افزایش احتمال باز شدن ایمیل مارکتینگ

در استفاده از بازاریابی ایمیلی افزایش احتمال باز شدن ایمیل مارکتینگ بسیار مهم است. هدف از ارسال ایمیل انبوه و تجاری، کسب درآمد بیشتر و یا افزایش ترافیک و فروش بیشتر کالا و خدمات می باشد وقتی نرخ باز شدن ایمیل Email open Rates پایین باشد یعنی برگشت سرمایه نداشتیم.لذا دانستن دلایل آن بسیار مهم است.

البته در سالهای اخیر رشد شبکه های اجتماعی تاثیر منفی بر روی این موضوع گذاشته است. در سایت پول یابی قصد دارم تا شیوه های افزایش احتمال باز شدن ایمیل مارکتینگ را شرح دهم امیدوارم مفید باشد.

راههای افزایش احتمال باز شدن ایمیل مارکتینگ

باز شدن یک ایمیل تبلیغاتی یک فاکتور مهم و اساسی برای بررسی میزان تاثیر گذاری و نیز وضعیت ایمیل ارسال شده می باشد. همان طور که در بالا اشاره شد، اگرچه رشد شبکه های اجتماعی تاثیر منفی بر این مقوله گذاشته است ولی روش های زیادی وجود دارد که بازاریابان اینترنتی می توانند با استفاذه از آن نرخ باز شدن ایمیل را افزایش دهند.

افزایش احتمال باز شدن ایمیل مارکتینگ، افزایش نرخ باز شدن ایمیل انبوه

بازاریابان اینترنتی باید همواره در پی کشف روش های نوین برای تاثیر گذاری ایمیل و بالا رفتن نرخ باز شدن ایمیل باشند. برخی از موارد و راهکارهای مهم عبارتند از:

۱- به روز رسانی مداوم لیست ایمیل ها

طبیعی است که بازاریابان اینترنتی باید همیشه فهرست ایمیل های خود را به روز و جدید کنند. کاربران اینترنتی بستگی به فراخور کار و حالشان ممکن است به صورت روزانه و حتی ماهانه و سالیانه ایمیلشان را چک کنند لذا اهمیت داشتن ایمیل به روز در اینجا مشخص می شود. بازاریاب باید بداند چه تعداد ایمیل و در چه فواصل زمانی مشخص اصلا باز نشده اند.

با بررسی ایمیل های باز شده و نشده در فواصل زمانی مختلف، می تواند افراد فعال را شناسایی کرده و فقط به افراد فعال ایمیل ارسال کند این کار ضمن صرفه جویی در وقت و هزینه، بازدهی بیشتری خواهد داشت.

۲- دسته بندی لیست مخاطبان

همه کاربران و مخاطبان ایمیلی یک خواسته و نیاز ندارند برخی ممکن است به اخبار خبری علاقمند باشند برخی دیگر به دنبال تخفیف و پاداش باشند برخی محصولات دانلودی بخواهند و… خلاصه تمایل و سلایق افراد متفاوت است لذا باید ارسال ایمیل بر اساس نیاز و علاقه افراد باشد.

مخاطبان ایمیل خود را به دسته های مختلف تقسیم کنید و براساس نیاز و خواسته آنها ، محتوا و ایمیل ارسال کنید. نشانه گرفتن بازار هدف و ارسال محتوا و پیشنهاد بر اساس خواسته و نیازشان، ضمن افزایش نرخ باز شدن ایمیل، موجب بازگشت سرمایه و افزایش کسب درآمد اینترنتی هم می شود.

۳- پرهیز از ارسال هرزنامه و اسپم

مشکل اسپم شدن و ارسال ایمیل انبوه یکی از مشکلات اصلی در بازاریابی ایمیلی محسوب می شود و با این اتفاق در واقع همه زحمات هدر می رود. یاهو و جمیل به راحتی تشخیص می دهند که ایمیل ارسال شدن انبوه بوده و سریع آنها را اسپم spam می کنند واقعیت این است که کاربران کمی از قسمت اسپم ایمیل خود بازدید می کنند و معمولا آنها را نخوانده، حذف می کنند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  نکات دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال

راههایی برای اسپم نشدن ایمیل وجود دارد اول اینکه هدفمند ارسال کنید و در قسمت آدرس فرستنده، اسم حقیقی خود را ذکر کنید و بیان کنید که موضوع ایمیل شما به چه صورت است. حتی در زمان ثبت نام کاربران و مشترکان، می توانید از آنها بخواهید تا شما را از لیست اسپم خارج کنند. جذب اعتماد کاربران بهترین ابزار می باشد.

۴- انتخاب بهترین زمان بندی برای ارسال ایمیل

زمان بندی در همه امور از کسب درآمد اینترنتی تا بازاریابی ایمیلی دارای اهمیت است. در سالهای اخیر مدت زمان حضور کاربران در شبکه های اجتماعی زیاد شده و مثل گذشته کمتر به ایمیل هایشان سر می زنند با این حال در زمان هایی خاص، برای خواندن و چک کردن به ایمیل های اختصاصی خود سر می زنند. آگاهی از این زمان برای ارسال ایمیل مارکتینگ فوق العاده مهم است.

باید روزها و نیز ساعات باز کردن ایمیل توسط کاربران را شناسایی کنید. معمولا کاربران اینترنتی در روزهای ابتدای هفته و به طور کلی در روزهای اداری، و نیز بین ساعات ۸ صبح تا ۲ عصر ایمیل های خود را باز می کنند لذا باید بیشترین تمرکز بر روی این زمان ها و روزها باشد تا نرخ باز شدن ایمیل افزایش یابد.

۵- مشخص کرن موضوع ایمیل به صورت واضح و کاملا روشن

کاربران اینترنتی بیشترشان عجول و کم حوصله هستند و باید سریع چیزی را که نیاز دارند به آنها بدهید. لذا در ارسال ایمیل مارکتینک باید در کم ترین زمان ممکن از موضوع ایمیل آگاه شوند تا نسبت به آن عکس العمل مناسب انجام دهند وگرنه ایمیل را حذف می کنند. در نگاه اول باید موضوع ایمیل کاملا روشن، واضح و عاری از هر نوع ابهام باشد.

توصیه می شود که متن ایمیل ساده و روان، خودمانی و تا حدودی محاوره ای باشد از ارسال ایمیل های بسیار رسمی و خشک پرهیز کنید مگر اینکه اقتضا و ضرورت کاری اینگونه ایجاب کند. در نوشتار طوری عمل کنید که به زبان ساده و صمیمی باشد حتی می توانید مشخصات شخصی خود ، شماره تلفن کسب و کار، آدرس شرکت و راههای ارتباطی با کار و شرکت را در متن ایمیل ذکر کنید. (نگاه کنید به مقاله: شیوه نوشتن ایمیل بازاریابی و مارکتینگ)

۶- انتقال حس ارسال ایمیل انفرادی و شخصی به خواننده و مخاطب

در نگارش ایمیل باید به خواننده و مخاطب این حس را منتقل کنید که فقط برای او می نویسید لذا از لحن رسمی و خطاب دادن مخاطبان به طور عمومی پرهیز کنید. رعایت این کار موجب می شود که مخاطب احساس کند به او توجه خاص دارید. متن ایمیل بازاریابی را طور تنظیم کنید که خواننده ایمیل تصور کند این متن را فقط برای او نوشتید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب و کار روستایی

توصیه می شود در دادن اطلاعات به مخاطبان خود حساسیت به خرج ندهید تا اعتمادشان را جلب کنید. متن را طوری بنویسید که انگار برای یک صحبت صمیمی و یا مکالمه حضوری طراحی کرده اید. بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی این اشتباه استراتژیک را در متن ایمیل مارکتینگ مرتکب می شوند وآن بازدهی و تاثیر گذاری مدنظر خود را به دست نمی آورند.

۷- پرهیز از کپی کردن متن ایمیل

هدف اصلی ارسال ایمیل بازاریابی کسب درآمد بیشتر و توسعه کسب و کارتان می باشد لذا ایمیل را برای فرد یا افرادی می فرستید که قرار است مشتری دائمی کسب و کارتان باشد و با او ارتباط همیشگی داشته باشید. لذا هرچه به مشتری خود احترام بگذارید و برایش ارزش قائل شوید به همان نسبت به احترام متقابل وی و نیز استمرار همکاریش باید امیدوار باشید.

در نوشتن ایمیل باید تنبلی را کنار بگذارید و از کپی کردن پرهیز کنید و برای نوشتن متن ایمیل وقت صرف کنید. حتی اگر کپی هم می کنید با اعمال تغییرات، محتوا را دوستانه و صمیمی کنید تا مخاطب اینترنتی از خواندن آن خسته نشده و لذت ببرد و منتظر ایمیل های بعدیتان باشد. بعد از نوشتن ایمیل چند بار آن را از نظر محتوا و آیین نگارش بررسی کنید و بخوانید تا بدون ایراد باشد.

۸- توجه به کاربران موبایلی

از گسترش کاربران موبایلی همه آگاهی دارند و روز به روز هم بر تعدادشان افزوده می شود لذا نباید از کاربران موبایل در بازاریابی ایمیلی غافل شد. نزدیک به ۴۵ درصد کاربران، ایمیل های خود را از طریق موبایل چک می کنند و حتی همین کاربران (۲۵ درصد) بعد از گوشی موبایل از طریق لپ تاپ، تبلت و کامپیوتر مجددا ایمیل خود را نگاه می کنند.

آمارها نشان می دهد که بازدیدکنندگان موبایلی ایمیل در حال افزایش است و کسانی در بازاریابی ایمیلی موفق هستند که برای این تعداد کاربران موبایل، استراتژی و برنامه داشته باشند.

سخن پایانی افزایش احتمال باز شدن ایمیل مارکتینگ

هدف از ارسال ایمیل مارکتینگ، ایمیل تجاری، ایمیل انبوه، بازاریابی ایمیلی و یا هر اسم دیگری که رویش بگذاریم، دیدن و خوانده شدن توسط کاربران اینترنتی می باشد ایمیلی که خوانده نشود و یا حذف شود نه تنها که بازدهی نداشته که ضرر به همراه دارد. لذا باید با ایجاد تمهیداتی کاربران را علاقمند به خواندن ایمیل کرد. تجربه ثابت کرده اگر در ارسال ایمیل موارد و تمهیدات بالا را رعایت کنید نرخ باز شدن ایمیل بالا می رود و بازگشت سرمایه خواهید داشت. ایمیل علیرغم رشد شبکه های اجتماعی، هنوز هم به عنوان ابزار قدرتمند برای کسب درآمد اینترنتی و بازاریابی می باشد به شرطی که دارای برنامه و استراتژی باشید

مطلب پیشنهادی

کار تولیدی با پول کم ، کسب و کار زودبازده ، کار تولیدی پولساز

شروع کار تولیدی با پول کم

کسب پول و سرمایه کار راحتی نیست لذا راه اندازی کسب و کار با پول …

یک دیدگاه

  1. با اینکه شبکه های اجتماعی مثل تلگرام و ایسنتاگرام و یوتیوپ و غیره اومده ولی به نظرم هنوز سایت و سایت داری و ارسال ایمیل زیاد یا ایمیل مارکتینگ تاثیرگذار است . معتقدم ارسال ایمیل انبوه اگه هدفمند و هوشمندانه باشه تاثیر زیادی در معرفی کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد اینترنتی داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.