کسب درآمد با کامپیوتر و اینترنت : مایکروسافت آفیس

زمانی که صحبت از کسب درآمد با کامپیوتر و اینترنت : مایکروسافت آفیس می شود در واقع حرف از ابتدایی ترین و ساده ترین مراحل کسب درآمد اینترنتی و غیر اینترنتی می باشد. به دلیل اهمیت یادگیری مایکروسافت آفیس Microsoft Office و مجموعه نرم افزارهای آن ، در این مقاله سایت پول یابی قصد دارم تا شیوه کسب درآمد از این طریق را شرح دهم.

البته توجه کنید که خود آفیس به خودی خود ممکن است کسب درآمدی به همراه نداشته باشد ولی بسیاری از کارها و فعالیتها جهت راه اندازی کسب و کارهای مختلف اینترنتی و غیر اینترنتی به آن نیاز پیدا می کند. برای فروش فایل یا راه اندازی سایت ، نوشتن متن سایت، تهیه جداول فروشگاه و هزار و یک کار دیگر به مایکروسافت آفیس نیازمند هستیم.لذا از این نظر هم یادگیری کسب درآمد با کامپیوتر و اینترنت : مایکروسافت آفیس دارای اهمیت است.

کسب درآمد با کامپیوتر و اینترنت : مایکروسافت آفیس

کسب و کار اینترنتی امروز اینقدر وسیع و گسترده شده است که نمی توان حد و مرزی برای آن مشخص کرد چون در تمام شئون زندگی ما رخنه کرده است. افراد به دلیل همین گستردگی اینترنت و نرم افزارهای مختلف رایانه ای ، به دنبال راههای متنوع کسب پول از جمله راه اندازی کسب درآمد با کامپیوتر و اینترنت : مایکروسافت آفیس به صورت های مختلف هستند.

تاکنون نرم‌افزارهای بسیاری برای انجام کارهای اداری و خانگی توسط شرکت‌های مختلفی به بازار کسب و کارها عرضه شده است. مجموعه‌ نرم افزار های آفیس Office یکی از محبوب ترین مجموعه های نرم‌افزاری در دنیا است که توسط شرکت بزرگ و معروف مایکروسافت Microsoft عرضه شده است.

امروزه کاربردهای مجموعه‌ آفیس به‌قدری گسترده شده است که نمی‌توان حوزه‌ خاص و واحدی را به‌صورت دقیق برای آن مشخص کرد. کارایی این مجموعه به‌گونه‌ای است که امکان فعالیت محیط‌های اداری بدون وجود این مجموعه قابل تصور نیست. انگار کسب و کارها با نبود این مجموعه نرم افزارها، دچار اختلال اساسی می شوند. به نظر می رسد که کسب درآمد با یادگیری نرم افزارها و برنامه ها ضرورت حتمی شده است.

شناخت مجموعه نرم افزارهای آفیس

قبل از پرداختن به موضوع مقاله یعنی کسب درآمد با کامپیوتر و اینترنت : مایکروسافت آفیس باید مجموعه نرم افزارهای آفیس را بشناسید . به طور کلی نرم‌افزارهای Office به سه دسته تقسیم‌بندی می‌شوند:

الف : برنامه‌های اداری یا رومیزی Desktop Applications

ب : برنامه‌های سرویس‌دهنده Server Applications

ج : برنامه‌های اینترنتی Internet Applications

بیشترین استفاده‌ و کاربرد مربوط به دسته اول یعنی برنامه‌های اداری می‌باشد و حتی در این مقاله سایت پول یابی زمانی که صحبت از کسب درآمد با کامپیوتر و اینترنت : مایکروسافت آفیس هم بیشتر این دسته منظور می باشد.

کسب درآمد با کامپیوتر و اینترنت : مایکروسافت آفیس ، کسب درآمد با آفیس ، راه کسب پول از مایکروسافت آفیس ، کسب درآمد از پاورپوینت

معرفی و کاربردهای نرم افزارهای مایکروسافت آفیس

به جز دسته بندی کلی که در بالا ارائه شد ، فهرست نرم‌افزارهای مایکروسافت آفیس و کاربردهای آن‌ها عبارتند از:

۱- وُرد Microsoft Word

این نرم‌افزار یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین برنامه‌ها در مجموعه آفیس است. از این برنامه برای ایجاد، ویرایش و طراحی فایل‌های متنی و پردازش کلمات استفاده می‌شود. معمولا بیشتر کاربران با این نرم افزار سر و کار دارند و حتی مایکروسافت را بیشتر با ورد می شناسند.

۲- اِکسل Microsoft Excel

این برنامه برای ثبت و مدیریت اطلاعات، ایجاد جدول‌های کاربردی، فرموله کردن محاسبات، استفاده از توابع ریاضی، رسم نمودار، تجزیه وتحلیل علمی و آماری و مدیریت و تحلیل داده‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. با توجه به گستردگی ابزارهای گنجانده‌شده در اکسل، می‌توان از آن در تمام حوزه‌های کاری که به‌نوعی با دسته‌بندی و تحلیل داده‌ها، بانک‌های اطلاعاتی یا گزارش‌گیری سروکار دارند، استفاده نمود.

۳- پاورپوینت Microsoft PowerPoint

برای ارائه مطالب علمی، آموزش‌های تصویری و تولید فایل‌های صوتی تصویری از این نرم‌افزار استفاده می‌شود.

۴- اَکسس Microsoft Access

این نرم‌افزار، یک سیستم مدیریت پایگاه داده است که برای ایجاد بانک‌های اطلاعاتی، ذخیره داده‌ها و تولید فرم‌های تعاملی با رابط کاربری گرافیکی مورداستفاده قرار می‌گیرد. کاربر می‌تواند با استفاده از این نرم‌افزار، مقدار زیادی از اطلاعات را به‌صورت ساختاربندی شده در بانک‌های اطلاعاتی اکسس ذخیره کرده و آن‌ها را مدیریت نماید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  روش کسب درآمد از اینترنت جوانان
۵- آوت‌لوک Microsoft Outlook

این نرم‌افزار برای ارسال، دریافت و مدیریت نامه‌های الکترونیکی مورداستفاده قرار می‌گیرد. می‌توانید ایمیل‌های خود را با استفاده از این برنامه سازمان‌دهی و مدیریت کنید.

۶- پابلیشر Microsoft Publisher

از این نرم‌افزار می‌توان برای طراحی بروشور، برچسب، تقویم، کارت تبریک، کارت ویزیت، خبرنامه، رزومه، وب‌سایت و کارت‌پستال استفاده نمود. کاربر می‌تواند آگهی‌های خود را با این برنامه ایجاد و مدیریت نمایید.

۷- وان‌نوت Microsoft OneNote

این برنامه برای ایجاد، ذخیره‌سازی و مدیریت یادداشت‌ها و نوشته‌های کوتاه و به اشتراک گذاشتن آن‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد.

۸- اسکایپ Skype

از این نرم‌افزار برای برقراری ارتباط، برگزاری کنفرانس، جلسات و تعاملات اینترنتی استفاده می‌شود.

۹- پراجکت Microsoft Project

این برنامه برای مدیریت پروژه‌ها، پیگیری رویدادها و ایجاد نمودار فعالیت‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد.

۱۰- ویزیو Microsoft Visio

نرم‌افزاری است برای طراحی نمودار، فلوچارت یا دیاگرام که در همه نسخه‌های آفیس موجود نیست. در این برنامه، به مباحث مرتبط با ساختار و فرایندهای سازمانی و حل مسائل پرداخته می‌شود.

۱۱- تیمز Microsoft Teams

از این برنامه برای ایجاد گروه‌های اینترنتی، مدیریت و برقراری ارتباط کاربران و برگزاری جلسات آنلاین استفاده می‌شود.

۱۲-لینک Microsoft Lync

این نرم‌افزار برای ارتباطات تلفنی، صوتی، تصویری و ویدئوکنفرانس طراحی‌شده و دارای امکانات مختلفی مانند انتقال فایل، ارائه مطلب، ارسال پیام و به اشتراک گذاشتن فایل است. کاربران با استفاده از این برنامه می‌توانند به‌راحتی با یکدیگر ارتباطات برقرار کنند و جلسات کاری و اداری خود را به‌صورت اینترنتی برگزار کنند.

۱۳- اینفوپث Microsoft InfoPath

از این برنامه می‌توان برای طراحی، انتشار و ارسال فرم‌هایی مانند فرم استخدام و جمع‌آوری اطلاعات به‌صورت اینترنتی استفاده کرد.

۱۴- شیرپوینت Microsoft SharePoint

از این نرم‌افزار برای مدیریت محتوا، فایل‌ها و اسناد، تعاملات گروهی، فعالیت‌های سازمانی، یکپارچه‌سازی فرآیندها و اتوماسیون کردن کارها استفاده می‌شود.

۱۵- اسکای درایو Microsoft SkyDrive یا وان درایو Microsoft OneDrive

این سرویس در آفیس ۲۰۱۳ ، اسکای درایو و در آفیس ۲۰۱۶ ، وان درایو نامیده شده است. از این سرویس برای ذخیره‌سازی، سازمان‌دهی و به اشتراک گذاشتن اطلاعات، آپلود و دانلود فایل‌ها بر روی سرورهای آنلاین استفاده می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد تا به اطلاعات ذخیره‌شده در هر مکان از دنیا از طریق اینترنت دسترسی داشته باشید.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید اکثر این برنامه‌ها در ادارات استفاده می‌شود، به همین دلیل شرکت مایکروسافت، نام آفیس به معنای دفتر کار یا اداره را برای این مجموعه‌ انتخاب کرد.

اهمیت فراگیری مایکروسافت آفیس Microsoft Office

فارغ از ایجاد کسب و کار شخصی ، اگر قصد خوداشتغالی هم ندارید و فعلا ترجیح می‌دهید کارمند باشید مجموعه آفیس را به شکل عالی بیاموزید. شاید معروف‌تر از مجموعه مایکروسافت آفیس Microsoft Office نداشته باشیم و شاید بگویید همه بلد هستند با مجموعه آفیس به‌خوبی کار کنند، ولی اینطور نیست.

سال‌ها با کارمندان زیادی در ادارات و مدارس و شرکت‌ها برخورد کردم  و باید بگویم مهارت اغلب افراد در کار با پایه‌ای‌ترین نرم‌افزارهای آفیس یعنی ورد Word، اکسل Excel، پاورپوینت PowerPoint چنگی به دل نمی‌زند.

متاسفانه اغلب منشیان، دفترداران، کارمندان و حتی مهندسانی که دیده‌ام کارهای بسیار ساده و تکراری مانند نوشتن مطلب در ورد، قدری رنگ‌آمیزی و کار با فونت‌ها را بلد هستند و اگر صورت مساله قدری سخت‌تر شود، مثلا یک جدول حرفه‌ای بخواهند طراحی کنند یا یک گزارش مالی برای مدیر خود تهیه کنند، به مشکل برمی‌خورند. حتی در همان نوشتن هم اشکالات نگارشی و املایی زیاد فارسی و انگلیسی پیش می‌آید که نمی‌دانند چگونه به‌سادگی آنها را برطرف کنند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  اهمیت استراتژی تولید محتوا برای کسب و کارها

حتی اگر شغل تان کسب درآمد با تعمیر کامپیوتر هم باشد باز هم باید به برخی نرم افزارهای مایکروسافت آفیس آشنا باشید تا در زمان تعمیرات و یا نصب برنامه بر روی رایانه دچار مشکل نشوید.

ضرورت یادگیری مجموعه آفیس برای کسب درآمد

اگر واقعا به دنبال کسب درآمد با کامپیوتر و اینترنت : مایکروسافت آفیس هستید فقط داشتن مدرک ICDL اصلا کافی نیست. مساله این است که آیا در عمل می‌توانید مشکلات روزمره محیط کار را با مجموعه آفیس برطرف کنید؟

عجیب نیست که اگر همین مجموعه معروف آفیس یعنی ورد، اکسل، پاورپوینت را خیلی خوب بلد باشید، حداقل می‌توانید تبدیل به یک منشی یا دفتردار حرفه‌ای شوید و چنان کارهای رئیس یا مدیر خود را خوب پیش ببرید که به هیچوجه حاضر نباشد کارمندی مانند شما را از دست بدهد.

یک دفتردار که به‌خوبی کار با مجموعه آفیس را بلد باشد، به‌زودی تبدیل به دستیار تراز اول مدیر خود می‌شود. البته این ساده ترین راه کسب درآمد است .

اگر به دنبال افزایش کسب درآمد اینترنتی و توسعه آن در بستر اینترنت هستید باید حتما نرم افزارهای مایکروسافت آفیس را حرفه ای بلد باشید تا بتوانید مقالات متعدد در قالب ورد ، پاورپوینت و… تولید کنید و بفروشید. کسب درآمد از فروش فایل یکی از نمونه های پردرآمد اینترنتی است که کاربرد مایکروسافت آفیس و مهارت در آن ضروری می باشد.

توصیه های آموزشی مهارت

۱-  برنامه ارزشمند و رایگان ویراستیار را از نشانی http://virastyar.ir/ دانلود و نصب کنید. این برنامه به وُرد شما اضافه می‌شود و به طور هوشمند، اشکالات نگارشی و املایی شما را در برنامه ورد کشف و برطرف می‌کند.

۲- اگر کار با برنامه اوتلوک outlook را هم فرا بگیرید و بتوانید کارهای ایمیلی شرکت خود را مدیریت کنید، یک سرو گردن از بسیاری از همکاران خود بالاتر خواهید بود.

۳- هرچقدر که می‌توانید زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. فارغ از شیوه و موضوع کسب درآمد با کامپیوتر و اینترنت : مایکروسافت آفیس ، یادگیری زبان انگلیسی در مراحل مختلف کسب درآمد اینترنتی می تواند کمک رسان باشد.

۴- در صورت افزایش مهارت بسیار بالا در مایکروسافت آفیس ، می توانید ضمن برگزاری کلاس های حضوری در آموزشگاهها، با تهیه مجموعه آموزشی به صورت فیلم و فایل ، آنها را از طریق وب سایت شخصی ، شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایل و حتی سایت های فروش فایل و محصولات دانلودی بفروشید. حتی می توانید با فروش اشتراک و یا ثبت نام در قالب کلاس های آنلاین یا وبینار کسب درآمد اینترنتی داشته باشید.

سخن نهایی کسب درآمد با کامپیوتر و اینترنت : مایکروسافت آفیس

در این مقاله ضمن پرداختن به نرم افزار مایکروسافت آفیس و کاربردهای آن ، به مجموعه راهکار گوناگون کسب درآمد با کامپیوتر و اینترنت : مایکروسافت آفیس هم اشاره شد. این راهکارها وقتی به بهترین شکل عمل می‌کنند که به آنها علاقه داشته باشید و در آن زمینه دارای تخصص و مهارت بالا نسبت به سایرین باشید.

توجه کنید که هیچ روش جادویی و عجیبی برای پولدارشدن سریع و بدون زحمت و راحت ، در این راهکارها وجود ندارد. تنها شما هستید که می توانید با ایده مناسب و تلاش مضاعف و جدیت در کار، موفقیت را رقم می زنید.

در واقع این شما هستید که از طریق نرم افزارهای مختلف مایکروسافت می توانید با آموزش نرم افزار ، تهیه فیلم و کلیپ های آموزشی ، نوشته و فایل های تصویری ، برگزاری وبینار و… کسب درآمد اینترنتی و یا غیر اینترنتی داشته باشید. راه و مسیر حرکت جهت کسب درآمد اینترنتی و واقعی نشان داده شد و شما باید با توجه به توان و میزان مهارت خود ، اقدام به کسب درآمد کنید.

مطلب پیشنهادی

اهمیت داشتن درگاه پرداخت آنلاین برای کسب و کارهای اینترنتی , آشنایی با درگاه پرداخت اینترنتی

اهمیت درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب و کارها

اگر کسب و کار اینترنتی دارید، باید علاوه بر آموختن مهارت‌های لازم، کسب و کارتان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.