گام اول همکاری در فروش اینترنتی

برای درک بهتر قدم اول یا گام اول همکاری در فروش اینترنتی یا آموزش افیلیت مارکتینگ باید به این نکته توجه کنید که همکاری در فروش یک شیوه کسب درآمد از اینترنت قدیمی ، موثر و بسیار ساده است که عمرش در ایران تقریبا به اندازه ورود اینترنت می باشد. کسب درآمد از همکاری در فروش ، اگر شرایط و لوازم آن را درست رعایت کنید، بسیار ساده و در عین حال پردرآمد می باشد.

در سایت پول یابی به دلیل اهمیت و جایگاه همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ در کسب درآمد اینترنتی و برای راحتی و آموزش بهتر به شش گام و یا قدم تقسیم شده و هر کدام از گام ها طی یک مقاله به صورت مبسوط و جداگانه بررسی خواهم شد. امیدوارم این شیوه کسب درآمد اینترنتی مورد توجه علاقمندان کسب و کار آنلاین قرار گیرد.

 گام اول همکاری در فروش اینترنتی

بسیاری از وبمستران و مدیران کسب و کارها در اجرا و یا آموزش افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش اینترنتی دچار مشکل اساسی هستند و نمی توانند از این ابزار قدرتمند در بازاریابی اینترنتی آنگونه که لازم است بهره ببرند. در بازاریابی سنتی حتما افرادی را به عنوان ویزیتور دیده اید همکاری در فروش به نوعی ادامه همین کار در فضای مجازی می باشد. همکاری در فروش را می توان کسب درآمد اینترنتی دو سر سود و منفعت دانست.

یک سر سود و منفعت همکاری در فروش برای مدیران کسب و کارها است که افرادی محصول آنها را فروخته و برند تجاریشان را به دیگران معرفی می کنند. و سر دوم سود هم برای وبمستران و افرادی که کار بازاریابی را انجام می دهند، می باشد که با فروش محصولات دیگران و بدون درگیر شدن در فرایند ارسال و تحویل کالا و خدمات ، فقط بازاریابی کرده و با ثبت خرید ، پورسانت خود را به جیب می زنند .

تعریف همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ

شاید برای افراد سوال باشد که همکاری در فروش چیست و چگونه می توان آن را اجرایی کرد ؟ البته جواب این سوال را در مقدمه بالا با توضیح همکاری در فروش داده ام . اگر بخواهیم همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ را به زبان ساده و خودمانی تعریف کنییم یعنی، محصولات ، کالاها و خدمات دیگران را با شیوه های مختلف در اینترنت  تبلیغ کنید و بابت فروششان پورسانت و یا حق الزحمه خود را دریافت کنید.

در واقع همکاری در فروش با معرفی محصول و خدمات به دیگران محقق می شود و یک نوع بازاریابی اینترنتی و کسب درآمد در ازای فروش کالا و خدمات می باشد. اما نباید با بازاریابی سنتی که حضور فیزیکی ویزیتور لازم است اشتباه بگیرید. علاوه بر عدم نیاز به حضور فیزیکی، نیازی به تلفن کردن و یا صحبت کردن هم نمی باشد . همه فرایند در بستر اینترنت و به شیوه بازاریابی اینترنتی و آنلاین اجرا می شود. امروزه شناخت همکاری در فروش برای وبمستران می تواند منبع کسب درآمد اینترنتی نسبتا مناسبی باشد .

آشنایی با گام اول همکاری در فروش اینترنتی

 بعد از مقدمه درباره همکاری در فروش و تعریف آن ، لازم است تا به تشریح گام اول همکاری در فروش اینترنتی بپردازیم و اینکه چه راهکارهایی برای اجرای بهتر و بهینه آن باید انجام داد. اولین گام این است که یک محصول ، کالا و یا خدمات مناسب برای فعالیت و کسب درآمد انتخاب کنید . انتخاب محصول در واقع مشخص کننده زمینه فعالیت و کسب درآمد اینترنتی می باشد..

قبل از هر اقدام و کاری باید موضوع خاص یا اصطلاحا نیچ Niche خود برای همکاری در فروش را انتخاب کنید. نیچ در بازاریابی اینترنتی به معنای موضوع خیلی خاص می باشد که قصد دارید سایت، سرویس یا محصول خود را در آن زمینه ایجاد کنید و اقدام به کسب درآمد در آن زمینه کنید.

گام اول : انتخاب محصول ، خدمات و یا موضوع مناسب

اولین و مهمترین گام در همکاری در فروش ، انتخاب یک موضوع خاص و مناسب است که بتوانید در آن زمینه اقدام به کسب درآمد کنید. در بازاریابی اینترنتی نیچ niche همان طور که پیش اشاره شد ، به معنای موضوع خیلی خاص و ویژه است که نمی‌توانید فقط بر مبنای شانس و یا اتفاق یک سایت راه‌اندازی کنید و بعد تصمیم بگیرید کدام محصول را باید بفروشید. همان اول و قبل از هر چیزی باید تصمیم بگیرید سایت‌تان درباره چه خواهد بود و چه چیزی را می خواهید بفروشید.

 انتخاب نیچ Niche  یا موضوع خاص اصول خاص خود را دارد و برخی افراد در همین مرحله اول گیر می‌کنند و دچار مشکل می شوند. راهکارهایی برای انتخاب موضوع وجود دارد که این مشکل نیچ را برای کاربران اینترنتی حل می کند.

همکاری در فروش ، افیلیت مارکتینگ ، گام اول همکاری در فروش ، کسب درآمد با همکاری در فروش
گام اول در افیلیت مارکتینگ ، انتخاب موضوع و محصول مناسب می باشد.

راههای انتخاب موضوع برای همکاری در فروش

برای برخی انتخاب موضوع و زمینه کاری برای همکاری در فروش اینترنتی یا افیلیت مارکتینگ سخت و دشوار می باشد و دچار سردرگمی می شوند. برای انتخاب موضوع مناسب موارد زیر توصیه می شود:

۱- انتخاب موضوع مورد علاقه

اول از همه از خودتان بپرسید که  به چه موضوعی علاقه و اشتیاق دارید؟ یقینا کار کردن روی موضوعی که به آن علاقه و اشتیاق دارید بسیار ساده‌تر است. ضمن اینکه وقتی مشتاق و علاقمند به یک موضوع خاص باشید، دانش قابل‌توجهی نیز در آن زمینه دارید و کمک بسیاری می‌کند و یا اگر دانش و مهارت بالا ندارید، تلاش بیشتری می کنید که در آن موضوع سطح دانش خود را بالا ببرید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  راههای جذب زیرمجموعه

برای فهم بهتر موضوع مثالی می زنم ، فرض کنید که شرکت و یا برندی برای همکاری در فروش، نیاز به فروشنده یا بازاریاب لوازم آرایشی بهداشتی و یا مد لباس دارد. اگر علاقه شدیدی به لوازم آرایشی و یا مد لباس دارید، تلاش خواهید کرد در این زمینه اطلاعات خوبی کسب کنید. شاید بهتر است موضوع انتخابی شما مرتبط با این زمینه ها باشد.

۲- هزینه کردن دیگران برای آن موضوع

سوال دیگری که باید از خودتان بپرسید این است که آیا مشتریان و مخاطبان حاضرند بابت آن موضوع و محصول پول خرج کند؟ دنبال کردن علاقه و اشتیاق برای انتخاب موضوع مناسب، کار صحیحی می باشد ولی اگر در آن موضوع پول و کسب درآمد نباشد ارزشی برای کار کردن ندارد . هدف از همکاری در فروش کسب درآمد اینترنتی می باشد وقتی نفع و سودی در موضوع مورد علاقه نباشد بهتر است که موضوع دیگری را بررسی کنید.

البته توجه کنید که فرضا به یک موضوع علاقه‌مند هستید ولی دانش و مهارت چندانی نسبت به آن ندارید ولی وقتی صحبت از پول می‌شود به احتمال قوی حاضر می‌شوید در آن زمینه اطلاعات کسب کنید، در این صورت اشکالی ندارد آن موضوع را انتخاب کنید. به مروز زمان و با کمی فعالیت ، مهارت و دانش لازم در آن زمینه را کسب خواهید کرد.

با وجودی که علاقه خوب است ولی دنبال کردن علاقه همیشه خوب هم نیست. سایت‌های موفق زیادی فقط به خاطر اینکه پول خوبی در آن موضوع بوده ایجاد شده‌اند و ملاکشان پولساز بودن در آن موضوع بوده است. اگرچه موضوع مورد علاقه مهم است ولی موضوعی که پولساز نباشد را نمی توان انتخاب کرد. زندگی خرج دارد و باید به طریقی خرج زندگی را تامین کرد.

۳- امکان تولید محتوا در آن موضوع

حال موضوع مورد علاقه و پولساز را انتخاب کرده اید باید از خودتان بپرسید آیا می توانید در آن موضوع در طی چند هفته یا ماه ، ۲۰ یا ۳۰ و یا صدها مطلب بنویسید ؟ امکان تولید محتوای متنی ، ویدیویی و… را دارید؟ در اینجا عمق موضوع مطرح است نمی توانید موضوعی را انتخاب کنید که نتوان درباره آن تولید محتوا کرد. یک موضوع باید اینقدر عمق و وسعت داشته باشد که به راحتی بتوان درباره آن محتوای زیادی تولید کرد.

این ویژگی برای ساخت یک سایت معتبر و قابل اتکا، سئو و بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو و مهم‌تر از همه برای کاربران اینترنتی اهمیت زیادی دارد. اگر محتوای کافی درباره این موضوع ندارید یا نمی‌توانید بسازید، به عنوان یک سایت معتبر و قابل اطمینان در موضوع مدنظرتان شناخته نخواهید شد و احتمال خیلی کمی وجود دارد که بتوانید افراد را ترغیب به خرید محصولات و خدمات کنید.

برای نمونه موضوع کسب درآمد از اینترنت و آموزش کسب پول را در نظر بگیرید. سایت‌هایی که در زمینه پول و کسب درآمد فعال هستند از نظر محتوا کمبودی ندارند زیرا راه‌ها و روش‌های بسیار زیادی برای کسب درآمد، مدیریت پول، سرمایه‌گذاری و بطور کلی در موضوع پول و ثروت وجود دارد و محتوای زیادی می‌توان در این باره تولید کرد. اما از طرف دیگر، رقابت نیز در این زمینه زیاد است.

۴- میزان رقابت و فضای مناسب برای فعالیت

مورد دیگر در مورد انتخاب موضوع این است که از خودتان بپرسید ، آیا در این زمینه برای شما جا و فضا جهت فعالیت وجود دارد یا نه ؟ نیچ‌ها یا موضوعات خاص سودآور زیادی هستند که محبوبیت زیادی در بین کاربران اینترنتی دارند. قبل از اینکه همین الان عجولانه یک موضوع را انتخاب کنید، ببینید رقابت در آن زمینه چقدر است؟

آیا جایی برای شما وجود دارد؟ آیا می‌توانید با فعالان بزرگی که در آن موضوع فعال هستند رقابت کنید؟ البته باید یک موضوع را در نظر داشته باشید وقتی رقابت در یک موضوع زیاد است مطمئن باشید که در آن موضوع پول زیادی وجود دارد وگرنه افراد در  موضوع و جایی که منفعت و سودی ندارد چرا باید با هم به رقابت بپردازند ؟ پس حواستان به این فاکتور هم باشد . مثلا رقابت در موضوع آموزش خیلی زیاد است چون میلیاردها تومان درآمد در این حوزه جابجا می شود.

۵- وجود افراد علاقمند و متقاضی به موضوع

سوال بعدی که باید از خودتان بپرسید این است که ، آیا افراد زیادی نسبت به آن موضوع علاقه‌مند  بوده و متقاضی آن هستند؟ شاید موضوعی انتخاب کنید که افراد زیادی حاضر باشند از محتوای شما استفاده کنند ولی آیا حاضر می‌شوند دست به جیب شوند و بابت محصولاتی که در آن موضوع معرفی می‌کنید پول بپردازند؟

بدون وجود علاقه و تقاضا برای یک محصول، موضوع انتخابی‌تان بعید است بتواند برای شما پول‌ساز باشد. دو فاکتور میزان متقاضی و هزینه کردن متقاضی در موضوع مورد علاقه ، در همکاری در فروش دارای اهمیت است . وقتی متقاضی باشد ولی پولی بابت خرید محصول و خدمات هزینه نکند منفعتی نخواهد داشت، انگار کسب و کاری وجود ندارد.

۶- وجود محصولا و خدمات در زمینه موضوع

فرض کنید موضوعی را برای همکاری در فروش انتخاب کرده اید که همه فاکتورهای قبلی را دارد حال باید بپیرسید .آیا محصولی در این زمینه وجود دارد که بتوانم معرفی کنم؟ اگر درباره موضوعی که انتخاب می‌کنید هیچ محصولی برای معرفی وجود نداشته باشد، از هدف دور شده‌اید زیرا هدف از اول این بوده که ، محتوایی مفید و عالی تولید کنید، سپس محصولات را به مخاطبین خود معرفی کرده و از فروش آن محصولات پورسانت مناسب بگیرید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کارکرد کسب درآمد از تبلیغات بنری

نتیجه اینکه ، شاید موضوعی وجود دارد که اطلاعات و دانش زیادی در آن زمینه دارید، علاقه‌مند و مشتاقش هستید و فکر می‌کنید عده‌ای طرفدار آن هستند ولی هیچ محصولی در آن زمینه وجود ندارد. در این صورت بهتر است موضوع دیگری را بررسی و انتخاب کنید. وقتی محصول و خدماتی نباشد کسب درآمد هم نخواهد بود.

شیوه انتخاب محصول برای همکاری در فروش

در بررسی گام اول همکاری در فروش اینترنتی ، بعد از اینکه موضوع همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ را انتخاب کرده اید، نوبت به انتخاب محصول و خدمات می‌رسد. در انتخاب محصول باید به نکات مهم و کلیدی توجه کنید تا همکاری در فروش خوبی برایتان اتفاق بیفتد. توجه داشته باشید که ، انتخاب محصول برای همکاری در فروش، گاهی زمانبر است مخصوصا اگر محصولات متعددی در یک زمینه خاص وجود داشته باشد.

با این وجود، باید دقت زیادی در انتخاب محصول به خرج دهید زیرا محصول نامناسب می‌تواند همه تلاش‌های شما را در افیلیت مارکتینگ بی‌نتیجه کند. انتخاب محصول مناسب می‌تواند با زحمت کمتری شما را به درآمد بالاتر برساند.

نکات کلیدی در انتخاب محصول جهت همکاری در فروش

۱- بررسی فروشندگان محصول

اول از همه از خودتان بپرسید ، چه فروشندگانی در این زمینه محصول ارائه کرده‌اند؟ هرچه فروشندگان بیشتری در یک زمینه محصول ارائه داده باشند، بهتر می‌توانید محصولات را بسنجید و شانس موفقیت شما بالاتر می‌رود. ارزیابی میزان اعتبار فروشندگان بسیار مهم است.

۲- میزان پورسانت پرداختی

هدف از همکاری در فروش کسب درآمد و پول است لذا باید بدانید ، چه میزان پورسانت برای آن محصول و خدمات در نظر گرفته شده است؟ فروشندگان باید محصولاتی را انتخاب کنند که پورسانت دارند. بیشتر فروشندگان فعال در همکاری در فروش نیز این موضوع را می‌دانند که پورسانت بیشتر برابر با فروش بیشتر است. ولی این برعهده شماست که از بین محصولات، مورد مناسب را انتخاب و گزینش کنید.

۳- بررسی کیفیت محصولات

محصولات و خدماتی که به مخاطبین و مشتریان خود معرفی می‌کنید باید مرتبط با موضوع فعالیت و همچنین دارای کیفیت مناسب و بالا باشند. باید از خودتان بپرسید آیا کیفیت محصول آنقدر خوب است که حاضر باشید این محصول را به دوست نزدیک خودتان نیز معرفی کنید؟ اگر جوابتان مثبت است این کالا و محصول را برای همکاری در فروش انتخاب کنید.

اطمینان حاصل کنید به کیفیت محصولی که می‌فروشید اعتقاد و اطمینان دارید، زیرا نمی‌توانید محصولی که خودتان نسبت به آن شک دارید را به خوبی معرفی کنید. برای داشتن درآمد، باید در مخاطبین خود حس اعتماد و اطمینان ایجاد کنید، بنابراین فقط محصولات و خدمات باکیفیت را معرفی کنید. برای آگاهی از کیفیت محصولات، خواندن نظرات دیگران درباره آن محصول می‌تواند به شما کمک کند.

همچنین اگر خودتان محصول را خریده‌اید، به این ترتیب می‌توانید با اطمینان کامل آنرا معرفی کنید زیرا از کیفیت آن مطمئن شده‌اید و تجربه عملی استفاده از آن را دارید.

۴- نوع ارائه  پشتیبانی برای محصولات و خدمات

در انتخاب محصول، ارائه خدمات پس از فروش و پشتیبانی هم مهم است لذا از خودتان بپرسید که ،چه نوع پشتیبانی برای محصول ارائه می‌شود؟ آیا فروشنده محصول ، پشتیبانی مناسبی برای محصول ارائه می‌دهد؟ اگر محصول آموزشی است آیا فروشنده به سوالات خریداران پاسخ می‌دهد؟

مثلا آیا امکان ارسال ایمیل ، تلفن کردن و چت کردن فروشندگان و خریداران فراهم است تا فروشندگان بتوانند پشتیبانی مناسبی به خریداران ارائه دهند. اگر در مورد پشتیبانی مطمئن نیستید، می‌توانید از فروشنده محصول این موضوع را بپرسید. برخی از محصولات و خدمات باید حتما دارای پشتیبانی باشند تا خریداران بتوانند از آن به صورت بهینه استفاده کنند.

سخن پایانی گام اول همکاری در فروش اینترنتی

گام اول همکاری در فروش اینترنتی یا افیلیت مارکتینگ ، انتخاب موضوع مناسب ، محصول و خدمات می باشد. شاید موضوعات زیادی برای همکاری در فروش وجود داشته باشد ولی هر موضوعی مناسب افیلیت مارکتینگ و کسب درآمد نمی باشد. موضوع مناسب در عین خاص و متمایز بودن، باید مورد علاقه باشد و امکان تولید محتوا درباره آن وجود داشته باشد علاوه بر اینها ، رقابت پذیری و وجود متقاضی و مشتریان هم ضروریست.

بعد از انتخاب موضوع ، انتخاب محصول و خدمات مناسب برای فروش مطرح است و اینکه باید در انتخاب محصول دقت و بررسی لازم را داشت. شناخت فروشندگان محصول و تحقیق درباره آنها ، پورسانت مناسب و بالا ، کیفیت خوب و پشتیبانی پس از فروش از ملاکهای مهم در انتخاب محصول و خدمات برای همکاری در فروش می باشد.

کلام آخر اینکه در گام اول همکاری در فروش اینترنتی یا افیلیت مارکتینگ ، انتخاب موضوع و محصول اولویت اول است و بازاریاب فعال باید تمام جوانب را بررسی کرده تا محصول بازارپسند و با کیفیت را برای فروش انتخاب کند.

مطلب پیشنهادی

جذب زیرمجموعه مستقیم ، زیرمجموعه گیری رایگان ، آموزش گرفتن زیرمجموعه مستیقیم و اجاره ای

روش های جذب زیرمجموعه مستقیم

یکی از استراتژی های مهم در کسب درآمد از اینترنت از طریق تبلیغات کلیکی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.