همکاری در فروش اینترنتی راه کسب درآمد

با وجودی که این اصطلاح همکاری در فروش اینترنتی اخیرا رواج پیدا کرده و به‌کار می‌رود، ذاتِ همکاری در فروش، یک روش فروش قدیمی است که از قدمتی طولانی برخوردار است .

طبق تعریف دقیق همکاری در فروش که اسامی دیگری نظیر بازاریابی واسطه‌ای یا بازاریابیِ رابطه‌ای هم دارد، اینطور تعبیر می‌شود که در یک فرآیند فروش که معمولاً بر بستر اینترنت انجام می‌شود . شما (بازاریاب یا ناشر) با نشر و معرفی محصول با روش های مختلف به واسطه سیستم همکاری در فروش می‌توانید بدون داشتن محصول و یا خدماتی، پورسانت از فروش محصولات دیگران را دریافت کنید .

همکاری در فروش اینترنتی که بعضی افراد تلفظ انگلیسی آن یعنی افیلیت مارکتینگ Affiliate Marketing را به‌کار می‌برند هم رایج است . اکثر کارشناسان همکاری در فروش (افیلیت مارکتینگ) را سریع ترین ، راحت ترین و بی دردسر ترین روش کسب درآمد اینترنتی می دانند .

کسب درآمد از اینترنت با سیستم های همکاری در فروش اینترنتی

همان طور که در بالا اشاره شد ، یکی از شیوه های قدیمی کسب درآمد از اینترنت همکاری با سایت های همکاری در فروش اینترنتی است سایتهای که در ازای فروش کالا و محصولشان مبلغی را به عنوان حق الزحمه یا پورسانت به فروشنده می دهند . به این کار و یا کسب و کار، افیلیت مارکتینگ Affiliate Marketingیعنی همکاری در فروش یا بازاریابی وابسته یا فروش رابطه‌ ای گفته می شود . البته این شیوه درآمدزایی مختص کسب پول از طریق اینترنت نیست و در دنیای واقعی  هم وجود دارد .
از نظر کسب و کار اینترنتی این شیوه درآمدزایی جزو مشاغل کارآفرینی محسوب نمی شود چون شما صاحب کار نیستید . بلکه نقش واسطه یا بازاریاب را بازی می کنید و بابت فروش خدمات مزدی را دریافت می کنید . در هر حال این شیوه کسب درآمد از اینترنت طرفداران خاص خود را دارد و عده ای هستند که درآمد میلیونی دارند و کاملا راضی هستند . بحث درباره بررسی شغل همکاری در فروش فراوان است و موافقان و مخالفان خاص خود را دارد .
همکاری در فروش اینترنتی راه کسب درآمد آسان و سریع ، افیلیت مارکتینگ سریع ترین روش کسب درآمد

مزایای همکاری در فروش اینترنتی

آشنایی و بررسی فواید همکاری در فروش اینترنتی می‌تواند کمک کند تا با دید بازتر و اطمینان بیشتری به این کسب و کار وارد شوید . مهمترین مزایای افیلیت مارکتینگ عبارتند از :

۱-عدم نیاز به تخصص

برای این که بتوانید در این سیستم، کسب درآمد داشته باشید، نیازی به دشتن تخصص زیاد نیست . خیلی از سیستم‌های همکاری در فروش مواردی را که لازم است به شما آموزش می‌دهند تا بتوانید به کسب درآمد مطلوب برسید.
یکی از دلایل محبوبیت این ایده کسب و کار هم دقیقاً همین است . پس اگر می گویید که تخصصی ندارم پس نمی‌توانم از این مدل کسب و کار، کسب درآمد داشته باشم، سخت در اشتباهید . همکاری در فروش اینترنتی را کسب درآمد اینترنتی بدون مهارت توصیف می کنند .

۲- تضمین فروش محصولات

یکی از مزایای همکاری در فروش اینترنتی این است که همکاران نیازی به تحقیقات بازار ندارند . در واقع با توجه به محصولات و فروش آن‌ها توسط برندهای دیگر، کاملاً مشخص است که فروش محصولات تضمین شده است . در نتیجه نیازی به وقت گذاشتن برای تحقیقات و همچنین آزمون و خطا نیست .

۳- بسیار مقرون به صرفه است

در این سیستم نیازی به صرف کردن هزینه برای دریافت مخاطب ندارید . این همکاران شما هستند که به راحتی برای شما مخاطب جمع آوری می‌کنند .

۴- کمک به افزایش مخاطب

فرض کنید که سایت پول یابی چیزی در حدود ۶ هزار همکار در فروش اینترنتی داشته باشد . این مطلب یعنی اینکه مشتریان این سیستم به طرز بسیار زیادی، زیاد و گسترده هستند . چون هر کدام از این همکاران اگر فقط ۱ نفر هم مخاطب داشته باشید، در نتیجه سیستم، ۶ هزار مخاطب دارد . به این صورت شما بدون نیاز به هزینه کردن میزان مخاطب بسیار زیادی به دست خواهید آورد .

۵- مقیاس بندی مناسب

موقعی که صفحات و برندهای زیادی به شما اشاره می‌کنند، در نتیجه فرصت‌ها هم برای فروش اینترنتی افزایش می یابد . همچنین به طور مثال در بهینه سازی موتورهای جستجو، درست است که این اشاره به سایت شما تأثیر مستقیم ندارد . اما افزایش مخاطبان، افزایش میزان جستجوی برند شما می‌تواند تأثیر غیر مستقیم بر سئو سایت بگذارند .
همان‌طور که اشاره شد، از مزایای افیلیت مارکتینگ این است که نیاز به سرمایه اولیه ندارید و از دردسرهای تهیه کالا و ارسال آن به مشتری خبری نیست . با فروش محصول یک برند دیگر، کمیسیون دریافت می‌کنید که به این خاطر می‌توان گفت، سود خالصی نصیبتان می‌شود .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  مزایا و معایب تبلیغات پاپ آپ

معایب همکاری در فروش

از آنجایی که به قول معروف هیچ گلی بی‌خار نیست ، همکاری در فروش اینترنتی دارای معایب و ایراداتی هم است . این روش کسب و کار هم برای افیلیت‌ مارکترها و هم برای فروشندگانی که برای تبلیغ از این روش استفاده می‌کنند معایبی دارد . برخی از مهم ترین این معایب عبارتند از :

۱- رقابت زیاد

به دلیل ورود آسان به حوزه کاری همکاری در فروش و محدودیت‌های کمی که برای عضویت در این‌گونه سیستم‌ها وجود دارد، بازار رقابت در این حوزه شدید است .

۲- پروسه درآمدزایی نسبتاً طولانی

مشخصاً اگر صاحب یک وب‌سایت تازه‌تأسیس هستید و یا پیج اینستاگرام خود را به‌تازگی راه‌اندازی کرده‌اید، مخاطب زیادی نخواهید داشت . این امر موجب می‌شود زمان رسیدن به درآمد از این طریق نسبتاً طولانی باشد . چون باید ترافیک و بازدید کننده جذب کنید که زمانبر است .

۳- نداشتن کنترل روی کالا و محصولات

افیلیت‌ها لینک فروش محصولات را در بلاگ یا وب‌سایت خود قرار می‌دهند . بنابراین دسترسی و کنترلی بر قیمت‌گذاری و کیفیت محصولات نخواهند داشت . اگر محصولی بی‌کیفیت و یا با قیمت بالا را تبلیغ کنید، ممکن است به اعتبار خود در بین مخاطبانتان آسیب برسانید .

۴- پرداخت کمیسیون به‌ازای فروش

در سیستم‌های افیلیت مارکتینگ، پورسانت‌ها تنها به‌ازای خرید کامل مشتریان پرداخت می شود . بنابراین بابت بازدید و یا کلیک‌هایی که مخاطبین انجام می‌دهند پورسانتی به بازاریابان پرداخت نخواهد شد .

۵- توقف و تعطیلی همکاری در فروش

هر لحظه ممکن است که سیستم همکاری در فروش اینترنتی به دلایل نامعلوم و بدون اطلاع، فعالیتش را تعطیل کند و دست شما از همه جا کوتاه باشد . بسیاری از سیستم‌های همکاری در فروش به دلایلی نامعلوم، یک شبه و بدون اطلاع قبلی تعطیل کردند . چه بسا بسیاری از بازاریابان ضررهایی هم متحمل شدند . هیچ دلیلی بر استمرار فعالیت دائمی آنها وجود ندارد .

۶- نداشتن امکان قیمت گذاری

سایت اصلی یا همان همکاری در فروش اینترنتی قیمت گذاری می‌کند . همچنین برای شما میزان پورسانت هر محصول را معین می‌کند . شما نه در قیمت گذاری و نه در تعیین میزان سود فروش هیچ نقشی ندارید . حتی نمی‌توانید به مشتریان بابت خرید تخفیف بدهید .

۷- وضع قوانین یک طرفه و به نفع سیستم

در کنار اینها، مجموعه قوانین تنظیمی سایت‌های همکاری در فروش اینترنتی بیش از آنکه به نفع بازاریاب باشد، بیشتر منافع سیستم را لحاظ می‌کند . البته این طبیعی است چون وضع کننده قانون خود سیستم است، بیشتر منفعت خود را لحاظ می‌کند .

روش های پیشنهادی همکاری در فروش اینترنتی

این روش های پیشنهادی بر اساس تجربه ارائه می شود و هدف هم شناخت همکاری در فروش و اجرای درست آن است .

روش اول :

تهیه یک دامنه اختصاصی برای فروشگاه (می‌تونین یک دامنه ir. که خیلی هم ارزان هست تهیه کنین حدود ۱۰ هزار تومان در سال) برخی از این سرویس‌ ها به شما یک فروشگاه با ساب دامین (مانند وبلاگ) ارائه می‌کنند . مثلا آدرس shop.poolyabi.ir اگر شما برای این فروشگاه خودتون یک دامین تهیه کنین و به اون متصل کنین خیلی بهتر می‌شه چون به شکل اختصاصی و یک وبسایت در میاد و دیگه شبیه یک وبلاگ نیست .

روش دوم :

بازاریابی رایگان و فروش محصولات با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، سرویس‌های به اشتراک گذاری ویدیو و وبلاگ‌ها. یعنی علاوه بر اون فروشگاهی که با یک آدرس خاص به شما ارائه می‌دن مثلا shop.poolyabi.ir از شبکه‌های اجتماعی و … هم برای افزایش فروش کمک بگیرین که می‌تونه خیلی هم موثر باشه.

روش سوم:

یک وبسایت بسازین و بازاریابی محتوا انجام بدین . (با هاست اشتراکی و سیستم قدرتمند و رایگان وردپرس خیلی ارزان تمام می‌شه) محتوای رایگان ارائه کنین و این محصولات رو هم بفروشین . مثلا در سایت‌تون دسته‌بندی ای داشته باشین و این محصولات رو در اون دسته‌بندی قرار بدین یا یک ساب دامین جداگانه داشته باشین .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  گام دوم همکاری در فروش اینترنتی

برای بخش فروشگاه و از طریق ارائه محتوی رایگان بازدید کننده جلب کنین . ایجاد اعتماد کنین و سیستم خودتون رو از یک فروشگاه کپی و کاملا تکراری و بی روح خارج کنین و به یک فروشگاه اینترنتی اختصاصی با ظاهر و سبک متفاوت تبدیل کنین . این روش نسبت به روش های بالا خیلی بهتر هست . البته در روش دوم هم شما می‌تونین به بازاریابی محتوا بپردازین و در وبلاگ هم می‌شه این کار رو انجام داد .

روش سوم از دو روش اول بهتر هست هرچند اگر مقدار کمی برای شما هزینه داره . ولی در نهایت بازگشت سرمایه بیشتری خواهد داشت . هزینه اولیه اصلا هزینه زیادی محسوب نمی‌شه و به راحتی جبران می‌شه و بعد به سود دهی هم می‌رسین.

در کنار روش سوم از روش دوم هم استفاده کنین تا بتونین نتیجه خیلی بهتری بگیرین (منظورم وبلاگ نیست و شبکه‌های اجتماعی در کنار وب‌سایت هست) .

می‌شه هر سه روش رو با هم ترکیب کرد و از همه اونها در کنار هم استفاده کرد .

پیشنهاد کسب و کار جالب

بهتره یک ایده ساده رو دنبال کنین و کارآفرینی کنین و یک کسب و کار اینترنتی شخصی داشته باشین . یک کسب درآمد اینترنتی آینده دار راه اندازی کنین و مالک صد در صد اون باشین.

اگر فکر می‌کنین که هنوز آمادگی و جسارت و مهارت لازم برای ورود به این حوزه رو ندارین که البته نباید اینطوری فکر کنین . می‌تونین از این روش یعنی سیستم همکاری در فروش و روش های مشابه به صورت موقتی استفاده کنین و تجربیاتی از کسب درآمد از اینترنت و بازاریابی اینترنتی و فروشندگی کسب کنین و بعدا برای خودتون کسب و کار آنلاین راه اندازی کنین .

توصیه برای درآمدزایی از همکاری در فروش

اما حواستون باشه که به زمان هم دقت کنین و فقط بازیگر فیلم دیگران نشین . اینطور نشه که ۵ سال برای این کار وقت بذارین و آخرش چیز زیادی نسیب شما نشه و یا اینکه با فروپاشی و ورشکستگی اون سیستم درآمد شما هم قطع بشه!

باید مدام پیشرفت‌تون رو اندازه‌گیری کنین، اگر مثلا دو ساله که به طور جدی با این سیستم‌ها کار می‌کنین و چیزی عایدتون نشده بهتره که کارتون رو تغییر بدین .

شما در همین مدت زمان می‌تونین خودتون کسب و کار خیلی خوب بسازین و این سرمایه‌گذاری بهتری هست . هر چند اگر نیاز به تلاش بیشتر و کمی سرمایه اولیه بیشتر و مهارت بیشتری داره اما صدها برابر ارزشمند تر از اون روش هست .

سخن پایانی همکاری در فروش اینترنتی

هر کسی درباره این سیستم ها از من سوال می پرسه توصیه می کنم که ترجیحا برای کسب درآمد سراغ این سیستم ها نره و بهتره که کسب و کار اینترنتی و شخصی خودش را راه اندازی کنه.

این سیستم‌ها «تقریبا!» یک بازی برنده – برنده ایجاد می‌کنن که هم به نفع سیستم هست و هم به نفع فروشنده (البته در این مثال خریدار در نظر گرفته نشده و اون بحثش کاملا جداست و بیشتر بر می‌گرده به اون سیستم و مشتریانش)

گفتم تقریبا، چون سیستم خاصی مد نظرم نیست و به طور کلی بیان کردم .

همه این سیستم‌های همکاری در فروش اینترنتی قانونی هم نیستن و برخی از اونها هم غیرقانونی هستن!

برخی از سایت‌ها در کنار دیگر خدماتشون این بخش رو هم دارن پس منظورم از این سیستم‌ها، فقط کسب و کارهایی نیست که به طور تخصصی در این زمینه کار می‌کنن و یک فروشگاه کامل به شما ارائه می‌‌کنن و هر سایتی که به هر شکلی چنین بخشی داره از نظر این مقاله سیستم همکاری در فروش محسوب شده .

اگر نظر و یا دیدگاه موافق و مخالفی دارید با ما به اشتراک بگذارید .

مطلب پیشنهادی

چگونه با دیدن تبلیغ پول در بیاریم ، مشاهده تبلیغات اینترنتی ، کسب پول در ازای کلیک

راههای کسب درآمد با دیدن تبلیغات اینترنتی

افرادی زیادی هنوز وجود دارند که راههای کسب درآمد اینترنتی برایشان جای سوال است . …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.