X

بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ

بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ

بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ بازاریابی زیرمجموعه گیری و فروش دهان به دهان است و به وسیله یک مشتری و رضایت آن مشتری جدید را به شما معرفی می کند. در این نوع بازاریابی با فعالیت زیرمجموعه ها شما کسب درآمد می کنید و هر چه فروش شما و زیرمجموعه های شما بیشتر باشد و فعالیتان چشمگیرتر باشد درآمدتان بیشتر خواهد شد.

تفاوت بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ با شرکت های هرمی

در ظاهر به نظر می رسد که بازاریابی شبکه ای با شرکت های هرمی شباهت هایی در فعالیت دارند و یا عینا مثل هم هستند در حالی که تفاوت اساسی دارند. تفاوت این دو روش این است که در شرکت های هرمی هیچ کالا یا خدمات ملموسی و قابل استفاده خریداری نمی‌شود. اعضا باید در شرکت سرمایه‌گذاری کنند و متعهدند که افرادی را نیز به شرکت معرفی کنند و آن افراد نیز باید در شرکت سرمایه‌گذاری کنند فقط افراد پول می دهند و از زیرمجموعه خود پول می گیرند و به شرکت می دهند.

موفقیت در بازاریابی شبکه ای

ولی در بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ در اولویت اول، بازاریاب باید محصول خود را بفروشد و در اولویت دوم باید زیرمجموعه‌هایی را برای خودش پیدا کند که آن‌ها هم بتوانند بفروشند. در حقیقت فرد اصلی و زیرمجموعه هایش فقط محصول و کالای شرکت را می فروشند و بابت آن پول می گیرند.

 ثروتمند شدن با بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ، واقعیت یا خیال؟

برترین شرکت بازاریابی شبکه ای

به آمار زیر (منقول از ویکی پدیا و اکونومیست) دقت کنید:

شرکت Amway’s: در کشور انگلیس، تنها ۱۰ درصد از بازاریاب‌های این شرکت بزرگ بازاریابی شبکه ای در ایالات متحده و جهان، توانسته‌اند درآمدی داشته باشند و از بین ۳۳ هزار بازاریاب این شرکت، ۰٫۳ درصد از بازاریاب‌ها درآمدی معادل با درآمد معمول و متوسط جامعه داشته‌اند.

شرکت Mona Vie’s: فقط یک درصد از بازاریاب‌های این شرکت توانسته‌اند سود دریافت کنند (۲۰۰۷).

بازاریابی شبکه ای در آمریکا: در سال ۱۹۹۸ درآمد سالانه‌ی بیش از ۹۰ درصد از فروشندگان آمریکایی شاغل در شرکت‌های شبکه ای کمتر از سالانه ۵ هزار دلار بود. رقمی بسیار کمتر از کمترین درآمد لازم برای امرار معاش در آمریکا.

و بسیاری از این نوع آمارها را می توانید با جستجوی ساده در گوگل به دست بیاورید و مقایسه کنید تا واقعیت به دستتان بیاید.

سخن پایانی درباره واقعیت بازاریابی شبکه ای

واقعیت فعالیت در شبکه های بازاریابی این است که درصد بسیار زیادی از افرادی که در بازاریابی شبکه ای فعال هستند درآمد پایینی دارند. حال ممکن است برخی از افراد اذعان کنند که خوب این به دلیل تلاش ناکافی آن‌هاست، این طبیعی است که عده‌ای که تلاش نمی‌کنند و به طبع آن موفق نمی‌شوند زیادند.
اما نکته اصلی این جاست که بسیاری از افراد هنگام جذب در شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای، به آن‌ها غیر مستقیم تلقین می‌شود که این روش، روشی‌ست که در آن می‌توانید بسیار ساده و سریع ثروتمند شوید (به نحوه کشیدن گراف‌ها توسط کسی که شما را پرزنت می‌کند توجه کنید. غیر مستقیم سعی می‌کند به شما بفهماند که میبینی؟ به همین سادگی می‌توانی ثروتمند شوی! و در پایان فقط به یک جمله اکتفا می‌کند که کار ساده‌ای نیستا! سخته).

از عمل تا واقعیت فاصله زیاد است در هر کاری وارد می شوید حتما با مطالعه وارد شوید و همه جوانب را بررسی کنید و هیچ گاه فریب شعارها و حرف های زیاد را نخورید.

Related Post