کسب درآمد با رفع مشکل اینترنتی

کسب و کارهای آنلاین به دلیل پیشرفت تکنولوژی و فناوری های نوین در حال گسترش بوده و تنوع فراوانی یافته است. مشاغل سنتی وارد فضای اینترنت شده و در این محیط شروع به کسب درآمد اینترنتی کردند . در این میان برخی مشاغل اقدام به کسب درآمد با رفع مشکل اینترنتی دیگران کردند و در این کار موفقیت زیادی به دست آوردند.

بسیاری با ورود سیستم های کامپیوتری به دلیل نا آشنایی و عدم تخصص مردم، با راه اندازی سامانه های مختلف و وبسایت های مشاوره در زمینه رفع اشکال مردم ، اقدام به کسب درآمد می کنند. برخی از افراد از این طریق درآمدهای میلیاردی به جیب زدند و در فضای فضای به میلیاردرهای خودساخته معروف هستند. شاید معروف ترین آنها خانم لیندا وینمن است که در ۴۰ سالگی کسب و کارش را ایجاد کرد و وبسایت موفق آموزشی lynda.com را بنیانگذاری کردو بعدها سایتش را چند میلیارد دلار به کمپانی بزرگ اقتصادی آنلاین لینکدین فروخت.

در این مقاله سایت پول یابی به اهمیت و شیوه کسب درآمد با رفع مشکل اینترنتی پرداخته می شود امیدوارم مورد استفاده مخاطبان قرار گیرد.

کسب درآمد با رفع مشکل اینترنتی

برخی تصور می کنند برای راه اندازی یک کسب و کار نوپا حتما باید یک ایده پیچیده ، خارق العاده و جدید را اجرا کنند که تاکنون به فکر کسی خطور نکرده است. ولی با نگاهی به اطرافمان می توانیم مشکلات و مسائلی را پیدا کنیم که نیاز به راه حل دارند . این مشکلات شاید کوچک باشند ولی می تواند زمینه ساز یک ایده پولساز و پردرآمد درآینده شوند. می توان همان مسئله را در قالب یک کسب و کار کوچک رشد داد و به یک کسب و کار بزرگ تبدیل کرد. فقط باید کمی به مشکلات خود و اطرافیان دقت کرد.

اگر به اطرافتان دقیق نگاه کنید می توانید مسائلی را پیدا کنید که نیاز به راه حل دارند . با بررسی این مسائل می توانید متناسب با آن ایده برای حلش ارائه دهید . همین ایده می تواند با عنوان کسب درآمد با رفع مشکل اینترنتی و یا کسب درآمد اینترنتی با رفع مشکلات مردم مطرح شود . دیگران مسائلی دارند که با رفع این مسائل ، می توانید کسب و کار اینترنتی خودتان را داشته باشید.

البته باید بررسی کنید که این مشکل و مسئله به اندازه ای فراگیر است که بتوان برایش مشتری جلب کرد. چون برخی از مسائل وجود دارد که فقط مشتریان محدود دارند و نمی توان روی کسب درآمد اینترنتی آن حساب ویژه ای باز کرد.

بررسی ایده وجود مشکل برای کسب و کار

همان طور که در بالا اشاره شد مسئله و مشکل را باید از نظر وجود بازار و مشتری بررسی کرد تا میزان سوددهی آن مشخص شود. یعنی ببینید چند نفر مشتری احتمالی برای آن ایده وجود دارد . البته این آمار احتمالی است و اصلا دقیق نیست ولی می تواند به عنوان راهنما به افراد دیدگاه دهد. لذا این موضوع مهم نیست که مشکل و مسئله مدنظرتان یک ایده هست، بلکه باید دید چه درصدی از مردم این مشکل را دارند.

فرضا گوشی موبایل شما از نظر برنامه دارای مشکل خاصی شده است و فرصت بردن آن پیش تعمیرکار موبایل را ندارید . شاید در این زمان بگوید کاش می دانستم چگونه می توانم بدون مراجعه به تعمیرکار این مشکل را رفع کنم. در اینجا با بررسی ساده می توان متوجه شد که افراد زیادی روزانه چنین مشکلاتی را دارند و شاید سایت مرجع مناسبی برای این کار وجود ندارد. این می تواند یک مشکل عمومی باشد که بازار خوبی برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی باشد.

مثال مقابل آن ، فرضا دنبال یک سوت ورزشی خوب می گردید اما نتوانستید به نتیجه خوبی برای خریدش برسید. نباید وجود این مشکل ، شما را به فکر راه اندازی کسب و کاری در این زمینه بیندازد. چون اصلا ایده خوبی نیست زیرا چند نفر در سال ممکن است به دنبال یک سوت مناسب ورزشی باشند؟ این قضیه فقط از نظر آشنایی و مثال ذکر شده است.

کسب درآمد با برنامه نویسی

حل یک مشکل همیشه می تواند یک ایده باشد و قبل از اینکه فکر کنید چون این مشکل من هست، بنابراین مشکل دیگران هم هست کمی از وقت خودتان را بابت تحقیق درباره بازار آینده خودتان صرف کنید. مثال عینی و مصداقی دیگر از کسب درآمد با رفع مشکل اینترنتی می توان به کار برنامه نویسی اشاره کرد . برنامه نویسی یک کار تخصصی است که هر کسی نمی تواند انجام دهد ، با این حال در جامعه خواهان دارد . در هر حال کسب درآمد اینترنتی از برنامه نویسی یکی از مشاغل پولساز در ایران و جهان است .

عده ای هستند که سال‌ها در کنار فعالیت‌های کامپیوتری رایج، رفع اشکال آنلاین و از راه دور انجام می‌دهند تا مشکلات کامپیوتری دیگران را حل کنند. این افراد علاوه بر هم‌وطنان ساکن ایران، رفع اشکال‌ها و مشاوره‌هایی برای ایرانیان ساکن آسیا، استرالیا، اروپا و امریکای شمالی را هم انجام می دهند.

شما هم اگر در زمینه خاص کامپیوتری تجربه دارید، به یاری اینترنت می‌توانید مشتریانی فراتر از مرزهای شهر و کشور خود داشته باشید. در واقع عدم اطلاع افراد از برنامه نویسی و کامپیوتر ، وجود مشکلات زیاد مردم در این زمینه ، کار برنامه نویسی را به یک ایده پولساز در جامعه تبدیل کرده است. افراد زیادی با شناخت این مشکل ، اقدام به کسب درآمد از این طریق با شیوه های مختلف کرده اند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد میلیونی با شش سایت

کسب درآمد با رفع مشکل اینترنتی ، راه حل مشکلات اینترنتی ، کسب پول رایگان  ، درآمد آنلاین با رفع مسائل مردم

راه شناخت نیاز مردم برای کسب درآمد

برای شناخت مسائل و نیاز مردم ، در روز با هر معضل و مسئله ای که برخورد می‌کنید از خود بپرسید چگونه می‌توانم آن را حل کنم؟ شاید مراجعات مکرر به یک اداره، شما را متخصص انجام کارهای اداری کرده است. روشی پیدا کنید که این تخصص را در اختیار دیگران قرار دهید و کار آن‌ها را راحت کنید.

فرض کنید هرروز در شهر توریستی شما باید به پرسش‌های مسافران پاسخ بدهید. می‌توانید با ساخت اپلیکیشن مناسب، یک وب سایت خوب، یک سامانه پیامکی یا تلفنی مطمئن، نیازهای مسافران را برطرف کنید و اقدام به کسب درآمد اینترنتی کنید. وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌های زیادی، با شناخت و رفع نیاز مردم، به درآمدهای بسیار خوب رسیده‌اند.

اصولاً در طول روز به وب سایت‌هایی سر می‌زنید و از اپلیکیشن هایی استفاده می‌کنید که در حال برطرف کردن نیازهای شما هستند. برنامه‌هایی مانند اسنپ که رقیب جدی تاکسی‌تلفنی‌های سنتی شده‌اند، از همین راهکار استفاده می‌کنند . یعنی نیازی را به‌دقت شناسایی کرده‌اند و در حال پاسخگویی به آن نیاز هستند.

در شغل و حرفه خود ببینید که چه نیازی را می‌توانید برطرف کنید؛ مثلاً اگر تعمیرکار یخچال هستید، با یک وبلاگ/وب سایت ساده، یک کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام، شروع به ارائه آموزش‌های ساده کنید. این کار نه‌تنها موجب رفع نیازهای اولیه دیگران می‌شود که موجب افزایش مشتریان شما نیز خواهد شد. تمام موضوع کسب درآمد با رفع مشکل اینترنتی در این کار یعنی شناخت نیاز جامعه و ارائه راه حل برای آن ، خلاصه می شود

راههای کسب درآمد از مسائل جامعه

با توجه به نوع مهارت و تخصص تان و نیز مسائل و نیازهای موجود در جامعه می توانید اقدام به راه اندازی کسب و کار اینترنتی کنید  در اینجا سه روش کسب درآمد با رفع مشکل اینترنتی معرفی می شود که هر کسی می تواند اقدام به راه اندازی آن کند . البته راهها و روش های مختلف و بسیار زیادی برای شروع کسب و کار اینترنتی وجود دارد که افراد با کمی تحقیق و جستجو می توانند زمینه مناسب را پیدا کنند:

۱- آموزش دادن

ببینید مهم ترین مسائل و موضوعات مطرح که مردم درگیر آن هستند چه چیزهایی می باشد. می توانید بر اساس آن اقدام به راه اندازی کسب و کارتان کنید . فرضا می تواند مسائلی مثل : کنکور برای دانش آموزان ، مشاوره خانواده ، آموزش همسرداری ، مسائل حقوقی ، دکوراسیون منزل ، آرایشی و بهداشتی و… باشد. یکی از چیرهایی که مردم دنبال آن هستند، آموختن چیزهای جدید است.

به لیست موضوعاتی که مطالعه می کنید، یا دیگران مشورت می گیرند یک بار دیگر نگاه کنید. آیا موضوعی هست که بتوانید به مردم آموزش دهید؟ این موضوعات (آنچه مطالعه می کنید و آنچه دیگران از شما مشورت می گیرند)، موضوعات عالی برای آموزش دادن هستند. حتی اگر تابه‌حال به خودتان به چشم یک مدرس نگاه نکرده باشید. پس از انتخاب موضوعی برای تدریس، باید سرفصلهای آموزشی خود را تنظیم کنید.

برای آموزش دادن در اینترنت، به یک وبلاگ یا سایت آموزشی نیاز دارید. ابتدا باید در آن سایت مقالات و آموزشهای رایگان قرار دهید، تا به تدریج تعدادی بازدید کننده به سایت جذب کنید. بعد از جلب اعتماد آنها، می توانید به تهیه و فروش محصولات آموزشی دیجیتال بپردازید.

نکاتی برای آموزش بهتر در اینترنت

نکته مهم اینکه : در کسب درآمد اینترنتی با آموزش تنها به آموزش زبان و آموزشهای درسی فکر نکنید. آموزش که فقط ریاضی ، انگلیسی و کنکور نیست. آموزش می تواند آشپزی، هنرهای دستی، موسیقی یا هر موضوع دیگری باشد.

– حتماً فنون تدریس و روشهای آموزش موثر را مطالعه کنید.

– از ویدئو بیشتر استفاده کنید. علاقمندان ویدئوهای آموزشی روز به روز بیشتر می شوند.

– حداقل دو کتاب الکترونیک بنویسید. یکی برای هدیه رایگان به اعضای سایت و دیگری برای فروش. کتاب الکترونیک هم می تواند یک منبع درآمد مستقل باشد و هم به اعتبار شما کمک کند.

– به برگزاری دوره های آنلاین (وبینار) هم فکر کنید.

۲- مشاوره دادن به دیگران

آیا در خرید و انتخاب لباس و اطلاع از مدهای روز حرفه ای هستید؟ می توانید با داشتن همین مهارت به دیگران مشاوره دهید که مثلاً در مهمانی ها و مجالس رسمی چه جور لباسی بپوشند، چطور آرایش کنند. در طراحی دکوراسیون خانه چطور؟ اگر اینکاره هستید می توانید به عنوان مشاور دکوراسیون منزل به دیگران مشاوره ارائه دهید .

بی‌نهایت گزینه برای مشاوره در کسب و کار از طریق اینترنت وجود دارد. اگر در یک حوزه ای تجربه خوبی دارید به مشاوره دادن در اینترنت هم فکر کنید. با مشاوره دادن ضمن راهنمایی ، در واقع دنبال رفع سوال و مشکل مخاطبان و کاربران هستید و این در همان راستای کسب درآمد با رفع مشکل اینترنتی کاربران محسوب می شود.

نکاتی برای مشاوره موفق در اینترنت

– کتاب آموزشی الکترونیکی یا ایبوک بنویسید. کتاب به کار شما اعتبار می دهد. هیچ هزینه ای هم برای آن نمی پردازید. مثلاً مشاور مد یک راهنمای کوچک برای «ست کردن رنگ‌ها» بنویسد. یا مشاور دکوراسیون چند نکته برای رنگ آمیزی دیوار ها توسط خود افراد را در قالب یک کتابچه به کاربرانش هدیه بدهد.

– در لینکداین فعال شوید. لینکداین شبکه اجتماعی متخصصین است. آنجا مدیران، کارآفرینان، مهندسان و مشاوران زیادی حضور دارند. از این فرصت برای معرفی خود استفاده کنید. همچنین می توانید از روشهای موفقیت افراد متخصص و فرصت ارتباط با آنها به خوبی بهره برداری کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  راه اندازی سریع کسب و کار اینترنتی

۳- فریلنسری یا آزادکاری

فریلنسینگ Freelancing یعنی کار پروژه ای را به صورت آزاد قبول کنید و انجام دهید. فریلنسرها بدون اینکه کسب و کاری داشته باشند یا کارمند جایی باشند، می توانند در اینترنت پروژه بگیرند و انجام دهند. طراحی لوگو، نوشتن اپلیکیشن، طراحی سایت، ترجمه و کارهای دیگر. انتخاب نوع پروژه و تعداد پروژه ها هم به دلخواه خودشان است.

فریلنسرها اغلب در خانه کارها و پروژه های خود را انجام می دهند. در ایران، دو سایت پونیشا و پارس‌کدرز برای انجام کار پروژه‌ای عالی هستند. هر چه تعداد پروژه بیشتری را با رضایت کامل مشتری انجام دهید، امتیاز و اعتبار شما در بین متخصصان این سایت ها بیشتر می شود. طبیعتاً پروژه های بعدی بیشتری به شما پیشنهاد می شود.

وجود نیاز و مشکل برای مخاطبان اینترنتی ، موجب رشد و ارتقای فریلنسری یا آزادکاری در اینترنت شده و افراد با ارائه مهارت و تخصص خودشان ، در پی گرفتن پروژه های کاری هستند. با نگاهی به وب سایت های فریلنسری می توانید نیازهای کاربران را شناسایی کنید و بر اساس این نیازها ، اقدام به ارائه ایده برای کسب و کار اینترنتی کنید.

نکاتی برای موفقیت فریلنسرها

– بر روی مشکلات و مسائل عمده پولساز کاربران تمرکز کنید و سعی کنید مهارتتان را به مسیری بکشانید که مسائل اصلی جامعه بوده تا بتوانید با حل و رفع نیازشان ، کسب درآمد اینترنتی مستمر داشته باشید.

– برای کار در منزل، ساعات خاصی را مشخص کنید و در آن زمان ها کارهای دیگر را تعطیل کنید. در این صورت هم به کارتان می رسید و هم به زندگی.

– ترجیحاً اتاق یا مکان مشخصی را برای کار در نظر بگیرید.

– اگر بتوانید با لباس خاصی کار کنید، ناخودآگاه روی کیفیت کارتان تاثیر می گذارد (حداقل با پیژامه و زیر پیراهن کار نکنید:))

– کمی که پیش رفتید، برای خودتان حوزه خاص و سقف قیمتی مشخصی تعیین کنید. این کار موجب می شود روی پروژه های خاصی تمرکز کنید و در آنها حرفه ای شوید. داشتن سطح قیمتی مشخص برای پروژه ها، موجب می شود تا در انتخاب پروژه ها سردرگم نشوید و همیشه می دانید که چه نوع پروژه هایی در سطح کاری شما قرار دارد.

نکات کلیدی در کسب درآمد با رفع مشکل اینترنتی

۱- به کمک وب‌سایت، کانال شخصی تلگرام یا اینستاگرام و درج مطالب آموزشی مرتبط با تخصص خود، برای خودتان اعتبار ایجاد کنید تا بتوانید مشتریان متنوع و از راه دور بیشتری داشته باشید.

۲- خدمات خود را به شکل قابل قبولی ارائه دهید. مساله فقط کسب درآمد اینترنتی نباشد، بلکه رضایت مشتری را حتما در نظر داشته باشید.

۳- اگر به شکل گفتگوی صوتی (voice chat) می‌توانید اشکال دیگران را رفع کنید، روش‌های کار با ابزارهایی مانند اسکایپ را حتما فرا بگیرید.

۴- اگر نحوه خدمت شما به شکلی است که باید روش کاری را با نشان‌دادن روی مانیتور به دیگران بیاموزید، حتما برنامه تیم ویوئر Team Viewer را  دانلود و نصب کنید. در این حالت شما می‌توانید از روی کامپیوتر خود، کامپیوتر مشتری را ببینید و به او نکات لازم را روی کامپیوتر خودش نشان دهید.

شیوه تبلیغ و بازاریابی اینترنتی

– در وب‌سایت‌های مربوط به بازار کار آنلاین عضو شوید و خدمات و دستمزد خود را مشخص کنید. مثلا بگویید من به ازای ساعتی ۱۵۰۰۰ تومان فلان خدمت کامپیوتری و یا مشاوره ای را می‌توانم انجام دهم.

– در دنیای امروز، استخدام نیروها از سراسر جهان کار رایجی شده است. شرکت‌های زیادی در داخل و خارج از کشور، نیاز به کارشناسانی دارند تا در بخش پشتیبانی customer service از حضور آنها استفاده شود. با استخدام در چنین سایت‌هایی حتی از خانه می‌توانید کار کنید و در ساعاتی که آنلاین هستید، کسب درآمد از اینترنت را تجربه کنید.

– راه اندازی وب سایت شخصی ، پیج اینستاگرامی ، کانال تلگرامی ، فعالیت در شبکه اجتماعی تخصصی کسب و کار لینکدین ، تبلیغ در فروم ها و… می تواند در جذب مشتری و نیز تبلیغ مهارت و کسب و کارتان موثر باشد.

سخن پایانی کسب درآمد با رفع مشکل اینترنتی

بسیاری از کارآفرینان خودساخته و مربیان موفقیت اعتقاد دارند که راه رسیدن به ثروت پایدار و دائمی، حل مشکلات مردم است . تشخیص دهید که دیگران به چه چیزی نیاز دارند و آن نیاز را برطرف کنید تا به پول برسید. در واقع  کسب درآمد اینترنتی شما وابسته به شناخت و رفع مسئله و مشکل دیگران است.

وب سایت ebay که بزرگ‌ترین بازار خرید و فروش اینترنتی کالای دست‌دوم جهان است، به این دلیل موفق شد که بنیانگذار ایرانی‌تبار آن (پی‌یر امیدیار)، نیاز مردم به وجود چنین وب سایتی را درک کرد، به بهترین شکل به این نیاز پاسخ داد و میلیاردر شد. اکثر میلیاردرهای خودساخته ، ایده خود را بر اساس نیاز مردم یافته و آن را رشد و توسعه دادند تا سرانجام به کسب درآمد اینترنتی دائمی منجر شد.

نکته آخر کسب درآمد با رفع مشکل اینترنتی اینکه، گروهی بر این اعتقاد و باور هستند که اصولاً مردمان کارآفرین و موفق افرادی هستند که این توانایی را دارند که نیازهای جامعه خود را تشخیص دهند و برای رفع آن‌ها اقدام کنند و به دنبال راه حل مناسبی بگردند. اگر این مهارت در جوانان کشوری پرورش پیدا کند، افراد کمتری به دنبال استخدام شدن خواهند رفت و افراد بسیار بیشتری با رفع نیازهای اجتماع، ثروتمند خواهند شد.

 

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.