کسب درآمد اینترنتی با داشتن اطلاعات کاربران

کسب درآمد اینترنتی با داشتن اطلاعات کاربران

همواره تاکید داشتیم که کسب درآمد اینترنتی با داشتن اطلاعات کاربران یک شاه کلید و عنصر حیاتی در کسب درآمد از اینترنت می باشد . حتما در خبرها بارها شنیده اید که فلان شبکه اجتماعی مثلا فیسبوک و یا فلان سایت پربازدید و یا فلان پیام رسان اطلاعات کابران خود را با قیمت گزافی به شرکتها و موسسات تجاری فروختند . دلیل این کارشان چیست؟ ( کسب درآمد با بانک اطلاعاتی)

البته دلیل فروشندگان که کاملا واضح و روشن است اینها در ازای کسب پول و افزایش درآمد اقدام به فروش اطلاعات کاربران خود می کنند ولی خریداران چرا این مبالغ هنگفت را پرداخت می کنند؟ جواب بسیار ساده است برای شناخت نیاز و علاقه کاربران و ارائه محصول مطالب با نیاشان . این خریداران اطلاعات دهها برابر بیشتر از مبلغ پرداختی از این اطلاعات کسب درآمد اینترنتی می کنند.

داستان واقعی کسب درآمد اینترنتی با داشتن اطلاعات کاربران

برای درک دقیق  و اهمیت کسب درآمد اینترنتی با داشتن اطلاعات کاربران به یک داستان واقعی با عنوان «می دانم تو حامله ای» می پردازم :
تارگت، مجموعه فروشگاه های بزرگ و مدرن زنجیره ای است. آن ها یک بروشور به آدرس دختری ۱۵ ساله فرستادند. این بروشور حاوی کوپن های تخفیف درباره شیشه شیر بچه و پوشک و گهواره بود . فروشگاه تارگت اینها را دو هفته قبل از آنکه دختر به والدینش بگوید که باردار شده است برایش فرستاد. می خواهم بگویم در واقع هیچکس از این موضوع به جز خود دختر خبر نداشت. فروشگاه تارگت چگونه متوجه شد که این دختر دبیرستانی باردار است؟ آنها علم غیب دارند و با ماورا مرتبط هستند؟

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  ثبت نام در سایتهای ایرانی کسب درآمد

هیچ یک از اینها نیست فروشگاه نه علم غیب دارد و نه با ماورا و امور آن مرتبط است. آنها فقط یک تاریخچه خرید از صدها هزار مشتری خود دارند و عددی که اسمش را نمره بارداری گذاشته اند محاسبه می کنند. دقت کنید آن ها فقط نمی فهمند که یک زن باردار هست یا نه،  بلکه حتی تاریخ وضع حملش را هم تخمین می زنند. آن ها این را فقط توسط محاسبه بدیهی و روشنی مثل این که او گهواره یا لباس بچه می خرد حساب نمی کنند. پس راز این پیش بینی فروشگاه چیست؟

راز اقدام فروشگاه تارگت :

تنها راز فروشگاه تارگت یک موضوع ساده و کاملا روشن است . او مجموعه اطلاعات خریداران خویش را در اختیار دارد و بر اساس آن اقدام به تحلیل رفتار مشتریان می کند. در این داستان هم فروشگاه، بر اساس در نظر گرفتن مواردی مانند این که مشتری شان نسبت به خریدهای قبلی اش، بیشتر ویتامین خرید می کند، یا اینکه او کیف دستی ای خریده است که برای حمل پوشک مناسب است ، به این نتیجه می رسید که مشتریش باردار است و به زودی صاحب بچه می شود.

این داستان بیانگر این است که هر کسی می تواند با علم و داشتن اطلاعات کاربران اقدام به ارائه محصول مناسب با نیازش دهد. کوچک ترین اطلاعاتی که شما در اختیار شرکت ها و شبکه های اجتماعی اینترنتی می دهید می تواند باعث دانستن چیزهایی شود که شما حتی فکرش را هم نمی کنید. لذا قدرت در اختیار کسی هست که اطلاعات دقیق از رفتار مشتریان دارد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه راه اندازی کسب و کار اینترنتی

لذا حرکت به سمت استفاده از Big data و Data mining در پلتفرم های آنلاین ما باید صورت پذیرد ، شروع این کار نیز با اطلاعات خود پلتفرم می تواند باشد.

سخن پایانی کسب درآمد اینترنتی با داشتن اطلاعات کاربران

همان طور که بالاتر گفته شد کسب درآمد اینترنتی با داشتن اطلاعات کاربران بسیار بهتر و راحت تر امکان پذیر است اگر سایت یا وبلاگ، کانال تلگرامی ، شبکه اجتماعی و یا هر چیزی دیگری که دارید و یا در آنها فعالیت دارید رفتار کاربران خود را تحلیل کنید با شناخت رفتار کاربران ، در واقع شما در پی کسب درآمد بیشتر و افزایش ثروت قدم بر می دارید . جزئی ترین رفتار کاربران و مشتریان موجب دانستن حقایق شگفت انگیزی برای کسب درآمد بیشتر می شود.

و در آخر ، مقاله ام را با طرح این سوال  به پایان می برم: تصور کنید اسنپ مسیر پر رفت و آمد من و ساعت آنها را دارد ، به نظر شما چه استفاده ای از آن می تواند بکند ؟(مقاله :کسب درآمد از اسنپ یا تاکسی یاب)

مطلب پیشنهادی

اهمیت داشتن درگاه پرداخت آنلاین برای کسب و کارهای اینترنتی , آشنایی با درگاه پرداخت اینترنتی

اهمیت درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب و کارها

اگر کسب و کار اینترنتی دارید، باید علاوه بر آموختن مهارت‌های لازم، کسب و کارتان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.