کسب درآمد با انواع تبلیغات اینترنتی

یکی از قدیمی ترین راههای کسب پول و درآمد از اینترنت ، شیوه کسب درآمد با انواع تبلیغات اینترنتی است که هنوز مرسوم بوده و طرفداران خاص خود را دارد و بسیاری از وبسایت ها از این طریق اقدام به درآمدزایی می کنند. در سال های جدید علیرغم رواج شیوه های نوین تبلیغات اینترنتی ، انگار همان نحوه کسب درآمد قدیمی با رنگ و لعاب جدید در جریان است.

در صورتی که، سایت فعال و پربازدیدی دارید می توانید با قرار دادن تبلیغات از سایت و فروشگاههای دیگر اقدام به کسب درآمد کنید. نکته مهم اینکه این شیوه کسب درآمد زود بازه نیست و شما باید حتما سایت فعال و پربازدیدی داشته باشید تا سفارش تبلیغات یا کسب درآمد از این روش را تجربه کنید

در سایت پول یابی قصد داریم تا به صورت اجمالی و گذرا شیوه های کسب درآمد آنلاین با انواع تبلیغات اینترنتی را به شرح دهیم و در مقالات دیگر به معرفی تک تک انواع تبلیغات اینترنتی خواهیم پرداخت.

کسب درآمد با انواع تبلیغات اینترنتی

شرط مهم برای کسب درآمد از تبلیغات اینترنتی ، داشتن سایت، کانال و یا پیچ فعال ، پربازدید و پرمحتوا می باشد لذا شرط درآمدزایی از این شیوه وقتگیر و دیربازده است چون تا سایت و پیچ پربازدید شود زمان زیادی می برد. اگر سایت پربازدید دارید می توانید جذب تبلیغات کنید و یا با سایت ها و آژانس های تبلیغات اینترنتی قرارداد ببندید و اقدام به نمایش تبلیغات سفارشی کنید.

کسب درآمد با انواع تبلیغات اینترنتی ، کسب درآمد اینترنتی از تبلیغات
کسب درآمد از طریق انواع تبلیغات اینترنتی یکی از قدیمی ترین و ساده ترین روش های کسب درآمد آنلاین محسوب می شود.

با این مقدمه کوتاه از کسب درآمد با انواع تبلیغات اینترنتی، در ادامه انواع تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات آنلاین به صورت فهرست وار و با شرحی کوتاه خواهد آمد . انواع تبلیغات آنلاین عبارتند از:

۱- تبلیغات نمایشی ( تبلیغات بنری )

یکی از قدیمی ترین نوع تبلیغات در اینترنت تبلیغات نمایشی Display Ads است که همه ما به شکل بنرهایی در سایت ها و وبلاگهای زیادی آن را دیدیم و هنوز هم دارای بازار کار می باشد. تبلیغات نمایشی در صفحات اصلی و یا داخل صفحات سایت و در قسمت های مثل : ساید بار، بین مطالب ، آخر مطالب ، کناره های سایت ، پایین صفحات و… قرار می گیرد و در اندازه های مختلف و با طراحی های متعدد ساخته می شود.

تبلیغات نمایشی یا بنری به دسته های مختلفی تقسیم می شوند ولی سه دسته این تبلیغات عبارتند از :

– تبلیغات بنری ثابت

در این شیوه تبلیغات فقط یک عکس یا تصویر وجود دارد که سعی می کنند دارای جذابیت های بصری باشد و گاهی نوشته و یا عبارتی کوتاه در داخل آن تعبیه می کنند. این نوع تبلیغات از نظر حجم سبک بوده تا در زمان نمایش، سریع تر بوده و مشکل کمتری ایجاد شود. آغاز تبلیغات بنری با این شیوه بوده است.

– تبلیغات بنری متحرک

تبلیغات بنری متحرک یا گیف Gif با رشد تبلیغات نمایشی رواج پیدا کرد. در این شیوه تبلیغات اینترنتی ، چندین تصویر و یا نوشته با فرمت گیف نمایش داده می شود و جلوه های بصری نسبتا خوبی هم دارد.

– تبلیغات بنری انیمیشن

دسته سوم تبلیغات بنری ، بنرهای انیمیشن HTML5 است و از نظر ظاهری هم شبیه تبلیغات بنری گیف می باشد و فرق عمده اش این است که با هر تصویر یا فریم از بنر ، این امکان وجود دارد که به لینک جداگانه متصل شوید.

شیوه کسب درآمد از تبلیغات بنری به صورت قراردادی و یا معین شده پرداخت می شود گاهی به صورت ماهیانه یا سالانه ، در ازای نمایش مشخص می شود. برای اطلاعان بیشتر نگاه کنید به مقاله ( کسب درآمد از تبلیغات بنری )

۲-  تبلیغات کلیکی

شیوه دوم کسب درآمد از اینترنت به صورت تبلیغات کلیکی cost per click  می باشد که در چند دهه قبل اوج تبلیغاتش در ایران بود و الان چند سایت معتبر تبلیغاتی هنوز این شیوه را دارند. همان طور که از نامش پیداست به ازای تعداد کلیکی که بر روی تبلیغات می شود پول پرداخت می کنند. بیشتر کمپین های که به حالت پرداخت در ازای کلیک وجود دارند از این شیوه استفاده می کنند.

این شیوه تبلیغات در مقطعی تقریبا سرتاسر اینترنت را در اختیار داشت و در دوره ای تاثیرگذاری مناسب داشت ولی به دلیل عملکرد بد بسیاری از سایتهای کلیکی و عدم شفافیت و نپرداختن پول کاربران و همچنین عدم صداقت کاربران و استفاده از رباتها و کلیک های دروغین ، و در نهایت پایین آمدن میزان تاثیرگذاری آن، نظر نسبت به فواید این نوع تبلیغات همراه با شک و تردید شد.

با این حال هنوز از شیوه های کسب درآمد اینترنتی مناسب محسوب می شود و برخی از تبلیغات هم به نوعی وامدار آن بوده و کلیکی محسوب می شوند.

۳- تبلیغات همسان

تبلیغات همسان Native Ads نوعی از تبلیغات دیجیتال و هوشمندانه است که افراد در ازای هزینه و پولی که می پردازند متناسب با شکل سایت یا اپلیکیشنی که مخاطب در آن حضور دارد، طراحی می شود. تبلیغات همسان اینترنتی در سالهای اخیر رشد قابل توجه ای کرده و چون همسان یا هم شکل با قالب سایت نمایش داده می شود تاثیرگذاری مناسبی دارد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  آموزش کسب درآمد دلاری از گوگل ادسنس

زمانی که تبلیغات بنری و نمایش آن زیاد شد، این موضوع موجب آزار کاربران اینترنتی می شود برای همین تبلیغات همسان به وجود آورد. در این نوع تبلیغات اینترنتی ، شیوه کار طوری طراحی می شود که مخاطب بتواند بهتر مطالب خود را مطالعه کند و بعد روی تبلیغ جذاب از نظر خودش کلیک کند. شیوه پرداخت در این نوع تبلیغات متفاوت است مثلا می تواند در ازای هر کلیک ، پولی پرداخت شود.

۴- هدف گیری مجدد یا ریتارگتینگ

ریتارگتینگ Retargeting یا هدف گذاری مجدد یک نوع از تبلیغات بنری آنلاین و یا بازاریابی است که کاربرانی را که در گذشته از سایت شما بازدید کرده اند هدف قرار می دهد. در این نوع تبلیغات، کاربرانی که از سایتتان بازدید کرده اند جهت تشویق به خرید، در سایتهای دیگر هدف گیری می شوند.

تمام کاربرانی که از یک سایت بازدید می کنند تنها یک تا دو درصدشان اقدام به خرید می کنند و بقیه به دلیل عدم اعتماد و یا هر چیزی دیگر، خریدی نمی کنند . در تبلیغات ریتارگتینگ هدف برنامه ریزی بر روی همان ۹۸ درصدی است که خرید نمی کنند و تبلیغات ریتارگتینگ با این هدف اعمال می شود.

شیوه کارش جالب است و یک تکنولوژی بر اساس کوکی cookie  می باشد و از کد جاوا اسکریپت برای دنبال کردن کاربران به صورت ناشناس استفاده می کند . زمانی که کاربری از سایت شما بدون خرید می رود این کوکی به شرکت تبلیغاتی همکار شما اطلاع میدهد وی را شناسایی کرده و تبلیغات مورد نظر شما را در سایت های دیگر به وی نشان دهد تا وی را مجددا به طرف سایتتان بکشاند.

۵- تبلیغات گوگل ادز

تبلیغات آنلاین معروف ، گوگل ادز Google Ads است که در کلیدواژه مورد نظر در صدر نتایج گوگل قرار می گیرید. گوگل ادز (ادوردز) به ازای هر کلیک مبلغی را به ارز بین المللی می خواهد . تبلیغات گوگل ادز همراه با سئو و یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو دو فاکتور مهم برای معتبر نشان دادن و جذب مشتریان از طریق جستجو می باشد.

هزینه تبلیغات گوگل ادز متفاوت است اگر کلیدواژه ای که قصد جذب مخاطب و جستجوگر دارید پر رقابت باشد باید برای هر کلیک پول بیشتری پرداخت کنید تا تبلیغات شما در صفحه اول گوگل نمایش داده شود. این نوع تبلیغات یکی از بهترین و تاثیرگذارترین نوع تبلیغات اینترنتی می باشد.

۶- تبلیغات متنی

تبلیغات متنی Test Ads یا نوشتاری یکی از مدل های قدیمی تبلیغات آنلاین است و مانند شیوه تبلیغات متنی در روزنامه ها یا رپورتاژ آگهی است که امروزه به شکل اینترنتی و یا دیجیتالی رواج یافته است. این نوع تبلیغات در همه سایتها استفاده می شود.

شیوه قیمت گذاری این نوع تبلیغات هم متفاوت است و هر سایت یا خبرگزاری با توجه به سیاست هایش قیمت خاصی را درخواست می کند. این نوع تبلیغات آنلاین هنوز بازار کار خود را دارد و در بسیاری از سایتهای معتبر هم وجود دارد.

۷- تبلیغات صوتی اینترنتی

شیوه دیگر تبلیغات اینترنتی ، تبلیغات صوتی Audio Ads است . حتما تبلیغات رادیویی که از صدا و سیما پخش می شود را همه ما شنیده ایم تبلیغات صوتی اینترنتی هم به نوعی شبیه آن است. با این حال تبلیغات صوتی آنلاین مزایای بیشتری نسبت به تبلیغات رادیویی دارد. مثلا می توانید از این نوع تبلیغات در رادیوهای اینترنتی و یا پادکست آموزشی و علمی و سرگرمی استفاده کنید.

تنوع تبلیغات صوتی اینترنتی بالاست می توانید قبل از کتاب صوتی ، در سایتهای پخش موسیقی و قبل از شروع آهنگ و… استفاده کنید. هزینه های این نوع تبلیغات بستگی به شرکت سفارش دهنده و محتوای آن متفاوت است.

۸- تبلیغات ویدیویی اینترنتی

یکی دیگر از روش های کسب درآمد تبلیغات آنلاین ، تبلیغات ویدیویی Video Ads است که در سالهای اخیر هم بسیار زیاد شده است . در این نوع تبلیغات ، یک ویدیو نمایشی معمولا کوتاه و چند ثانیه ای آماده می شود و شامل پیام یا تبلیغی برای مخاطب به صورت تصویری می باشد.

انتشار این نوع تبلیغات به شیوه های مختلف مثلا در سیستم های اشتراک فیلم و ویدیو مثل یوتیوب یا تلویزیون های اینترنتی و بازی های موبایلی و…. انجام می شود و سفارش دهنده بر اساس تعرفه و زمان ، مبلغ را می پردازد.

۹- تبلیغات ایمیلی

تبلیغات ایمیلی Email Ads یکی از شیوه های قدیمی تبلیغات اینترنتی محسوب می شود که در ایران رواج زیادی داشت و افرادی با جمع آوری و یا خرید بانک ایمیل اقدام به ارسال انبوه ایمیل های تبلیغاتی می کردند. این شیوه به دلیل اسپم بودن ، اهمیت گذشته خود را از دست داده ولی در سالهای اخیر به صورت هوشمندانه و با برنامه ارسال می شود.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه استخراج بیت کوین

در سالهای اخیر تبلیغات ایمیلی با اجازه کاربر و در ازای دریافت خدماتی رایگان ، دریافت می شود و بعد بر طبق علایق و خواسته وی و در فاصله زمانی مناسب ، تبلیغات هدفمند و درست ارسال می شود. این نوع تبلیغات ایمیلی ، موجب ایجاد وفاداری کاربران، و تاثیرگذاری بهتر می شود. ایمیل مارکتینگ یا ارسال ایمیل انبوه بدون برنامه ، نتیجه خوبی نداشته و هدر رفت سرمایه می باشد.

۱۰- تبلیغات شبکه های اجتماعی

با رشد شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها نوع جدیدی از تبلیغات اینترنتی با نام تبلیغات شبکه های اجتماعی Social Media Ads در اینترنت مرسوم شد و به دلیل درگیر سازی زیاد کاربران شبکه های اجتماعی ، این نوع تبلیغات رشد زیادی کرد و توجه زیادی به آن می شود. نکته مهم اینکه این تبلیغات باید بر اساس نوع فرهنگ و رفتار کاربران در هر کشور ، طراحی ، تهیه و اجرا شود.

در طراحی این تبلیغات باید به نوع مخاطبان آن شبکه اجتماعی و امکانات آن شبکه توجه شود و بر اساس آن طراحی انجام شود. شیوه تبلیغات در اینستاگرام، لینکدین، توییتر، فیسبوک، یوتیوب، آپارات، گوگل پلاس و پیام‌رسان‌­هایی مانند تلگرام، واتس‌­آپ، بله، سروش با هم متفاوت است فرضا نوع ارتباطی که در اینستاگرام با فالوئرهای خود برقرار می‌­کنید با ارتباطی که در لینکدین برقرار می‌کنید کاملا متفاوت است.

این تفاوت از نظر زمان ارسال پیام، فرکانس ارسال پیام، فرمت کلی پیام ارسالی ، ادبیات پیام و…می باشد. در این نوع تبلیغات، باید دارای استراتژی بود و از ایجاد مزاحمت و خسته کردن کاربران اجتناب کرد . هر شبکه اجتماعی نوع تبلیغاتش باید متناسب و هماهنگ با کاربرانش باشد تا تاثیرگذاری مناسب داشته باشد.

۱۱- لینک های همکاری در فروش یا افیلیت لینک

یکی دیگر از انواع تبلیغات اینترنتی ، لینک های همکاری در فروش Affilite Links است . در این شیوه تبلیغاتی ، افرادی که به دنبال کسب درآمد از اینترنت هستند لینک محصول و یا خدمات را در سایت خود قرار می دهند و اگر کاربری با کلیک بر روی این لینکها اقدام به خرید کنند بابت فروش آن محصول ، پورسانتی دریافت می کند.

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش در ازای کاری که صاحب سایت انجام داده پورسانتش را دریافت می کند . هر کسی می تواند با توسعه ساختار فنی این نوع تبلیغات اینترنتی ،کسب درآمد بالایی را تجربه کند.

۱۲- محتوای ارتقا یافته

محتوای ارتقا یافته Sponsered Content نوعی تبلیغات اینترنتی است که بیشتر در شبکه های اجتماعی ،پلتفرم ها، سایت های محتوایی و آژانس های تبلیغاتی مشاهده می شود. در این نوع تبلیغات که از اسمش هم پیداست هر فردی با پرداخت مبلغی به ازای نمایش یا کلیک ، محتوا یا پیام تبلیغاتی خود را ارتقا می دهد.

برای نمونه شما در اینستاگرام یا فیسبوک یا هر شبکه اجتماعی دیگر ، یک پیام تبلیغاتی ارسال می کنید در آنجا با پرداخت مبلغی آن پیام و محتوا را جدا از بینندگان ارگانیک محتوایتان به افراد بیشتری نمایش می دهید . در نمونه ایرانی آن در سایت دیوار مشاهده می کنید که با پرداخت مبلغی ،آگهی شما ارتقا یافته و به افراد بیشتری نمایش داشته می شود.

۱۳- پوش نوتیفیکیشن

یکی از تبلیغات نسبتا جدید و در حال رشد آنلاین پوش نوتیفیکیشن Push Notification است به این صورت که شما با یک کاربر خاص به صورت همیشگی و شخصی سازی شده ارتباط داشته باشید . فرضا زمانی که کاربری به سایت یا صفحه مخصوص شما آمد با گرفتن اجازه از وی ، برای همیشه محتوای تبلیغاتی خود را بر روی مرورگر وب دسکتاپ یا موبایل ارسال می کنید.

برای اینکه کاربر این تقاضای شما را قبول کند می توانید برخی امتیازات یا تخفیف ها را به صورت نوتیفیکیشن برایش ارسال کنید تا نسبت به سایتتان وفادار بماند . پلتفرم های هوشمند زیادی در دنیا وجود دارد که خدمات نوتیفیکیشن را ارائه می دهند که متاسفانه در ایران مشمول تحریم هستند و یا با زبان فارسی سازگاری ندارند .

سخن پایانی کسب درآمد اینترنتی با انواع تبلیغات

تبلیغات اینترنتی به عنوان ابزارهای قدرتمند بین مخاطبان و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی قرار دارد و کسانی موفق هستند که از این ابزارها با توجه به نوع کسب درآمد و هدفشان درست و بهینه استفاده کنند. انواع تبلیغات به دلیل تنوع می تواند با توجه به نوع و هدف مدیران سایت ها ،کانال ها و پیچ ها، مورد استفاده قرار گیرد و هر مدیری با توجه به انتظارش از آن استفاده کند.

فهرستی از انواع تبلیغات اینترنتی که در بالا به آنها اشاره شد مهمترین نوع تبلیغات اینترنتی محسوب می شوند و شاید انواع دیگری از آنها وجود دارد که نگارنده از آنها خبر ندارد لذا اگر شیوه دیگری از تبلیغات نوین اینترنتی را می دانید که جدیدمی باشد و یا از شیوه های قدیمی اطلاع دارید با ما به اشتراک بگذارید.

مطلب پیشنهادی

کسب درآمد‌ آسان از وبلاگ شخصی , درآمد از وبلاگ نویسی , راه کسب پول از وبلاگ

کسب درآمد‌ آسان از وبلاگ

از زمانی که رسانه متولد شد با خودش پولسازی و کسب ثروت را به همراه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.