X

کسب درآمد آنلاین با بازاریابی اینترنتی

مجموعه ترفندهای کسب درآمد آنلاین با بازاریابی اینترنتی (قسمت دوم ) موجب رشد کسب و کار شده و به دلیل اینکه بازاریابی اینترنتی نسبت به بازاریابی سنتی و قدیمی راحت تر و آسان تر است مقرون به صرفه تر بوده و هزینه های جانبی زیادی ندارد. علاوه بر اینها مدیران کسب و کار را به مشتریان هدف وصل کرده و موجب افزایش فروش و کسب درآمد اینترنتی هم خواهد شد.

اهمیت دادن به بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ ، اولین قدم برای افزایش کسب درآمد از اینترنت می باشد به دلیل اهمیت موضوع در سایت پول یابی تصمیم گرفتم تا مجموعه ترفندها و راهکارهای کسب درآمد آنلاین با بازاریابی اینترنتی را فهرست و شرح مختصر دهم، امیدوارم مورد استفاده فعالان عرصه کسب و کار اینترنتی قرار گیرد.

کسب درآمد آنلاین با بازاریابی اینترنتی

در اینجا قصد ندارم تا راجع به مزایای بازاریابی اینترنتی صحبت کنم فقط جهت اشاره عرض کنم که اگر کمپین و یا وبسایتی مطابق میل و پیش بینی کار نکرد می توان به صورت آنلاین آن را بهینه کرد تا تاثیرگذاریش دو چندان شود . حتی فرضا می توان با بازاریابی آنلاین فهمید کاربران  اینترنتی چگونه با ایمیل های ارسالی رفتار و برخورد می کنند و یا چه تعداد آن را باز کرده و خوانده و یا روی لینک هایش ، کلیک کرده اند.

در بازاریابی اینترنتی ، مدیران کسب و کارها با استفاده از ترفندها و راهکارهای کاربردی ضمن رصد کردن مخاطبان هدف ، کسب درآمد خود را افزایش می دهند.

در واقع بازاریابی اینترنتی این امکان را می دهد تا هر کسی را در هر زمان و در هر جایی که بخواهید هدف قرار دهید. این کارایی و اهمیت دیجیتال مارکتینگ را رسانده و لزوم توجه مدیران کسب و کار را می طلبد . در مقاله کسب درآمد اینترنتی از طریق بازاریابی آنلاین به ده مورد از ترفندهای افزایش کسب درآمد اینترنتی به وسیله دیجیتال مارکتینگ پرداخته شد و در اینجا ادامه آن موارد خواهد آمد.

ترفندهای کسب درآمد آنلاین با بازاریابی اینترنتی

هدف از ارائه راهکار و ترفندهای کسب درآمد آنلاین با بازاریابی اینترنتی در قدم اول توسعه کسب و کار و مشهور شدن برند تجاری و بعد کسب سود بیشتر می باشد. مهم ترین ترفندها عبارتند از:

۱- واکنش گرا بودن سایت

امروزه همه از سبک طراحی واکنش گرا برای وب سایت خود استفاده می کنند و دلیلش ، رشد فزاینده  تلفن های همراه هوشمند و لمسی می باشد. امروزه تعداد مخاطبان کامپیوترهای شخصی با مخاطبان سایر ابزارهای هوشمند مثل تبلت و موبایل تقریبا برابری می کند. در واقع اگر طراحی وبسایتی ، پاسخگوی طراحی سایر ابزارهای هوشمند مانند موبایل و تبلت ها نباشد، نصف کاربران را در همان ابتدا از دست خواهند داد.

به دلایل زیادی استفاده از تبللت و موبایل هر روز در حال افزایش بوده و اگر مدیران سایت ها به واکنش گرا بودن سایت (مطابقت وب سایت با موبایل و تبلت ها ) توجه نکنند چه بسا کاربران زیادی را از دست داده و آنها به سمت رقبا بروند. رقبا به دلیل رعایت اصول و پاسخگویی در طراحی سایت، مخاطبان هدف را به سمت خود جذب کرده و کسب درآمد بیشتری خواهند داشت.

۲- استفاده از پاپ آپ برای جلب توجه کاربران

برای تاثیر گذاری و همچنین برای جلب توجه کاربران می توانید از پاپ‌آپ ها استفاده کنید . پاپ-آپ ها در سایت کمک می کنند تا اطلاعاتی نظیر آدرس ایمیل یا شماره تلفن را از کاربران بگیرید. هم چنین می توانید به کاربری که برای اولین بار وارد سایت شما شده، پاپ-آپ کد تخفیف نمایش دهید تا همان جا اشتیاق بیشتری برای شناخت محصولات و خدمات سایت شما پیدا کرده و از شما خرید اینترنتی انجام دهد.

هم چنین می توانید در یک پاپ-آپ، در ازای دریافت ایمیل کاربر به او کوپن تخفیف دهید. کافیست یکبار پاپ-آپ بسازید تا هر کار مفیدی را که می خواهید، برای شما انجام دهد. منتهی توصیه می شود به دلیل اینکه نگاه کاربران به پاپ آپ در دوره های مختلف منفی بوده و آن را بالا پر روی اعصاب رونده ، می دانند در استفاده از آن هوشمندانه و به مقدار محدود و هدفمند استفاده کنید تا موجب آزار و فراری دادن کاربران نشود.

۳- استفاده از شبکه های اجتماعی

توصیه می شود که در کنار وب سایت، برای جذب مخاطبان هدف ،از شبکه های اجتماعی نیز برای کسب و کار خود استفاده کنید. اگر از استراتژی شبکه های اجتماعی در کنار کسب و کار آنلاین خود استفاده نمی کنید، اشتباه بزرگی مرتکب می شوید. شما باید در شبکه های اجتماعی به دنبال مخاطبان هدف خود بگردید و تا جای ممکن مسیر ارتباطی کاربران با کسب و کار خود را ساده و راحت کنید. حضور در شبکه های اجتماعی این امکان را به کاربر می دهد تا تجارت شما را در پلتفرمی که بیشتر با آن راحت است، دنبال کند.

علاوه بر اینکه باید در شبکه های اجتماعی حضور فعال و موثری داشته باشید، باید بخشی از طراحی هر صفحه از سایت را به شبکه های اجتماعی اختصاص دهید. این ترفند بازاریابی آنلاین به شما این امکان را می دهد تا فالوئر بیشتری داشته باشید. فالوئرها همان مخاطبان هدف شما خواهند بود. نمی توانید تصور کنید که چقدر راحت می توانید از شبکه های اجتماعی کسب درآمد اینترنتی بالا داشته باشید.

مشتریان دوست دارند که با برند محبوب خود ارتباط برقرار کنند و از اینکه یک برند پاسخگو و حامی مشتریان خود باشد، لذت می برند. شما به عنوان یک برندی که پشتیبان کاربرانش است، باید به تمامی سوالات کاربران در هر شبکه اجتماعی محترمانه و کاملا مسئولانه پاسخ دهید. انگار رفع دغدغه کاربران و مخاطبان دغدغه اصلی کسب و کارتان است.

۴- استفاده از ابزار گوگل آنالیتیکز

برای توسعه کسب و کارتان ، حتما از امکانات ابزار گوگل آنالیتیکز  Google Analyticsدر وب‌سایت خود استفاده کنید . گوگل آنالیتیکز یک روش خودکار سازی و کاملا دقیق جمع آوری داده از مشتریان بالقوه است. برای مثال سوالاتی از قبیل « مشتریان به طور متوسط چند دقیقه در سایت شما توقف و گشت و گذار می کنند؟ » یا « چه تعداد مشتریان تا گام سفارش و پرداخت پیش می روند اما بعد سایت را ترک می کنند؟ » را با Google Analytics می توان به نتیجه برسید.

 Google Analyticsبه مدیران کسب و کار اینترنتی کمک می کند تا رفتار کاربران را در سایت خود ردیابی کنند و بتوانند استراتژی های بازاریابی آنلاین را بهبود و یا ارتقا دهند تا کسب درآمد اینترنتی بیشتری داشته باشند. حتما مشکلی وجود دارد که کاربر در وسط راه، سبد خرید را رها کرده و سایت را ترک می کند. متخصصین بازاریابی اینترنتی به شما کمک می کنند مشکلاتی از این دسته را حل کنید تا تکرار اینگونه اتفاقات کاهش یابد.

۵- استفاده از ارسال ایمیل انبوه

علیرغم کم رنگ شدن اهمیت ارسال ایمیل انبوه  در سالیان اخیر، با این حال، ایمیل مارکتینگ هنوز منقرض نشده است لذا توصیه می شود از ایمیل مارکتینگ استفاده بهینه کنید. ایمیل مارکتینگ هنوز هم برای تجارت ها مهم است و اهمیت آن مستقل از بزرگ و کوچک بودن کسب و کار می باشد. ارسال ایمیل به کاربران، روش مستقیم و مقرون به صرفه برای بازاریابی محصولات و خدمات است.

مدیران کسب و کار می توانند،علاوه بر متن، از تصویر و کال تو اکشن هم در محتوای ایمیل استفاده کنند و با استفاده از لینک های موجود در ایمیل، رفتار کاربران را ردیابی کنند تا بفهمند کدام کاربر، در چه زمانی، بر کدام لینک کلیک کرده و نتیجه آن چه شده است. ایمیل مارکتینگ در کنار شبکه های اجتماعی نتیجه بهتری برای کسب و کارها به همراه دارد.

 اگر لیست ایمیل کاربران خود را ندارید، می توانید یک کمپین راه بیندازید و از طریق آن، ایمیل کاربران را بگیرید. اگر هم لیست ایمیل کاربران را دارید، محتوای ایمیل هر کاربر را متمایز کنید تا بهتر بتوانید مخاطبان خود را مورد هدف قرار دهید . گاهی توسعه کسب و کار و افزایش کسب درآمد اینترنتی به همین سادگی می باشد.

۶- دنبال کردن کاربران با اتوماسیون ایمیلی و پیامکی

همیشه کاربران و مشتریان را از طریق اتوماسیون ایمیلی یا پیامکی دنبال کنید . اتوماسیون ایمیل یا پیامک چند کار مفید برای کسب و کارهای اینترنتی انجام می دهد. اول اینکه، پس از ورود کاربر به سایت، ایمیل یا شماره موبایل کاربر را می گیرد و در مرحله بعدی، یک ایمیل و یا پیامک خوشامدگویی برای کاربر می فرستد. این کار حس خوب و خوشایندی در کاربران ایجاد می کند.

در مرحله سوم ، در فاصله زمانی منظم، سبد خرید رها شده، پیشنهادهای ویژه، کد تخفیف، جشنواره ها و… را به کاربر یادآوری و اطلاع می دهد تا کاربر در صورت فراموشی هر یک از اینها ، دوباره وارد سایت شود تا بتوانند از کاربر مشتری بسازند و کسب درآمد اینترنتی داشته باشید . این سیستم همواره تلاش می کند تا ارتباط با کاربر قطع نشود.

۷- فعالیت متناسب با کسب و کار در شبکه های اجتماعی

همان طور که در بالا اشاره از شبکه های اجتماعی برای کسب و کار استفاده کنید منتهی در شبکه های اجتماعی متناسب با کسب و کار خود فعالیت کنید و نه هر شبکه اجتماعی . پلتفرم کسب و کارتان B2C (ارائه خدمات به مشتری) و یا B2B (ارائه خدمات به کسب و کارهای دیگر) می باشد؟ این موضوع خیلی مهم است که پلتفرم کسب و کارتان چیست؟ زیرا تمامی فعالیت های شما از شبکه های اجتماعی گرفته تا طراحی سایت، تحت شعاع خود قرار می دهد.

حتی توجه داشته باشید که بر نوع شبکه اجتماعی که باید در آن فعالیت کنید هم تاثیر می گذارد. سایت پول یابی بر اساس تجربه کاری و مطالعات انجام شده ، برای کسب و کارهای B2B، شبکه های اجتماعی لینکدین، فیس بوک و توییتر و برای کسب و کارهای B2C، شبکه های اجتماعی اینستاگرام، تلگرام، پینترست و فیس بوک را پیشنهاد می کند.

۸- استفاده از محتوای ویدیویی

با گسترش اینترنت پر سرعت در سال های اخیر، گرایش و علاقه مردم به سمت محتوای ویدیو زیاد شد ، پس از محتوای ویدیویی بیشتری برای کسب و کارتان استفاده کنید. تا جایی که می توانید سوالات و درخواست های کاربران را در قالب ویدیو پاسخ دهید. محصولات و خدمات خود را در یک ویدیو معرفی کنید و توضیحات لازم را بصورت صریح و کوتاه ذکر کنید. همانطور که ارزش یک تصویر ۱۰۰۰ برابر بیشتر از متن و نوشته است، ارزش ویدیو ۱۰۰۰ برابر بیشتر از تصویر می باشد.

ویدیوهای تهیه شده را در شبکه های اجتماعی متناسب و مختلف آپلود کنید و در آنها به معرفی محصولات و نحوه کار کردن محصولات، نحوه خرید اینترنتی و ارسال محصولات خود بپردازید. توجه داشته باشید که تبلیغات ویدیویی کاربران را بیشتر سرگرم می کند و تاثیر بیشتری نسبت به تبلیغات بصری دیگر دارد.

ویدیو یک ابزار مناسب برای کمک به فهم و آگاهی کاربر از برند تجاری شماست و در نرخ تبدیل کاربر به مشتری بسیار موثر است. این کار برای افزایش کسب درآمد اینترنتی از سایت و شبکه های اجتماعی بسیار مهم است.

۹- کسب اعتبار برای برند تجاری

از راهها و شیوه های مختلف برای برند خود اعتباری نیک و شایسته ، دست و پا کنید خوشنامی به همراه خودش کسب درآمد زیادی می آورد. هر چقدر نام برند شما در گوگل بیشتر جستجو شود و حضور فعال تری در شبکه های اجتماعی داشته باشید، طبیعی است که اعتبار برند شما بیشتر خواهد شد. بخشی از سایت خود را به نظرات کاربران اختصاص دهید تا کاربران تجربیات شیرین و تلخ خود را از برندتان با سایرین به اشتراک بگذارند.

 به عنوان یک مدیر تجاری و فعال در زمینه کسب و کار آنلاین، باید تلاش کنید تا تعداد تجربیات شیرین کاربران بیشتر از تجربیات تلخ باشد و بتوانید علت تجربیات تلخ کاربران را بفهمید تا نواقص کسب و کار خود را رفع نمایید. برای مثال می توانید به پاس قدردانی، پاداشی برای کاربرانی که تجربیات شیرین خود را از برند شما می نویسند، در نظر بگیرید. 

باز تاکید می شود که ، مدیریت اعتبار نکته کانونی بازاریابی آنلاین محسوب می شود و می تواند کسب و کار شما را انسجام بخشد و به شما کمک کند تا آن را به شدت ارتقا دهید.

۱۰- توجه به بازاریابی مجدد یا reMarketing

در مدیریت تجاری خود حتما بازاریابی مجدد یاreMarketing  را در دستور کار خود قرار دهید. توجه داشته باشید که، بازاریابی مجدد هم یکی از استراتژی های بازاریابی آنلاین برای هدف قرار دادن کاربرانی است که بدون انجام خرید، سایت را رها کردند. با بهره مندی از بازاریابی مجدد، تبلیغات برند خود را به طور مداوم جلوی چشم کاربران قرار می‌دهید، بدون اینکه لازم باشد کاربر وارد سایت شده باشد.

بصورت منظم و از شیوه های مختلف بازاریابی اینترنتی استفاده کنید و خبر محصولات و خدمات خود را به انحای مختلف و با استفاده از ترفندهای مختلف به گوش کاربران برسانید تا آنها را تشویق کنید دوباره به سایت شما بازگردند و از شما خرید کنند.

اهمیت کسب درآمد آنلاین با بازاریابی اینترنتی

در دنیای امروز ، بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ تغییر و تحول اساسی و بنیادی در کسب و کارها و نحوه بازاریابی در مقایسه با بازاریابی سنتی بوجود آورده است. با استفاده از بازاریابی آنلاین، مدیران کسب و کارهای اینترنتی  می توانند تمامی حرکات کاربران و مخاطبان خود را در سایت ردیابی کنند تا بتوانید استراتژی فروش آنلاین و بازاریابی خود را تغییر دهند و فروش اینترنتی بیشتری داشته باشید.

علاوه بر اینها می توانند کاربرانی که سایت را بدون انجام خرید ترک می کنند و سبد خرید خود را نیمه کاره ، رها کردند، دوباره با استفاده از ترفندهای بازاریابی بازگردانند. مدیران تجارت الکترونیکی می توانند از تمامی مزایای اتوماسیون ایمیل، طراحی سایت، هدف گذاری بر روی کاربران و بهینه سازی محتوا از طریق کلیدواژه های مناسب بهره ببرند. این زمانی محقق خواهد شد که وقت و دانش کافی برای انجام این امور را داشته و برای کسب و کارشان اهمیت قائل شوید

سخن پایانی ترفندهای بازاریابی

در این مقاله تلاش کردم تا نکات کلیدی و مهم  بازاریابی آنلاین را فهرست وار ارائه دهم و اینکه رعایت کردن آن ها توسط مدیران تجاری قطعا به افزایش کسب درآمد اینترنتی منجر خواهد شد. همه راهکارها و ترفندهای ذکر شده بالا ، از بهترین و به روز ترین شیوه ها و تاکتیک های بازایابی آنلاین نوین هستند اما هر کاری فشار ، استرس ، مسائل و مشکلات خاص خود را هم دارد.

مدیران کسب و کار اینترنتی با وجود تمام مشکلات، باید بر هدف اصلی کسب و کار خود تمرکز کنند و تمامی این تاکتیک ها را به دقت اجرایی کنند و در صورتی که علم ، توان و یا فرصت آن را ندارند برون سپاری کنند تا استرس را از خودشان دور کنید. اگر برون سپاری می کنند باید از متخصصان در زمینه های مختلف استراتژی های دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید تا کسب و کارشان را ارتقا بخشند. هر کسی مناسب برای همکاری نیست.

کلام آخر اینکه شیوه های بازاریابی آنلاین اگر مناسب و با دانش در مورد کسب و کارهای اینترنتی اجرایی شود ، ضمن اینکه موجب برند شدن کسب و کار می شود به دنبال خود سود و کسب درآمد فراوانی را به همراه خواهد آورد.

Related Post