ، کسب درآمد از فریلنسینگ

انواع فریلنسر ها:

با تعریف بالا از فریلنسر، انواع مختلفی از فریلنسر یا آزادکاران وجود دارند که مهمترین آنها عبارتند از:

 – فریلنسرهای پروژه های جانبی : این گروه در کنار کار اصلی خود(تمام وقت یا پاره وقت) از این شیوه کسب درآمد می کنند و تلاش دارند تا در کنار کار اصلی، درآمد دومی را هم تجربه کنند.

– فریلنسرهای تمام وقت : این گروه همان طور که از عنوانش پیداست تمام وقت و برای چندین مشتری کار می کنند

– فریلنسرهای تک قراردادی : این گروه در یک زمان خاص و طبق قراردادی مشخص برای یک مشتری کار می کنند در واقع این گروه از فریلنسرها، ماههایی از سال را کار کرده و بقیه سال را استراحت می کنند.

– مالکان کسب درآمد فریلنس : این افراد از موقعیت ها برای رشد کسب و کار فریلنسینگ نهایت استفاده را می کنند. اگر چه شاید به طور سنتی پروژه انجام می دهند ولی راههایی برای ایجاد رشته های منفعل تر برای کسب درآمد بیشتر ایجاد می کنند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد فوتبالی یا والیبالی

مشاغل مناسب برای فریلنسری

برای آزادکاری یا فریلنسینگ همه مشاغل و حرفه ها می توانند فعالیت کنند و از این نظر هیچ محدودیتی وجود ندارد .فریلنسرها می گویند هر کسی که تخصص و مهارتی دارد می تواند در این زمینه وارد شود . با این حال برخی از مشاغل هستند که بیش از سایر مهارتها، سفارش پذیر بوده و با اقبال کاربران مواجه هستند ۱۵ شغل محبوب و برتر عبارتند از:

مترجم، مسئول تبلیغات، ویرایشگر، نویسنده، طراح، تصویرگر، دستیار مجازی، مشاور در امور کسب و کار، متخصص بازاریابی، توسعه دهنده وب، توسعه دهنده نرم افزار، پشتیبان سیستم آی تی، عکاس ، فیمبردار ، محقق.

بررسی دنیای کسب درآمد از فری لنسینگ یا آزادکاری

فریلنسرها دنیای خاص خود را دارند و برای کارشان دلایل خاص خود را ارائه می دهند. مثلا برای انفرادی کارکردن خود این دلایل را ذکر می کنند : آزادی و انعطاف پذیری در برنامه ها، رئیس خود بودن، درآمد بیشتر، به دنبال علایق رفتن، بدون تصمیم و ناگهانی فریلنسر شدن، اخراج از کار و بیکاری، عدم علاقمندی به شغل سنتی کارمندی، داشتن وقت آزاد و خوشحال بودن بیشتر نسبت به زمان اشتغال تمام وقت.

با این حال فریلنسرها دچار چالش و مشکلاتی هستند که مهمترین آنها عبارتند از: سرشان کلاه رفته، رکود بازار کم شده سفارش،مشکلات یافتن مشتری ، رقابت با فریلنسرهایی که قیمت پایین پیشنهاد می دهند، عدم پرداخت به موقع دستمزدها، مدیریت پروژه ها، برقراری تعادل بین کار و زندگی، مدیریت زمان، ثمربخش بودن کار.

شیوه کسب درآمد از فری لنسینگ یا آزادکاری

برای کسب درآمد از فری لنسینگ یا آزادکاری باید که در سایت های ایرانی مثل : پونیشا ponisha ، پارسکدرز parscoders و یا سایت های خارج مثل: فریلنسر freelancer و آپ ورک upwork عضو شوید. نمونه این نوع سایت ها فراوان می باشد. درآمد در این سایت ها بستگی به میزان و نوع مهارتتان دارد لذا بر این اساس کسب درآمد و میزان آن متغیر است لذا مهارت های محدود شانس کمی برای گرفتن پروژه دارند.

پس از عضویت در این نوع سایتها ، مهارت خود را ثبت می کنید و پس از آن پروژه ها و نیازهایی که در سایت ثبت می شود را پیگیری کنید و ببینید کدام یک مناسب با تخصص شماست و می توانید انجام دهید. با ارسال پیشنهاد ، کارفرما اگر قبول کرد پروسه هماهنگی با کارفرما و انجام کار شروع می شود. پس از تحویل کار به کارفرما یا سفارش دهنده پروژه، کارفرما، مبلغ فریز شده نزد سایت را آزاد می کند و مابقی حق الزحمه شما را می پردازد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  نکات کلیدی در رپورتاژ آگهی

معایب فریلنسینگ یا آزادکاری

فریلنسینگ یا آزادکاری مانند هر نوع کسب درآمدی محاسن و معایبی دارد که مهمترین معایب آن عبارتند از:

– همه کارها از حسابداری، بازاریابی اینترنتی، فروش، ارتباط با مشتری به عهده فریلنسر می باشد و این موضوع می تواند زندگی و کار فرد را تحت تاثیر قرار دهد لذا مدیریت زمان اهمیت دارد.

– نداشتن همکار: در آزادکاری معمولا همکار یا هم تیمی نداشته و ممکن است صفر تا صد تمام کارها را به تنهایی انجام دهید.

-زمان اتمام پروژه : اگر پروژه در زمان مناسب و درست انجام نشود ممکن است کارفرما دیگر کاری به شما ندهد.

– عدم دریافت دستمزد مناسب : فریلنسرها معمولا پایین تر از مقدار حقشان ، دستمزد دریافت می کنند چون کار و پروژه را در رقابت با دیگران و به عبارتی در یک جنگ تخفیف ها به دست آوردند لذا با کمترین قیمت در حال انجامش هستند.

– عدم تمرکز : فریلنسرها روی بازار و یا مشتری درست تمرکز نکرده اند ضمن اینکه یا روی یک مسئله تمرکز نکرده اند و یا همزمان روی چند مسئله تمرکز کرده اند و این کار طبیعتا رشد تجاری آنها را محدود خواهد کرد.

– گستردگی خدمت ارائه شده : معمولا فریلنسرها در حال ارائه خدمت یا کاری هستند که به صورت گسترده ارائه می شود لذا این فراوانی، به ارزش و میزان کسب درآمدشان لطمه می زند. اگر عرضه بیش از تقاضا باشد قیمت تنزل می یابد.

مزایای فریلنسینگ یا آزادکاری

فریلنسینگ یا آزادکاری دارای محاسنی است که برخی از عمده ترین آنها عبارتند از:

–  تنوع کاری : این کار نسبت به مشاغل دیگر از جمله کارمندی تنوع کاری بیشتر دارد و افراد می توانند با توجه به مهارت خود ، شغل یا مشاغلی را انتخاب کنند.

– آزادی عمل در انتخاب زمان و مکان : فریلنسر بدون در نظر گرفتن این موضوع که نیاز به درآمد ثابت می باشد، معمولا آزادی عمل بیشتری برای انتخاب زمان و مکان کار خود دارد .هر جا که علاقمند باشید می توانید کار کنید.

– ایجاد شبکه ای از مشتریان : در یک کسب و کار فریلنسینگ،  شبکه ای از نیاز و مشتریان ایجاد می شود و این موضوع تجربه کارهای متفاوت را شکل می دهد.

– انتخاب شغل پاره وقت یا تمام وقت : فریلنسر یا آزادکار می تواند به این شغل به عنوان کسب درآمد اینترنتی تمام وقت یا پاره وقت نگاه کند.در واقع حق انتخاب به عنوان شغل اصلی و یا شغل دوم را دارد.

– استقلال کاری : یکی از مهمترین مشخصه های فریلنسینگ این است که هر فردی برای خودش کار می کند و هیچ مدیر یا رئیس بالا سر خود ندارد . در انتخاب پروژه ها کاملا آزاد بوده و روی هر پروژه ای که علاقه دارد می تواند کار کند.

– نداشتن حد و مرز کسب درآمد : یکی از خوبی های فریلنسینگ این است که برای کسب درآمد هیچ نوع محدودیتی ندارید و می توانید با انجام پروژه های بیشتر و تخصصی تر ، درآمد بالایی را تجربه کنید هر چه مهارت بیشتر باشد میزان کسب درامد بیشتر می شود.

مطلب پیشنهادی

درآمد وبلاگ نویسی چقدر است ؟ , چطور از وبلاگ درآمد بالایی کسب کنیم؟

راههای کسب درآمد‌ از وبلاگ شخصی

ایجاد یک وبلاگ شخصی با هر انگیزه ای که باشد می تواند منجر به کسب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.