کسب درآمد با سهام بورس

راههای زیادی برای کسب درآمد با سهام بورس وجود دارد ولی این شیوه ریسک و خطرات خاص خود را دارد. در اینکه این نوع کسب درآمد را در سایت پول یابی قرار بدهم تردید داشتم چون خرید و فروش سهام علاوه بر ریسک پذیری بالا، در واقع نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود و به دلیل ماهیت این نوع سرمایه گذاری، تضمینی حتی برای بازگشت سرمایه وجود ندارد.

لذا توصیه می شود برای خرید و فروش سهام ، با احتیاط کامل عمل کنید و تا مطمئن نشده اید خرید و فروش نکنید. برای آموزش کسب درآمد با سهام بورس تصمیم گرفتم تا مقدماتی از آن را بگویم و توصیه می شود که برای ورود به خرید و فروش سهام حتما، مطالعات وسیع داشته باشید تا ریسک سرمایه را کم کنید.

انواع سهام بورس برای کسب درآمد

قبل از هر چیز باید بگویم سرمایه‌گذارانی که در بورس اقدام به خرید سهام می‌کنند، به دو دلیل این کار را انجام می‌دهند. اول اینکه قیمت سهم افزایش می‌یابد و می‌توانند با فروش سهم خود به سود مناسب برسند و دوم اینکه قصد دارند تا سود پرداختی(DPS) حاصل از نگه‌داری سهم را جمع‌آوری و به دست بیاورند. بازار بورس می‌تواند پاسخگوی هر دو نیاز باشد.

کسب درآمد از بورس ، آموزش بورس، خرید و فروش سهام

اما شما برای اینکه هدف خودتان را تحقق ببخشید باید سهم موردنظر از یکی از سه گروه زیر انتخاب شود: ۱-سهام قابل رشد ۲- سهام منبع درآمد ۳- سهام ارزشی . هر کدام از این موارد، قانون و شیوه عمل خاص خود را دارد :

۱- سهام رشدی

سهام رشدی یا سهام قابل رشد، یعنی سهمی که قابلیت رشد بالا را دارد و چنان رشد سهم سریع و قوی است که همه آن را مشاهده می کنند بیشتر سهام این نوع شرکت ها در حوزه فناوری، انرژی جایگزین و بیوتکنولوژی می باشد . این نوع شرکت ها محدود هستند ولی عملکردشان چنان خوب و مناسب است که پتانسیل رشد در آنها قابل مشاهده است.

سهام رشدی به دلیل عملکرد خوب شرکت، بسیار سودآور بوده و به خوبی اداره می شود مثلا شرکت آمازون، همیشه در حال رشد است و هر بار با اضافه کردن ویژگی های جدید و یا افتتاح بازار و آپشن های نوین همه را شگفت زده کرده و مشتریان بیشتری را به سوی خود جذب می کند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  راههای جلب اعتماد مشتری در سایت

 مشخصه اصلی شرکت های دارای سهام رشدی، پتانسیل رشد بالا و انتظار ارائه محصولات جدید به بازار می باشد مشتریان هر بار منتظر خبر شگفت انگیز و جدیدی می باشند.

۲- سهام منبع درآمد ثابت

نوع دیگر، سهام یک منبع درآمد ثابت با سود پرداختی می باشد و از ابزارهای تضمین‌شده مانند اوراق بهادار غیرقابل فروش می باشد. معمولا سهام عام‌المنفعه مثل سهام سدسازی ، ساخت راهها و… می باشد  که سهم‌های رایج کشور و در قیمت ثابت هستند اما سود سهام رقابتی را پرداخت می‌کنند.

نکته مهم اینکه، این‌گونه سهم‌ها می‌توانند جانشین مناسبی برای سرمایه‌گذارانی که تمایلی به ریسک‌پذیری ندارند باشد. ارزش این‌گونه سهم‌ها هنگامی‌که میزان سود(نرخ بهره در جامعه) افزایش یافت، کاهش می‌یابد. این نوع سهم ها ، امکان از دست دادن سهام را خیلی کم دارند و بازگشت اصل و سود آن هم تا حدود زیادی تضمین شده می باشد.

۳- سهام ارزشی یا ارزش دار

برخی از شرکت‌های با ارزش کم ولی رو به رشد، در بلندمدت می تواند سود خوبی را نصیب سرمایه گذاران خود کند. یک سهام ارزشی، باقیمتی پایین‌تر از قیمتی که بر اساس وضعیت مالی و شاخصه های بنیادی آن نشان داده ‌شده است خرید و فروش می‌شود. خلاصه آنکه سهم از آنچه که ارزش واقعی آن است پایین تر خرید و فروش می شود.

 دلیل این موضوع می‌تواند نسبت پرداخت‌های بالا در سود تقسیمی و یا آگاهی مردم از عواملی که به نوعی به فعالیت شرکت مربوط می شود، منجر به کاهش قیمت سهم شود. برای نمونه رسوایی مالی شرکت سامسونگ در سال قبل، موجب اطلاع مردم از آن رسوایی و برکناری مدیر عاملش شد. این موضوع موجب کاهش سهام شرکت سامسونگ شد.

بررسی سهام ارزشی

همان طور که در بالا گفته شد ممکن است یک کار عجیب و خلاف قانون مثل رسوایی مالی و یا اخلاقی، باعث کاهش قیمت سهام شود و در این زمان مردم اقدام به فروش کنند. سرمایه‌گذاران باهوش می‌دانند که این زمان مناسبی برای خرید سهام است. ولی با گذشت زمان کوتاهی از آن اتفاق، کم کم مردم آن حادثه و رسوایی را فراموش می کنند و قیمت مجددا به حالت قبل بر می گردد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  روشهای دیجیتال مارکتینگ برای کسب درآمد

البته، نگاه مردم نسبت به سهام ارزشی با هم فرق دارد این گونه سهام نسبت به سهم‌های رشدی از ریسک کمتری برخوردار هستندو معمولا متعلق به شرکت‌های بزرگ‌تر و باثبات‌تر هستند. البته گاهی سهام ارزشی ممکن است هیچ گاه به قیمت اول برنگردد و در همان پایین بماند .

شیوه کسب درآمد با سهام بورس

در نگاه کلی اقدام برای خرید و فروش سهام ، چندان سخت نیست کافیست به یک کارگزار مراجعه کنید و همراه با مدارک شناسایی (کارت ملی، شناسنامه ، مدرک تحصیلی ) ثبت نام کنید  به این کار دریافت کد بورسی می گویند و ثبت نام به صورت حضوری می باشد.

شیوه دوم به صورت غیر حضوری و اینترنتی می باشد و کد بورسی را به صورت غیرحضوری دریافت می کنید. پس از ثبت نام و طی چند روز، مشخصات ورود به سایت معاملات آنلاین از طریق تلفن همراه و ایمیلتان ارسال می شود. پس از گرفتن این اطلاعات می توانید وارد سایت شده (البته اگر بازار خرید و فروش باز باشد) سفارش خرید و فروش سهام دهید.

سخن پایانی کسب درآمد با سهام بورس

بازار سهام ریسک پذیری بالایی دارد و هیچ راه درستی برای یافتن سهام موردنظر وجود ندارد. افرادی که علاقه به سرمایه‌گذاری در بورس دارند می‌توانند ‌سایت‌های معروف را که فهرستی از شرکت‌های با پتانسیل رشد را منتشر می‌کنند، پیگیری کنند. برخی از بورس بازان حرفه ای نیز در سایت ها و وبلاگ‌های خود فهرست از سهام سود ده منتشر می کنند. سرمایه‌گذاران می‌توانند با محاسبه سود پرداختی ریسک موجود در بازار و یا شرکت را بررسی کنند.

در کل خرید و فروش سهام دارای نکات و قوانین بسیار زیادی است و حتما قبل از ورود به آن تحقیقات کاملی انجام دهید و با خبره های بورس مشورت کنید نکته آخر اینکه میزان کسب درآمد از سهام به میزان سرمایه گذاری شما و نیز درایت در خرید و فروش بستگی دارد.

مطلب پیشنهادی

اهمیت داشتن درگاه پرداخت آنلاین برای کسب و کارهای اینترنتی , آشنایی با درگاه پرداخت اینترنتی

اهمیت درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب و کارها

اگر کسب و کار اینترنتی دارید، باید علاوه بر آموختن مهارت‌های لازم، کسب و کارتان …

2 دیدگاه

  1. با سلام و احترام اینجانب افشین فتحی مرام از مطالب خوبی که برای همگان قرار دادید تشکر میکنم با اجازه شما قسمتی از مطالب شما را جهت مجموعه کتابهایی که تحت عنوان پکیج جامع آموزش بورس برای معرفی و یادگیری خرید و فروش سهام در بورس و کسب درآمد از این طریق برای عموم تدارک دیده ام استفاده کردم البته این مجموعه کتب تا کنون استقبال نشده و فروش نداشته ام اما اگر این کتاب های پی دی اف را که خودم از سطح اینترنت و تجربه خودم و با ترجمه جمع آوری کرده ام را خریداری کنند و استقبال صورت بگیرد هر روز مطالب جدید به آن اضافه خواهم کرد و این کتب را به روز رسانی میکنم تا همگان استفاده کنند که این هم لینکش هست
    لینک کوتاه شده fathiweb.ir/b
    لینک اصلی:

    https://fathiweb.ir/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%b3%d8%b1%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%87-%da%af%d8%b0%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d9%88%d8%b1%d8%b3/
    ممنون میشم اگر تایید بفرمایید

    • سایت پول یابی

      سلام و درود
      کسب درآمد از بورس یکی از بهترین شیوه های کسب و کار است که متاسفانه در ایران هنوز به طور شایسته جا نیفتاده است. امیدوارم مجموعه کسب درآمد از بورس شما جایگاه خودش را پیدا کند . البته در فروش و بازاریابی آن عجله نکنید کمی کسب و کار اینترنتی زمانبر است و باید در کارتان تا رسیدن به درآمد مناسب و بالا حوصله کنید.
      از اینکه مطالب سایت پول یابی با موضوع بورس مورد توجه شما قرار گرفت خوشحالم
      امیدوارم با برنامه ریزی و کاربردی کردن محتوا در کسب درآمد از بورس موفق باشید تا می توانید باید محتوایتان جذاب، تخصصی و در موضوع کسب درآمد از بورس خاص و منحصر به فرد باشد تا مشتری مناسب خود را جذب کند.
      در پناه حق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.