X

نکات کلیدی در تولید محتوا

اهمیت تولید و انتشارمحتوا در اینترنت چنان بالاست که یادگیری نکات کلیدی در تولید محتوا توسط وبمستران ضروریست، البته اگر به دنبال کسب درآمد اینترنتی بیشتر و توسعه کسب و کارشان هستند. آموزش رایگان تولید محتوا ، دستمزد تولید محتوا ، تولید محتوای آموزشی چیست ؟ تولید محتوا در اینستاگرام ، نمونه تولید محتوا و… از عبارات پرجستجوی گوگل در رابطه با شیوه تولید محتوا محسوب می شود.

جمله « محتوا پادشاه است » که اتفاقا جمله بسیار زیبا و شیوایی است بیانگر اهمیت جایگاه و تاثیر تولید محتوا می باشد. اما عده ای می گویند اگرچه تولید محتوا پادشاه است، ولی متن خداست. به دلیل اهمیت و جایگاه تولید محتوا، در این مقاله سایت پول یابی در ادامه آموزش کسب درآمد اینترنتی به اصول و نکات کلیدی در تولید محتوا که می تواند موجب ارتقا و توسعه کسب و کار اینترنتی شود ، پرداخته می شود.

تعریف تولید محتوا

گستره و محدوده محتوا چنان وسیع و گسترده است که از هر کسی بپرسید، تعریف تولید محتوا چیست ؟ تعریفی مطابق دیدگاه خودش ارائه می دهد که بیشترشان گمراه کننده می باشد. اگر بخواهم به صورت ساده و روان بگویم، محتوا همان چیزی است که همه ما به نوعی هر روز با آن سر و کار داریم.

مثلا محتوای پست‌های شبکه های اجتماعی است که ما را می‌خنداند و یا به فکر فرو می‌برد. مقاله وبسایت و وبلاگ ها است که از آنها چیزهایی یاد می‌گیریم. پادکست که موقع برگشت از کار در ماشین گوش می‌کنیم. ویدیو و کلیپ که در اینترنت تماشا می‌کنیم. کتاب‌های الکترونیک و یا هر چیز مشابه دیگری است که در دنیای دیجیتال می‌بینیم، می‌شنویم یا می‌خوانیم ، محتوا محسوب می شوند.

با این مقدمه می توان گفت ، هر چیزی که برای انسان قابل درک و فهم است و به طور کلی در بستر کانال‌های دیجیتال یا غیر دیجیتال قابل انتشار می باشند را محتوا ‌گویند. پس ، تولید محتوا به خلق هرچیز قابل درک و انتشار برای انسان‌ها در راستای اهداف بازاریابی ، اطلاق می شود.

در تعریف عامیانه ، تولید محتوا یعنی نوشتن، طراحی، ضبط و ساخت هرچیزی که انسان‌ها می‌توانند آن را درک کنند و در بستر های مختلف قابل انتشار است جهت دستیابی به اهدافی مثل کسب درآمد (مستقیم یا غیرمستقیم)، افزایش فروش، وفادارسازی مشتری ، انشتار ایده و… گفته می شود.

اهمیت تولید محتوا

با خواندن تعریف تولید محتوا در بالا شاید تصور کنید که اگر تولید محتوا به همین سادگی می باشد پس چرا شرکت‌ها و برندهای تجاری اینقدر دنبال کارشناسان تولید محتوای حرفه‌ای و کاربلد هستند؟ به نظر می رسد هرکسی که حداقل یک پیج شخصی دارد، می تواند تولید محتوا کند؟ جواب این سوال ریشه در بازاریابی مبتنی بر محتوا Content Marketing  دارد و به این راحتی ها که تصور کنید، نیست.

امروزه در فضای مجازی تاکید بیشتر متخصصان بر تولید محتوای ارزشمند، با کیفیت و تخصصی است. تولید محتوای باکیفیت موجب می شود که رتبه وبسایت به طور چشمگیری افزایش یابد و بالاتر از رقبا قرار گیرد. برای همین اکثر مدیران وبسایت ها یکی از بخش های اصلی خود را به تولید محتوا اختصاص داده اند و سعی می کنند که بلاگ نویسان با تجربه ای را در این زمینه استخدام کنند.

البته با استخدام افرادی به عنوان تولید کننده محتوا مشکل حل نمی شود، چون یکی از مشکلات اصلی این بلاگ نویسان، ایجاد محتوای مناسب با کسب و کار می باشد. اینکه چه محتوایی را تولید کنند که مناسب با مخاطبان وبسایت بوده و رضایت آنها را جلب کند و پیدا کردن یک منبع معتبر خیلی سخت است. در اینجا بحث ایده و رعایت نکات کلیدی در تولید محتوا مطرح می شود که موضوع این مقاله سایت پول یابی هم بر روی آن متمرکز است.

نکات کلیدی در تولید محتوا

همان طور که در بالا اشاره شد ، تولید محتوا ، کسب و کاری است که این روزها اهمیت بالایی پیدا کرده است و یکی از اصلی ترین شیوه های جذب مخاطبان هدف در کسب و کار اینترنتی می باشد، برای ورود به حرفه تولید محتوا باید به مانند حرفه ای ها عمل کنید تا بتوانید بازاریابی و انتظاراتی که از این تخصص دارید را برآورده کنید.

در این مطلب سایت پول یابی نکات کلیدی در تولید محتوا به صورت اجمالی و فهرست وار برای کسانی که قصد یادگیری اصول و راههای آن را دارند ، ارائه می شود . با رعایت این اصول ساده ولی بسیار کلیدی و تاثیرگذار، می توانید ضمن افزایش رتبه وب سایت ، موجب ارتقای میزان کسب درآمد از اینترنت خود شوید.

هدف اصلی از تولید محتوا برای افزایش بازدید سایت و کسب درآمد اینترنتی می باشد لذا برای نیل به این هدف حتما باید یک سری از اصول و قواعد علمی و تجربی را رعایت کرد. برخی از مهم ترین اصول و نکات کلیدی در تولید محتوا برای وب سایت ، فروشگاه و پیج ها و کانال ها، عبارتند از:

۱- ایجاد ایده تولید محتوا

اولین گام ، ایجاد ایده تولید محتوا برای کسب و کار می باشد. اول باید موضوع وب سایت و مقالات را تعیین کرده و بعد براساس آن شروع به تولید ایده و یک موضوع جدید و جذاب کنید. برای تحقق این کار باید تحقیق و پژوهش مقدماتی کرده و بعد از آشنایی با اصول اولیه آن، یک دفترچه در کنار خود داشته باشید و موضوعات مرتبط را بنویسید و بهترین موضوع را انتخاب کنید.

نکته کلیدی اینکه قبل از شروع به نوشتن ، برای خود موضوع و هدف داشته باشید و آن را دقیقا مشخص کنید. یعنی سبک محتوای ایجادی را از قبل مشخص کنید و مخاطب ، بازار هدف و کانال انتشار آن را دقیق بررسی نمایید.

۲- تهیه لیست کلمات کلیدی

یکی از دلایل فنی که وبمستران به تولید محتوا می پردازند، به کار بردن کلمات کلیدی داخل وبسایتشان می باشد. توصیه می شود، لیست کلمات کلیدی که می خواهید برروی آنها برنامه ریزی کنید را بنویسید و شروع به نوشتن کنید. برای اینکار می توانید از ابزارهای سئو برای تولید محتوا استفاده کرده و کلمات و عبارت مرتبط که بیشترین جستجو را دارند را بیابید.

راه دیگر استفاده از ابزارهای تولید کننده عبارت مرتبط با کلمات کلیدی می باشد. غیر از موتور جستجوی گوگل، ابزارهای بسیاری در اینترنت وجود دارند که با توجه به کلمه کلیدی ، عبارات مورد نظر را تولید می کنند. یکی از این ابزارها و وبسایتها ubersuggest می باشد که بهترین عبارتهایی که دارای بیشترین میزان جستجو هستند را به شما نشان می دهد.

قبل از تولید محتوا لازم است کلمات کلیدی اصلی و پرمخاطب را در موضوع هدف شناسایی کنید و طبق آن ها به ایجاد متن بپردازید. کلید واژه های تخصصی جستجو شده توسط کاربران اینترنتی را پیدا کنید و از آن ها به صورت درست و هوشمندانه، در مطالب استفاده کنید.

۳- انتخاب عنوان برای تولید محتوای گیرا و جذاب

متاسفانه یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افراد تازه کار در نوشتن محتوا دارند، عنوان محتوای خود را دست کم می گیرند و یا یک عنوان کلی مثل « روشهای افزایش کسب درآمد اینترنتی » می نویسند. این عنوان علاوه بر اینکه تکراری است، مخاطبان کمتری به سمت خود جذب می کند.

عنوان یکی از مهمترین بخش های تولید محتوا است، چون درعنوان می توان کلمات کلیدی و یا عبارتهای مهم را به طور هوشمندانه به کار برد و از همه مهمتر اینکه این عنوان محتوای وب سایت و فروشگاه است که کاربر را جذب می کند، پس در نوشتن آن باید دقت بسیار زیادی کرد.

خلاصه اینکه، تیتر مطالب باید جذاب ، دارای کلمات کلیدی و مرتبط با محتوا باشد. باید عنوانی را انتخاب کنید که مخاطب متوجه شود این همان محتوایی است که به دنبالش در اینترنت می گردد.

۴- بررسی محتوای وب سایتهای رقبا

قبل از تولید محتوا، مقالات وبسایتهای رقیب را بررسی کرده و سعی کنید کاستی هایی که در تولید محتوا آنها وجود دارد را در بخش محتوای وبسایت خود رفع کنید. اگر بر فرض ، اصلا درحوزه کاری شما مقالات خوبی وجود ندارد، این کاملا به نفع شماست و لازم نیست که تلاش زیادی برای بالا آمدن وبسایت خود انجام دهید.

خلاصه اینکه، شناخت از محتوای رقبا عامل اصلی در الگو برداری و شناخت از بازار هدف می باشد و دیدگاه شما را نسبت به موضوع و بازار کسب و کار وسیع می کند.

۵- در نظر گرفتن نیاز کاربر در تولید محتوا

شاید برای سئو و یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ، نیم نگاهی به موتورهای جستجو به ویژه گوگل داشته باشید. اما باید توجه کنید که، مخاطب اصلی محتوای وبسایت شما، کاربرانتان می باشند پس باید محتوایی تولید کنید که نیاز های آنها، مسائل روزانه و تمامی ویژگی هایی که به دنبال آن هستند را مورد پوشش قرار دهد.

کاربران، ساعت های زیادی را در اینترنت جستجو می کنند تا بتوانند مطلب مورد نیاز خود را پیدا کنند، اگر بتوانید نیازهای اصلی آنها را از طریق تولید محتوا پوشش دهید، می توانید به یک منبع معتبر در زمینه کسب و کارتان تبدیل شوید.

۶- نپرداختن سطحی به موضوع اصلی

یکی از مشکلات اصلی اکثر مقالات و محتواهای وبسایتها این است که مطالب کاملا تیتر وار و بدون بیان جزییات مطرح می شود. اگر به مساله تخصصی می پردازید، باید سعی کنید تمامی اطلاعات و مسائل مربوط به آن موضوع را با جزئیات کامل بیان کنید. جزیی و دقیق پرداختن به موضوع اصلی موجب تمایز وبسایت شما از دیگران می شود.

۷- پرداختن به موضوع در چند مقاله متفاوت

گاهی بعضی از موضوعات کسب و کار چنان تخصصی هستند که دارای چندین جنبه برای توضیحات می باشند و مجموعه این توضیحات حول محور یک موضوع خاص می باشد. برای نمونه از بین روش های کسب درآمد اینترنتی ، یکی از شیوه های مهم همکاری در فروش است که می توان از جنبه های مختلف به بررسی ، بیان مزایا و معایب ، شیوه همکاری در فروش و… پرداخت.

تولید کننده محتوا می تواند در هر مقاله به جنبه ای از همکاری در فروش اینترنتی بپردازد و در هر مقاله، روش ها و ایده های مختلف را توضیح دهید. البته این نکته را در نظر بگیرید که ایده ها باید دارای جنبه های مختلفی باشند نه اینکه دنباله هم باشند ، لذا از تکرار پرهیز کنید.

۸- تولید محتو مخالف یا متفاوت از بقیه

البته می گویند برای دیده شده بهتر است که مخالف بقیه بنویسید. برای نمونه ، به عنوان یک بازاریاب محتوا نقش مفید شبکه های اجتماعی در کسب و کار را به خوبی می دانید و آن را یک نیاز ضروری می دانید و شاید همه در این خصوص نظر یکسان با شما داشته باشند. اما شما این دفعه به جای مثلا بیان خوبی شبکه های اجتماعی برای بازاریابی محتوا، ضررها و معایب آن را بررسی کنید.

تولید و انتشار این نوع مقالات نشان می دهد که شما به نکاتی توجه می کنید که دیگران اصلا به آن توجه نمی کنند و این کار، موجب تمایز شما از دیگران می شود. به اینها در دنیای تولید محتوا « تکنیک خوانده شدن مقاله » می گویند. سعی کنید متفاوت از بقیه تولید محتوا داشته باشید.

۹- تهیه فهرستی از مقالات انتشار یافته

توصیه می شود یک لیست کامل از تمامی مقالات تولیدی وب سایت خود تهیه کنید. مزیت اینکار این است که به راحتی می توانید نسبت به موضوع اصلی وبسایت خود، به بقیه بخش ها لینک دهید. ضمن اینکه اشراف بر کل محتوای تولید شده ، موجب می شود با افزایش مقالات ، از تولید و انتشار مقالات تکراری پرهیز کرده و یا در صورت لزوم مقالات قدیمی را تکمیل تر کنید.

۱۰- قرار دادن بهترین مقالات تولید دیگران در سایت

یکی از نکات کلیدی در تولید محتوا این است که به حسب ضرورت ، گاهی بهترین مقالات تولیدی دیگران را در وب سایت قرار دهید. همیشه افراد متخصصی هستند که برای دیگر وبسایت ها و فروشگاه ها محتوا می نویسند. باید این افراد کاردان و متخصص را پیدا کنید و مقالات آنها را در وبسایت خود قرار دهید.

توجه کنید منظور کپی کردن محتوا نیست بلکه به شیوه و نگارشی متفاوت محتوای آنها را با ذکر منبع در بخش مقالات وب سایت خود قرار دهید. البته بهتر است این تکنیک را هفتگی یا ماهانه انجام دهید. این کار موجب می شود تا سایت های رقیب ، اقدامی مشابه شما انجام داده و این کار موجب لینکدهی به سایت شما می شود.

۱۱- تولید مقالات آموزشی

همیشه مردم دنبال جواب سوالات «چرا » «چگونه» و «چیست» هستند مثلا : چرا کسب درآمد اینترنتی آسان است؟ چگونه کسب درآمد خانگی راه اندازی کنیم؟ همکاری در فروش چیست؟ پس باید در تولید محتوای خود بتوانید به اینگونه سوالات و پرسش های کاربران اینترنتی پاسخ دهید.

بسیاری از کاربران هستند که دارای ایده های آموزشی می باشند، می توانید با کمک آنها یک مقاله آموزشی تولید کنید و همچنین به آنان کمک کرده اید تا مطلب و محتوای خود در اینترنت منتشر کنند. یک مزیت دیگر این روش این است که نویسندگان محتوای شرکت و برندتان، در رزومه کاری خود اسم شرکت و وبسایت شما را آورده ، که این موضوع به برندسازی شما کمک خواهد کرد.

توجه کنید که محتوای یونیک مهم ترین عامل در بهبود رتبه سایت نزد موتورهای جستجو می باشد. گونه های جذاب محتوای آموزشی را شناسایی کنید و جذابانه این کار را انجام دهید. از داده های آماری که می دانید مورد استقبال مردم قرار می گیرد، حتما در مقالات خود استفاده نمایید.

دفترچه یادداشت هوشمند یا کلاسیک ، همراه دوست داشتنی همیشگی شما باشد تا در صورت لزوم ، موضوعات و مقالات آموزشی جهت تولید را یادداشت و فیش برداری کنید.

۱۲- بیان تمامی راز و رمز کسب و کارتان

یکی دیگر از نکات کلیدی در تولید محتوا این است که برای مخاطبانتان ، تمامی رازها و افسانه های کسب وکار خودتان را بیان کنید. هر کسب و کاری برای خود رازها و افسانه های زیادی دارد که گاهی این مسائل ممکن است موجب اشتباه کاربر و اطلاع نادرست به آنها شود. باید تمامی این رازها و شایعات را بیان کنید و بیان و دلیل های کافی آنها را، رد یا اثبات کنید.

۱۳- به روز کردن فرمت مقالات

حتما فرمت مقالات خود را در تولید محتوا بروز کنید و به آن توجه خاص کنید. همیشه راه ها و شیوه های جدیدی برای تولید محتوا ایجاد می شود. باید به عنوان یک بازاریاب محتوا، اطلاعات خود را در این زمینه به روز کنید. بهترین نقطه شروع هم مقالات قدیمی و بازنشر مجدد آنهاست، البته به طوری که لینک آدرس عوض نشود و یا موضوع اصلی مقاله تغییر نکند.

امروزه تولید اینفوگرافیک یا عکس بیشترین تاثیر را بر روی مخاطبان دارد، همچنین نوع فونت هایی هم که استفاده می شود بر میزان خوانایی تاثیر بسزایی دارد. پس باید دراین خصوص اطلاعات خود را بروز کنید و از تکنیک های فرمتی جدید استفاده کنید تا رضایت کاربران را جلب کنید.

توصیه می شود تنها محدود به متن نشوید و از روش های متفاوت و هوشمندانه دیگر برای تولید محتوا استفاده نمایید. امروزه ویدیوها ، فایل های صوتی ، مصاحبه ها ، نظرسنجی ها و… نوعی محبوب و پرطرفدار از تولید محتوا می باشند.

۱۴- انجام سئو مکانیکی

زمانی که تولید محتوا برای وب سایت تمام شد، کار و وظیفه اصلی از این زمان شروع می شود. محتوای خود را بر اساس سئو بنویسید و متشر کنید تا بازدهی لازم و بالا را به دست آورید. یعنی تمامی تکنیک های تاثیرگذار در سئو سایت مانند به کاربردن کلمات کلیدی، عنوان ها و چگالی را بر اساس آخرین الگوریتم سئو و بهینه سازی سایت رعایت کنید.

۱۵- رعایت نکات نگارشی در تولید محتوا

یکی از نکات پایه ، اولیه و اصلی که باید قبل از انتشار مطلب به آن توجه ویژه شود، رعایت اصول و نکات نگارشی زبان فارسی است. به کار بردن صحیح این نکات مانند ویرگول، کاما ، نقطه ، پرانتز، خط فاصله وغیره از اهمیت ویژه ای در تولید محتوا برخوردارند. مطلب خود را پس از ایجاد یک بار از نگاه خواننده بخوانید، تا کم و کاستی های آن مورد بازخورد نویسنده قرار بگیرد.

وارد برخی از سایت ها که می شوید متاسفانه در خواندن محتوا دچار مشکل می شوید و باید یک خط را چند بار بخوانید تا شاید متوجه منظور نویسنده محتوا شوید و این ایراد بزرگی محسوب می شود. وجود اشتباهات و ایرادات در تولید محتوا از نظر قواعد و دستور زبان فارسی، موجب کج فهمی مطلب توسط خواننده شده و تمامی زحماتتان را هدر می دهد.

حتی اگر محتوای بسیار تخصصی هم می نویسید سعی کنید ساده و روان باشد و از کلمات و واژه های ثقیل (مگر بر حسب ضرورت) و خارجی کمتر استفاده کنید.

۱۶- نوشتن محتوای طولانی

مهم ترین نکته طلایی ، تولید محتوای جامع و بر اساس نیاز بازار هدف می باشد. متخصصان سئو میزان محتوای استاندارد برای وبسایت، را بین ۲ تا ۳ هزار کلمه می دانند.. حداقل تعداد کلمه ای که می توانید به کار ببرید ۷۰۰ کلمه باشد.اگر مطلب شما کمتر از ۷۰۰ کلمه باشد، از نظر گوگل ممکن است جریمه شوید چون اصلا بلاگ در نظر گرفته نمی شود و اگر بیشتر از ۵ هزارکلمه باشد، بهتر است آن را در دو مقاله مجزا منتشر کنید.

توصیه می شود که مقالات همیشه سبز (مقالات طولانی همیشه خواهان و دارای مخاطب در گذر زمان ) و محتوای آسمان خراش تولید کنید. جایگاه و اهمیت محتوای سبز در دیجیتال مارکتینگ غیر قابل انکار می باشد. تکنیک آسمان خراش در تولید محتوا Skyscraper Technique اولین بار توسط برایان دین Brian Dean در پستی در سایت backlinko مطرح شد.

تکنیک آسمان خراش به زبان ساده می توان اینگونه تعریف کرد: « با ارتقای محتوای با کیفیتی که ثابت شده است مخاطبان زیادی دارد و افراد زیادی به آن لینک داده اند می توانید پستی را منتشر کنید که در مدت زمان کم، تعداد زیادی بازدید کننده داشته باشد و در شبکه های اجتماعی بارها به اشتراک گذاشته شود.»

۱۷- جدی گرفتن متا تگ عنوان

اولین قسمتی که توسط موتور جستجوی گوگل خوانده می شود، متا تگ عنوان می باشد. پس باید جهت جذابیت و درست بودن، مناسب با متن بنویسید، چون اگر گوگل متوجه شود که عنوان شما هیچ ارتباطی با محتوای منتشر شده ندارد، وبسایت شما را جریمه خواهد کرد.

۱۸- رعایت توضیحات متا تگ

این متا تگ هم مانند عنوان از اهمیت ویژه ای در تولید محتوا برخوردار است و به بهینه سازی رتبه وبسایت و محصولات فروشگاه کمک زیادی می کند. وقتی که وبسایت توسط موتور جستجو در صفحه نشان داده می شود، این توضیحات ، زیر عنوان سایت نمایش داده می شود. گوگل یکی از متا تگ هایی را که مورد بررسی قرار می دهد، همین متا تگ توضیحات می باشد.

توجه کنید که در مقاله های منتشر شده کمتر از ۷۰۰ کلمه ، نوشتن این متاتگ توضیحات الزامی می باشد. اما در اکثر مقالات اگر هم ننوشتید، خود گوگل متوجه شده و به نوعی تولید می کند. اما توصیه می شود خودتان آن را تولید کنید.

۱۹- استفاده درست از کلمات کلیدی

هیچ موردی مانند استفاده نادرست و یا زیاده روی در استفاده از کلمات کلیدی، نمی تواند رتبه وبسایت را خراب کند. متاسفانه بیشتر تولیدکنندگان محتوا فکر می کنند هر چه بیشتر و به تعداد زیاد کلمه کلیدی را استفاده کنند، شانس نشان دادن مقاله آنها بیشتر است. براساس چگالی کلمات کلیدی، متوسط استفاده هر کلمه، ۲ الی ۳ درصد کل کلمات در یک مقاله می باشد.

پس از کلمات کلیدی به صورت حساب شده و در بین محتواهای تخصصی به تعداد متعارف استفاده کنید تا میزان اثربخشی آن مشهود باشد.

۲۰- پرهیز از تکنیک های کلاه سیاه

به هیچ وجه از تکنیک های کلاه سیاه در تولید محتوا استفاده نکنید. موتور جستجوی گوگل اصلا تکنیک های کلاه سیاهی را دوست ندارد و سریعا متوجه آن شده و هر وبسایتی را که از این تکنیک ها استفاده کرده باشد ، جریمه سختی می کند.

۲۱- ساخت لینک های داخلی بین صفحات وب سایت

زمانی که یک صفحه ای را ایجاد می کنید، بعد از مدت کوتاهی توسط گوگل ایندکس می شود. اگر این صفحه بعدا خوانده نشود، رتبه ای که وبسایت شما توسط این صفحه بدست آورده است، کم کم از بین می رود و این روند اگر بر روی سایر صفحات هم اتفاق بیقتد کم کم با کاهش رتبه در موتور جستجوی گوگل مواجه خواهید شد.

راه حل این کار لینک سازی داخلی  می باشد. باید با استفاده از تکنیکهایی مجددا این صفحه را به گوگل نشان دهید و بهترین تکنیک ایجاد لینک های داخلی بین صفحات ، مخصوصا بین مقالات مختلف سایت می باشد . هر گاه مقاله جدیدی را تولید کرده اید در زمان انتشار چند لینک از محتواهای مشابه آن مقاله را در داخلش قراردهید.

۲۲- ارجاع و قرار دادن لینک منبع

متاسفانه قانون کپی رایت یا حق التالیف در ایران کمتر رعایت می شود. اگر مقاله خود را از وبسایت دیگری رونوشت کرده اید و یا با انجام اصلاحاتی منتشر کرده اید، بهتراست منبع آن را ذکر کنید و لینک منبع اصلی را قرار دهید تا توسط گوگل جریمه نشوید. ضمن اینکه رعایت این کار موجب می شود تا کاربران اینترنتی به شما اطمینان کنند و اینکه محتوای تولیدی شما دارای اعتبار می باشد.

۲۳- رعایت شکل و زیر عنوان

در تولید محتوا باید به چند نکته ساده ولی کلیدی دقت داشته باشید : اول اینکه نوشتن متن خالی موجب اذیت شدن کاربر می شود و می توان گفت که اصلا متن شما به هیچ وجه خوانده نمی شود. باید سعی کنید متن خود را بشکنید و برای هر قسمت یک زیرعنوان جداگانه و یا در صورت لزوم، عکس به کار ببرید چون باعث بهتر خوانده شدن متن می گردد و کاربر متن شما بهتر درک می کند.

مقالات خود را به پاراگراف های مختلف و چند خطی تقسیم بندی کنید تا چشم کاربران در زمان خواندن مقالات خسته نشود.

۲۴- تفاوت محتوای سایت با شبکه های اجتماعی Social Media

یکی از نکاتی که در زمینه‌ تولید محتوا اهمیت دارد، این است که بیشتر افراد گمان می‌کنند محتوای وب‌سایت با شبکه های اجتماعی یا سوشال مدیا یکی هستند در حالی که این دو با یکدیگر تفاوت دارند. محتوایی که برای وب‌سایت تولید می‌شود باید هم مخاطب پسند و هم گوگل پسند باشد.

به عبارتی یک محتوا نویس که می‌خواهد برای وب‌سایتی محتوا تولید کند باید تفاوت آن را با سوشال مدیا بداند و محتوایی تولید کند که از نظر سئو نیز مناسب به نظر برسد. بنابراین افرادی که می‌خواهند برای سایت خود محتوا تهیه کنند یا برای وب‌سایتی محتوا بنویسند ابتدا علاوه بر این که باید محتوایشان یونیک باشد باید اصول سئو نیز در آن رعایت شود.

تبدیل محتوای ساخته شده به ویدیو از اصلی ترین عناصر محبوبیت در شبکه های اجتماعی می باشد، به این نکته در تولید محتوا در شبکه های اجتماعی توجه کنید.

۲۵- امکان نمایش محتوا در گوشی های همراه

محتوای منتشر شده باید در گوشی موبایل به درستی نشان داده شود. امروزه اکثرا کاربران از طریق گوشی موبایل خود به اینترنت متصل می شوند و هر روز هم بر تعدادشان افزوده می شود، پس محتواهای تولیدی باید به خوبی در گوشی ها نمایش داده شود. مهمترین بخش اندازه قلم متن می باشد.

۲۶- معرفی خود

کاربری که برای اولین بار مقاله وب سایت و یا فروشگاهتان را می خواند، خیلی مهم است که بداند شما کی هستید؟ بهتر است در بخشی از مقاله، شرکت و خدمات خود را معرفی کنید. می توانید برای مثال ها در بین محتواها، از شرکت خود استفاده کنید و تجربیات خود را قرار دهید. آوردن این گونه مثال ها ، توضیحات را برای کاربر ملموس تر می کند، ضمن اینکه خود را هم معرفی کرده اید.

۲۷- بخش بندی مقالات مرتبط

یکی از استراتژی های تولید محتوا این است که هر محتوا و مقاله ای که ایجاد می شود، در یک بخش مجزا و مرتبط قرار گیرد، چون هم کاربر می تواند با توجه به علاقه خود وارد بخش مربوطه شود و هم لینک دهی داخلی آن آسان تر است. ضمن اینکه این کار نظم بین محتواها را ایجاد خواهد کرد.

تولید محتوای مربوط به یک موضوع را ، به چند بخش جهت تکمیل موکول کنید ، چون قادر نخواهید بود یک روزه یک محتوای با کیفیت طولانی ایجاد نمایید.

۲۸- سایر نکات کلیدی در تولید محتوا وب سایت

– سبک های زیادی برای تولید محتوا وجود دارند که باید توانایی خود را در ایجاد حوزه های مختلف بالا ببرید.، محدود به یک حوزه خاص نباشید.

– در هر جایی از مطالب که فکر می کنید دانش و یا کلمه ای برای نوشتن ندارید بهترین راه استفاده از منابع علمی دیگر نویسندگان می باشد.

– از خواندن آثار دیگر نویسندگان غافل نشوید، محتوای خوب دیگران ، کمک می کند تا درست تر بنویسد و محتوای غلط آن ها این کمک را می کند تا اشتباهات آنان را تکرار نکنید.

– مثل نویسنده های باشخصیت باشید و به این حرفه یک نگاه متفاوت و خاص داشته باشید.

– قبل از نوشتن مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید و چالش هایی که سعی در برطرف کردن آن را دارید، به خوبی زیرنظر بگیرید.

– ریسک کار را در صورت عدم موفقیت خود بسنجید تا شکست ها سنگین تر نشود.

– نتیجه دلخواهی که قصد دارید از تولید محتوا به آن برسید را ترسیم کنید.

– مقدمه های یک محتوا از اهمیت بالایی برای یک خواننده و موتورهای جستجو برخوردارند.

– برخی افراد کارشان کسب درآمد اینترنتی با تولید محتوا می باشد درصورت استخدام این افراد، هزینه ها و بودجه ها را برای تولید محتوا در نظر بگیرید.

– زمان بندی مشخصی را برای بررسی نتایج  تولید محتوا تعیین کنید و روند رشد خودتان را مرتب بررسی کنید.

– تولید محتوای منظم و برنامه ریزی داشته باشید. در واقع سئو SEO نیاز به محتوای تازه و دائمی دارد.

۲۹- سوالات کلیدی مهم در تولید محتوا

در زمان تولید محتوا برای اثرگذاری بیشتر باید به این سوالات پاسخ دهید:

– از بازاریابی محتوا چه انتظاری دارید ؟

– نیازهای کاربران چه اندازه بزرگ هستند و آیا برای توجیه مخاطب به اندازه کافی محتوا دارید؟

–  قصد دارید دیدگاه های چه طیفی از جامعه را با این کار درگیر کنید؟

– مدل تجاری کسب کار اصلی چه نقش مهمی را در فرآیند ایجاد تولید محتوا دارد؟

–  این محتوا در چه شرایطی استفاده خواهد شد، از راه دور و یا دسترسی های نزدیک تر؟

– چرا مردم به این محتوا از طریق کانال فرستنده علاقه مند هستند؟

– به عنوان یک فرد تولید کننده محتوا انتظار دارید مخاطبان و کاربران با این محتوا چه کاری انجام دهند؟

– محدوده های طرح اولیه بازاریابی با محتوای شما چیست ؟

– تولید محتوا چه نیاز کلیدی و مهم از کاربر را رفع می کند؟

نتیجه گیری از نکات کلیدی در تولید محتوا

مجموعه ۲۹ گانه از نکات کلیدی در تولید محتوا وب سایت و فروشگاه که در سایت پول یابی ارائه شد می تواند به عنوان راهنما برای کسانی که قصد معرفی کسب و کار و همچنین رشد سایت خودشان  را دارند، عمل کند. زبان بیان محتوا یک امر حیاتی می باشد که نیاز به شناخت مخاطبان هدف دارد. دست از تلاش ، جستجو و یادگیری برندارید تا موفقیت سریع تری داشته باشید.

در مجموع برای موفقیت در تولید محتوا ، رعایت اصولی کلی سه گانه : ۱- آیین نگارش زبان فارسی (جمله بندی ، پاراگرف بندی ، ساده و روان بودن ، فرمت محتوا و…)۲- نکات سئو و موتورهای جستجو ( متا تگ عنوان و توضیحات ، کلمات کلیدی ، لینک سازی داخلی ، الگوریتم گوگل و…) ۳- آموزشی و طولانی بودن ( محتوای همیشه سبز ، آسمان خراش ، معرفی درست کسب و کار و…) ضروری می باشد.

خلاصه نکات کلیدی در تولید محتوا این است که ، چیزی تولید و منتشر کنید که مورد رضایت کاربر باشد و این سوال را جواب دهد که این محتوا چه نیازی از کاربران را برطرف می کند؟ اگر محتوای تولیدی به این سوال پاسخ قانع کننده دهد هم رضایت کاربران و هم رضایت موتور جستجوی گوگل را جلب خواهد کرد و محتوای ارزشمندی محسوب می شود.

سایت پول یابی:
Related Post