کسب و کارهای پردرآمد در عید نوروز

کسب و کارهای پردرآمد در عید نوروز

بعضی مشاغل هستند که در برخی روزهای سال کسب درآمد بالایی دارند و در مقطعی گاهی فروششان به اندازه کل سال می باشد مثلا لوازم التحریر ها در اواخر شهریورماه و اوایل مهرماه فروششان فوق العاده زیاد است لوازم اتحریر فروشی ها در سایر فصول که مدارس باز هستند هم فروش بالایی دارند ولی در روزهای اولیه بازگشایی مدارس کسب درآمد انفجاری و بالایی دارند . در مورد سایر مشاغل هم اینگونه هست علیرغم فروش در کل سال در برخی مقاطع مثل عید نوروز فروششان بالاست در اینجا قصد معرفی کسب و کارهای پردرآمد در عید نوروز را داریم.

با نزدیک شدن عید نوروز همه به فکر نظافت و تمیز کردن و خریدهای عیدانه هستند لذا اوج شلوغی و خرید و فروش برخی از مشاغل است. در این میان برخی از حرفه ها و مشاغل هستند که نسبت به سایر شغل های موجود در ایام عید مورد توجه هستند و کسب درآمدشان بالاست . هر کسی می تواند با شناخت این مشاغل و با توجه به کسب و کار خانگی خود شروع با کار کند و به اندازه توان خود کسب درآمد خانگی را تجربه کند . عید نوروز بهترین زمان ممکن برای کسب درآمد و یا فروش محصولات کسب و کارهای خانگی است که در خانه تولید شده و نیاز به بازار برای عرصه دارد ( کسب درآمد میلیونی از عید نوروز)

معرفی کسب و کارهای پردرآمد در عید نوروز

همانطور که بالا گفتم برخی مشاغل هستند که در عید نوروز کسب درآمد بالایی دارند و جزو مشاغل و کسب و کارهای پردرآمد در عید نوروز از قدیم الایام محسوب می شدند. محصولات عید نوروز به چند روش تولید می شود یا توسط کارخانجات و کارگاههای تولید ارائه می شود و یا از طریق کسب و کارهای خانگی توسط افراد تولید و در بازار به فروش می رسد . فروش این نوع محصولات یا توسط فروشگاهها و مغازه ها صورت می گیر و یا به وسیله دستفروشان عرضه می شود لذا امکان کسب درآمد در ایام نوروز برای همه فراهم است . فهرست برخی از مشاغل و کسب و کارهای پردرآمد در عید نوروز عبات است از:

۱- میوه فروشی ها :

در دید و بازدیدهای سال نو میوه فروشی یکی از کسب و کارهای پردرآمد در عید نوروز محسوب می شود. میوه فروشی ها و حتی بازارهای میوه و تره بار هم دم عید کبکشان خروس می خواند . همه در آستانه عید نوروز و البته روزهای آغازین نوروز به فکر این هستند تا جلوی مهمان شان میوه درشت و خوب بگذارند تا مهمانوازی و آبروداری کنند. میوه فروش ها از آن صنف هایی هستند که در طول سال کسب و کارشان خوب و در روز های سال نو کسب و کارشان بهتر و پررونق تر می شود . صاحبان کسب و کارهای خانگی و یا دستفروشان می توانند با تهیه وانت بار و یا موتورهای سه چرخ و یا پهن کردن بساط دستفروشی در بازار روزها و محلات اقدام به کسب درآمد کنند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  اهمیت بک لینک در کسب درآمد از اینترنت

۲- شیرینی و آجیل :

به قول بچه ها عید نوروز دو چیز خوبش است یکی پول عید گرفتن از بزرگترها و دیگر خوردن شیرینی و آجیل در مهمونی ها. همه شیرینی فروشی ها از یکی دو ماه مانده به عید به تهیه لوازم شیرینی و آجیل می پردازند و از دو هفته مانده به عید به حالت آماده باش کامل هستند و هفته آخر عید را اوج کار و فروش خود می دانند چنان فروش شیرینی و آجیل بالاست که برای رسیدن به مشتری در ایام نیروی کمکی جذب می کنند و برخی تا سه برابر نیروی کارشان را افزایش می دهند. برخی از دستفروشان هم با خرید آجیل و تنقلات ارزان قیمت از مناطق دیگر سعی می کنند تا در روزهای پایانی سال با فروش آنها کسب درآمد مناسب رکنند.

۳- لباس فروشی ها و بوتیک داران :

یکی دیگر از مشاغلی که کسب و کارهای پردرآمد در عید نوروز را تجربه می کند لباس فروشی ها و بوتیک داران هستند.عید نوروز از قدیم یعنی کیف و کفش و لباس نو پوشیدن و سال نو را با لباس نو به استقبال رفتن است. لذا بازار این گروه هم داغ و پر رونق می باشد. البته اگر پای صحبت مغازه داران و بوتیک داران بنشینی باز رضایت ندارند و می گویند جمعیت گولتان نزند خیلی ها برای وقت گذرانی آمده اند . خانم های مشکل پسند ایرانی شب های عید همه مغازه های شهر را سرمی زنند اما تعداد خرید هایشان محدود است. آقایان هم که کمتر پیش می آید خریدی برای شب عید بگذارند.

با تمام این تفاسیر تجربه نشان داده ،فروش شب عید نسبت به ماه های دیگر سال بیشتر است و هرکسی انکار کند احتمالا یا روش جذب مشتری را بلد نیست و یا جنس هایش از کیفیت لازم برخوردار نیست. این بازار کیف و کفش و لباس هم فرصت مناسبی برای دستفروشان ، تولید کنندگان و دارندگان کسب و کار خانگی می باشد. دستفروشان می توانند بساط خود را در هر جایی پهن کنند و کالایشان را به فروش برسانند و دارندگان و تولید کنندگان کسب و کار خانگی هم می توانند در این ایام کالای خود را در بازار به فروش برسانند . عید نوروز بهترین روزهای برای کسب درآمد خانگی است.

۴- رنگ و کاغذ دیواری :

عید نوروز فصل خانه تکانی و نظافت منزل است لذا یکی از کسب و کارهای پردرآمد در عید نوروز رنگ کردن منزل و کاغذ دیواری می باشد. لذا در عید نوروز بورس های کاغذ دیواری و نقاش های ساختمانی وضعشان بدک نیست، اگر چه آن ها هم مثل مبل فروش ها سال های بهتری هم دیده اند اما اعتراف می کنند که نسبت به باقی ایام سال، در ایام عید وضع بازار کاریشان خوب است. بعضی از افراد که به رنگ کردن دیوار مغازل و یا درها آشنا هستند می توانند کاسبی خوبی راه بیندازند.

۵- مبلمان :

فروش مبل و راحتی هم  جزو کسب و کارهای پردرآمد در عید نوروز محسوب می شود منتهی در سالهای اخیر به دلیل مشکلات اقتصادی کمی کسب و کارشان دچار تغییر و تحولات شده است و به اعتقاد تولید کنندگان مبل ، مردم عید ها دیگر مثل قدیم مبل نمی خرند حتی خیلی باب شده که افراد مبل هایی که دارند می دهند تا رویه کوبی و تعمیر شود تا چند سال دیگر هم بتوانند از آن ها استفاده کنند. اما نمی شود انکار کرد که عید ها اوضاع کاسبی بهتر از بقیه ایام سال است و خیلی ها از خرید مبل و وسایل چوبی در عید استقبال می کنند و فروش آن ها هم بد نیست.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  معرفی کسب و کارهای خانگی
۶- پرده فروشی ها:

پرده فروشی هم از کسب و کارهای پردرآمد در عید نوروز می باشد. پرده فروش ها هم مثل هرسال، وقت چند ماهه می دهند .  فروشگاه هایی که فعالیت اصلی آنها فروش پرده و پارچه پرده ایست، از یکی دو ماه مانده به عیدنوروز سرشان حسابی شلوغ می شود و خیلی ها می گویند وقتی حراج های این فروشگاهها به اوچ خودش می رسد گاهی برخی مردم پیش از باز شدن فروشگاهها دم در صف می بندند. تولید کنندگان پرده در کسب و کارهای خانگی هم از این بازار پردرآمد نصیبی می برند و سهمی از بازار پرده به تولید کنندگان خانگی می رسد.

۷- رستوران ها و اغذیه فروشی ها :

در کنار خرید وسایل و لوازم متعدد برای عید برخی مشاغل هستند که در رفت و آمدها و شلوغی بازار کارشان رونق می گیرد. بیشتر رستوران ها و اغذیه فروشی های نزدیک مراکز خرید و فروشگاههای بزرگ به برکت خرید های نوروزی بازار شلوغی دارند و موقع ظهر و یا شب مشتریانشان چندین و چند برابر نسبت به سایر روزها می شوند. اگرچه اکثر رستوران داران از این امر گلایه ای هم ندارند. بعضی ها هم که همیشه سرشان شلوغ بوده این روزها بدون رزرو نمی توان واردشان شد.

سخن پایانی کسب و کارهای پردرآمد در عید نوروز

به جز این هفت شغل باز هستند کسب و کارهای پردرآمد در عید نوروز که در این فهرست ما قرار نگرفتند ولی این دلیل نمی شود که کارشان بی رونق هست مثل فروش ماهی و آکواریوم سازان که بازارشان واقعا سکه هست ( کسب درآمد میلیونی با پرورش ماهی قرمز) و یا سازندگان هفت سین عید نوروز و سمنو پزان که آنها هم در عید نوروز کسب و کاری پررونق دارند.

البته در این میان برخی حرفه ها و مشاغل هستند که عید و غیر عید ندارند و آسمان خدا برای این ها همیشه یک رنگ است : کلید ساز ها، فروشگاه های خدمات کامپیوتری، سوپرمارکت ها و… مشاغلی هستند که آمدن عید یا گذشتن عید نوروز برایشان فرقی ندارد و در طول سال کسب و کارشان تقریبا به یک روال است . ولی در کل عید نوروز بر بیشتر کسب و کارها و به ویژه کسب و کار خانگی تاثیر گذار است.

مطلب پیشنهادی

کار تولیدی با پول کم ، کسب و کار زودبازده ، کار تولیدی پولساز

شروع کار تولیدی با پول کم

کسب پول و سرمایه کار راحتی نیست لذا راه اندازی کسب و کار با پول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.