X

هشت اصل طلایی موفقیت در کار

دانستن هشت اصل طلایی موفقیت در کار از این نظر اهمیت دارد که گاهی یک نکته و سخن می تواند زندگی و کسب و کارمان را متحول کند. گاهی یک سخن و بیان یک نکته طلایی می تواند مسیر زندگی هر یک از ما را عوض کند و ما را از یاس و ناامیدی خلاصی داده در اوج قرار دهد.

بر همین مبنا و نیز برای ایجاد انگیزه بیشتر برای کسب درآمد ، هشت اصل طلایی موفقیت در کار

و زندگی که از سوی پیتر دراکر مطرح شده است را در سایت پول یابی می آورم.

نظریه پرداز هشت اصل طلایی موفقیت در کار

این نکات مهم یا هشت اصل طلایی موفقیت در کار، زندگی و مدیریت از طرف پیتر دراکر استاد بزرگ و نظریه پرداز مدیریت ارائه شده است. پیتر دراکر به عنوان پدر کسب و کار نوین شناخته می شود و بسیاری از واژه ها به وسیله او وارد ادبیات مدیریت و کسب و کار شده است.

پیتر دراکر متولد ۲۸ آبان ۱۲۸۸ و متوفی ۲۰ آبان ۱۳۸۴ می باشد و بیش از ۷۰ سال از عمرش را صرف تغییر بینش انسان ها نسبت به علم مدیریت کرد. از وی به عنوان نویسنده توانا ، متفکر نواندیش، سخنران تاثیرگذار و مدرس صاحب سبک نام می برند.

هشت اصل طلایی موفقیت در کار و مدیریت

همان طور که در بالا اشاره شد پیتر دراکر با بیان ۸ نکته طلایی معتقد بود که هر کسی می تواند با این نکات مهم، دنیای خود را تغییر دهد و گذشته خود را فراموش کرده به آینده ای روشن امیدوار باشد. این هشت اصل طلایی موفقیت در کار و مدیریت عبارتند از:

۱- انجام کارهای درست

انجام کارهای درست خیلی مهم تر است از اینکه کارها به درستی انجام شود.

۲-  لازمه دنبال چیز جدید رفتن

اگر به دنبال یک چیز جدید هستید باید حتما انجام چیز قبلی را متوقف کنید.

۳- انجام ندادن چیزهای غیر مفید

هیچ چیز غیرمفیدتر از این نیست که اساسا ، کاری را که نباید انجام دهید به بهترین نحو انجام دهید.

۴- ملاک بهبودی

چیزی در زندگی و کسب و کار بهبود پیدا می کند که اندازه گیری شود.

۵- عملیاتی کردن فرصت ها

نتایج از تشخیص و عملیاتی کردن فرصت ها به دست می آیند و نه از حل و فصل مشکلات .

۶- مدیریت یا مشکل کردن امور

بسیاری از اوقات چیزی که مدیریت نامیده می شود فقط شامل مشکل کردن انجام کارهاست.

۷- اهمیت ریسک کردن

کسانی که ریسک نمی کنند، معمولا در طی یک سال تقریبا مرتکب دو اشتباه بزرگ می شوند و کسانی هم که ریسک می کنند معمولا در هر سال تقریبا مرتکب دو اشتباه بزرگ می شوند.

۸- فرق مدیریت و رهبری

مدیریت یعنی انجام کارها به درستی ، در حالی که رهبری یعنی انجام کارهای درست.

نتیجه پایانی از نظرات پیتر دراکر

اصول و نکات طلایی پیتر دراکر به صورت خلاصه و کلیدی در اینجا ذکر است و اگر به مفهوم درست سخنان وی دقت کنید به خوبی متوجه خواهید شد که اصل کلام وی، تاکید بر انجام درست کارها و عملیاتی کردن فرصت ها نهفته است اینکه هر فردی می تواند با ساده کردن امور ، مدیریت زندگی خود را به دست گیرد. در کسب و کار، مسئولیت پذیری ، بهره گیری ، مدیریت زمان و تصمیم گیری، مفاهیم تاکیدی وی محسوب می شود.

به نظر وی بهترین راه برای پیش بینی آینده خلق آن است. از نظر دراکر ، کارآمد بودن یعنی انجام دادن کارها به درستی ولی اثربخشی یعنی انجام دادن کارهای درست. بر اساس نظریات پیتر دراکر ، هدف بازاریابی، شناخت و درک مشتری است تا محصول و خدمات مناسب به آنها فروخته شود.

نکته پایانی اینکه این نکات طلایی سخنان پدر مدیریت مدرن و خداوندگار اندیشه های دنیای کسب و کار است که همه باید در کسب و کار و زندگی در نظر داشته باشند.

Related Post