وقتی صحبت از بازاریابی اینترنتی و یا معرفی کسب و کار آنلاین می شود خواسته یا ناخواسته ذهنمان به طرف تعدادی از بزرگترین شرکت های تبلیغات اینترنتی در ایران می رود . این موضوع کاملا طبیعی است . چون برخی از برندها ، بازار تبلیغات آنلاین را در دست گرفته اند و پیشتاز هستند . این پلتفرم ها اساس کسب درآمد اینترنتی خودشان را بر مبنای معرفی سایر کسب و کارها و مشاغل گذاشته اند .
توجه کنید که صحبت از بهترین آژانس های دیجیتال مارکتینگ در ایران نیست چون انتخاب بهترین شرکت تبلیغات اینترنتی واقعا سخت است . هر کسی بر اساس دانش و تجربه خودش معتقد است فلان شرکت بهترین و برترین است . لذا در اینجا هدف معرفی بزرگترین شرکت های تبلیغات آنلاین می باشد و نه بهترین و برترین آنها از نظر کیفیت .
مجموعه این شرکت های معرفی شده ، معمولا با ارائه خدمات گسترده مانند طراحی تخصصی سایت، خدمات سئو SEO ، گوگل ادز و اجرای کمپین های تبلیغاتی ، توانستند به رشد و پیشرفت کسب و کار اینترنتی کمک کنند .
می تواند ادعا کرد که آژانس های تبلیغات آنلاین ، شرکت هایی هستند که به مشاغل اینترنتی کمک می کنند . هدفشان این است که کسب و کارها در فضای مجازی بیشتر و بهتر دیده شوند و به همین ترتیب به فروش اینترنتی بالاتری دست یابند .
به دلیل اهمیت موضوع ، در این مقاله سایت پول یابی قصد دارم تا بزرگترین شرکت های تبلیغات اینترنتی در ایران را معرفی کنم . در حد توان تلاش کردم تا بی طرفانه و بر اساس تحقیق و تجربه ، بزرگترین ها را انتخاب و فهرست کنم .
مفهوم تبلیغات اینترنتی
تبلیغات اینترنتی به معنی استفاده از بستر اینترنت و فضای آنلاین برای معرفی کالا و محصولات ، خدمات یا برند به مخاطبان هدف و مدنظر است . این نوع تبلیغات شامل استفاده از ابزارهایی مانند وبسایتها ، شبکههای اجتماعی ، موتورهای جستجو و ایمیل میشود .
در واقع تبلیغات اینترنتی با هدف ایجاد آگاهی از برند یا کسب و کار ، جذب مخاطبان جدید ، افزایش ترافیک یا بازدید وبسایت و در نهایت ، افزایش فروش و کسب درآمد اینترنتی بالا می باشد .
مهمترین مزایای تبلیغات اینترنتی ، هدفگیری دقیق مخاطبان و کاربران ، امکان اندازهگیری نتایج ، انعطافپذیری بالا و هزینههای کمتر نسبت به سایر تبلیغات سنتی است .
برای اجرای تبلیغات اینترنتی از ابزارهای مختلف و متنوعی استفاده میشود . از جمله پلتفرمهای تبلیغاتی مانند Google Ads, Facebook Ads, ابزارهای بازاریابی ایمیلی مانند Mailchimp و ابزارهای مدیریت محتوا و… .
برای موفقیت در تبلیغات آنلاین باید استراتژی داشت . یک استراتژی تبلیغاتی اینترنتی موفق شامل شناسایی مخاطبان هدف ، تعیین اهداف ، انتخاب روشهای تبلیغی مناسب و تاثیرگذار ، تولید محتوای جذاب و اندازهگیری نتایج است .
انواع تبلیغات اینترنتی
هر کدام از ما بدون اینکه متوجه شویم با سیل عظیمی از تبلیغات از طرق مختلف مواجه هستیم . در فضای مجازی ، انواع روش های تبلیغات اینترنتی به انحای مختلف ما را تحت تاثیر قرار می دهد . ایمیلهای تبلیغاتی ( ایمیل مارکتینگ ) که شب و روز برایمان ارسال میشوند . تبلیغات پاپ آپ که با باز کردن هر صفحه اینترنتی مشاهده می کنیم . بنرهای تبلیغاتی ، کلیکی و… تنها بخش کوچکی از تبلیغات آنلاین هستند . تبلیغاتی که شرکتهای مختلف برای دیده شدن کسبوکار اینترنتی و محصولاتشان از آنها استفاده میکنند .
اگر قصد دارید که درباره تبلیغات اینترنتی بدانید ، اول باید بزرگترین شرکت های تبلیغات اینترنتی در ایران را بشناسید . یعنی با خدمات این شرکتها آشنا شوید ، تا اطلاعاتتان درباره انواع تبلیغات و تاثیری که روی مخاطب دارند افزایش یابد . به نظرم بعد از خواندن این مقاله سایت پول یابی متوجه می شوید تبلیغاتی که روزانه از هزار و یک سو به سمتتان روانه میشوند را بهتر درک کرده و متوجه اثرگذاری آنها روی خودتان و اطرافیانتان خواهید شد .
با این مقدمه انواع تبلیغاتی که در بستر اینترنت جریان دارند و بهعنوان تبلیغات آنلاین شناخته میشوند ، در نگاه کلی دو دسته اند :
۱- تبلیغات کلیکی (PPC)
تبلیغات کلیکی به این معناست که فقط برای کلیک های صورت گرفته بر روی تبلیغات هزینه می دهند . مهمترین تبلیغات کلیکی (PPC) عبارتند از :
– گوگل ادز (Google Ads): این نوع تبلیغات در نتایج جستجوی گوگل و شبکه نمایش گوگل (Display Network) نمایش داده می شود .
– تبلیغات شبکههای اجتماعی (Social Media Ads) : تبلیغات در پلتفرم هایی مثل فیسبوک ، تلگرام ، ، اینستاگرام ، توییتر و لینکدین .
۲- تبلیغات بازدیدی (CPM)
در تبلیغات بازدیدی ، برای هر تعداد معین مثلا هر هزار نمایش تبلیغات (CPM) هزینه پرداخت می شود . مهمترین تبلیغات بازدیدی (CPM) عبارتند از :
– تبلیغات نمایشی : نمایش تبلیغات در قالب بنر ، تصویر ، ویدئو یا متن در وبسایت ها و اپلیکیشن ها .
سایر انواع تبلیغات :
– تبلیغات همسان (Native Ads) : تبلیغاتی که با محتوای سایت یا اپلیکیشن هماهنگ هستند و به طور طبیعی در آن جا قرار می گیرند .
– ری تارگتینگ (Retargeting) : نشان دادن تبلیغات دوباره به کاربرانی که قبلا وب سایت یا اپلیکیشن شما را بازدید کرده اند .
– تبلیغات موبایلی : تبلیغاتی که به صورت خاص برای دستگاه های موبایل طراحی شده اند .
– ایمیل مارکتینگ : ارسال تبلیغات از طریق ایمیل به لیست مخاطبان .
– درون اپلیکیشنی (In-app advertising) : نمایش تبلیغات در داخل اپلیکیشن های موبایل .
– تبلیغات نصب اپلیکیشن (CPI) : پرداخت هزینه برای هر نصب اپلیکیشن از طریق تبلیغات .
– پوش نوتیفیکیشن (Push Notifications) : ارسال پیام های تبلیغاتی به کاربران از طریق مرورگر وب یا اپلیکیشن های موبایل .
– اینفلوئنسر مارکتینگ : تبلیغات از طریق افراد تاثیرگذار در شبکههای اجتماعی .
– تبلیغات ویدیویی : تبلیغات در پلتفرم هایی مثل یوتیوب و سایت های نمایش ویدیو .
– افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش (Affiliate Marketing): شریک شدن در سود تبلیغات با دیگران .
– تبلیغات صوتی : تبلیغاتی که به صورت صوتی در پلتفرم های پادکست و رادیو آنلاین پخش می شوند.
فهرست بزرگترین شرکت های تبلیغات اینترنتی در ایران
تا اینجای مقاله سایت پول یابی با مفهوم و انواع تبلیغات اینترنتی آشنا شده اید . حالا وقتش رسیده که با بزرگترین شرکتهای ایرانی که در زمینه تبلیغات آنلاین فعالیت دارند آشنا شوید . توجه کنید که پلتفرم های زیادی در زمینه دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی فعال هستند ، اما تلاش شده تا بزرگترین و معروف ترین آنها معرفی شوند .
مهمترین و بزرگترین شرکت های تبلیغات اینترنتی در ایران عبارتند از :
۱- صباویژن sabavision
نام صباویژن بهعنوان یکی از قدیمیترین شرکت های تبلیغات آنلاین در ایران را تقریبا همگان شنیده اند . اگر هم شنیده باشید ، قطعا نام سایت های بزرگی مانند : آپارات ، فیلیمو یا میهن بلاگ شنیده اید .
آژانس دیجیتال مارکتینگ صبا ویژن از جمله شرکت های پیشرو در حوزه تبلیغات دیجیتال در ایران است . این آژانس با بهره گیری از الگوریتم های روز دنیا و همکاری با برندهای مطرح، به یکی از معتبرترین شرکت های دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده است . بنیانگذار شرکت ، مهندس محمدجواد شکوری مقدم می باشد .
صباویژن در اصل توسط شرکت صبا ایده که مالک تمام کسبوکارها است راهاندازی شده است . این وبسایت در سال ۱۳۸۵ شروع به کار کرده و از آن روز تابهحال ، روی زیرمجموعههای پر ترافیکش و وبسایتهای پربازدید ایرانی دیگر خدمات تبلیغات آنلاین ارائه می دهد .
از جمله خدماتی که صباویژن ارائه میکند میتوان به تبلیغات بنری ، تبلیغات ویدیویی ، تبلیغات کلیکی ، تبلیغات همسان ، تبلیغات موبایلی (ازجمله تبلیغ در اپلیکیشنهای مختلف) و تبلیغات در شبکههای اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام اشاره کرد .
توجه کنید که این شرکت طراحی کمپین تبلیغاتی هم انجام میدهد . در این کمپینها ، گام اول ایده پردازی برای تبلیغات است . سپس نوع رسانه مورد نظر برای تبلیغات انتخاب میشود و تبلیغ مورد نظر گامهای طراحی و اجرا را طی میکند .
مهمترین خدمات تخصصی صبا ویژن
– اجرای تبلیغات در گوگل (Google Ads) .
– انجام انواع تبلیغات ویدیویی و بنری .
– تبلیغ در شبکه های اجتماعی .
– بازاریابی محتوایی
– تحلیل داده و بهینه سازی کمپین ها
نقاط قوت صباویژن
برخی از مزیتهای صبا ویژن بهعنوان یکی از بزرگترین شرکت های تبلیغات اینترنتی در ایران عبارت اند از :
– شبکه تبلیغاتی گسترده .
– همکاری با برندهای بزرگ .
– ارائه راهکارهای متنوع تبلیغاتی و خدمات مختلف مطابق با نیاز مشتریان .
– امکان بررسی روند تبلیغات بهصورت لحظهای توسط مشتری .
– اجرا و ارائه خدمات کمپینهای تبلیغاتی .
– مالک رسانههای پربازدیدی مانند آپارات .
– همکاری با وبسایتهای پربازدید ایرانی .
– ارائه خدمات تبلیغات موبایلی .
– شفاف بودن تعرفه تبلیغات و دستهبندی مناسب تعرفهها .
– داشتن خدمات پشتیبانی و پاسخگویی مناسب .
– دارای نمونه کارهای موفق بودن .
– طراحی وبسایتی با رابط کاربری مناسب و راحت .
– امکان کسب درآمد اینترنتی برای وبسایتهای پربازدید ایرانی
نقاط ضعف صبا ویژن
– هزینه های تبلیغات نسبتا بالا برای برخی کسب و کارها
– عدم ارائه خدمات متنوع یا کم بودن برخی انواع تبلیغات مانند تبلیغات ویدیویی یا رسانههای اجتماعی .
– پشتیبانی ضعیف ، یعنی امکان پشتیبانی آنلاین یا پاسخگویی سریع به سوالات مشتریان وجود ندارد .
– عدم ارائه خدمات پیشرفته ، مانند ریتارگتینگ محصول یا امکان بررسی روند تبلیغات توسط سفارشدهنده را ارائه نمیدهد .
– نداشتن امکان طراحی کمپینهای تبلیغاتی . کاربر نمیتواند کمپینهای تبلیغاتی شخصیسازی شده را طراحی کند .
اهمیت تبلیغات صبا ویژن برای کسب و کارها
این سوال مطرح می شود که صباویژن برای چه کسانی مناسب است؟ افراد و کسب و کارهای زیر می توانند از این پلتفرم استفاده کنند :
– کسانی که میخواهند یک کمپین تبلیغاتی موفق راهاندازی کنند .
– افرادی که دوست دارند ، تبلیغات ویدیویی در سایتهای پربازدید مثل آپارات داشته باشند .
– کسب و کارهای اینترنتی که دنبال تبلیغ پربازده در فضای سوشال هستند .
– کسانی که میخواهند هر دقیقه از روند تبلیغاتشان باخبر شوند . تبلیغ دهندگان میتوانند در هر لحظه روند تبلیغاتشان را در صبا ایده بررسی کنند و میزان تاثیرگذار بودن آنها را ببینند .
۲- یکتانت yektanet
پلتفرم یکتانت از بزرگترین شرکت های تبلیغات اینترنتی در ایران و نامی کاملا آشنا برای اغلب کاربران فارسی زبان می باشد . چنانچه اهل اینترنت گردی و سرک کشیدن به مجلههای آنلاین باشید ، حتما بارها و بارها تبلیغات یکتانت را در گوشه و کنار صفحههایی که میخوانید دیدهاید .
این شرکت تبلیغات آنلاین با وجود اینکه در سال ۱۳۹۶ راهاندازی شده و تقریبا جدید و نوپا است ، اما در زمینه تبلیغات و مخصوصا تبلیغات کلیکی خوش درخشیده و مشهور می باشد . از جمله تبلیغات کلیکی که توسط یکتانت به عنوان یکی از شرکت های تبلیغات اینترنتی در ایران ارائه میشود میتوان به تبلیغات همسان کلیکی ، تبلیغات بنری کلیکی و تبلیغات ریتارگتینگ کلیکی اشاره کرد .
البته یکتانت خدمات تبلیغات پوش نوتیفیکیشن را هم ارائه میکند که یکی از تبلیغات پربازده محسوب میشود .
برخی از مزایای یکتانت
– ارائه خدمات تبلیغاتی کلیکی متنوع .
– تبلیغات در پربازدیدترین سایتهای ایرانی .
– داشتن خدمات تبلیغات کلیکی همسان .
– ارائه خدمات پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی .
– انجام تبلیغات ریتارگتینک محصول .
– امکان طراحی کمپینهای تبلیغاتی کلیکی .
– ارائه خدمات پشتیبانی مناسب .
– فراهم کردن شرایط کسب درآمد اینترنتی برای وبسایتهای پربازدید ایرانی .
– طراحی وبسایتی با رابط کاربری مناسب و کاربر پسند .
– دارای نمونه کارهای موفق بودن .
ایرادات و معایب یکتانت
– عدم ارائه خدمات تبلیغات متنوع مانند تبلیغات ویدیویی یا سوشال .
– نداشتن خدمات پشتیبانی آنلاین و سریع .
اهمیت یکتانت برای کسب و کارها
پلتفرم یکتانت برای برای کسب و کارهای زیر دارای اهمیت بوده و مناسب است :
– کسب و کارهایی که نیاز به خدمات تبلیغات کلیکی دارند .
– افرادی که پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی را برای تبلیغ انتخاب کردهاند .
– کسانی که ریتارگتینک محصول برایشان مهم است و میخواهند احتمال بازدید مخاطب از محصولاتشان را افزایش دهند .
– صاحبان کسب و کارهایی که میخواهند کمپینهای و انواع تبلیغات کلیکی موفق راهاندازی کنند .
۳- مدیااد Mediaad
مدیااد علاوه بر اینکه یکی از بزرگترین شرکت های تبلیغات اینترنتی در ایران است یکی از شناخته شده ترین شرکتهای خدمات تبلیغات کلیکی در ایران هم می باشد . حتی می توان ادعا کرد که مدیااد یکی از بیرقیبترین شرکت های تبلیغات آنلاین در ایران در زمینه تبلیغات کلیکی است .
این پلتفرم اینترنتی در سال ۱۳۹۶ فعالیت خودش را با ارائه خدمات تبلیغات همسان شروع کرد و در این زمینه بسیار هم موفق و تاثیرگذار بوده است . مدیااد توسط جمعی از دانشآموختههای دانشگاههای برتر ایران راه اندازی و اداره میشود . این تیم جوان با انرژی پیش میروند و به نظر می رسد که بخشی از آینده تبلیغات آنلاین ایران در دست آنها باشد .
اگر به وبسایت مدیااد نگاهی بیندازید ، در بالای این صفحه دو قسمت تبلیغ دهندگان و ناشران را میبیند . بنابراین چه بخواهید تبلیغاتتان را به این وبسایت بسپارید و چه بخواهید نشر دهنده این تبلیغات باشید ، مسیر برایتان روشن و شفاف است .
در روند پیشرفت ، سایت مدیااد امکانات جذابی به بخش تبلیغاتش اضافه کرده است . هر کسی میتواند از تبلیغات درون اپلیکیشن یا پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ این شرکت هم برای تبلیغ کسبوکارش استفاده کند . خدمات تبلیغات درون اپلیکیشن این شرکت در وبسایت «تپسل» ارائه میشود . و برای اینفلوئنسر مارکتینگ هم باید به وبسایت «تگرو» مراجعه کنید .
مزایای مدیااد
– ارائه خدمات تبلیغات کلیکی همسان .
– امکان تبلیغ در وبسایتهای پربازدید ایرانی .
– داشتن امکان طراحی کمپینهای تبلیغاتی .
– مزایدهای کردن کلیکها (کاهش هزینه تبلیغ های باکیفیت) .
– امکان کسب درآمد اینترنتی برای وبسایتهای پربازدید ایرانی .
– ارائه خدمات تبلیغات درون اپلیکیشن در سایت مجزا .
– دادن خدمات اینفلوئنسر مارکتینگ در سایت مجزا .
– طراحی وبسایتی با رابط کاربری مناسب .
– دارای نمونه کارهای موفق بودن .
معایب مدیااد
– شفاف نبودن هزینه تبلیغات به دلیل امکان مزایده .
– عدم ارائه خدمات پشتیبانی آنلاین .
اهمیت سایت مدیااد
سایت مدیااد برای افراد زیر مناسب است :
– صاحبان کسب و کارهایی که نیاز به خدمات تبلیغات کلیکی همسان دارند .
– کسانی که نیاز به خدمات تبلیغات درون اپلیکیشن دارند .
– افرادی که به خدمات اینفلوئنسر مارکتینگ برای کسب و کارشان نیاز دارند .
– کسانی که میخواهند هزینه تبلیغاتشان را با طراحی تبلیغهای باکیفیت کاهش دهند .
۴- تپسل tapsell
پلتفرم تپسل یکی از بزرگترین شبکه های تبلیغات دیجیتال در ایران است که به کسب و کارها در جذب مخاطبان هدف کمک می کند . شرکت تپسل با برگزاری کمپین های تبلیغاتی گسترده در پلتفرم های فارسی ، به آمار بیش از یک و نیم میلیارد نمایش تبلیغات دست یافته است .
مهمترین خدمات تخصصی تپسل
– تبلیغات موبایلی و ویدیویی .
– ارائه بازاریابی درون برنامه ای .
– تبلیغات همسان .
– تحلیل داده و بهینه سازی تبلیغات .
– ارائه تبلیغات در شبکه های اجتماعی .
نقاط قوت تپسل
– شبکه گسترده تبلیغاتی .
– ارائه راهکارهای مبتنی بر داده .
– همکاری با برندهای معتبر .
نقاط ضعف شرکت تپسل
– هزینه های بالا برای کسب و کارها .
– عدم تمرکز روی خدمات سئو SEO .
نکته مهم درباره تپسل و مدیااد
بعد از کش و قوس فراوان بالاخره سرویسهای تپسل ، مدیااد و سنجاق در هم ادغام شدند . این سایت ها علیرغم جدا بودن دامنه ها، تحت مدیریت واحد اداره و تبلیغات می کنند . در واقع با این ادغام ، افراد به یکی از بزرگترین شبکه های تبلیغات دیجیتال ایران دسترسی پیدا می کنند . صاحبان کسب و کارها می توانند تبلیغات خود را در جایگاههای تبلیغاتی یکی از معتبرترین سایتها و اپلیکیشنهای ایرانی به نمایش بگذارند .
هم اکنون تمامی این سرویسها با نام «شبکه هوشمند تبلیغات دیجیتال تپسل» آماده ارائه خدمات برای برگزاری هدفمند کمپینهای تبلیغاتی می باشد .
۵- کاپریلا kaprila
شرکت کاپریلا را می توان تبلیغات کلیکی با طعم هوش مصنوعی توصیف کرد . کاپریلا یکی از بزرگترین شرکت های تبلیغات اینترنتی در ایران است که با شعار متفاوتی در زمینه تبلیغات کلیکی به میدان آمده است . کاپریلا میگوید که از هوش مصنوعی برای نمایش بهترین و مرتبط ترین کمپینهای تبلیغاتی در هر صفحه استفاده میکند .
سیستم آمارگیری این وبسایت بهنوبه خودش متفاوت و متمایز از بقیه است . کاپریلا از گوگل آنالیتیکس برای تشخیص کلیکهای واقعی و غیر تکراری کمک می گیرد .
نکته جالب درباره کاپریلا اینکه ، علیرغم فعالیت در زمینه تبلیغات کلیکی ، هزینه تبلیغات آن بر اساس کلیک محاسبه نمیشود . در اصل این وبسایت بر اساس اجاره جایگاه به مشتریانش بهصورت توافقی کار میکند . به همین خاطر هم کیفیت کلیکهای کمپینهای مشتریان بیشتر میشود .
مزایای کاپریلا
– ارائه خدمات تبلیغات کلیکی با کمک دانش هوش مصنوعی .
– ارزیابی کلیکهای واقعی و غیر تکراری با کمک گوگل آنالیتیکس .
– تبلیغات پربازده و کمهزینه .
– نمایش تبلیغات متناسب با سلیقه کاربران .
– امکان کسب درآمد اینترنتی مناسب برای وبسایتهای پربازدید .
– دارای نمونه کارهای موفق بودن .
– ارائه خدمات پشتیبانی مناسب .
معایب کاپریلا
– مشخص نبودن هزینه تبلیغات .
– عدم ارائه خدمات تبلیغات متنوع مانند تبلیغات ویدیویی یا تبلیغات موبایلی .
– نداشتن امکان طراحی کمپین تبلیغاتی .
– عدم ارائه خدمات ویژه مانند ریتارگتینگ محصول .
– نداشتن امکان بررسی روند تبلیغات توسط سفارشدهنده .
اهمیت تبلیغات در کاپریلا
کاپریلا برای افراد و صاحبان کسب و کار اینترنتی زیر مناسب است :
– کسانی که میخواهند کمهزینه تبلیغ کنند .
– صاحبان کسب و کار اینترنتی که میخواهند کلیکهای واقعی برای تبلیغاتشان را بدانند .
– کسانی که میخواهند تبلیغاتشان را به دست علاقهمندانشان برسانند .
۶- رایکا raykaad
رایکا یا رایکااد یکی از شرکت های تبلیغات آنلاین در ایران است که بهعنوان پلتفرم تبلیغات موبایلی و اینترنتی کارش را شروع کرده است . جالب است بدانید ، راهاندازی کمپینهای موفق در زمینه نصب اپلیکیشن ، از جمله مواردی است که این شرکت را بلندآوازه کرده است . البته چیزی که این موفقیت را برای رایکا به ارمغان آورده ، شیوه متفاوت طراحی کمپینهای تبلیغاتی آن می باشد .
در پلتفرم رایکا ، جدیدترین فناوریهای پردازش و تحلیل داده به کار گرفته میشود تا کمپینهای تبلیغاتی هدفمند طراحی شوند . سپس این کمپینها با شیوههای مبتنی بر هوش مصنوعی و پشتیبانی قوی نیروی انسانی به مرحله اجرا در میآیند .
با وجود این طراحی متفاوت ، کاملا بدیهی است که بازگشت سرمایه حاصل از تبلیغات موبایلی در رایکا چشمگیر باشد . لذا سرمایهای که از طرف صاحبان کسب و کار اینترنتی صرف این کار می شود به هدر نمی رود .
مزایای رایکا
– ارائه انواع تبلیغات کلیکی درون اپلیکیشنی .
– داشتن تبلیغات CPI یا پرداخت هزینه به ازای نصب اپلیکیشن .
– ارائه خدمات تبلیغات CPA و تبلیغات CPM یا پرداخت هزینه به ازای هر بازدید یا میزان فعالیت .
– دادن انواع خدمات تبلیغات پوش نوتیفیکیشن موبایل .
– طراحی هدفمند کمپینهای تبلیغاتی بر اساس فناوریهای تحلیل داده .
– اجرای کمپینهای تبلیغاتی موبایلی با کمک هوش مصنوعی و نیروی انسانی کاربلد .
– شناخت کامل سیستم مورد استفاده مخاطب از جمله برند موبایل کاربر و سیستمعامل آن .
– بازدهی بالای تبلیغات و کاهش هدررفت سرمایه برای کسب و کارها .
– تنوع در نوع و فرمت تبلیغات اینترنتی .
– گزارش دهی دقیق و لحظهای عملکرد .
– درآمد قابلاتکا و تسویهحساب قانونمند .
– سازگاری با ابزارها و فناوریهای روز دنیا .
– ارائه خدمات مشاوره رایگان و پشتیبانی مناسب .
– داشتن خدمات تبلیغات گوگل .
– ارائه انواع خدمات بازاریابی محتوایی .
– دارا بودن خدمات تبلیغات در شبکههای اجتماعی تلگرام و اینستاگرام .
– دارای نمونه کارهای موفق بودن .
– طراحی وبسایتی با رابط کاربری مناسب .
معایب رایکا
– مشخص نبودن هزینه تبلیغات .
– نداشتن تبلیغات کلیکی وبسایتی .
اهمیت و جایگاه رایکا برای کسب و کارها
پلتفرم رایکا برای افراد و صاحبان کسب و کارهای زیر مناسب است :
– کسانی که میخواهند از خدمات تبلیغات موبایلی متنوع استفاده کنند .
– صاحبان کسب و کارهای اینترنتی که نیاز به خدمات تبلیغات گوگل دارند .
– افرادی که قصد دارند تا از تبلیغات پوش نوتیفیکیشن موبایل استفاده کنند .
– کسانی که میخواهند تبلیغات موبایلی را با بیشترین بازدهی انجام دهند .
۷- راتین ratin
شرکت دیجیتال مارکتینگ راتین از سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را آغاز کرده و یکی از قدیمی ترین شرکت های فعال در این حوزه محسوب می شود . این آژانس با تکیه بر تجربه و دانش متخصصان خود ، به برندهای متعددی در مسیر رشد دیجیتالی کمک کرده است .
راتین با ارائه انواع تبلیغات اینترنتی ، طراحی سایت ، سئو و گوگل ادز و… کمک زیدی به پیشرفت کسب و کارهای مختلفی کرده است .
مهمترین خدمات تخصصی راتین
– تبلیغات در گوگل (Google Ads) .
– سئو SEO تخصصی سایت .
– بازاریابی محتوایی .
– مدیریت و تبلیغات در شبکه های اجتماعی .
– طراحی و توسعه وب سایت .
نقاط قوت پلتفرم راتین
– تجربه طولانی در دیجیتال مارکتینگ .
– همکاری با برندهای معتبر و صاحب نام .
– ارائه خدمات متنوع و تخصصی تبلیغاتی .
نقاط ضعف راتین
– هزینه خدمات ممکن است برای کسب و کارهای کوچک بالا باشد.
۸- وب ۲۴ web24
آژانس وب ۲۴ از بزرگترین شرکت های تبلیغات اینترنتی در ایران که دارای انواع خدمات می باشد . شرکت دیجیتال مارکتینگ وب ۲۴ از شرکت های شناخته شده در ایران است که به طور تخصصی در زمینه سئو و بهینه سازی سایت فعالیت می کند .
این آژانس با استفاده از تکنیک های پیشرفته و مطابق با الگوریتم های گوگل ، به برندها کمک می کند رتبه بهتری در نتایج جستجو داشته باشند . شرکت وب ۲۴ با برخورداری از تیم متخصص سئو حرفه ای و با تجربه توانسته است ، دستاوردهای متعددی را در زمینه دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات آنلاین به دست آورد .
برخی از خدمات وب ۲۴
– انجام سئو SEO و بهینه سازی سایت
– تبلیغات اینترنتی در گوگل .
– ارائه خدمات بازاریابی محتوایی .
– طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی .
نقاط قوت پلتفرم وب ۲۴
– تمرکز ویژه بر سئو و نتایج و ترافیک ارگانیک .
– ارائه آموزش های رایگان در حوزه دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی .
– پشتیبانی قوی و خدمات مشاوره .
نقاط ضعف وب ۲۴
– خدمات تبلیغات اینترنتی محدودتر نسبت به برخی رقبا .
– اثرگذاری محدود تبلیغات بر کسب و کارها .
۹- بادکوبه badkoobeh
آژانس بادکوبه علاوه بر اینکه از بزرگترین شرکت های تبلیغات اینترنتی در ایران است ، یکی از آژانس های خلاق در زمینه برندینگ هم محسوب می شود . این شرکت توانسته با تمرکز بر ایده های نوآورانه ، جایگاه ویژه ای در صنعت دیجیتال مارکتینگ ایران کسب کند .
شرکت بادکوبه سابقه همکاری با برندهای مطرح زیادی را دارد و این تیم تجربه بالایی در حوزه بازاریابی اینترنتی و رونق کسب و کارها دارد .
خدمات تخصصی بادکوبه
– استراتژی برندینگ .
– انجام تبلیغات دیجیتال برای کسب و کارهای اینترنتی .
– بازاریابی محتوایی .
– طراحی و اجرای کمپین های تبلیغاتی .
– تولید محتوای ویدیویی .
نقاط قوت پلتفرم بادکوبه
– اجرای ابداعات و خلاقیت بالا در تبلیغات اینترنتی .
– خوشنامی و سابقه همکاری با برندهای مطرح .
– ارائه راهکارهای جامع دیجیتال مارکتینگ و مشاوره های تبلیغات اینترنتی کاربردی .
نقاط ضعف بادکوبه
– هزینه های نسبتا بالا برای کسب و کارها
– نداشتن تنوع تبلیغات اینترنتی .
۱۰- ماکان macanads
به دلیل تاثیرگذاری بالا شرکت تبلیغاتی ماکان در فهرست بزرگترین شرکت های تبلیغات اینترنتی در ایران جای دارد . چون خدمات گسترده ای در زمینه تبلیغات آنلاین و بازاریابی همچون ساخت تیزر و انیمیشن ، چاپ و طراحی ، سئو SEO و طراحی سایت و مشاوره تبلیغاتی ارائه می دهد . با مجموعه این اقدامات ، پلتفرم ماکان توانسته است در زمره برترین های حوزه دیجیتال مارکتینگ قرار گیرد .
برخی از خدمات تخصصی ماکان
– تبلیغات در گوگل و شبکه های اجتماعی .
– طراحی و توسعه وب سایت .
– سئو و بهینه سازی سایت .
– ارائه خدمات بازاریابی محتوایی .
– تحلیل داده های دیجیتال .
نقاط قوت سایت ماکان
– تجربه بالا و کاربردی در دیجیتال مارکتینگ .
– داشتن تیم متخصص و حرفه ای برای ارائه خدمات .
– امکان ارائه راهکارهای شخصی سازی شده .
– داشتن خدمات گسترده دیجیتال مارکتینگ
نقاط ضعف ماکان
– قیمت گذاری بر اساس پروژه .
۱۱- کروشه korosheh
شرکت دیجیتال مارکتینگ کروشه یکی از پلتفرم های پیشرو در ارائه خدمات بازاریابی دیجیتال ، سئو و تبلیغات آنلاین است . این شرکت با تکیه بر استراتژی های بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) ، تولید محتوای هدفمند و اجرای کمپین های تبلیغاتی مؤثر، به کسب و کارها کمک می کند تا در نتایج جستجوی گوگل جایگاه بهتری کسب کنند .
کروشه با استفاده از تکنیک های به روز سئو ، مانند بهینه سازی صفحات ، لینک سازی اصولی و تحلیل داده های کاربران ، نرخ تبدیل (Conversion Rate) را افزایش می دهد . نتیجه نهایی این اقدام ، رشد پایدار برندها در فضای دیجیتال و افزایش کسب درآمد اینترنتی می شود .
خدمات تخصصی پلتفرم کروشه
– تبلیغات دیجیتال و بنری .
– بازاریابی شبکه های اجتماعی .
– طراحی وب سایت و فروشگاه اینترنتی .
– تحلیل و بهینه سازی تبلیغات اینترنتی .
– سئو و بهینه سازی سایت .
نقاط قوت کروشه
– ارائه خدمات متنوع دیجیتال مارکتینگ .
– تیم متخصص و خلاق .
– استفاده از فناوری های نوین .
نقاط ضعف کروشه
– هزینه های بالا برای کسب و کارهای کوچک .
– نداشتن تنوع تبلیغات اینترنتی .
۱۲- مگنت magnet
وب سایت مگنت یکی از نوآورترین شرکت های بازاریابی اینترنتی در ایران است که با تکیه بر داده محوری و استراتژی های هدفمند ، به برندهای تجاری کمک می کند . مگنت تلاش می کند تا کسب و کارهای اینترنتی حضور پررنگی در فضای دیجیتال داشته باشند.
این مجموعه با ارائه خدماتی نظیر تبلیغات درون برنامه ای ، بازاریابی اپلیکیشن ، کمپین های هدفمند در گوگل و شبکه های اجتماعی ، رشد سریع و پایداری را برای کسب و کارها به ارمغان می آورد . استفاده از تکنولوژی های پیشرفته در تحلیل رفتار کاربران و بهینه سازی تبلیغات ، مگنت را به یکی از گزینه های اصلی تبلیغات اینترنتی در ایران تبدیل کرده است .
مجموعه خدمات تخصصی مگنت
– تبلیغات دیجیتال و بازاریابی آنلاین برای کسب و کارها .
– ارائه خدمات بازاریابی محتوایی .
– مدیریت تبلیغات شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها .
– بهینه سازی نرخ تبدیل .
– تحلیل علمی و کاربردی داده های بازاریابی .
نقاط قوت پلتفرم مگنت
– ارائه راهکارهای خلاقانه و نوین تبلیغات و بازاریابی اینترنتی .
– همکاری با برندهای معتبر .
– تحلیل داده های پیشرفته .
– تمرکز به روی تبلیغات کلیکی .
نقاط ضعف مگنت
– برخوردار نبودن از خدمات سئو و طراحی .
– نداشتن تنوع تبلیغات اینترنتی .
– تعرفه بالای برخی از خدمات برای کسب و کارهای کوچک .
۱۳- فست کلیک fastclick
فست کلیک به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های تبلیغات اینترنتی در ایران و در عین حال از پیشروان حوزه دیجیتال مارکتینگ می باشد . این شرکت تبلیغاتی با ارائه راهکارهای جامع تبلیغات اینترنتی ، از جمله انتشار رپورتاژ خبری ، تبلیغات در شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام ، تبلیغات بنری و کلیکی ، به کسب و کارها در دستیابی به اهداف بازاریابی شان کمک می کند .
این آژانس با بهره گیری از تخصص و تجربه ، کمپین های دیجیتال ۳۶۰ درجه ای را طراحی و اجرا می کند . هدف این است تا برندها بتوانند به بهترین نحو با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنند .
خدمات تخصصی فست کلیک
– ارائه تبلیغات کلیکی و PPC .
– انجام تبلیغات همسان و ویدیویی تاثیرگذار .
– تحلیل و بهینه سازی کمپین ها .
– خدمات بازاریابی محتوایی .
– تبلیغات در شبکه های اجتماعی .
نقاط قوت پلتفرم فست کلیک
– تمرکز هدفمند و اصولی روی تبلیغاتی ویدیویی .
– برنامه ریزی دقیق و تمرکز بر تبلیغات کلیکی موثر .
– ارائه گزارش های دقیق تحلیلی و کاربردی .
– همکاری با برندهای معتبر و بزرگ .
نقاط ضعف فست کلیک
– تمرکز کمتر به روی سئو و خدمات سایت .
– نداشتن تنوع تبلیغات اینترنتی .
ملاک انتخاب شرکت های تبلیغات اینترنتی در ایران
توجه کنید که انتخاب مناسب ترین و یا بهترین شرکت تبلیغات آنلاین ، تأثیر مستقیمی بر موفقیت کسب و کار دارد . هر کسی اعم از تبلیغ کننده یا تبلیغ دهنده می تواند با توجه به هدفش یکی از اینها و یا سایر شرکت های تبلیغاتی را انتخاب کند .
با این حال برخی از مهم ترین ملاک ها و معیارهایی که باید در انتخاب یک شرکت معتبر تبلیغاتی در نظر گرفت عبارتند از :
– تجربه و سابقه فعالیت : حتما سال های فعالیت و پروژه های موفق گذشته شرکت را بررسی کنید .
– محدوده خدمات : نوع ارائه خدمات متنوع مانند سئو ، تبلیغات کلیکی ، بازاریابی محتوایی و مدیریت شبکه های اجتماعی و… را بررسی کنید .
– نمونه کارها و مشتریان : بررسی برندهای معتبری که با این آژانس همکاری داشته اند را نگاهی بیندازید .
– نظرات مشتریان : میزان رضایت مشتریان و بازخوردهای آنها می تواند در انتخاب پلتفرم تبلیغات اینترنت کمک زیادی کند .
– تیم متخصص : داشتن تیمی حرفه ای و متخصص در زمینه های مختلف دیجیتال مارکتینگ می تواند برای سفارش دهندگان تبلیغات معیار و ملاک خوبی باشد .
– نرخها و هزینهها : قبل از انتخاب ، نرخهای ارائهشده توسط هر شرکت را مقایسه کنید و ببینید کدام پلتفرم به شما سود بیشتری ارائه میدهد .
– اعتبار : شرکتهایی را انتخاب کنید که علاوه بر سابقه خوب ، به تعهدات خود در قبال صاحبان وبسایتها پایبند باشند .
– خدمات پشتیبانی : اطمینان حاصل کنید که شرکت انتخابی خدمات پشتیبانی مناسبی را ارائه میدهد تا در صورت بروز مشکل ، بتوانید به راحتی با آنها ارتباط برقرار کنید .
نکات مهم در انتخاب تبلیغات اینترنتی
– هدف از تبلیغات اینترنتی خود را به طور دقیق مشخص کنید .
– بودجه خود را به دقت تعیین کنید .
– مخاطبان هدف خود را بشناسید .
– از روشهای مختلف تبلیغاتی استفاده کنید .
– نتایج تبلیغات خود را به طور منظم بررسی کنید .
– در صورت لزوم، تبلیغات خود را به روز کنید.
سخن پایانی بزرگترین شرکت های تبلیغات اینترنتی در ایران
در این مقاله سایت پول یابی تلاش شد شرکت های بزرگ تبلیغات آنلاین ایرانی که خدمات گسترده ای مانند بازاریابی اینترنتی ، سئو ، طراحی سایت ، گوگل ادز ، انواع کمپین های تبلیغاتی ارائه می دهند ، معرفی شوند . انتخاب شرکت تبلیغاتی مناسب برای کسب و کارها و تبلیغ دهندگان ، می تواند موجب پیشرفت کسب و کار و دیده شدن در جایگاه اول گوگل و سایر پلتفرم ها شود .
از طرفی اگر به دنبال کسب درآمد اینترنتی به عنوان ناشر یا تبلیغ کننده هستید باید معتبرترین و خوش حساب ترین آنها را انتخاب کنید . شرکت هایی که پول خوبی پرداخت کرده و تعامل سازنده و منصفانه ای دارند .
در اینجا تلاش شد بزرگترین شرکت های تبلیغات آنلاین در ایران و نه لزوما بهترین آنها معرفی شود . مزایا و معایب و همچنین نوع خدماتشان بررسی شد . اگر نیاز به تبلیغات دارید و تابهحال مردد بودید که تبلیغاتتان را به چه کسی واگذار کنید و یا به دنبال کسب درآمد از اینترنت هستید ، امیدوارم این مقاله کمکتان کند .
برای اینکه بهتر بتوانید کیفیت خدمات ارائهشده توسط این شرکتهای تبلیغاتی ایرانی را بسنجید ، پیشنهاد میشود برای مدت کوتاهی تبلیغاتتان را به آنها بسپارید یا بهعنوان نشر دهنده تبلیغ با این شرکتهای تبلیغاتی همکاری کنید .
نکته آخر بزرگترین شرکت های تبلیغات اینترنتی در ایران اینکه ، برای انتخاب شرکت تبلیغات اینترنتی مناسب جهت کسب درآمد یا سفارش تبلیغ ، ابتدا باید نوع تبلیغات و هدف خودتان را مشخص کنید . سپس از پلتفرمهای مختلفی نظیر تبلیغات کلیکی ، تبلیغات دیداری (مانند نمایش ویدئو) و تبلیغات هدفمند استفاده کنید . در نهایت ، با مقایسه نرخهای ارائهشده توسط پلتفرم های مختلف و بررسی سابقه و اعتبارشان ، میتوانید انتخاب بهتر و مناسبی داشته باشید .